Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sippis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 47

    m5 tärisee

    elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti. olen vaihtanut jo ohjauksen yhdystangon, oikean puolen reaktiotangon puslineen, oikean puolen ulomman raidetangon pään!pitääkö sieltä nyt kaikki vaihtaa ennen ku tärinä loppuu!?

    tuli vielä mieleen et taidan seuraavaksi koittaa vaihtaa tuolta---> http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25 osan numero 15. siitä kohtaa jostain lonksuu kun heiluttaa akseleita!


    SELKIS.....no enhän mä ollu kokeillu sinne ku hantin puolelle vaan sitä sorvattua levyä ku se tuntui se tärinä tulevan sieltä!noh kävin tänää jarru dynolla ja setä sanoin et katos ku viisari heiluu ku kirkon kello!aivan käyrä oli kuskin puolen jarrulevy!sorvattu paikalleen ja tärinä katos=) et sillee.....täytyy muista ens kerral koittaa kaikki muu ennen ku laittaa helv.. rahaa tukivarsiin sun muihin osiin mut ompahan nekin sit tullu vaihdettuu=)
    Last edited by sippis; 29-03-2006, 18:56.

    Comment

    • tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

      Originally posted by sippis
      elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti. olen vaihtanut jo ohjauksen yhdystangon, oikean puolen reaktiotangon puslineen, oikean puolen ulomman raidetangon pään!pitääkö sieltä nyt kaikki vaihtaa ennen ku tärinä loppuu!?

      tuli vielä mieleen et taidan seuraavaksi koittaa vaihtaa tuolta---> http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25 osan numero 15. siitä kohtaa jostain lonksuu kun heiluttaa akseleita!
      Kannattas vaihtaa kierot jarrulevyt uusiin ja samalla kertaa palatkin Eli siis luulenpa, että jarrulevyt on vähän kierot.

      Comment

      • DiisseliKiisseli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 550
        • Uusimaa

        Originally posted by tumppu86
        Kannattas vaihtaa kierot jarrulevyt uusiin ja samalla kertaa palatkin Eli siis luulenpa, että jarrulevyt on vähän kierot.
        Ehkä kuitenkin parempi vaihtaa se apusimpukan hela ensin, kun osan hinta on kuitenkin murto osa noista levyjen hinnasta. Sen jälkeen kun ohjausakselissa ei ole väljää, ei haittaa vaikka levyt olisi hieman kierot kun ohjausakseli ei pääse lyömään puolelta toiselle.

        Jos levyt on umpikierot niin sittenhän se on toinen juttu.

        Comment

        • sippis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 47

          Originally posted by tumppu86
          Kannattas vaihtaa kierot jarrulevyt uusiin ja samalla kertaa palatkin Eli siis luulenpa, että jarrulevyt on vähän kierot.
          mulla oli paikalla jo sorvatut levyt mut ei auttanu sekään!luulisin et jos levyt on sorvatut ni sillon niitten luulis olevan suoratkin....ainakin suoremmat mitä ne lähes varmaan orkkikset on!

          Comment

          • ankkuli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 938
            • Hyvinkää

            Originally posted by sippis
            elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti.
            olisko se toisenkin puolen reaktiotangon pusla valmis? isän E34 ravisti myös jarrutettaessa, ei muuten. levyt oli siinä vaiheessa n. vuoden vanhat. jarruravistus loppui puslaremontilla.
            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

            Comment

            • Anyman
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 22

              Itellä sama ongelma... olin just lähdössä ensirekisteröintiin ja olin laittanut uudet talvirenkaat alle ja ajattelin että no niin se oli sen auton elämä!!!
              Ostin auton kesärenkailla ja aluvanteilla ja kaikki toimi ihan hyvin.
              Ongelma on se että uudet peltiset vanteet mitä autoon laitettiin eivät olleet ET20:siä ja siinä keskiön ja vanteen välissä oli vielä puoli milliä rakoa ( mikään ei ollut kohdallaan), nostettiin takapää ilmaan ja eiku auto käyntiin ja kolmonen silmään ja tyhjäkäynnille!
              Tarkista että rengas ei heitä pystysuunnassa, (tosi pieni heitto mutta aiheutta sen että auto tanssii lambadaa motarilla ja housut menee vaihtoon)!
              Vanteiden vaihto ja samat kumit niin kulki kuin juna!
              Rengasliike tarkisti tasapainotukset ensin kun valitin asiasta ja kaikki oli niin kuin piti, ongelmahan oli auton ja vanteiden yhteensopivuudesta!
              Muista se ET20 jos hankit bemarin orkkis vanteet, niissä pitäisi olla keskireikä kohdallaan! Kokeilemalla sen huomaa!
              Last edited by Anyman; 03-04-2006, 16:41.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Ei tuo vika ET:stä johtunut, sulla oli väärän kokonen keskireikä vanteessa. Soviterenkaat se vaan ois tarvinnu...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  Originally posted by Anyman
                  Itellä sama ongelma... olin just lähdössä ensirekisteröintiin ja olin laittanut uudet talvirenkaat alle ja ajattelin että no niin se oli sen auton elämä!!!
                  Ostin auton kesärenkailla ja aluvanteilla ja kaikki toimi ihan hyvin.
                  Ongelma on se että uudet peltiset vanteet mitä autoon laitettiin eivät olleet ET20:siä vaan siinä keskiön ja vanteen välissä oli puoli milliä rakoa, nostettiin takapää ilmaan ja eiku auto käyntiin ja kolmonen silmään ja tyhjäkäynnille!
                  Tarkista että rengas ei heitä pystysuunnassa, (tosi pieni heitto mutta aiheutta sen että auto tanssii lambadaa motarilla ja housut menee vaihtoon)!
                  Vanteiden vaihto ja samat kumit niin kulki kuin juna!
                  Rengasliike tarkisti tasapainotukset ensin kun valitin asiasta ja kaikki oli niin kuin piti, ongelmahan oli auton ja vanteiden yhteensopivuudesta!
                  Muista se ET20 E34:sessä!
                  Nyt on kyllä puurot ja vellit sekasi Eli vanteen ET EI ole keskireikään liittävä mitenkään.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Save
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 189
                    • Lohja

