E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2115
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Mistäs tommonen ohjaustehostin yleensä alkaa vuotaan? Menee viikos kuppi tyhjäks.. autona 525i m50 koneel
    Letkut aika perus vuotokohde
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #17
      Jos peräntasonsäädöllä, niin niiden letkut peräpäästä happanee tod.näk ensimmäisenä.... Merkkaako alleen mistä kohdasta autoa?

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        #18
        Originally posted by -Markus- View Post
        Jos peräntasonsäädöllä, niin niiden letkut peräpäästä happanee tod.näk ensimmäisenä.... Merkkaako alleen mistä kohdasta autoa?
        Etupäästä tiputtaa. Ei oo tasonsäätöö. Ilkeesti rutisee vaan ku kuppi on tyhjä

        Comment

        • JaniR
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 1077
          • Rauma

          #19
          Tuosta väliltä taitaa puuttua jokin osa? Saa vinkata yv:llä jos löytyy ylimääränen.

          -Turku Connection- & MummyTownCruiser

          Comment

          • Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 450
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by JaniR View Post
            Tuosta väliltä taitaa puuttua jokin osa? Saa vinkata yv:llä jos löytyy ylimääränen.
            Voin olla väärässäkin mutta näyttäs et noi ei kuulu yhteen alunperinkään...


            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3283
              • Siuntio

              #21
              Varmaan tyhmä kysymys mutta jos jäähdytinneste on vähissä ja ilmeisesti vuotaa jostain niin voiko se aiheuttaa sen ettei lämmöt nouse puoleen väliin? Tähän mennessä tuo on aina vaan nostanu lämpöjä ni oon nyt vähän hämmentyny kun ne ei nouse edes puoleen väliin
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by Rhodry View Post
                Varmaan tyhmä kysymys mutta jos jäähdytinneste on vähissä ja ilmeisesti vuotaa jostain niin voiko se aiheuttaa sen ettei lämmöt nouse puoleen väliin? Tähän mennessä tuo on aina vaan nostanu lämpöjä ni oon nyt vähän hämmentyny kun ne ei nouse edes puoleen väliin
                Jos on tarpeeksi vähissä niin anturille ei ehkä välity oikea lämpötieto.

                Kannessa sitten onkin muutaman sata astetta lämmintä pakopuolella vaikka mittari on vielä alhaalla kun neste ei jäähdytä kantta tarpeeksi eikä välitä infoa mittarille.

                Älä nyt pasko sitä kuitenkaan.

                Termarikin toki voi olla rikki...

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3283
                  • Siuntio

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jos on tarpeeksi vähissä niin anturille ei ehkä välity oikea lämpötieto.

                  Kannessa sitten onkin muutaman sata astetta lämmintä pakopuolella vaikka mittari on vielä alhaalla kun neste ei jäähdytä kantta tarpeeksi eikä välitä infoa mittarille.

                  Älä nyt pasko sitä kuitenkaan.

                  Termarikin toki voi olla rikki...
                  No siis ei se tyhjäksi asti ole koskaan kerenny kun mie lisäilen nestettä vähän väliä, en vaan oo vielä löytäny että mistä se sieltä häviää. Termarin vaihdoin tossa puolisen vuotta sitten, luulis ettei se vielä oo rikki menny. Ja viimeksi kun termari oli rikki niin se nosti lämpöjä.
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16433
                    • Leppävirta

                    #24
                    Originally posted by Rhodry View Post
                    No siis ei se tyhjäksi asti ole koskaan kerenny kun mie lisäilen nestettä vähän väliä, en vaan oo vielä löytäny että mistä se sieltä häviää. Termarin vaihdoin tossa puolisen vuotta sitten, luulis ettei se vielä oo rikki menny. Ja viimeksi kun termari oli rikki niin se nosti lämpöjä.
                    Vesipumppu voi salakavalasti vuotaa hintsusti ettei sitä meinaa huomata. Kannattaa tutkia myös syylärin ylälaita ja muutoinkin ettei syyläri ole turvonnut ja vuoda.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4339
                      • Turku

