E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Save
    replied
    Originally posted by alspe
    6 on "takakelkan isopusla" eli tuo Poikkipalkin --- korin kumityyny.
    7 on joku kallistuksen vakaajan kumi, mutta onko sitä e34:ssa takana edes? Ei nyt heti tule mieleen missä se olisi?
    Joo. Eipä se sitten ole sama. Se mitä haen noitten isojen lisäksi on siinä keskellä takakelkan takana muistaakseni.. Jos joku nyt osaa ton perusteella sanoa kun en viittis mennä tonne pihalle loskapaskaan ryömiin auton alle.

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Originally posted by Save
    Lainataas nyt tästä eli mitkä on näiden puslien nimet motonetissä?

Elikkä kuvasta numerot 6 ja 7. Ei lisänumeroita.Oma veikkaus:

500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . .
    500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . .

Meneekö pieleen? Kiitos
    6 on "takakelkan isopusla" eli tuo Poikkipalkin --- korin kumityyny.
    7 on joku kallistuksen vakaajan kumi, mutta onko sitä e34:ssa takana edes? Ei nyt heti tule mieleen missä se olisi?

Leave a comment:

• Save
    replied
    Lainataas nyt tästä eli mitkä on näiden puslien nimet motonetissä?

Elikkä kuvasta numerot 6 ja 7. Ei lisänumeroita.Oma veikkaus:

500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . .
    500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . .

Meneekö pieleen? Kiitos

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Originally posted by Anyman
    Itellä sama ongelma... olin just lähdössä ensirekisteröintiin ja olin laittanut uudet talvirenkaat alle ja ajattelin että no niin se oli sen auton elämä!!!
    Ostin auton kesärenkailla ja aluvanteilla ja kaikki toimi ihan hyvin.
    Ongelma on se että uudet peltiset vanteet mitä autoon laitettiin eivät olleet ET20:siä vaan siinä keskiön ja vanteen välissä oli puoli milliä rakoa, nostettiin takapää ilmaan ja eiku auto käyntiin ja kolmonen silmään ja tyhjäkäynnille!
    Tarkista että rengas ei heitä pystysuunnassa, (tosi pieni heitto mutta aiheutta sen että auto tanssii lambadaa motarilla ja housut menee vaihtoon)!
    Vanteiden vaihto ja samat kumit niin kulki kuin juna!
    Rengasliike tarkisti tasapainotukset ensin kun valitin asiasta ja kaikki oli niin kuin piti, ongelmahan oli auton ja vanteiden yhteensopivuudesta!
    Muista se ET20 E34:sessä!
    Nyt on kyllä puurot ja vellit sekasi Eli vanteen ET EI ole keskireikään liittävä mitenkään.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Ei tuo vika ET:stä johtunut, sulla oli väärän kokonen keskireikä vanteessa. Soviterenkaat se vaan ois tarvinnu...

Leave a comment:

• Anyman
    replied
    Itellä sama ongelma... olin just lähdössä ensirekisteröintiin ja olin laittanut uudet talvirenkaat alle ja ajattelin että no niin se oli sen auton elämä!!!
    Ostin auton kesärenkailla ja aluvanteilla ja kaikki toimi ihan hyvin.
    Ongelma on se että uudet peltiset vanteet mitä autoon laitettiin eivät olleet ET20:siä ja siinä keskiön ja vanteen välissä oli vielä puoli milliä rakoa ( mikään ei ollut kohdallaan), nostettiin takapää ilmaan ja eiku auto käyntiin ja kolmonen silmään ja tyhjäkäynnille!
    Tarkista että rengas ei heitä pystysuunnassa, (tosi pieni heitto mutta aiheutta sen että auto tanssii lambadaa motarilla ja housut menee vaihtoon)!
    Vanteiden vaihto ja samat kumit niin kulki kuin juna!
    Rengasliike tarkisti tasapainotukset ensin kun valitin asiasta ja kaikki oli niin kuin piti, ongelmahan oli auton ja vanteiden yhteensopivuudesta!
    Muista se ET20 jos hankit bemarin orkkis vanteet, niissä pitäisi olla keskireikä kohdallaan! Kokeilemalla sen huomaa!
    Last edited by Anyman; 03-04-2006, 16:41.

