memebuy23buy

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Originally posted by ilhuikar View Post
    Tämä viesti on vuodelta 2006, miten on tuolta ostetut osat kestäneet? Tuskin ne mitään original-osia kuitenkaan ovat? Itseäni kyllä houkuttaisi juuri tuollainen täydellinen etupääpaketti, noin 150e näyttäisi olevan tällä hetkellä.
    Hyvin, samat on edelleen paikallaan. Kumit ja puslat kaikki ehjiä. Toimittaja lienee vaihtunut koska omassa ei noita ongelmia ole ollut kuin muilla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    ATP:n osista on juttua tälläkin foorumilla. Kumit eivät kestä pallonivelissä kauaa, eli jos ne vaihtaa niin varmaan ihan ok kamaa.

    Leave a comment:


  • ilhuikar
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Autoteile Pöllath, tuolta katteleen -> http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile

    Osaavat enkkuakin ja omalla kohdalla palvelussa ei mitään valittamista. Hakuun vaan e34 ja ihmettelemään mitä löytyy. Pareittain ostettuna halvimmat nuo tukivarret.
    Tämä viesti on vuodelta 2006, miten on tuolta ostetut osat kestäneet? Tuskin ne mitään original-osia kuitenkaan ovat? Itseäni kyllä houkuttaisi juuri tuollainen täydellinen etupääpaketti, noin 150e näyttäisi olevan tällä hetkellä.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tervetuloa kerhoon. Itsellä ei täristä. Vaihdettu taka-akselin isot puslat, tukivarsien puslat (joista yksi olikin aivan sökö), takaiskarien yläpäät ja samalla tarkistettu iskarit ja jouset, joissa ei mitään näkyvää vikaa ollut. Kohta lähtee koko taka-akselisto pois ja jos vikaa ei löydy niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kiero koppa :think Toivottavasti vikana olisi vain kiero tukivarsi...
    Käytin autoa taannoin ennen seisontaan laittoa montulla sen verran, että sain peruutusvalojen anturin vaihdettua, samalla tuli pikaisella vilkaisulla havaittua, että takakelkassa/akselipalkissa tms. oli keskellä murtumalta näyttävä vamma mutta tarkemmin ei silloin kiireessä tullut tutkittua kun oireetkin loistivat poissaolollaan. Onneksi en myöskään mitään korin vinouteen viitaavaa en ole havainnut, joten vika varmastikin paikallistuu tuonne taka-akselistoon. Pitää tarkastaa pikimmiten tuon kieron tukivarren mahdollisuus. Remonttihan tässä joka tapauksessa on edessä jo ihan huolettoman ajon ja oman mielenrauhan vuoksi: alustaan kun ei vähään aikaan ole vaihdettu kuin koiranluut, jotka nekin edellisen omistajan toimesta.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    toinen takarengas on n. 30-40mm enemmän kaaren sisällä kuin toinen.

    Tervetuloa kerhoon. Itsellä ei täristä. Vaihdettu taka-akselin isot puslat, tukivarsien puslat (joista yksi olikin aivan sökö), takaiskarien yläpäät ja samalla tarkistettu iskarit ja jouset, joissa ei mitään näkyvää vikaa ollut. Kohta lähtee koko taka-akselisto pois ja jos vikaa ei löydy niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kiero koppa :think Toivottavasti vikana olisi vain kiero tukivarsi...

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Heittäkääs pientä vinkkiä mitä mahtaa olla lähdossä vaihtoon kun oma E32 täristää ajossa jonkin verran ja toinen takarengas on n. 30-40mm enemmän kaaren sisällä kuin toinen. Myös perseeni tahtoisi kovasti paikallistaa tärinän juuri tuonne taka-akseliston puolelle mutta varmaksi en osaa sanoa. Päällisin puolin näyttäisi kaikki ehjältä, ainakin sen perusteella mitä näkee nostamatta autoa pukeille. Oudolta tuntuu, että yksi jousi tuosta vaan kuolisi täysin tms. :think

    Budjetista riippuen enemmän tai vähemmän täydellistä alustaremonttia on tulossa lähitulevaisuudessa, mutta askarruttaisi kuitenkin, että mitä siellä mahtaa olla vikana kun pitäisi vähitellen saada autoa taas ajoon.

    Leave a comment:


  • nojoo
    replied
    Jatketaan tähän mitä autosta löytyi.

    Eli kakkosventtiili oli mennyt poikki, kävi alku kierroksilla viidellä.
    3000rpm jälkeen lähti pyörimään kaikilla, tyhjäkäynnillä täristi koria melko paljon.
    Tärinä johtui siis siitä ja remontin suuruus on n. 2 päivää, ei ihan halpa reissu .

    Autona siis 12/87vm. e34 535i ja mittarissa 274tkm

    Leave a comment:


  • nojoo
    replied
    Originally posted by asvirkku View Post
    No kyllä se onnistuu, 19mm pultit "metrin varsi"-momentissa tuossa rättinivelessä jne. Auton tulisi olla siis kohtuu tukevasti nostettu. Putki pitää irrottaa, kannattanee varata uudet pultit liitoksiin. Kardaanin koneistus ei onnistu kotikonstein, pajoja löyty searchillä.

    T AV
    Pitää vian haku aloittaa rättinivelen vaihdolla, jospa se auttaisi tähän pulmaan. Ostin e34n vain talviautoksi ja ei kehtaisi hirveästi laittaa rahaa korjauksiin, kun keväällä olisi tarkoitus myydä pois.