                    Lainataas nyt tästä eli mitkä on näiden puslien nimet motonetissä?

                    http://btcf.uutekki.com/images/E34_02-2006_tarjous.jpg

                    Elikkä kuvasta numerot 6 ja 7. Ei lisänumeroita.Oma veikkaus:

                    500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . .
                    500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . .

                    Meneekö pieleen? Kiitos
                    E39 523i Sedan

                    ex: E36 328i Coupe M-Sport

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      Originally posted by Save
                      Lainataas nyt tästä eli mitkä on näiden puslien nimet motonetissä?

                      http://btcf.uutekki.com/images/E34_02-2006_tarjous.jpg

                      Elikkä kuvasta numerot 6 ja 7. Ei lisänumeroita.Oma veikkaus:

                      500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . .
                      500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . .

                      Meneekö pieleen? Kiitos
                      6 on "takakelkan isopusla" eli tuo Poikkipalkin --- korin kumityyny.
                      7 on joku kallistuksen vakaajan kumi, mutta onko sitä e34:ssa takana edes? Ei nyt heti tule mieleen missä se olisi?
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Save
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 189
                        • Lohja

                        Originally posted by alspe
                        6 on "takakelkan isopusla" eli tuo Poikkipalkin --- korin kumityyny.
                        7 on joku kallistuksen vakaajan kumi, mutta onko sitä e34:ssa takana edes? Ei nyt heti tule mieleen missä se olisi?
                        Joo. Eipä se sitten ole sama. Se mitä haen noitten isojen lisäksi on siinä keskellä takakelkan takana muistaakseni.. Jos joku nyt osaa ton perusteella sanoa kun en viittis mennä tonne pihalle loskapaskaan ryömiin auton alle.
                        E39 523i Sedan

                        ex: E36 328i Coupe M-Sport

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11687
                          • Kouvola

                          Itelläkin tuntuu toi femma vapisevan aika epämiellyttävästi alle 100km/h nopeuksissa...
                          Ei ole päässy vaa kunnolla nosturin alle tarkastamaan noita puslia ja koiranluita niin paha sanoa mikä ton aiheuttaa

                          Toki kun vähän aikaa ajaa niin vapina häviää melkein kokonaan

                          Ja lompakko tykkää hyvää

                          Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa

                          Comment

                          • Save
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 189
                            • Lohja

                            Originally posted by Esko
                            Itelläkin tuntuu toi femma vapisevan aika epämiellyttävästi alle 100km/h nopeuksissa...
                            Ei ole päässy vaa kunnolla nosturin alle tarkastamaan noita puslia ja koiranluita niin paha sanoa mikä ton aiheuttaa

                            Toki kun vähän aikaa ajaa niin vapina häviää melkein kokonaan

                            Ja lompakko tykkää hyvää

                            Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa
                            Mun mielestä ei käy mitkää vitosen puslat muihin mut aikasemmin oli juttua et seiskan puslat ois niitä jäykimpiä ja ne sopii.
                            E39 523i Sedan

                            ex: E36 328i Coupe M-Sport

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              Originally posted by Esko
                              Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa
                              Ei siellä muuta eroavaisuuksia ole kuin nuo reaktiotankojen puslat joita käytetään M5:ssa ja loppupään 540:ssä. Samoja kallistuksenvakaajan kumeja kuin M5:ssa on käytetty joissain maaversioissa M-Tech alustan kanssa jossa on 25mm etuvakaaja.

                              Muistutetaanpa vielä kerran niistä jäykimmistä orkkispuslista jotka ovat BMW osa# 31 12 1 136 607 ja jota käytetään E31 840/850, E32 740/750:ssä.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Opan
                                Newbiemmer
                                • Mar 2006
                                • 2

                                Opan

                                Joo tuttu juttu mut ennen kuin vaihtaisin mitään niveliä ja koiranluita niin irrottaisin etupyörän ja mittaisin keskiöreiän onko joku kymppi suurempi kuin pyörännapa. mulla oli ja teki juuri saman kuin sulla kun ostin uudemman kärryn vanteet ja sitä ei huomaa tasapainopenkissä kun se menee kartioon.
                                ps. siihen saa kyllä holkit yht. 10 ekee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