E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #31
    Originally posted by aakoo View Post
    Eilen aamulla E34 starttasi vasta kolmannella käännöllä avaimesta, iltapäivällä ekan kerran myös vasta kolmannella ja toisella kerralla menikin jo varmaan kolmatta kymmentä kääntöä, ennen kuin starttasi. Tänään käynnistyi kuitenkin nätisti heti ensimmäisellä.

    Samoin ajoittain syksyn aikana tuli muutamaan otteeseen ajotietokoneen valitus jarruvaloista (jotka kuitenkin toimivat) ja stereot käynnistyivät useamman minuutin viiveellä.

    Virtalukko on vaihdettu jokunen vuosi sitten uuteen, mutta voiko vika olla siinä kuitenkin? Jarruvalot ja stereoiden viiveellä käynnistyminen voisivat ehkä kuitenkin olla pääsulakkeen vikaa? Missäs näissä vehkeissä, joissa akku on takapenkin alla, olikaan se pääsulake? Ja mistä siihen on järkevintä ostaa uusi tilalle - marmori vai joku sähköliike?
    Siinä se sulake on hyvin lähellä akkua.

    Ei kannata mennä marmorille eikä sähköliikkeeseen. Sulakkeen saa vaikka motonetistä nimellä diesel-sulake.

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1671
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by aakoo View Post
      Eilen aamulla E34 starttasi vasta kolmannella käännöllä avaimesta, iltapäivällä ekan kerran myös vasta kolmannella ja toisella kerralla menikin jo varmaan kolmatta kymmentä kääntöä, ennen kuin starttasi. Tänään käynnistyi kuitenkin nätisti heti ensimmäisellä.

      Samoin ajoittain syksyn aikana tuli muutamaan otteeseen ajotietokoneen valitus jarruvaloista (jotka kuitenkin toimivat) ja stereot käynnistyivät useamman minuutin viiveellä.

      Virtalukko on vaihdettu jokunen vuosi sitten uuteen, mutta voiko vika olla siinä kuitenkin? Jarruvalot ja stereoiden viiveellä käynnistyminen voisivat ehkä kuitenkin olla pääsulakkeen vikaa? Missäs näissä vehkeissä, joissa akku on takapenkin alla, olikaan se pääsulake? Ja mistä siihen on järkevintä ostaa uusi tilalle - marmori vai joku sähköliike?
      Itellä kampikselin asentotunnistin oireili kyseisellä tavalla kunnes lopulta ei käynnistynyt ollenkaan. Viikon lähti tosi huonosti käyntiin, parin päivän päästä sai sahata 10 kertaa kunnes ei enää lähtenyt ollenkaan.

      Jälkimnäinen vika tosiaan pääsulake katsoa, ja eikös tuo jarruvalovika voi olla kontaktihäiriötä vaikka polttimot palaisi?
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        #33
        Originally posted by rgaweer View Post
        Itellä kampikselin asentotunnistin oireili kyseisellä tavalla kunnes lopulta ei käynnistynyt ollenkaan. Viikon lähti tosi huonosti käyntiin, parin päivän päästä sai sahata 10 kertaa kunnes ei enää lähtenyt ollenkaan.

        Jälkimnäinen vika tosiaan pääsulake katsoa, ja eikös tuo jarruvalovika voi olla kontaktihäiriötä vaikka polttimot palaisi?
        Käynnistymisessä ei siis mitään ongelmaa, ei vaan halua startata avaimesta kääntäessä. Sitten kun startti pyörähtää niin käynnistyy kyllä heti, kuten aina aiemminkin.

        Jälkimmäisessä viassa nuo kaksi oiretta ilmeni siis yleensä samaan aikaan. Täytyy tsekata tuo päävirtasulake nyt heti ensimmäisenä. Voisikohan se aiheuttaa tuota startin ongelmaakin, vai löytyykö siihen syy kuitenkin jostain muualta?

        Pääsulake siis tätä vastaava tuote? http://m.motonet.fi/fi/tuote/481571/...ulake-80A-5kpl
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by aakoo View Post
          Käynnistymisessä ei siis mitään ongelmaa, ei vaan halua startata avaimesta kääntäessä. Sitten kun startti pyörähtää niin käynnistyy kyllä heti, kuten aina aiemminkin.

          Jälkimmäisessä viassa nuo kaksi oiretta ilmeni siis yleensä samaan aikaan. Täytyy tsekata tuo päävirtasulake nyt heti ensimmäisenä. Voisikohan se aiheuttaa tuota startin ongelmaakin, vai löytyykö siihen syy kuitenkin jostain muualta?

          Pääsulake siis tätä vastaava tuote? http://m.motonet.fi/fi/tuote/481571/...ulake-80A-5kpl
          Voihan se toki olla starttikin risana. Ja tuollainen sulake kyllä.

          Comment

          • fore
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 986
            • Espoo

            #35
            Se päävirtasulake katkoo stereoiden, penkkien, kattoluukun, sähkölasien, ajotietokoneen sun muun "turhan" sähköjä mikäli on menossa. Jos joku oikeasti tärkeä asia auton toiminnan kannalta ei toimi, niin kyse ei ole siitä. Se on se pitkänmallinen sulake joka on integroitu siihen ohuempaan punaiseen johtoon joka lähtee akulta.
            e34 535i -88
            f30 328i -12
            VW 1302 -71
            Originally posted by axu100
            jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #36
              Mitä oireita tuommoisen takavetoisen Bemmin mahdollisesti rikkinäiset vetonivelet aiheuttavat? Kuulin että vetari saattaa oireilla vain epämääräisenä tärinänä, ettei välttämättä tule edes mitään ylimääräisiä ääniä tms.

