E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roisto
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Pari kysymystä M50 vanosyksiköstä:


    - Mitä sen korjaaminen maksaa keskimäärin, liikutaanko satasissa vai tonneissa?
    Nokan lukituskalut näyttää maksavan ebayssä noin 30 euroa, tiivisteet beisanilta 30 dollaria ja rattle repair kit toiset 30 dollaria. Toki siihen vielä vanosyksikön ja venakopan tiivisteet mutta ei siltikään vielä tonniin päästä
    Last edited by Roisto; 17-05-2018, 21:05.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Pari kysymystä M50 vanosyksiköstä:

    - Jos vanoksen tiivisteet vuotaa tai menneet paskaksi, antaako ecu vikakoodia, vai räpsähtääkö koodi vasta kun vanos pettää totaalisesti syystä tai toisesta?
    - Millaisia oireita paska vanos / solenoidi / tiivisteet aiheuttaa?
    - Pystyykö vanoksen toimintaa testaamaan kotikonstein ja kannattaako? (Näin jonkun youtube-videon, jossa vanokseen annettiin suoravirtaa ja kuunneltiin muuttuuko moottorin ääni. Ei tunnu kovin järkevältä moottoria ajatellen)
    - Mitä sen korjaaminen maksaa keskimäärin, liikutaanko satasissa vai tonneissa?

    Oirehtii tällä hetkellä seuraavasti: jatkuvaa pientä nykimistä alhaisissa nopeuksissa, rahisevaa ääntä vanoksen suunnalta, tehot kateissa alle 2500 kiekoilla, kylmällä ja kostealla säällä kone puutuu selvästi. Mittarissa on 360tkm, eikä vanokselle ole minun tietääkseni tehty mitään ikinä.
    Last edited by Kv1984; 17-05-2018, 13:25.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Onkos joku perehtynyt näiden yhteensopivuuksiin tarkemmin?

    Sopisiko -95 autoon, jossa EWS 2, esimerkiksi -92 mallisen DME, jossa ei varmaan ole mahdollista olla ews2 ?

    Entäpä sopiiko automaattien ja manuaalien DME:t toistensa paikalle?

    Lähinnä mietiskelen virityschipin asennusmahdollisuuksia, ainoaa ehjää ja alkuperäistä boksia ei huvittaisi avata.

    :think
    Avaamisessa ja chipin vaihdossa en näe mitään ongelmaa.

    Ajonestollinen purkki ainakin toimi ihan normaalisti estottomassa. Toki ews emuloitiin ensin pois tieltä.

    Automaatin ja manuaalin sopii keskenään mutta automaatin ohjelma on manuaaliin vähän huono sellaisenaan. Toisinpäin todennäköisesti myös sama ongelma.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    M60 moottorinohjainlaitteet

    Onkos joku perehtynyt näiden yhteensopivuuksiin tarkemmin?

    Sopisiko -95 autoon, jossa EWS 2, esimerkiksi -92 mallisen DME, jossa ei varmaan ole mahdollista olla ews2 ?

    Entäpä sopiiko automaattien ja manuaalien DME:t toistensa paikalle?

    Lähinnä mietiskelen virityschipin asennusmahdollisuuksia, ainoaa ehjää ja alkuperäistä boksia ei huvittaisi avata.

    :think

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied

    Noilla pulteilla ei vaan tee helvettiäkään E39 OEMmät on paljon paremmat ja eikä maksa kuin 60€.


    Pelkät levyt tarvisin siis...

    Leave a comment:


  • mualari
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Saako laatikko nopeustiedon?
    kyllä saa. vikakoodeja ei päässyt lukemaan.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Nyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?
    Mulla oli jotain roinaa siellä kotelon pohjalla ja se boksi ei yksinkertaisesti painunut riittävästi siihen liittimeen kiinni ni alkoi sekoilemaan ja lopetti toiminnan, joten kunnolla putsaa sen liittimen ympäristön ja varmistaa että on niin pohjalla kuin pitää.


    Originally posted by mualari View Post
    Tekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään

    e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.
    Vikatilassa se laatikko nyt jokatapauksessa on, vikakoodit kun lukasee ni auttaa varmasti paljon vian etsintää.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by TsTPioneeri View Post
    Teinkin asiasta jo osto ilmoituksen mutta vastauksien puutteessa levittelen asiaa tännekkin jos joku sattuis vaikka näkemään, eli hakusessa olisi E34seen Camper ja caster säätöön säätölevyt jos jollain sellaiset sattuu semmoiset löytymään tai tietää keltä kannattaa kysyä laittakaa privaa

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied
    Teinkin asiasta jo osto ilmoituksen mutta vastauksien puutteessa levittelen asiaa tännekkin jos joku sattuis vaikka näkemään, eli hakusessa olisi E34seen Camper ja caster säätöön säätölevyt jos jollain sellaiset sattuu semmoiset löytymään tai tietää keltä kannattaa kysyä laittakaa privaa

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    Tekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään

    e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.

    Saako laatikko nopeustiedon?

    Leave a comment:


  • mualari
    replied
    Tekniikan vaihto kyseessä, automaatti laatikko m60 perässä, iso vaihde koko ajan päällä. Mikä mahtaa vaikuttaa tuohon että on iso vaihde päällä koko ajan.?Pakko vaihteillakaan ei mitään merkitystä. Laatikko ja boksi toimivasta autosta otettu ettei niissä pitäisi olla ainakaan vikaa... Keppiin kytketty sähköt yms niinkuin kuuluukin. Saako tuon tilan nollattua jotenkin, akun irti käyttö ei vaikutta mitään

    e: perävälitys väärä, vaikuttaako? ei ole kytketty mittaristoon mitenkään.
    Last edited by mualari; 16-05-2018, 01:15.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Takapenkin alla niiden kaikkien boksien alla semmoisia paksuja johtonippuja. Niiden kunto kannattaisi tarkistaa. Eli johtoja on niputettu yhteen. Nämä liitokset saattavat hapettua ja vaativat toimenpiteitä eli käytännössä voi tinata niitä yhteen.

    Lähtisin sieltä nyt tutkailemaan.
    Lisäksi kaavio käteen ja yleismittarilla tutkimaan että mihin asti virta kulkee.
    Nuo on joskus aika hanurista tutkia mutta kun oppii lukemaan kaaviota niin helpottuu homma reilusti

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Nyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?
    Takapenkin alla niiden kaikkien boksien alla semmoisia paksuja johtonippuja. Niiden kunto kannattaisi tarkistaa. Eli johtoja on niputettu yhteen. Nämä liitokset saattavat hapettua ja vaativat toimenpiteitä eli käytännössä voi tinata niitä yhteen.

    Lähtisin sieltä nyt tutkailemaan.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Nyt saatana menee hermot. Missä vielä voi olla vika kun ikkunat, kattoluukku ja pyyhkijät ei toimi, sulakkeet ok, pääsulake ok, takaluukun johtosarja ok ja rm-boksikin vaihdettu ja silti ei toimi?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla on talviautona ollu m50b25 koneinen manuaali e34 vuodelta -90
    Varastossa pölyttyy m5 kytkinasetelma s38b36 koneisesta autosta samaa ikäluokkaa kuin tuo oma kansanmalli.

    Kytkin muistini mukaan sama halkaisija. Käykö tuo asetelma autooni?

    Leave a comment:

Working...
X