Leave a comment:

• ankkuli
    replied
    Originally posted by sippis
    elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti.
    olisko se toisenkin puolen reaktiotangon pusla valmis? isän E34 ravisti myös jarrutettaessa, ei muuten. levyt oli siinä vaiheessa n. vuoden vanhat. jarruravistus loppui puslaremontilla.

Leave a comment:

• sippis
    replied
    Originally posted by tumppu86
    Kannattas vaihtaa kierot jarrulevyt uusiin ja samalla kertaa palatkin Eli siis luulenpa, että jarrulevyt on vähän kierot.
    mulla oli paikalla jo sorvatut levyt mut ei auttanu sekään!luulisin et jos levyt on sorvatut ni sillon niitten luulis olevan suoratkin....ainakin suoremmat mitä ne lähes varmaan orkkikset on!

Leave a comment:

• DiisseliKiisseli
    replied
    Originally posted by tumppu86
    Kannattas vaihtaa kierot jarrulevyt uusiin ja samalla kertaa palatkin Eli siis luulenpa, että jarrulevyt on vähän kierot.
    Ehkä kuitenkin parempi vaihtaa se apusimpukan hela ensin, kun osan hinta on kuitenkin murto osa noista levyjen hinnasta. Sen jälkeen kun ohjausakselissa ei ole väljää, ei haittaa vaikka levyt olisi hieman kierot kun ohjausakseli ei pääse lyömään puolelta toiselle.

Jos levyt on umpikierot niin sittenhän se on toinen juttu.

Leave a comment:

• tumppu86
    replied
    Originally posted by sippis
    elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti. olen vaihtanut jo ohjauksen yhdystangon, oikean puolen reaktiotangon puslineen, oikean puolen ulomman raidetangon pään!pitääkö sieltä nyt kaikki vaihtaa ennen ku tärinä loppuu!?

tuli vielä mieleen et taidan seuraavaksi koittaa vaihtaa tuolta---> http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25 osan numero 15. siitä kohtaa jostain lonksuu kun heiluttaa akseleita!

Leave a comment:

• sippis
    replied
    m5 tärisee

elikkäs joku sukkela ongelma mulla tossa ämmässä!AINOASTAAN jarruttaessa alkaa ratti täristä vimmatusti. olen vaihtanut jo ohjauksen yhdystangon, oikean puolen reaktiotangon puslineen, oikean puolen ulomman raidetangon pään!pitääkö sieltä nyt kaikki vaihtaa ennen ku tärinä loppuu!?

tuli vielä mieleen et taidan seuraavaksi koittaa vaihtaa tuolta---> http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25 osan numero 15. siitä kohtaa jostain lonksuu kun heiluttaa akseleita!

SELKIS.....no enhän mä ollu kokeillu sinne ku hantin puolelle vaan sitä sorvattua levyä ku se tuntui se tärinä tulevan sieltä!noh kävin tänää jarru dynolla ja setä sanoin et katos ku viisari heiluu ku kirkon kello!aivan käyrä oli kuskin puolen jarrulevy!sorvattu paikalleen ja tärinä katos=) et sillee.....täytyy muista ens kerral koittaa kaikki muu ennen ku laittaa helv.. rahaa tukivarsiin sun muihin osiin mut ompahan nekin sit tullu vaihdettuu=)
    Last edited by sippis; 29-03-2006, 18:56.

Leave a comment:

• ankkuli
    replied
    Originally posted by Bemarnisti
    ...kuuluu sellanen tosi matala hurina tossa 60-90 vauhissa. ....

