Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    Originally posted by Kv1984 View Post
    M50B25TU 1993 ja M50B20 nonvanos 1992 --> käykö molempiin sama nokka-akselin anturi?
    Computer says no..
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • niiksu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 961
      • KPO/HKI

      Originally posted by Harju View Post
      Jos nahkaa olet värjäämässä niin tuo on väärä tuote siihen. Tuota ei ilmeisesti saa edes sävytettynä ja olisi tarkoitettu ainoastaan kuluneiden kohtien "meikkaamiseen". Leather colourant on se jota saa sävytettyä, ja jota yleensä käytetään sopivan kiillon tuovan "lakan" (leather finish) kanssa paikkaukksissa ja uudelleen värjäyksissä.
      No ei varsinaisesti olisi tarkoitus nahkaa värjätä, vaan ehostaa penkkejä ja saada tummentumat yms. pois. Lähtevätköhän pelkällä kissasaippualla ja hoitoaineella x, vai joutuuko penkit "maalaamaan"? Näin saisi toisaalta halkeamatkin pois ja penkit uudenveroisemman näköisiksi :think

      Originally posted by niiksu View Post
      Sitten searchilla koittanut etsiä ohjeita helmojen vaihtoon, ei löydy kuin kolmekymppiin . Hitsailuhommat sun muut kyllä luonnistuu, mutta olisi mukava saada ihan kunnon ohjeet siihen miten nuo koko helmat vaihdetaan. Kyseessä siis sigun saloon.
      Tähänkin vielä jeesi kelpaisi.
      BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
      BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
      Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

      Comment

      • Mbi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 103
        • Mikkeli

        Onko kellään faktatietoa e34 bensavalosta. Milloin tuon valon kuuluisi syttyä? Tuntuu että viisari saa olla ihan nollassa ennenkuin valo syttyy?
        Nykyinen:
        Bmw 525, 93

        Ex e30 x1
        Ex e36 x4
        Ex e34 x2
        Ex e46 x1
        Ex e38 x1


        Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Mbi View Post
          Onko kellään faktatietoa e34 bensavalosta. Milloin tuon valon kuuluisi syttyä? Tuntuu että viisari saa olla ihan nollassa ennenkuin valo syttyy?

          Niin sillä on vähän tapana. Ei sillä enään mahdottoman pitkälle pötkitä kun valo alkaa palamaan.

          E34 tankki on muutenkin sen mallinen että tankkaan mieluusti jo paljon ennen valon syttymistä.
          Tuossa on vaarana ettei pumppu saa nostettua bensaa tankista jos vaikka parkkeeraa kaltevaan paikkaan.

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            Originally posted by Mbi View Post
            Onko kellään faktatietoa e34 bensavalosta. Milloin tuon valon kuuluisi syttyä? Tuntuu että viisari saa olla ihan nollassa ennenkuin valo syttyy?
            Noin 8 litraa.

            Comment

            • numberi
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 89
              • Hamina

              -94 airbag ongelmaa. Auto on samanmallisella slipringillä kuin alkupään E39.

              BMWscanner antoi vikakoodin "04 Firing circuit, driver airbag". Autocom antaa taas "Ohjausyksikkö, sisäiset virheet".

              Joskus talvella nollasin tuon ja pysyi valo poissa pitkän aikaa, mutta nyt ei enää nollaannu, eli vika jää päälle.

              Auton bägin liitin on joskus korjattu abikoilla, ja toinen oli irronnut. Korjasin tuon kuitenkin mutta ei vaikuttanut asiaan.

              Kokeiltu on myös kolmella eri ratilla sekä slipringillä ja takapenkin alla oleva sulake myös katsottu. Missä muualla syy tuohon ongelmaan voisi olla, pitääkö vielä tarkastaa esim. inpalla ? :think
              Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
              Käyttis: Nissan ///Minterstar
              Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                -93 M50B25 vanos, mistä voisi johtua kierrosten hetkellinen humppaaminen kun painetaan kytkin ja/tai jarru pohjaan? Kiekat tipahtaa 400 tienoille, nousevat noin tonniin ja jäävät hetkeksi veivaamaan eestaas ennen kuin tasaantuvat. Auto tekee tätä välilämpimänä ja kuumalla koneella, ei koskaan kylmänä, ja kostealla kelillä pahemmin.

                Pidin icv:tä syyllisenä, mutta se on juuri vaihdettu, ja oikeastaan oire paheni sen jälkeen. Voisiko syynä olla imuvuoto jarrutehostajassa tai sen letkuissa tai imuvuoto jossain muualla?

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  -93 M50B25 vanos, mistä voisi johtua kierrosten hetkellinen humppaaminen kun painetaan kytkin ja/tai jarru pohjaan? Kiekat tipahtaa 400 tienoille, nousevat noin tonniin ja jäävät hetkeksi veivaamaan eestaas ennen kuin tasaantuvat. Auto tekee tätä välilämpimänä ja kuumalla koneella, ei koskaan kylmänä, ja kostealla kelillä pahemmin.