    Voiko tosiaan koneen kannatin kumit tarkistaa auton ollessa parkissa, vai tarvitseeko nostaa ylös ym. toimenpiteitä tehdä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Miten yleistä on muuten että moottorin tukikumit olis syynä johonki tärinöihi tai muihi? Jos kyse on M50:stä ja noista "vanhemmista" täyskumisista tukikumeista? Pitääkö olla nähtävästi jo rikki ennenku vaikuttaa vai riittääkö pelkästään ikääntyminen ja kumin pehmeneminen?

    Leave a comment:


  • asvirkku
    replied
    Originally posted by nojoo View Post
    Kiitos vinkeistä täytyy päästä kattelee mitä on mennyt ja osia hommaamaan.

    Liekköhän mimmonen homma olisi vaihtaa osat. Korjaamoreissu tulossa, ei taida hallitunkkien ja pukkien avulla onnistua?
    No kyllä se onnistuu, 19mm pultit "metrin varsi"-momentissa tuossa rättinivelessä jne. Auton tulisi olla siis kohtuu tukevasti nostettu. Putki pitää irrottaa, kannattanee varata uudet pultit liitoksiin. Kardaanin koneistus ei onnistu kotikonstein, pajoja löyty searchillä.

    T AV

    Leave a comment:


  • nojoo
    replied
    Originally posted by asvirkku View Post
    Rättinivel kuuluu ennemmin klonksahduksena kun veto tulee päälle. Tarkastuksen alle "voiman kulkujärjestyksessä"
    - moottorin tukikumit
    - laatikon tukikumit
    - rättinivel
    - kardaanin tasapainotus ja nivel
    - kardaanin tukilaakeri.

    Voipi melkein sanoa, että kun purkaa kannattaa kaikki noi kattoa huolella saman tien. Arvelisin, että sulla on kaikissa noissa huollettavaa.

    T AV
    Kiitos vinkeistä täytyy päästä kattelee mitä on mennyt ja osia hommaamaan.

    Liekköhän mimmonen homma olisi vaihtaa osat. Korjaamoreissu tulossa, ei taida hallitunkkien ja pukkien avulla onnistua?

    Leave a comment:


  • asvirkku
    replied
    Originally posted by nojoo View Post
    En viitsinyt uutta aloittaa, niin kysynpä täältä.

    Eli autona toimii e34 535i vm-12/87

    Tärinä alkoi vaimeana ja loppui kierroksien noustessa yli 3000rpm, kun kiihdytti kakkosvaihteella.
    Nyt on alkanut ravistaa autoa enemmän jo tyhjäkäynnillä ja kumma kolkatus kuuluu pohjan alta noin keskivaiheilta. Autolla pystyy ajamaan, kun pitää vaan kierrokset yli 3000rpm. Täristää joka vaihteella, ennen oli vain 2. ja hetken 3. vaihteella.

    Luin kardaanin rättinivelestä juttua ja epäilys olisi suunnattu siihen. Asiasta tietävät kertokaa.
    Rättinivel kuuluu ennemmin klonksahduksena kun veto tulee päälle. Tarkastuksen alle "voiman kulkujärjestyksessä"
    - moottorin tukikumit
    - laatikon tukikumit
    - rättinivel
    - kardaanin tasapainotus ja nivel
    - kardaanin tukilaakeri.

    Voipi melkein sanoa, että kun purkaa kannattaa kaikki noi kattoa huolella saman tien. Arvelisin, että sulla on kaikissa noissa huollettavaa.

    T AV

    Leave a comment:


  • nojoo
    replied
    e34 535 täristää

    En viitsinyt uutta aloittaa, niin kysynpä täältä.

    Eli autona toimii e34 535i vm-12/87

    Tärinä alkoi vaimeana ja loppui kierroksien noustessa yli 3000rpm, kun kiihdytti kakkosvaihteella.
    Nyt on alkanut ravistaa autoa enemmän jo tyhjäkäynnillä ja kumma kolkatus kuuluu pohjan alta noin keskivaiheilta. Autolla pystyy ajamaan, kun pitää vaan kierrokset yli 3000rpm. Täristää joka vaihteella, ennen oli vain 2. ja hetken 3. vaihteella.

    Luin kardaanin rättinivelestä juttua ja epäilys olisi suunnattu siihen. Asiasta tietävät kertokaa.

    Leave a comment:


  • bimmer 740
    replied
    omassa autossa oli keskimmäisen välitangon nivel ihan loppu, ja jarrua kun painoi kovassa vauhdissa niin koko ratti tärisi ja haki molempiin suuntiin. ja valoihin pysähdyttäessä niin auto tuntui nykivän, niin paljon väljyyttä oli niveles! ainakin oman auton vika löytyi.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Sturmovik View Post
    Kannetaan nyt omakin korsi kekoon: Jarruttaessa kovemmasta vauhdista (yli 80km/h) täristää aika kiitettävästi ja esim kun liikennevaloihin hiljentää vauhtia sanotaan nyt vaikka n. 20km/h ja painan jarrua hyvin vähän nii auto nykii ihan selvästi.

    Noh, jarrulevythän siellä on kierossa ajattelin. Uudet levyt ja palat paikalleen ja koeajolle, mutta tärinäthän ei muuttunu puoleen eikä toiseen. Olisko aiheeseen mitään ideoita? Ei kai nyt napakaan ittestään kieroon mene yhtäkkiä....

    Autona E34 525 touring.
    Mitä olen palstaa lukenut, niin antaisin ääneni reaktiotangon puslille. Ne ovat nimenomaan kovilla jarrutuksissa.

    Leave a comment:

Working...
X