Originally posted by Kv1984
View Post
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pari kysymystä M50 vanosyksiköstä:
- Jos vanoksen tiivisteet vuotaa tai menneet paskaksi, antaako ecu vikakoodia, vai räpsähtääkö koodi vasta kun vanos pettää totaalisesti syystä tai toisesta?
- Millaisia oireita paska vanos / solenoidi / tiivisteet aiheuttaa?
- Pystyykö vanoksen toimintaa testaamaan kotikonstein ja kannattaako? (Näin jonkun youtube-videon, jossa vanokseen annettiin suoravirtaa ja kuunneltiin muuttuuko moottorin ääni. Ei tunnu kovin järkevältä moottoria ajatellen)
- Mitä sen korjaaminen maksaa keskimäärin, liikutaanko satasissa vai tonneissa?
Oirehtii tällä hetkellä seuraavasti: jatkuvaa pientä nykimistä alhaisissa nopeuksissa, rahisevaa ääntä vanoksen suunnalta, tehot kateissa alle 2500 kiekoilla, kylmällä ja kostealla säällä kone puutuu selvästi. Mittarissa on 360tkm, eikä vanokselle ole minun tietääkseni tehty mitään ikinä.Last edited by Kv1984; 17-05-2018, 13:25.
Leave a comment:
-
Avaamisessa ja chipin vaihdossa en näe mitään ongelmaa.Originally posted by jj5 View PostOnkos joku perehtynyt näiden yhteensopivuuksiin tarkemmin?
Sopisiko -95 autoon, jossa EWS 2, esimerkiksi -92 mallisen DME, jossa ei varmaan ole mahdollista olla ews2 ?
Entäpä sopiiko automaattien ja manuaalien DME:t toistensa paikalle?
Lähinnä mietiskelen virityschipin asennusmahdollisuuksia, ainoaa ehjää ja alkuperäistä boksia ei huvittaisi avata.
:think
Ajonestollinen purkki ainakin toimi ihan normaalisti estottomassa. Toki ews emuloitiin ensin pois tieltä.
Automaatin ja manuaalin sopii keskenään mutta automaatin ohjelma on manuaaliin vähän huono sellaisenaan. Toisinpäin todennäköisesti myös sama ongelma.
Leave a comment:
-
M60 moottorinohjainlaitteet
Onkos joku perehtynyt näiden yhteensopivuuksiin tarkemmin?
Sopisiko -95 autoon, jossa EWS 2, esimerkiksi -92 mallisen DME, jossa ei varmaan ole mahdollista olla ews2 ?
Entäpä sopiiko automaattien ja manuaalien DME:t toistensa paikalle?
Lähinnä mietiskelen virityschipin asennusmahdollisuuksia, ainoaa ehjää ja alkuperäistä boksia ei huvittaisi avata.
:think
Leave a comment:
-
Originally posted by ooopeee View Post
Noilla pulteilla ei vaan tee helvettiäkään E39 OEMmät on paljon paremmat ja eikä maksa kuin 60€.
Pelkät levyt tarvisin siis...
Leave a comment:
-
Mulla oli jotain roinaa siellä kotelon pohjalla ja se boksi ei yksinkertaisesti painunut riittävästi siihen liittimeen kiinni ni alkoi sekoilemaan ja lopetti toiminnan, joten kunnolla putsaa sen liittimen ympäristön ja varmistaa että on niin pohjalla kuin pitää.Originally posted by Rhodry View PostNyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?
Vikatilassa se laatikko nyt jokatapauksessa on, vikakoodit kun lukasee ni auttaa varmasti paljon vian etsintää.Originally posted by mualari View PostTekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään
e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.
Leave a comment:
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostTeinkin asiasta jo osto ilmoituksen mutta vastauksien puutteessa levittelen asiaa tännekkin jos joku sattuis vaikka näkemään, eli hakusessa olisi E34seen Camper ja caster säätöön säätölevyt jos jollain sellaiset sattuu semmoiset löytymään tai tietää keltä kannattaa kysyä laittakaa privaa
Leave a comment:
-
Teinkin asiasta jo osto ilmoituksen mutta vastauksien puutteessa levittelen asiaa tännekkin jos joku sattuis vaikka näkemään, eli hakusessa olisi E34seen Camper ja caster säätöön säätölevyt jos jollain sellaiset sattuu semmoiset löytymään tai tietää keltä kannattaa kysyä laittakaa privaa
Leave a comment:
-
Originally posted by mualari View PostTekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään
e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.
Saako laatikko nopeustiedon?
Leave a comment:
-
Tekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään
e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.Last edited by mualari; 16-05-2018, 01:15.
Leave a comment:
-
Lisäksi kaavio käteen ja yleismittarilla tutkimaan että mihin asti virta kulkee.Originally posted by Haju69 View PostTakapenkin alla niiden kaikkien boksien alla semmoisia paksuja johtonippuja. Niiden kunto kannattaisi tarkistaa. Eli johtoja on niputettu yhteen. Nämä liitokset saattavat hapettua ja vaativat toimenpiteitä eli käytännössä voi tinata niitä yhteen.
Lähtisin sieltä nyt tutkailemaan.
Nuo on joskus aika hanurista tutkia mutta kun oppii lukemaan kaaviota niin helpottuu homma reilusti
Leave a comment:
-
Takapenkin alla niiden kaikkien boksien alla semmoisia paksuja johtonippuja. Niiden kunto kannattaisi tarkistaa. Eli johtoja on niputettu yhteen. Nämä liitokset saattavat hapettua ja vaativat toimenpiteitä eli käytännössä voi tinata niitä yhteen.Originally posted by Rhodry View PostNyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?
Lähtisin sieltä nyt tutkailemaan.
Leave a comment:
-
Nyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?
Leave a comment:
-
Mulla on talviautona ollu m50b25 koneinen manuaali e34 vuodelta -90
Varastossa pölyttyy m5 kytkinasetelma s38b36 koneisesta autosta samaa ikäluokkaa kuin tuo oma kansanmalli.
Kytkin muistini mukaan sama halkaisija. Käykö tuo asetelma autooni?
Leave a comment:
Leave a comment: