Originally posted by ilhuikar
View Post
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
-
-
ATP:n osista on juttua tälläkin foorumilla. Kumit eivät kestä pallonivelissä kauaa, eli jos ne vaihtaa niin varmaan ihan ok kamaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostAutoteile Pöllath, tuolta katteleen -> http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile
Osaavat enkkuakin ja omalla kohdalla palvelussa ei mitään valittamista. Hakuun vaan e34 ja ihmettelemään mitä löytyy. Pareittain ostettuna halvimmat nuo tukivarret.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostTervetuloa kerhoon. Itsellä ei täristä. Vaihdettu taka-akselin isot puslat, tukivarsien puslat (joista yksi olikin aivan sökö), takaiskarien yläpäät ja samalla tarkistettu iskarit ja jouset, joissa ei mitään näkyvää vikaa ollut. Kohta lähtee koko taka-akselisto pois ja jos vikaa ei löydy niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kiero koppa :think Toivottavasti vikana olisi vain kiero tukivarsi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by r.w. View Posttoinen takarengas on n. 30-40mm enemmän kaaren sisällä kuin toinen.
Tervetuloa kerhoon. Itsellä ei täristä. Vaihdettu taka-akselin isot puslat, tukivarsien puslat (joista yksi olikin aivan sökö), takaiskarien yläpäät ja samalla tarkistettu iskarit ja jouset, joissa ei mitään näkyvää vikaa ollut. Kohta lähtee koko taka-akselisto pois ja jos vikaa ei löydy niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kiero koppa :think Toivottavasti vikana olisi vain kiero tukivarsi...
Leave a comment:
-
-
Heittäkääs pientä vinkkiä mitä mahtaa olla lähdossä vaihtoon kun oma E32 täristää ajossa jonkin verran ja toinen takarengas on n. 30-40mm enemmän kaaren sisällä kuin toinen. Myös perseeni tahtoisi kovasti paikallistaa tärinän juuri tuonne taka-akseliston puolelle mutta varmaksi en osaa sanoa. Päällisin puolin näyttäisi kaikki ehjältä, ainakin sen perusteella mitä näkee nostamatta autoa pukeille. Oudolta tuntuu, että yksi jousi tuosta vaan kuolisi täysin tms. :think
Budjetista riippuen enemmän tai vähemmän täydellistä alustaremonttia on tulossa lähitulevaisuudessa, mutta askarruttaisi kuitenkin, että mitä siellä mahtaa olla vikana kun pitäisi vähitellen saada autoa taas ajoon.
Leave a comment:
-
-
Jatketaan tähän mitä autosta löytyi.
Eli kakkosventtiili oli mennyt poikki, kävi alku kierroksilla viidellä.
3000rpm jälkeen lähti pyörimään kaikilla, tyhjäkäynnillä täristi koria melko paljon.
Tärinä johtui siis siitä ja remontin suuruus on n. 2 päivää, ei ihan halpa reissu.
Autona siis 12/87vm. e34 535i ja mittarissa 274tkm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asvirkku View PostNo kyllä se onnistuu, 19mm pultit "metrin varsi"-momentissa tuossa rättinivelessä jne. Auton tulisi olla siis kohtuu tukevasti nostettu. Putki pitää irrottaa, kannattanee varata uudet pultit liitoksiin. Kardaanin koneistus ei onnistu kotikonstein, pajoja löyty searchillä.
T AV
Voiko tosiaan koneen kannatin kumit tarkistaa auton ollessa parkissa, vai tarvitseeko nostaa ylös ym. toimenpiteitä tehdä?
Leave a comment:
-
-
Miten yleistä on muuten että moottorin tukikumit olis syynä johonki tärinöihi tai muihi? Jos kyse on M50:stä ja noista "vanhemmista" täyskumisista tukikumeista? Pitääkö olla nähtävästi jo rikki ennenku vaikuttaa vai riittääkö pelkästään ikääntyminen ja kumin pehmeneminen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nojoo View PostKiitos vinkeistä täytyy päästä kattelee mitä on mennyt ja osia hommaamaan.
Liekköhän mimmonen homma olisi vaihtaa osat. Korjaamoreissu tulossa, ei taida hallitunkkien ja pukkien avulla onnistua?
T AV
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asvirkku View PostRättinivel kuuluu ennemmin klonksahduksena kun veto tulee päälle. Tarkastuksen alle "voiman kulkujärjestyksessä"
- moottorin tukikumit
- laatikon tukikumit
- rättinivel
- kardaanin tasapainotus ja nivel
- kardaanin tukilaakeri.
Voipi melkein sanoa, että kun purkaa kannattaa kaikki noi kattoa huolella saman tien. Arvelisin, että sulla on kaikissa noissa huollettavaa.
T AV
Liekköhän mimmonen homma olisi vaihtaa osat. Korjaamoreissu tulossa, ei taida hallitunkkien ja pukkien avulla onnistua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nojoo View PostEn viitsinyt uutta aloittaa, niin kysynpä täältä.
Eli autona toimii e34 535i vm-12/87
Tärinä alkoi vaimeana ja loppui kierroksien noustessa yli 3000rpm, kun kiihdytti kakkosvaihteella.
Nyt on alkanut ravistaa autoa enemmän jo tyhjäkäynnillä ja kumma kolkatus kuuluu pohjan alta noin keskivaiheilta. Autolla pystyy ajamaan, kun pitää vaan kierrokset yli 3000rpm. Täristää joka vaihteella, ennen oli vain 2. ja hetken 3. vaihteella.
Luin kardaanin rättinivelestä juttua ja epäilys olisi suunnattu siihen. Asiasta tietävät kertokaa.
- moottorin tukikumit
- laatikon tukikumit
- rättinivel
- kardaanin tasapainotus ja nivel
- kardaanin tukilaakeri.
Voipi melkein sanoa, että kun purkaa kannattaa kaikki noi kattoa huolella saman tien. Arvelisin, että sulla on kaikissa noissa huollettavaa.
T AV
Leave a comment:
-
-
e34 535 täristää
En viitsinyt uutta aloittaa, niin kysynpä täältä.
Eli autona toimii e34 535i vm-12/87
Tärinä alkoi vaimeana ja loppui kierroksien noustessa yli 3000rpm, kun kiihdytti kakkosvaihteella.
Nyt on alkanut ravistaa autoa enemmän jo tyhjäkäynnillä ja kumma kolkatus kuuluu pohjan alta noin keskivaiheilta. Autolla pystyy ajamaan, kun pitää vaan kierrokset yli 3000rpm. Täristää joka vaihteella, ennen oli vain 2. ja hetken 3. vaihteella.
Luin kardaanin rättinivelestä juttua ja epäilys olisi suunnattu siihen. Asiasta tietävät kertokaa.
Leave a comment:
-
-
omassa autossa oli keskimmäisen välitangon nivel ihan loppu, ja jarrua kun painoi kovassa vauhdissa niin koko ratti tärisi ja haki molempiin suuntiin. ja valoihin pysähdyttäessä niin auto tuntui nykivän, niin paljon väljyyttä oli niveles! ainakin oman auton vika löytyi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sturmovik View PostKannetaan nyt omakin korsi kekoon: Jarruttaessa kovemmasta vauhdista (yli 80km/h) täristää aika kiitettävästi ja esim kun liikennevaloihin hiljentää vauhtia sanotaan nyt vaikka n. 20km/h ja painan jarrua hyvin vähän nii auto nykii ihan selvästi.
Noh, jarrulevythän siellä on kierossa ajattelin. Uudet levyt ja palat paikalleen ja koeajolle, mutta tärinäthän ei muuttunu puoleen eikä toiseen. Olisko aiheeseen mitään ideoita? Ei kai nyt napakaan ittestään kieroon mene yhtäkkiä....
Autona E34 525 touring.
Leave a comment:
-
Leave a comment: