E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    #46
    Onkos toi nyt si niinku ohjaustehostimenpumppu tos laturin alapuolel? Kumminki, autona siis 525i -91 ja sinne kun tulee ne kaks banjoliitintä kylkeen, niin se ylempi (pienempi, 19mm). Sieltä lykkää öljyt pihalle, näyttää et tulee banjon ja pumpun välistä.. koitin uusilla kupariprikoilla tuloksetta. Yhtäläil tulee vieki. Saattaa vaan olla ettei noi kupariprikat oo oikeenlaiset. Hikoilee siis aika hyvinki siit ku auto käynnis..

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #47
      Tehostinpumppu on juu.

      Katso nyt tarkasti, ettei ole se "klassinen" vuotopaikka, eli letkun ja puristettavan liittimen välistä.

      Letkut ajanmittaan korppuuntuu, ja puristeliitokset rupeaa hikoilemaan/vuotamaan.

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        #48
        Originally posted by Klasu- View Post
        Tehostinpumppu on juu.

        Katso nyt tarkasti, ettei ole se "klassinen" vuotopaikka, eli letkun ja puristettavan liittimen välistä.

        Letkut ajanmittaan korppuuntuu, ja puristeliitokset rupeaa hikoilemaan/vuotamaan.
        Mielestäni se tuli kul juur siitä banjon ja pumpun välistä:think tai tutkia vie. En muista enää oliks se letkukaan muualta märkä. Kannattaaks tommoseen si hommata uus pää vaan vai koko letkusysteemi?
        Ku siel on semmonen "kierukka" kans taaempana:think

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #49
          Banjopäiden pitäs tosiaan tiivistyä ihan uusilla kupariprikoilla, jos kierre ei ole korkannut tmv. (eli liitos kiristyy...)

          Kai siellä on oikeaoppisesti kupariprikka banjon/pumpun ja banjon/pultin kannan välissä?

          Hydrauliikkaliikkeessä voi käydä teettämässä vaan uuden letkun vanhoihin päihin, näin itse tein.

          Uudet marmoriltakaan ei omaisuutta maksa.

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            #50
            Originally posted by Klasu- View Post
            Banjopäiden pitäs tosiaan tiivistyä ihan uusilla kupariprikoilla, jos kierre ei ole korkannut tmv. (eli liitos kiristyy...)

            Kai siellä on oikeaoppisesti kupariprikka banjon/pumpun ja banjon/pultin kannan välissä?

            Hydrauliikkaliikkeessä voi käydä teettämässä vaan uuden letkun vanhoihin päihin, näin itse tein.

            Uudet marmoriltakaan ei omaisuutta maksa.
            Juu elikkäs tänää ny laitoin vie samanmoiset kupariprikat, vuoto ei loppunu. Sit ku kiristin lisää nii vuoto vasta löyty. Ihan siitä banjon juuresta näytti olevan vähän halki. Saako tommosen uuden pään tohon muka laitettua. Sillai ettei ny kauheesti lyhenis? Ku noihan on puristettu tohon letkuun noi päät nii onko muka uudestaan käytettävis?

            E: http://m.ebay.com/itm/BMW-e32-e34-73...806?nav=SEARCH
            Aika tarkkaan tuommosen näkönen se letku/putki. Onkos noissa malleittan paljoki eroja?
            Last edited by Worldfuture; 01-11-2016, 21:04.

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #51
              Mikäs nyt tuli, kun aivan yhtäkkiä kesken ajon kone alkoi nykimään ja vastaa kaasuun tosi huonosti. Kun paikallaan ollessa annoin autolle kenkää, pakoputkessa röpöttää ja paukkuu. 525 M50.

              Lambda sökö (joskin se on vaihdettu 3 vuotta sitten)?
              Joku pytty pimeänä?

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #52
                Originally posted by Kv1984 View Post
                Mikäs nyt tuli, kun aivan yhtäkkiä kesken ajon kone alkoi nykimään ja vastaa kaasuun tosi huonosti. Kun paikallaan ollessa annoin autolle kenkää, pakoputkessa röpöttää ja paukkuu. 525 M50.

                Lambda sökö (joskin se on vaihdettu 3 vuotta sitten)?
                Joku pytty pimeänä?
                Bensapumppu kampitunnistin tms. on vaihtoehtoja tyrkyllä kyllä.

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Bensapumppu kampitunnistin tms. on vaihtoehtoja tyrkyllä kyllä.
                  Vastaanpa itselleni:

                  Luin autosta vikakoodit tänään työpaikalla, ja lambdaahan se sieltä herjasi. Ihme homma. Lambda on vaihdettu 2,5 vuotta sitten, ja ihan KL-varaosilta ostin päälle satasen anturin. Miten se voi nyt jo olla hajalla?