              Omassa autossa on jo kesästä asti ollut oireena perseessä tuntuvaa tärinää lähinnä kaupunkinopeuksissa. Ensin luulin, että kyse on renkaista, mutta talvirenkailla tärisee ihan yhtä lailla. Tärinä paikallistuu taakse, enemmän oikealle. Lisäksi joskus jarruttaessa takapää ulvaisee/vonkuu. Koiranluut on ehjät, pyöränlaakerit samoin, ja takakelkan puslat on vaihdettu pari vuotta sitten. Kardaanissa ei ole juuri välyksiä. Voisiko olla sisempi vetari loppunsa edellä?

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Dalglish
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 468
                • Ylöjärvi

                #37
                Mulla loppui tärinä kun vaihdoin iskarin yläpäät,olivat aivan loput!

                Comment

                • Agee-
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 594
                  • Jns

                  #38
                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Mitä oireita tuommoisen takavetoisen Bemmin mahdollisesti rikkinäiset vetonivelet aiheuttavat? Kuulin että vetari saattaa oireilla vain epämääräisenä tärinänä, ettei välttämättä tule edes mitään ylimääräisiä ääniä tms.

                  Omassa autossa on jo kesästä asti ollut oireena perseessä tuntuvaa tärinää lähinnä kaupunkinopeuksissa. Ensin luulin, että kyse on renkaista, mutta talvirenkailla tärisee ihan yhtä lailla. Tärinä paikallistuu taakse, enemmän oikealle. Lisäksi joskus jarruttaessa takapää ulvaisee/vonkuu. Koiranluut on ehjät, pyöränlaakerit samoin, ja takakelkan puslat on vaihdettu pari vuotta sitten. Kardaanissa ei ole juuri välyksiä. Voisiko olla sisempi vetari loppunsa edellä?
                  Kolahtaako kun tasaisesta vedosta hölläät moottorijarrulle?
                  VW T5 -08
                  XC70 -05
                  Superb -11

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by korhone_ View Post
                    Kolahtaako kun tasaisesta vedosta hölläät moottorijarrulle?
                    Aika usein kyllä, tai jossei kolahda niin ainakin nykäisee.

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • Incarnated
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 450
                      • Seinäjoki

                      #40
                      Perä pukeille, kaveri pitää isoilla vittupihdeillä tms perän laipasta kii, ja koitat heilutella rengasta onko välillä paljon klappia. Emännän bimmerissä vetari jo naputti toki, mutta siellä oli tyyliin varttikierros klappia toisessa nivelessä, joka on aivan liikaa. En nyt osaa sanoa mikä on normaali määrä, mutta aivan horon löytää näinkin

                      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                      Comment

                      • Agee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 594
                        • Jns

                        #41
                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Aika usein kyllä, tai jossei kolahda niin ainakin nykäisee.
                        Sit on hyvin suurella todennäköisyydellä vetonivelessä vika. Mulla teki samaa ainakin 20tkm ajan, ennen kun hajos. Laitoin hyväkuntosen vetarin paikalleen ja kolahtelu loppu.
                        VW T5 -08
                        XC70 -05
                        Superb -11

                        Comment

                        • Bmw insinööri
                          Newbiemmer
                          • Oct 2015
                          • 8
                          • pori

                          #42
                          mistä mahtais johtua takapään helvetillinen rummutus ja kolina kiihdyttäessä 1 ja 2 vaihteella?
                          isot puslat on ehjät tai ei ainakaan näyttänyt rikkinäisiltä. ja tarkistin vielä kardaanin kuminivelen ja sekin näytti ehjältä. auto on m30 manuaali.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Bmw insinööri View Post
                            mistä mahtais johtua takapään helvetillinen rummutus ja kolina kiihdyttäessä 1 ja 2 vaihteella?
                            isot puslat on ehjät tai ei ainakaan näyttänyt rikkinäisiltä. ja tarkistin vielä kardaanin kuminivelen ja sekin näytti ehjältä. auto on m30 manuaali.
                            Kardaanin tukilaakeri?

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by korhone_ View Post
                              Sit on hyvin suurella todennäköisyydellä vetonivelessä vika. Mulla teki samaa ainakin 20tkm ajan, ennen kun hajos. Laitoin hyväkuntosen vetarin paikalleen ja kolahtelu loppu.
                              Miten kävi kun vetari levisi? Menikö vauhdissa? Niin ja oliko sisempi vai ulompi nivel kyseessä?
                              Last edited by Kv1984; 31-10-2016, 15:08.

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              • Agee-
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 594
                                • Jns

                                #45
                                Originally posted by Kv1984 View Post
                                Miten kävi kun vetari levisi? Menikö vauhdissa? Niin ja oliko sisempi vai ulompi nivel kyseessä?
                                Talvikelissä liikkeelle lähtö, hieman sutas pyörä tyhjää ja siihen pamahti. Oikeenpuolen ulompi nivel.
                                VW T5 -08
                                XC70 -05
                                Superb -11

                                Comment

                                Working...
                                X