......sellanen vielä että tuossa 30 vauhissa auto vatkaa aika voimakkaasti...
    täällä kans E32:ssa samanmoinen jurina, nopeusalueella 70-90 (just se talvirajotusten jononopeus ), sama ääni vedätyksessä, moottorijarrutuksessa ja vapaalla. etupääkin vapisi ennen, mutta uudet r.tangot+tukivarret+koiranluut vaihdettu ja menee jopa pari milliä kieroilla vanteilla tasasesti lukuunottamatta tota jurinaa. odotin senkin loppuvan toisilla renkailla, mut ei. ilmeisesti jossain voimalinjassa vika. missähän:

- laatikon tukikumit?
    - hardykiekko?
    - ristinivelet?
    - tukilaakeri?
    - vetarit?
    - muu, mikä...

näyttäs kardaanirempan hinta olevan motonetin luettelon mukaan:
    - hardy(rättinivel) 55€
    - ristinivel 16€
    - tukilaakeri+kumi 35€
    - laatikon kannatinkumi 15€(?)
    yht: 121€

sitte kysymys: meneekö vielä jotain muuta vaihtoon. SeanJohanE32-sivuilla näky olevan selostusta:

näyttää sen verran työläältä, että mieluusti odottaa ainakin pakkasten lauhtumista ennen ku alkaa tossa kerrostalon parkkiksella yrittämään

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Originally posted by alspe
    Juuri kulmien säädöistä tulin, kaikki muut ok paitsi että kummatkin eturenkaat näytti oikealla, mutta kokonaisauraus oikein. Auto siis puolsi oikealle ja ratti vasemmalle vinossa. Säädettiin kohdalleen ja simpukkaa kiristettiin(pitää vieläkin ihme narinaa) ---> tärinä 90 km/h:ssa EI poistunut.

Tuntuu mulla tulevan takaa. Kohta tietää tuleeko renkaista/vanteista kun talvirenkaat vaihtaa alle. Päivitetään sitten.

Edit : Talvirenkailla tärinä ei yhtä voimakas kun 17" loppuunajetuilla kesänakeilla, luonnollisesti. Mutta tärinä EI hävinnyt renkaiden vaihdolla.

Täällä siis tärisee, mutta vikaa ei ole löytynyt renkaista/vanteista, pyöränkulmista tai ohjauksen nivelistä. Seuraavaksi kun eksyn kaverin pajalle, niin kardaanin ym. perässä olevien liikkuvien osien tarkempi tutkiminen.
    Nyt tuli ostettua Master uusiotalvirenkaat ja ne menivät niin tasapainoon, että tärinät hävisivät. Toisaalta kertaakaan aiemmin mulla ei ollut tässä autossa uusia renkaita vaan aina puolikuntoisia.

Leave a comment:

• Bemarnisti
    replied
    täällä taas yks "täristelijä"

joo mulla tota ei voi sanoa oiken täristykseksi, enemmänkin tossa vaa kuuluu sellanen tosi matala hurina tossa 60-90 vauhissa. ääneen ei vaikuta se että onko vaihde päällä tai vapaalla... tosi veemäinen toi ääni, mistähän vois tulla?
    varmaan kannattas eka katella noi kardaanin laakerit, vai?
    sellanen vielä että tuossa 30 vauhissa auto vatkaa aika voimakkaasti, tuntus jotenki tulevan tuolta peräpäästä, onkohan noilla asioilla mitään yhteyttä?
    ja alla on bemarin orkkis alut 15tuumaset.

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Juuri kulmien säädöistä tulin, kaikki muut ok paitsi että kummatkin eturenkaat näytti oikealla, mutta kokonaisauraus oikein. Auto siis puolsi oikealle ja ratti vasemmalle vinossa. Säädettiin kohdalleen ja simpukkaa kiristettiin(pitää vieläkin ihme narinaa) ---> tärinä 90 km/h:ssa EI poistunut.

Tuntuu mulla tulevan takaa. Kohta tietää tuleeko renkaista/vanteista kun talvirenkaat vaihtaa alle. Päivitetään sitten.

Edit : Talvirenkailla tärinä ei yhtä voimakas kun 17" loppuunajetuilla kesänakeilla, luonnollisesti. Mutta tärinä EI hävinnyt renkaiden vaihdolla.

Täällä siis tärisee, mutta vikaa ei ole löytynyt renkaista/vanteista, pyöränkulmista tai ohjauksen nivelistä. Seuraavaksi kun eksyn kaverin pajalle, niin kardaanin ym. perässä olevien liikkuvien osien tarkempi tutkiminen.
    Last edited by alspe; 08-11-2005, 11:27.

Leave a comment:

Working...
X