                      #25
                      Mulla piti kerran syylärin alaletkua hieman kiristellä. Vuoti salakavalasti syylärin puolelta ja meni letkun alapuolta niin, ettei vuotoa juuri nähnyt. Mutta siihen loppui nesteen väheneminen.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3283
                        • Siuntio

                        #26
                        Originally posted by jani73 View Post
                        Mulla piti kerran syylärin alaletkua hieman kiristellä. Vuoti salakavalasti syylärin puolelta ja meni letkun alapuolta niin, ettei vuotoa juuri nähnyt. Mutta siihen loppui nesteen väheneminen.
                        Tuossakin on se alavesiletku pari kertaa löystyny ja vuotanu siitä mutta tällä kertaa ei oo siinä ongelma.

                        Aiemmin myös vuoti termarin kopan tiivisteestä, seki vaihdettiin ja vieläki kusee jostakin. Jäähdytin ja vesipumppukin on vaihdettu vajaa 2v sitten, toki se vesipumpun tiiviste vois olla jo hapertunu. Pitää huomenna yrittää taas tutkia.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • Alkaide
                          Newbiemmer
                          • Jul 2006
                          • 10

                          #27
                          M50b25

                          Terve, sori kaikille jos tää on usein kysyttyä. Mutta nyt on taas hommattu elämän mittanen projekti e34 525 automaatti :( .. tällä hetkellä uus motti laitettu kiinni siis vaihettu ylä pää ja ala pää apulaitteet vanhasta moottorista . Ja ongelma on että vittu syö iha älyttömästi bensaa kaupunki ajossa ja myös maantiellä täydellä tankilla maantiellä alle 500km ja kaupungissa 30litraa satasella )) imu vuotoa tarkistettu sen verran et silmällä oli yks putki oli halki vaihettu =ei korjaantunu pieneni kyllä seuraava chekki o lambda maanantaina .. ratissa tuntuu pientä värinää tyhjä käynnillä ja en nyt oo varma käykö vaikeasti mutta pitkien kiihdytyksien jälkeen kierrokset jää 1000rpm ja laskee hetken päästä noin 2min normaaliin .. ja pahoittelut kaikille 2007 vuodesta ketkä halusi e36 osia muutin sillon thaimaaseen Ja myin ekalle koko auton ja lisä härpäkkeet

                          Comment

                          • Napakettu_
                            Newbiemmer
                            • Oct 2016
                            • 1
                            • Tornio/Haparanda

                            #28
                            Hei, mitkähän osat mahtaa olla kyseessä?ensimmäinen bemari prokkis menos ja osat vähä vielä hakusessa.. https://s18.postimg.org/8ernt4p55/20161022_124403.jpg

                            Last edited by Napakettu_; 23-10-2016, 15:24.

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2546
                              • Kajaani

                              #29
                              Vesiventtiili.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • aakoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 777
                                • Espoo

                                #30
                                Eilen aamulla E34 starttasi vasta kolmannella käännöllä avaimesta, iltapäivällä ekan kerran myös vasta kolmannella ja toisella kerralla menikin jo varmaan kolmatta kymmentä kääntöä, ennen kuin starttasi. Tänään käynnistyi kuitenkin nätisti heti ensimmäisellä.

                                Samoin ajoittain syksyn aikana tuli muutamaan otteeseen ajotietokoneen valitus jarruvaloista (jotka kuitenkin toimivat) ja stereot käynnistyivät useamman minuutin viiveellä.

                                Virtalukko on vaihdettu jokunen vuosi sitten uuteen, mutta voiko vika olla siinä kuitenkin? Jarruvalot ja stereoiden viiveellä käynnistyminen voisivat ehkä kuitenkin olla pääsulakkeen vikaa? Missäs näissä vehkeissä, joissa akku on takapenkin alla, olikaan se pääsulake? Ja mistä siihen on järkevintä ostaa uusi tilalle - marmori vai joku sähköliike?
                                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X