                  Pidin icv:tä syyllisenä, mutta se on juuri vaihdettu, ja oikeastaan oire paheni sen jälkeen. Voisiko syynä olla imuvuoto jarrutehostajassa tai sen letkuissa tai imuvuoto jossain muualla?
                  Voi olla hyvinkin.

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Originally posted by Kv1984 View Post
                    -93 M50B25 vanos, mistä voisi johtua kierrosten hetkellinen humppaaminen kun painetaan kytkin ja/tai jarru pohjaan? Kiekat tipahtaa 400 tienoille, nousevat noin tonniin ja jäävät hetkeksi veivaamaan eestaas ennen kuin tasaantuvat. Auto tekee tätä välilämpimänä ja kuumalla koneella, ei koskaan kylmänä, ja kostealla kelillä pahemmin.
                    Täälläkin samantyyppistä oiretta ja kone lisäksi stumppaa lähdössä herkästi jos ei anna kaasua. En oo vielä kerenny/jaksanu selvittää, mut varmaan luulis jostain imuvuotoja tms löytyvän..

                    E: En ole kyllä huomannut, että koneen lämmöillä olis merkitystä

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Voi olla hyvinkin.
                      Oliskohan jotain kikkakolmosta jolla voisi testata vuotaako itse jarrutehostin?

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Oliskohan jotain kikkakolmosta jolla voisi testata vuotaako itse jarrutehostin?
                        Tulppaa letku ja aja lenkki ilman tehostinta.

                        Comment

                        • Silvio
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 293
                          • *

                          Moottorin tukikumit m43

                          Terve, moottorin tukikumit pitäisi vaihtaa mutta osia plärätessä törmäsin seuraavaan: realoem antaa molemmille puolille oman osanumeron (kuvassa osa 4) mutta samalla esim ebay ja profiteilea selatessa tulee vastaan myös "beidseitig" eli molemminpuolin käyviä (?) osia.

                          Meneekö molemmin puolin samanlainen vai otanko suosiolla oikealle puolelle omansa. Kuvista luulisi että menee. Kysyn koska oikeanpuoleista löytyy googlella vähän huonosti mistä olisin muutenki tilaamassa.
                          ...

                          Comment

                          • ooopeee
                            BTCF Member
                            • Dec 2011
                            • 2111
                            • Kouvola

                            Originally posted by Silvio View Post
                            Terve, moottorin tukikumit pitäisi vaihtaa mutta osia plärätessä törmäsin seuraavaan: realoem antaa molemmille puolille oman osanumeron (kuvassa osa 4) mutta samalla esim ebay ja profiteilea selatessa tulee vastaan myös "beidseitig" eli molemminpuolin käyviä (?) osia.

                            Meneekö molemmin puolin samanlainen vai otanko suosiolla oikealle puolelle omansa. Kuvista luulisi että menee. Kysyn koska oikeanpuoleista löytyy googlella vähän huonosti mistä olisin muutenki tilaamassa.
                            Samat molemmin puolin
                            VW passat 1.9tdi 4motion
                            E36 "328" cabrio

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1342
                              • pks

                              E34 & ABS anturit

                              Tere

                              Mulla on tässä etutolppien kanssa pieni projekti käynnissä ja tarkoitus olisi uusia kaikki irtoava, ABS antureita vielä mietin.
                              Onkos teillä kokemuksia tarvikeantureista näissä, toimiiko?

                              E39 ABS kanssa minulla on huonoja kokemuksia tarvikeantureista, mutta mitenkä näissä. Ainakin systeemi on varmaan vähän alkukantaisempi ja siten yksinkertaisempi kiinalaisen kopioida.

                              Eihän noita ehkä välttämättä tarttis uusia, mutta kun tolpat on pyörinyt irrallaan ties kuin kauan niin on suuri riski että johdot on vaurioituneett. Saako noista jotenkin mitattua onko johdot ehjät, vastus tms? Jos, niin millaista arvoa sen pitäisi antaa.
                              sigpic

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Tere

                                Mulla on tässä etutolppien kanssa pieni projekti käynnissä ja tarkoitus olisi uusia kaikki irtoava, ABS antureita vielä mietin.
                                Onkos teillä kokemuksia tarvikeantureista näissä, toimiiko?

                                E39 ABS kanssa minulla on huonoja kokemuksia tarvikeantureista, mutta mitenkä näissä. Ainakin systeemi on varmaan vähän alkukantaisempi ja siten yksinkertaisempi kiinalaisen kopioida.

                                Eihän noita ehkä välttämättä tarttis uusia, mutta kun tolpat on pyörinyt irrallaan ties kuin kauan niin on suuri riski että johdot on vaurioituneett. Saako noista jotenkin mitattua onko johdot ehjät, vastus tms? Jos, niin millaista arvoa sen pitäisi antaa.
                                Kyllä mun mielestä pitäs näkyy vastusmittarilla (vai voltti) jotain. Arvoja en muista, mutta varmaan jos molemmat puolet näyttää samaa loogisesti niin ovat kunnossa? Oma mielipide, että ei kannata turhaan uusia. Koska ei ole mitään takeita, että uudet toimii kovin pitkää.

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