memebuy23buy

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HILLOPAALLIKKO
    replied
    Itsellä loppui tärinä vaihtamalla metalliset soviterenkaat muovisiin. Istuvat sen verta tiukemmin ja kestävät paremmin. Kyseessä e39 keskireiän sovitus e34.

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Originally posted by Leka View Post
    Jos ne talvipyörät on taatusti puntissa, niin niiden vaihto alle ja kokeilu on helpointa ja halvinta.

    Muista että PIENIKIN knööli vanteen- ja levyn kiinnityspinnan välissä aiheuttaa taatusti tärinää. Onko 19":t sovitusrenkailla?
    On renkailla, täytyy ottaa pyörä kerrallaan irti ja tarkistaa kaikki puhtaudet ym.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by jsa014 View Post
    Ennen täristi 100 vauhdissa, vaihdettiin kaikki em. paitsi etuiskarit joiden kanssa oli pientä probleemaa, 100km/h tärinä katos kun pieru Saharaan, mutta tilalle tuli 120km/h tärinä. Nyt eilen sain uudet etuiskaritkin alle, katosi ohjaukset tunnottomuus keskialueella täysin, 120km/h tärinä vaimeni mutta ei kadonnut kokonaan. Eli alkaa 118km/h ja loppuu 130km/h. Ei ole vaikutusta onko kaasupoljinta painettu vai ei, vapaalla on paha koittaa automaatilla.
    Mikäs nyt, kardaani taitaa olla ainoa jäljellä oleva, tai sitten 19" renkaat.
    En jaksa alkaa nyt vääntämään 17" talvipyöriä kokeeksi alle.
    Jos ne talvipyörät on taatusti puntissa, niin niiden vaihto alle ja kokeilu on helpointa ja halvinta.

    Muista että PIENIKIN knööli vanteen- ja levyn kiinnityspinnan välissä aiheuttaa taatusti tärinää. Onko 19":t sovitusrenkailla?

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Jaahas, nyt on täristävään E34:ään vaihdettu

    -Raidetangot (kaikki)
    -Apusimpukan pusla
    -Koiranluut eteen ja taakse
    -Reaktiotangot
    -Tukivarret
    -Takakelkan puslat
    -Takapään niveltangot
    -Iskarit joka nurkkaan

    Ennen täristi 100 vauhdissa, vaihdettiin kaikki em. paitsi etuiskarit joiden kanssa oli pientä probleemaa, 100km/h tärinä katos kun pieru Saharaan, mutta tilalle tuli 120km/h tärinä. Nyt eilen sain uudet etuiskaritkin alle, katosi ohjaukset tunnottomuus keskialueella täysin, 120km/h tärinä vaimeni mutta ei kadonnut kokonaan. Eli alkaa 118km/h ja loppuu 130km/h. Ei ole vaikutusta onko kaasupoljinta painettu vai ei, vapaalla on paha koittaa automaatilla.
    Mikäs nyt, kardaani taitaa olla ainoa jäljellä oleva, tai sitten 19" renkaat.
    En jaksa alkaa nyt vääntämään 17" talvipyöriä kokeeksi alle.

    Leave a comment:


  • aamulypsy
    replied
    Originally posted by MickeyFIN View Post
    Pahinta paskaa mitä maa päällä kantaa..Hanki BBS, Speedlinet, Enkeit tai ihan mitkä tahansa Laatuvanteet. Vaikka Centerlinet.
    Itellä BBS:t alla ja täryttää... täytyy käyttää jollaki rengas expertillä ku kerkiän... justii auton toin ruotsista.

    Leave a comment:


  • Jusaus
    replied
    No niin update taas tilanteeseen.

    Eli nyt on 8kk sisään vaihdettu jokaikinen tukivarsi ja pusla eteen, myös raidetangot ja apusimpukan pusla. Taakse vakaajien niveltangot ja isot puslat. Kardaadiin on tullut uusi ristikkonivel, vakionopeusnivel, rättinivel ja tukilaakeri.

    Vanteisiin on sorvattu alumiiniset soviterenkaat, ja nyt ei enää täristä kuin jarruttaessa. Vauhdissa tuntuu vain erittäin olematon vapina 80km/h vauhdissa joka ei häritse, korjantuu luultavasti jarrulevyn/levyjen vaihdolla.

    Leave a comment:


  • ongelmalapsi
    replied
    itellä autto tärinään viimeinkin kun putsasi etuvanteista pinnat jotka ottavat kiinni jarrulaikkaan, vaihto uudet iskarit, yläpään laakerit ym.

    Leave a comment:


  • Antti84j
    replied
    Reaktiotangot vaihtoon

    Itselle vaihdoin just reaktiotangot ja kierroksen uusia renkaita ja loppu tärinät siihen ku seinään! ei ole ikinä puimuri ollu noin hyvä pyörittää! SAATANA!

    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied
    Mulla tuntu olevan askin ulostuloakselissa 2mm päittäis-ja pitkittäisvälystä eli zf viemäriin ja uutta tilalle. Vaihdoin kardaanin keskilaakerin niin värinät väheni huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Shuko
    replied
    Kun vaihdoin vanteet ja renkaat (17" -> 18"), auto alkoi veteleen aivan helvetisti ja tutina/pompotus 80-90kmh valilla voimistui huomattavasti. Vaihdatin alatukivarret, reaktiotangot, koiranluut, keskitangon ja raidetangot pari paivaa sitten. Nyt auto menee todella natisti.

    Leave a comment:


  • Jusaus
    replied
    Joo'o, eipä hävinny tärinät kardaanirempallakaan, edelleen heti mittari 80km/h tuntumassa alkaa ratti vapista, ja 100km/h jälkeen tuntuu korissa. Se plussa kardaanirempasta oli että vapina ei ole enää niin voimakas, häiritsevä kuitenkin.

    Alkaa vituttaa.

    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied
    Joo, taiskin olla vaan erilainen kardaani bentleyllä kun mulla. Mulla kuulu selkeä klappi ja jyrinä siitä keskilaakerista, eli se on ainakin rikki. Toiveet on aika korkealla että saisin vihdoin ton sheikkauksen loppumaan.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by herrakani View Post
    Bentleyn manuaalissa lukee "Preload center bearing toward front 4-6mm (arrow)" ja nuoli osoittaa taka-akseliin päin.
    Hetkonen... kyllä se esikiristys on sinne laatikkoon päin. Kuvista näkee, että se ristinivel on lähempänä laatikkoa kuin keskikannatin.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied



    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied
    Originally posted by pheno View Post
    Se pitää siirtää lepotilasta laatikon suuntaan muistaakseni n. 4mm ja pultata siihen kiinni. Bentleyn oppaasta löytyy lisätietoa asiasta.
    Bentleyn manuaalissa lukee "Preload center bearing toward front 4-6mm (arrow)" ja nuoli osoittaa taka-akseliin päin.

    Mulla ei riittänyt forza hinnatalkaen-kompurassa, olis pitäny varmaan ostaa isompi. Ens viikolla korjaamolle tai tallille, saa nähdä.

    Leave a comment:

Working...
X