E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• sepi79
    replied
    Löytyyköhän jostain 535i kohtuuhintaisia putkia katin tilalle tai vaihtoehtoisesti tekijää moisille putkille?
    Pitää katti vaihtaa jossain vaiheessa ja korvausputkia olis mukavampi silputa kun ennestään katkottuja alkuperäisiä.
    Jotain korvausputkia löysin mutta hintaa oli metrin putken pätkille useampi tonni.

Leave a comment:

• ooopeee
    replied
    Varmana ajaa asiansa siellä

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Sumareiden lasien liimaus, Sikaflex 221 vai mikä?

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Palataas tähän vielä. Kokeilin etanolia ja vaihdoin tulpast, meni vaan huonommaks.

Vaihdettiin katti (joku biltema-tarvike), ja edelleen vaan huononee. Millä ton nyt saa menemään päästöistä, vai tarviiko laittaa parempi katti?
    Ei auttanu ecun vaihdot eikä mikään muukaan ni laitettiin toinenki katti sinne ni meni heittämällä läpi 😅

Leave a comment:

• jani73
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Yhtäkkiä ei löydykään mistään takakelkan isojen puslien oikeaa kiristysmomenttia? Paljonko se on? :think

E: powerflexit alla jos sillä vaikutusta
    Mä olen aina vain kiristänyt räikällä kireälle. Bentleyn raamatusta ei löytynyt mitään noille puslille.
    Googlaus toi nyt tämän. Joku dealerillä hommissa ollut kertoi kiristäneensä vain pulttipyssyllä. Mutta lopussa todennäköisesti tuolle arvo, eli 140Nm.

Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

Eikös noissa powerflexeissäkin kuitenkin pitäisi olla keskellä se teräsholkki. Eli en usko että kiristysmomentti eroaa onko kyseessä orkkis vai powerflex.

Leave a comment:

• niiksu
    replied
    Yhtäkkiä ei löydykään mistään takakelkan isojen puslien oikeaa kiristysmomenttia? Paljonko se on? :think

E: powerflexit alla jos sillä vaikutusta

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tulihan se katti nyt tarpeeksi lähelle sarjaa?
    Kun sulla on peltisarjatkin niin tahtoo tulla vähän pitkälle auton alle kun kaasut kuitenkin jäähtyy matkalla.
    Samassa kohtaa se taitaa nyt olla ku aiemminki, jos ei vieläkään mee läpi ni laitan toisen katin sinne

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Tässä oli väärä ecu kiinni. Laitoin nyt -402 ja ens viikolla kokeillaan taas meneekö päästöt läpi. Tai ei varsinaisesti väärä, onhan tota -403 käytetty myös B25:ssa. Kiinni oleva oli kolmekutosesta niin laitoin nyt kolmenelosesta olevan ecun sinne.
    Tulihan se katti nyt tarpeeksi lähelle sarjaa?
    Kun sulla on peltisarjatkin niin tahtoo tulla vähän pitkälle auton alle kun kaasut kuitenkin jäähtyy matkalla.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Voi olla että joutuu Ruotsin puolelta kyselemään.
    Mun autolle tuli korjaamolla ongelmia jakopäärempassa kun kuivuneet ruiskun piuhat meni oikkariin. Heidän piti sitten Ruotsista tilata ecu, kun suomesta ei sitä löytynyt. Vähän myöhemmin rempan aikana myös ilmamäärä/-massa mittari hajosi, ja sekin piti tilata Ruotsista.
    Molemmat korjaamo tilasi Oili Jalosen purkamon kautta.
    Mutta ehkä sieltä itsekin pystyisi tilaamaan.
    Kannattaa varmaan selvittää noista bemun varaosasivustoista mitä osanumeroita näissä on käytetty. Muitaakseni omassakin, mitä googlailin, oli joitakin eri numeroita aikojen mittaan jotka minun käsittääkseni olisi käynyt päittäin.

https://www.bildelsbasen.se/
    Tässä oli väärä ecu kiinni. Laitoin nyt -402 ja ens viikolla kokeillaan taas meneekö päästöt läpi. Tai ei varsinaisesti väärä, onhan tota -403 käytetty myös B25:ssa. Kiinni oleva oli kolmekutosesta niin laitoin nyt kolmenelosesta olevan ecun sinne.
    Last edited by Rhodry; 10-07-2022, 06:27.

Leave a comment:

• jani73
    replied
    No tässä mä yritän metsästää vakio ecua, mutta ei oo pahemmin löytyny. -402-loppusia kyllä tuntuis olevan, mutta tossa oli -403, ilmeisesti siihen pitää siis myös laittaa -403 tilalle.
    Voi olla että joutuu Ruotsin puolelta kyselemään.
    Mun autolle tuli korjaamolla ongelmia jakopäärempassa kun kuivuneet ruiskun piuhat meni oikkariin. Heidän piti sitten Ruotsista tilata ecu, kun suomesta ei sitä löytynyt. Vähän myöhemmin rempan aikana myös ilmamäärä/-massa mittari hajosi, ja sekin piti tilata Ruotsista.
    Molemmat korjaamo tilasi Oili Jalosen purkamon kautta.
    Mutta ehkä sieltä itsekin pystyisi tilaamaan.
    Kannattaa varmaan selvittää noista bemun varaosasivustoista mitä osanumeroita näissä on käytetty. Muitaakseni omassakin, mitä googlailin, oli joitakin eri numeroita aikojen mittaan jotka minun käsittääkseni olisi käynyt päittäin.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    On nyt sen verran monta muuttujaa tässä nyt että eka vaihtaisin tuon lastun vakioon..
    No tässä mä yritän metsästää vakio ecua, mutta ei oo pahemmin löytyny. -402-loppusia kyllä tuntuis olevan, mutta tossa oli -403, ilmeisesti siihen pitää siis myös laittaa -403 tilalle.

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Ajoin motaria 50km ja sitä huudatettiin vielä leimallaki.

Tosiaan siinä on myös joku lastu, se kai vaikuttaa asiaan?
    On nyt sen verran monta muuttujaa tässä nyt että eka vaihtaisin tuon lastun vakioon..

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Ajoitko katin kuumaksi?
    Voi olla tyhmä kysymys, mut ainakin mun ex 30v vanhuksessa se tuon vaati.
    Ajoin motaria 50km ja sitä huudatettiin vielä leimallaki.

Tosiaan siinä on myös joku lastu, se kai vaikuttaa asiaan?

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    Alipainevuoto laajenee tms?

Leave a comment:

• jani73
    replied
    Palataas tähän vielä. Kokeilin etanolia ja vaihdoin tulpast, meni vaan huonommaks.

Vaihdettiin katti (joku biltema-tarvike), ja edelleen vaan huononee. Millä ton nyt saa menemään päästöistä, vai tarviiko laittaa parempi katti?
    Ajoitko katin kuumaksi?
    Voi olla tyhmä kysymys, mut ainakin mun ex 30v vanhuksessa se tuon vaati.

Leave a comment:

Working...
X