Onkos toi nyt si niinku ohjaustehostimenpumppu tos laturin alapuolel? Kumminki, autona siis 525i -91 ja sinne kun tulee ne kaks banjoliitintä kylkeen, niin se ylempi (pienempi, 19mm). Sieltä lykkää öljyt pihalle, näyttää et tulee banjon ja pumpun välistä.. koitin uusilla kupariprikoilla tuloksetta. Yhtäläil tulee vieki. Saattaa vaan olla ettei noi kupariprikat oo oikeenlaiset. Hikoilee siis aika hyvinki siit ku auto käynnis..
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Klasu- View PostTehostinpumppu on juu.
Katso nyt tarkasti, ettei ole se "klassinen" vuotopaikka, eli letkun ja puristettavan liittimen välistä.
Letkut ajanmittaan korppuuntuu, ja puristeliitokset rupeaa hikoilemaan/vuotamaan.
Ku siel on semmonen "kierukka" kans taaempana:think
Comment
-
-
Banjopäiden pitäs tosiaan tiivistyä ihan uusilla kupariprikoilla, jos kierre ei ole korkannut tmv. (eli liitos kiristyy...)
Kai siellä on oikeaoppisesti kupariprikka banjon/pumpun ja banjon/pultin kannan välissä?
Hydrauliikkaliikkeessä voi käydä teettämässä vaan uuden letkun vanhoihin päihin, näin itse tein.
Uudet marmoriltakaan ei omaisuutta maksa.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostBanjopäiden pitäs tosiaan tiivistyä ihan uusilla kupariprikoilla, jos kierre ei ole korkannut tmv. (eli liitos kiristyy...)
Kai siellä on oikeaoppisesti kupariprikka banjon/pumpun ja banjon/pultin kannan välissä?
Hydrauliikkaliikkeessä voi käydä teettämässä vaan uuden letkun vanhoihin päihin, näin itse tein.
Uudet marmoriltakaan ei omaisuutta maksa.
E: http://m.ebay.com/itm/BMW-e32-e34-73...806?nav=SEARCH
Aika tarkkaan tuommosen näkönen se letku/putki. Onkos noissa malleittan paljoki eroja?Last edited by Worldfuture; 01-11-2016, 21:04.
Comment
-
-
Mikäs nyt tuli, kun aivan yhtäkkiä kesken ajon kone alkoi nykimään ja vastaa kaasuun tosi huonosti. Kun paikallaan ollessa annoin autolle kenkää, pakoputkessa röpöttää ja paukkuu. 525 M50.
Lambda sökö (joskin se on vaihdettu 3 vuotta sitten)?
Joku pytty pimeänä?
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostMikäs nyt tuli, kun aivan yhtäkkiä kesken ajon kone alkoi nykimään ja vastaa kaasuun tosi huonosti. Kun paikallaan ollessa annoin autolle kenkää, pakoputkessa röpöttää ja paukkuu. 525 M50.
Lambda sökö (joskin se on vaihdettu 3 vuotta sitten)?
Joku pytty pimeänä?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostBensapumppu kampitunnistin tms. on vaihtoehtoja tyrkyllä kyllä.
Luin autosta vikakoodit tänään työpaikalla, ja lambdaahan se sieltä herjasi. Ihme homma. Lambda on vaihdettu 2,5 vuotta sitten, ja ihan KL-varaosilta ostin päälle satasen anturin. Miten se voi nyt jo olla hajalla?
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostJuu elikkäs tänää ny laitoin vie samanmoiset kupariprikat, vuoto ei loppunu. Sit ku kiristin lisää nii vuoto vasta löyty. Ihan siitä banjon juuresta näytti olevan vähän halki. Saako tommosen uuden pään tohon muka laitettua. Sillai ettei ny kauheesti lyhenis? Ku noihan on puristettu tohon letkuun noi päät nii onko muka uudestaan käytettävis?
E: http://m.ebay.com/itm/BMW-e32-e34-73...806?nav=SEARCH
Aika tarkkaan tuommosen näkönen se letku/putki. Onkos noissa malleittan paljoki eroja?
Noniin. Letku irti, ja nokka kohti hydrauliikkaliikettä. Vaihtavat uuden, ehjän banjon siihen. Nuo vastaavat banjot on hydikkaliikkeissä ihan hyllykamaa.
Samalla kannattaa pyytää vaihtamaan letkuosuus myös, niin ei sitten varmasti hikoile tippaakaan mistään.
Hydrauliikkaliikkeessä osaavat kyllä nuo hommat, ja etsivät sulle siihen vastaavat osat, ei tarvitse itse päätä vaivata
Edit : itsellä ollut se 5v? tmv. tuollainen hydikkaliikkeen tekemä letku käytössä samassa paikassa, päät on vähän eri näköiset, mutta toiminta ja kestävyys on ihan sama, jollei parempi.
Comment
-
-
Originally posted by korhone_ View PostSit on hyvin suurella todennäköisyydellä vetonivelessä vika. Mulla teki samaa ainakin 20tkm ajan, ennen kun hajos. Laitoin hyväkuntosen vetarin paikalleen ja kolahtelu loppu.
Tutkimisen jälkeen lopputulos oli: tärinä johtuu siitä, että molemmissa vetoakseleissa on väljää molemmissa päissä, eli kaikki 4 murrosniveltä nitkuu. Nyt muuttui ajaminen mielenkiintoiseksi
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostVastaan jälleen itselleni.
Tutkimisen jälkeen lopputulos oli: tärinä johtuu siitä, että molemmissa vetoakseleissa on väljää molemmissa päissä, eli kaikki 4 murrosniveltä nitkuu. Nyt muuttui ajaminen mielenkiintoiseksiVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Mistä johtuu, että joka talvi ensimmäisten pakkasten tultua M50 hukkaa yhtäkkiä jäähdytysnesteet johonkin? Aina pakkasten kestettyä pari päivää paisari on yhtäkkiä tyhjä. Vuotoja en ole saanut paikallistettua, ja homma on hoitunut tähän saakka lisäämällä nestettä tarvittaessa.
Toinen kysymys: Mistä johtuu tuulilasin huurtuminen sisäpuolelta? Auto on 520 vm -89. Ilmavirtauksen vähyydestä ei ole kyse, sillä ilmaa kyllä tulee ihan reippaasti. Ja hytissä ei haise glykolille, eli tuskin on kennokaan paskana?Last edited by Kv1984; 04-11-2016, 20:00.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
Comment