E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morriz
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Koititko vaihtaa sitä varsinaista aivolaatikkoa joka on lämppärin ja tulipellin välissä?
    Jep, juuri sen mä vaihdoin. Vika löytynee takapenkin alta. Jälkiasennettu oem hälytin voi olla osasyyllinen :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Morriz View Post
    Virranhävikki ämmässä kasvaa vuosi vuodelta. Auto ei mene lepotilaan. Sulakkeen 20 takana on ongelma. Lämmönsäätöpaneelin propellin liitin oli auki ja kun laitoin kiinni niin pyörii koko ajan. Auton puhallin jää päälle ja sammuu kun lämmönsäädön laittaa kylmälle. Kokeilin toisella ihkallakin, saman verran hävittää virtaa. Edit:Ongelma taitaakin johtua tuosta ettei auto nukahda. Takaovista ei syty sisävalo, syyllinen saattaa siis löytyä takapenkin alta.
    Koititko vaihtaa sitä varsinaista aivolaatikkoa joka on lämppärin ja tulipellin välissä?

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Virranhävikki ämmässä kasvaa vuosi vuodelta. Auto ei mene lepotilaan. Sulakkeen 20 takana on ongelma. Lämmönsäätöpaneelin propellin liitin oli auki ja kun laitoin kiinni niin pyörii koko ajan. Auton puhallin jää päälle ja sammuu kun lämmönsäädön laittaa kylmälle. Kokeilin toisella ihkallakin, saman verran hävittää virtaa. Edit:Ongelma taitaakin johtua tuosta ettei auto nukahda. Takaovista ei syty sisävalo, syyllinen saattaa siis löytyä takapenkin alta.
    Last edited by Morriz; 21-07-2018, 19:05.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Lämppärin sisäkenno. Vaikuttaa herkulliselta vaihtaa, perusidea on hyvin selvillä mutta olisko tähän jotain vinkkejä? Kannattaako jäähdytinneste tyhjentää etukäteen sen verran että saa kennon täyteen ilmaa nesteen sijaan?
    Vastaan tähän itselleni: päästin paineet pois systeemistä avaamalla jäähdyttimen korkkia ja otin sitten kennon irti, ei tullut hirveästi nestettä ulos.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mistä johtuu, että tietty vaihde ei mene aina päälle paitsi hiukan väkivaltaa käyttäen? Tässä tapauksessa kun kiihdyttäessä vaihtaa kakkoselta kolmoselle, kolmonen jumittaa. Toisessa kolmenelkussa taas ykkönen käyttäytyy samalla tavalla. :think
    Synkat alkaa olla loppu tai kytkin huonossa mallissa.

    Joskus jopa öljynvaihto voi auttaa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Mistä johtuu, että tietty vaihde ei mene aina päälle paitsi hiukan väkivaltaa käyttäen? Tässä tapauksessa kun kiihdyttäessä vaihtaa kakkoselta kolmoselle, kolmonen jumittaa. Toisessa kolmenelkussa taas ykkönen käyttäytyy samalla tavalla. :think

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Tere

    Mulla on tässä etutolppien kanssa pieni projekti käynnissä ja tarkoitus olisi uusia kaikki irtoava, ABS antureita vielä mietin.
    Onkos teillä kokemuksia tarvikeantureista näissä, toimiiko?

    E39 ABS kanssa minulla on huonoja kokemuksia tarvikeantureista, mutta mitenkä näissä. Ainakin systeemi on varmaan vähän alkukantaisempi ja siten yksinkertaisempi kiinalaisen kopioida.

    Eihän noita ehkä välttämättä tarttis uusia, mutta kun tolpat on pyörinyt irrallaan ties kuin kauan niin on suuri riski että johdot on vaurioituneett. Saako noista jotenkin mitattua onko johdot ehjät, vastus tms? Jos, niin millaista arvoa sen pitäisi antaa.
    Kiitos -Markus-, olisiko jollain vielä lisää ajatuksia tähän liittyen?


    Sitten toiseen aiheeseen: Lämppärin sisäkenno. Vaikuttaa herkulliselta vaihtaa, perusidea on hyvin selvillä mutta olisko tähän jotain vinkkejä? Kannattaako jäähdytinneste tyhjentää etukäteen sen verran että saa kennon täyteen ilmaa nesteen sijaan?

