Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Bode86 View Post
    Eli olisi E34:n kanssa seuraavanlaisia ongelmia:

    Moottorina M60B30 ja sen perässä 5hp18

    Moottori käy vain kuljettajan puolen sylintereillä eli vänkärin puollelle ei tule ollenkaan kipinää.
    Vaihdelaatikko tuntuisi olevan vikatilassa ja siitä johtuen luistaa.

    Nämä ongelmat alkoivat yhtäkkiä ja ovat pari kertaa ilmenneet ja nyt ne ovat jääneet päälle koko ajan.

    Autoon on vaihdettu nokan ja kampiakselin asentotunnistimet ja niillä ei ole vaikutusta. Puristuspaineet on mitattu ja niissä ei ollut mitään hälyyttävää.

    Vikakoodeja ei pääse jostain syystä lukemaan kun mikään vikakoodin lukija ei pääse moottorin eikä vaihdelaatikon ohjainlaitteeseen sisään. Autoon on myös toista ecua kokeiltu ei vaikutusta

    Mistähän tällaiset oireet voisivat johtua ja mitä kannattaisi alkaa tutkimaan.
    Onks näissä katit molemmin puolin? Toisen puolen katti tukossa?

    Leave a comment:


  • Bode86
    replied
    käynti ongelma

    Eli olisi E34:n kanssa seuraavanlaisia ongelmia:

    Moottorina M60B30 ja sen perässä 5hp18

    Moottori käy vain kuljettajan puolen sylintereillä eli vänkärin puollelle ei tule ollenkaan kipinää.
    Vaihdelaatikko tuntuisi olevan vikatilassa ja siitä johtuen luistaa.

    Nämä ongelmat alkoivat yhtäkkiä ja ovat pari kertaa ilmenneet ja nyt ne ovat jääneet päälle koko ajan.

    Autoon on vaihdettu nokan ja kampiakselin asentotunnistimet ja niillä ei ole vaikutusta. Puristuspaineet on mitattu ja niissä ei ollut mitään hälyyttävää.

    Vikakoodeja ei pääse jostain syystä lukemaan kun mikään vikakoodin lukija ei pääse moottorin eikä vaihdelaatikon ohjainlaitteeseen sisään. Autoon on myös toista ecua kokeiltu ei vaikutusta

    Mistähän tällaiset oireet voisivat johtua ja mitä kannattaisi alkaa tutkimaan.
    Last edited by Bode86; 25-04-2018, 19:41.

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Paljonko e34 m5 takatukivarsien, sekä vetoakselin kuusiokanta pulttien kiristysmomentti mahtaa olla?

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Kytkentäkaaviot taitaa löytyä täältä. Niistä selviää mm johtojen värit.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Muistaakseni valkoinen, loput löytyy ETM:stä

    EDIT: punavalkoinen on jatkuva +12v
    Last edited by Axum; 18-03-2018, 00:35.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Tietääkö kukaan minkä värinen on alkuperäiselle antennivahvistimelle menevä johto tuolla soittimen takana? Lisäksi on myös hukassa jatkuvan virran ja virtalukolta tulevan herätevirran värit. On meinaan melkonen sokeripala härdelli tehty tuonne

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    M60b30 oikein toimivan IMM:n livedatan arvot pitäisi olla?
    Samaa käytetty myös M50 2.5 ja M62 3.5 edit: myös S50
    Last edited by JaniR; 14-03-2018, 12:33.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Löytyykös noita kardaanin takapään cv niveliä jostain tarvikeosana? Orkkikselle antoi kl-varaosat hintaa 313€, mikä tuntuu aika tyyriiltä Nykyinenkään ei varsinaisesti kyllä rikki ole, mutta siinä on jo pieni välys ja suojakumissa pienoinen reikä. Vai onko noihin iloa laittaa vaan uudet rasvat sisään? Auto -89 535i typ210 perällä.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Noh, kyllähän tuo toki onnistuu, eipä siinä.

    Se, miten joustavan systeemistä haluaa, vaikuttaa sitten homman työläyteen ja kustannuksiin.

    Helpoin tapa lienee vaihtaa suuttimet samalla paineella sen n.30% virtaavampiin. Tällöin ecun fueltrimmit pysyvät edelleen lähellä nollaa, ja homman pitäs toimia suhtkoht hienosti.
    Konehuoneessa sijaitsevat polttoaineletkun osuudet vaihtaisin kyselemättä etanolihyväksyttyihin, tankin pään pätkät on nekin helppo päivittää.

    Hyötyjä tästä vakio eculla lienee haastavampi saavuttaa, etanoli kun sallisi huomattavan laihan seoksen käyttämisen pikkukuormilla, mutta....

    Aftermarket-ruiskupurkilla saa sitten itse päättää kaiken.

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    onko kukaan muutanut 540 e34 etanolille e85 100% e85 seos
    onnistuuko mitä vaatii?

    Leave a comment:


  • Sleepperi
    replied
    Originally posted by Sleepperi View Post
    Onko bägillisellä ratilla olevaan kolmineloseen missään myytävänä ralliratin adaptereja? Tuntuu että joka paikassa on vain -93 asti, itsellä taas -94.
    Oliko nyt, että se kolmikutosen bägiratin tilalle passaava keskiö käy tuohon kolminelosenki bägiratin tilalle?

    Leave a comment:


  • elemo
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.



    Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

    Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think
    Takakelkan puslaremonttia varten täytyi hyödyntää noita helman paikkoja, jolloin laitoin melko sopivan pukin ja nostokohdan väliin nailontangosta ja paksusta kumimatosta väsäillyn palikan. Ei helmamuoviin ainakaan tullut mitään jälkeä ja uskoisin, että tuo viritys jonkin verran levitti tuota rasitusta.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Sit on varmaan vaihtoehtona sorvailla joku pulikka tunkin oman nostotallan tilalle mikä sujahtais siihi orkkis nostopaikkaan
    vakio tunkista leikkaa sen pään ja tekee siitä :think

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.



    Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

    Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think
    Sit on varmaan vaihtoehtona sorvailla joku pulikka tunkin oman nostotallan tilalle mikä sujahtais siihi orkkis nostopaikkaan

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.

    Originally posted by elemo View Post

    Bahcon BH11500 tunkki toimii ainakin moitteetta edestä apurungosta nostaessa
    Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

    Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