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • Merkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2012
                    • 455
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Mullakin kesti bosch lambda vaan 2v ja makso kuitenkin 109e
                    Nyt ollut testissä 60e denso, joka toistaiseksi kestänyt pidemmälle kun tuo bosch..
                    Last edited by Merkki; 02-11-2016, 22:49.
                    e32 730i
                    e34 m5
                    e34 525i

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      #55
                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Juu elikkäs tänää ny laitoin vie samanmoiset kupariprikat, vuoto ei loppunu. Sit ku kiristin lisää nii vuoto vasta löyty. Ihan siitä banjon juuresta näytti olevan vähän halki. Saako tommosen uuden pään tohon muka laitettua. Sillai ettei ny kauheesti lyhenis? Ku noihan on puristettu tohon letkuun noi päät nii onko muka uudestaan käytettävis?

                      E: http://m.ebay.com/itm/BMW-e32-e34-73...806?nav=SEARCH
                      Aika tarkkaan tuommosen näkönen se letku/putki. Onkos noissa malleittan paljoki eroja?


                      Noniin. Letku irti, ja nokka kohti hydrauliikkaliikettä. Vaihtavat uuden, ehjän banjon siihen. Nuo vastaavat banjot on hydikkaliikkeissä ihan hyllykamaa.

                      Samalla kannattaa pyytää vaihtamaan letkuosuus myös, niin ei sitten varmasti hikoile tippaakaan mistään.

                      Hydrauliikkaliikkeessä osaavat kyllä nuo hommat, ja etsivät sulle siihen vastaavat osat, ei tarvitse itse päätä vaivata

                      Edit : itsellä ollut se 5v? tmv. tuollainen hydikkaliikkeen tekemä letku käytössä samassa paikassa, päät on vähän eri näköiset, mutta toiminta ja kestävyys on ihan sama, jollei parempi.

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by korhone_ View Post
                        Sit on hyvin suurella todennäköisyydellä vetonivelessä vika. Mulla teki samaa ainakin 20tkm ajan, ennen kun hajos. Laitoin hyväkuntosen vetarin paikalleen ja kolahtelu loppu.
                        Vastaan jälleen itselleni.

                        Tutkimisen jälkeen lopputulos oli: tärinä johtuu siitä, että molemmissa vetoakseleissa on väljää molemmissa päissä, eli kaikki 4 murrosniveltä nitkuu. Nyt muuttui ajaminen mielenkiintoiseksi

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Agee-
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 594
                          • Jns

                          #57
                          Originally posted by Kv1984 View Post
                          Vastaan jälleen itselleni.

                          Tutkimisen jälkeen lopputulos oli: tärinä johtuu siitä, että molemmissa vetoakseleissa on väljää molemmissa päissä, eli kaikki 4 murrosniveltä nitkuu. Nyt muuttui ajaminen mielenkiintoiseksi
                          Mulla saattaa olla vielä vetoakseleita purkuautoissa, laita vaikka privaa jos kiinnostaa moiset.
                          VW T5 -08
                          XC70 -05
                          Superb -11

                          Comment

                          • Kv1984
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 584
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Mistä johtuu, että joka talvi ensimmäisten pakkasten tultua M50 hukkaa yhtäkkiä jäähdytysnesteet johonkin? Aina pakkasten kestettyä pari päivää paisari on yhtäkkiä tyhjä. Vuotoja en ole saanut paikallistettua, ja homma on hoitunut tähän saakka lisäämällä nestettä tarvittaessa.

                            Toinen kysymys: Mistä johtuu tuulilasin huurtuminen sisäpuolelta? Auto on 520 vm -89. Ilmavirtauksen vähyydestä ei ole kyse, sillä ilmaa kyllä tulee ihan reippaasti. Ja hytissä ei haise glykolille, eli tuskin on kennokaan paskana?
                            Last edited by Kv1984; 04-11-2016, 20:00.

                            E34 518i Jet Black (ex)
                            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                            E38 M52B28 Oxfordgrün

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4339
                              • Turku

                              #59
                              Joskus tuohon tuulilasin huurtumiseen auttaa kun pitää sanomalehtiä vaikka takajalkatilassa, ne imee kosteutta. Niitä pitää toki vaihtaa välillä.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #60
                                Originally posted by jani73 View Post
                                Joskus tuohon tuulilasin huurtumiseen auttaa kun pitää sanomalehtiä vaikka takajalkatilassa, ne imee kosteutta. Niitä pitää toki vaihtaa välillä.
                                Kuuluisa kissanhiekkasukka kehiin

                                Comment

                                Working...
                                X