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    E34 mittaristo sekoilee lähinnä näytöt viittaako ongelma kondensaattoreihin vai johonkin muuhun. Kylmänä toimii hetken normaalisti. linkistä videoon

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Tere

    Mulla on tässä etutolppien kanssa pieni projekti käynnissä ja tarkoitus olisi uusia kaikki irtoava, ABS antureita vielä mietin.
    Onkos teillä kokemuksia tarvikeantureista näissä, toimiiko?

    E39 ABS kanssa minulla on huonoja kokemuksia tarvikeantureista, mutta mitenkä näissä. Ainakin systeemi on varmaan vähän alkukantaisempi ja siten yksinkertaisempi kiinalaisen kopioida.

    Eihän noita ehkä välttämättä tarttis uusia, mutta kun tolpat on pyörinyt irrallaan ties kuin kauan niin on suuri riski että johdot on vaurioituneett. Saako noista jotenkin mitattua onko johdot ehjät, vastus tms? Jos, niin millaista arvoa sen pitäisi antaa.
    Kyllä mun mielestä pitäs näkyy vastusmittarilla (vai voltti) jotain. Arvoja en muista, mutta varmaan jos molemmat puolet näyttää samaa loogisesti niin ovat kunnossa? Oma mielipide, että ei kannata turhaan uusia. Koska ei ole mitään takeita, että uudet toimii kovin pitkää.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    E34 & ABS anturit

    Tere

    Mulla on tässä etutolppien kanssa pieni projekti käynnissä ja tarkoitus olisi uusia kaikki irtoava, ABS antureita vielä mietin.
    Onkos teillä kokemuksia tarvikeantureista näissä, toimiiko?

    E39 ABS kanssa minulla on huonoja kokemuksia tarvikeantureista, mutta mitenkä näissä. Ainakin systeemi on varmaan vähän alkukantaisempi ja siten yksinkertaisempi kiinalaisen kopioida.

    Eihän noita ehkä välttämättä tarttis uusia, mutta kun tolpat on pyörinyt irrallaan ties kuin kauan niin on suuri riski että johdot on vaurioituneett. Saako noista jotenkin mitattua onko johdot ehjät, vastus tms? Jos, niin millaista arvoa sen pitäisi antaa.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Silvio View Post
    Terve, moottorin tukikumit pitäisi vaihtaa mutta osia plärätessä törmäsin seuraavaan: realoem antaa molemmille puolille oman osanumeron (kuvassa osa 4) mutta samalla esim ebay ja profiteilea selatessa tulee vastaan myös "beidseitig" eli molemminpuolin käyviä (?) osia.

    Meneekö molemmin puolin samanlainen vai otanko suosiolla oikealle puolelle omansa. Kuvista luulisi että menee. Kysyn koska oikeanpuoleista löytyy googlella vähän huonosti mistä olisin muutenki tilaamassa.
    Samat molemmin puolin

    Leave a comment:


  • Silvio
    replied
    Moottorin tukikumit m43

    Terve, moottorin tukikumit pitäisi vaihtaa mutta osia plärätessä törmäsin seuraavaan: realoem antaa molemmille puolille oman osanumeron (kuvassa osa 4) mutta samalla esim ebay ja profiteilea selatessa tulee vastaan myös "beidseitig" eli molemminpuolin käyviä (?) osia.

    Meneekö molemmin puolin samanlainen vai otanko suosiolla oikealle puolelle omansa. Kuvista luulisi että menee. Kysyn koska oikeanpuoleista löytyy googlella vähän huonosti mistä olisin muutenki tilaamassa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Oliskohan jotain kikkakolmosta jolla voisi testata vuotaako itse jarrutehostin?
    Tulppaa letku ja aja lenkki ilman tehostinta.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Voi olla hyvinkin.
    Oliskohan jotain kikkakolmosta jolla voisi testata vuotaako itse jarrutehostin?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    -93 M50B25 vanos, mistä voisi johtua kierrosten hetkellinen humppaaminen kun painetaan kytkin ja/tai jarru pohjaan? Kiekat tipahtaa 400 tienoille, nousevat noin tonniin ja jäävät hetkeksi veivaamaan eestaas ennen kuin tasaantuvat. Auto tekee tätä välilämpimänä ja kuumalla koneella, ei koskaan kylmänä, ja kostealla kelillä pahemmin.
    Täälläkin samantyyppistä oiretta ja kone lisäksi stumppaa lähdössä herkästi jos ei anna kaasua. En oo vielä kerenny/jaksanu selvittää, mut varmaan luulis jostain imuvuotoja tms löytyvän..

    E: En ole kyllä huomannut, että koneen lämmöillä olis merkitystä

    Leave a comment:

Working...
X