Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    Originally posted by rgaweer View Post
    Moottorina M20B20. Seuraavaa vikaa: Käy tyhjää ihan ok. Kierroksia saa nostettua vain jos niitä nostaa tosi hitaasti eli painaa vain vähän kaasua. Jos painaa kaasua nopeasti niin rötää/boooaa/tuhkehtuu vai mitenkä sitä kuvailis sanoin.

    Koneeseen tehtiin jonninverran remonttia, ja kyseistä ongelmaa ei ollut ennen sitä. Voiko pykälän pielessä oleva jako aiheuttaa kyseistä ropleemaa? Olin kyllä katsovinani että jako osuu kohdalleen senkin jälkeen kun moottoria käytin tyhjäkäynnillä. Toinen mikä mietityttää on se että pitkään kuivana olleet bensalinjat on rikkoneet/jumittaneet bensapaineensäätimen/suuttimet. Mietteitä ennen kuin alan purkamaan jakopäätä uudestaan?
    Bensanpaineen säädin voi hyvinkin tehdä kyseisen oireen.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • jonip86
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2014
      • 581
      • lieksa

      mistä löytää sedan 34seen laadukkaita/alkuperäisiä ns, tuuninki osaa, esim. tummaa takavaloa(löytys hellan aidot tummat takavalot josta kuskin uloin rikki, jos jollain olis ylim, nii saa tarjota),, munuaiset jossa musta kehys ja alalipatki kiinnostas,,
      Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


      ex:e39 523iA sedan -97
      ex:e39 523 sedan -98
      ex:e34 535 sedan -88
      ex:e39 523 sedan -97
      ex:e36 325 (taxi) -95
      ex:e36 325 coupe -93
      ex:e34 525 m50 -90
      ex:e34 520 m50 -90
      ex:e34 520 m20 -89

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10494
        • Saaressa

        Originally posted by jonip86 View Post
        mistä löytää sedan 34seen laadukkaita/alkuperäisiä ns, tuuninki osaa, esim. tummaa takavaloa(löytys hellan aidot tummat takavalot josta kuskin uloin rikki, jos jollain olis ylim, nii saa tarjota),, munuaiset jossa musta kehys ja alalipatki kiinnostas,,
        Eipä valoista oikeastaan kun Hellan tekemät vastaa alkuperäistä, koska Hella teki myös alkuperäisiä valoja. Mustista munuaisista kun ei osta eBay:n halvimpia saa ihan hyvin istuvia.

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Rhodry
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 3257
          • Siuntio

          Mikä saatana tää on ja miten se lähtee irti? Ei oo ennen tullu tän näköstä viritelmää vastaan puhaltimen moottoria irrottaessa. Auto on M50B25, alkuperäsesti ei oo ilmastointia mutta joku tero on sellasta joskus alkanu asentamaan.
          https://minjakyyronen.kuvat.fi/kuvat...i/DSC_0796.JPG
          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

          Comment

          • Lehtafi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 151
            • Helsinki

            Originally posted by Lehtafi View Post
            Kokemuksia millasilla jousilla sais touring perää nostettua. Tasosäätöä ei valitettavasti ole. Edessä vakio jouset ja takana. Mutta näyttää tällä hetkellä minusta kuin takajalattomalta muulilta. Eli sais perää nostaa ainakin pari centtiä. 363 mm taisi tuo jousi takana olla. Pyörittelin kädessä olevinaan vahvistettuja jousia mutta olivat silti muistaakseni noin pari centtiä ainakin lyhyemmät että epäilen hieman korottuuko niilläkään. Jos jollakin olisi tästä tietoutta?
            Edestä ei haluta madaltaa.
            Tähän lisäystä niin vahvistetut jouset mitä käsissäni vain pyörittelin olivat magnum merkkiset. Tilasin ja laitoin alle sitten sachs merkkiset vahvistetut. Olivat vähän paksummat kuin alla olevat vakiot mutta noin saman mittaset. Entisestä takakenosta auto nousi helma linja suoraan.Mittoja ei kyllä ole mutta nousi selvästi. Takakaari linja on alempana muutenkin niin pieni etukeno lookkiin sopisi kyllä paremmin. Edestä kun en halua laskea. Mutta ei niitä korkeampia taida ollakkaan kun oikeen viitsisi kaikkia tilailla ja kokeillakkaan. Aattelin kokeilla vielä noin sentin paksusia kumeja tehdä ylös ja alas lisäksi kun sellaista löytyy.

            Toinen asia kun takapuskuri on irti nyt. katselin että siinä on tiiviste joka tulee ihan koriin kiinni. Siinähän jää hyvin suolaloska muhimaan korin ja puskurin väliin. Pohdintana vain olisiko ideaa jättää se tiiviste kokonaan pois:think

            Comment

            • rgaweer
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1670
              • Vantaa

              Originally posted by Lehtafi View Post
              Toinen asia kun takapuskuri on irti nyt. katselin että siinä on tiiviste joka tulee ihan koriin kiinni. Siinähän jää hyvin suolaloska muhimaan korin ja puskurin väliin. Pohdintana vain olisiko ideaa jättää se tiiviste kokonaan pois:think
              Ilman sitä tiivistettä takapuskuri menee aina paskaseksi päältä ym. Vaikka ei edes sateella ajaisi, kaikki pöly ym. Että itse kyllä pitäisin, ei se pelti siitä lähde mihinkään ja jos lähtee niin tekee saman ilman tiivistettäkin.
              E34 x2, E12 x2, E30
              E28 520i -82 & 520iA -86
              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

              Comment

              • Markuzzz
                BTCF Member
                • Sep 2018
                • 80
                • Naantali

                Kysytään täältä kautta, löytyykö täältä btcf:ltä ketjua jossa M20->M50 swappia joku tehnyt?

                Oma E34 on aika hyvässä kunnossa ulkosasti mutta M20B20 alkanut väsymään jo. Autolla ikää yli 30vuotta ('89) niin mielessä kävi tuon koneen vaihtaminen uudempaan. M50/M52.
                None atm
                Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                Comment

                • ooopeee
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 2105
                  • Kouvola

                  Originally posted by Markuzzz View Post
                  Kysytään täältä kautta, löytyykö täältä btcf:ltä ketjua jossa M20->M50 swappia joku tehnyt?

                  Oma E34 on aika hyvässä kunnossa ulkosasti mutta M20B20 alkanut väsymään jo. Autolla ikää yli 30vuotta ('89) niin mielessä kävi tuon koneen vaihtaminen uudempaan. M50/M52.
                  Ketjua tästä ei oo osunut silmään.

                  Mulla swap tehty. Eipä tuossa ihmeellistä ole kummempia. Etsii vaan sähkökaaviot että saa moottorin johtosarjan ja korivälisen pistokkeen tehtyä. Tekniikka Luovuttaja auto olis kiva olla e34
                  VW passat 1.9tdi 4motion
                  E36 "328" cabrio

                  Comment

                  • Markuzzz
                    BTCF Member
                    • Sep 2018
                    • 80
                    • Naantali

                    Originally posted by ooopeee View Post
                    Ketjua tästä ei oo osunut silmään.

                    Mulla swap tehty. Eipä tuossa ihmeellistä ole kummempia. Etsii vaan sähkökaaviot että saa moottorin johtosarjan ja korivälisen pistokkeen tehtyä. Tekniikka Luovuttaja auto olis kiva olla e34
                    Joo. Esim jos löytää koneen E39 / E36:sta tuleeko enemmän duunia?

                    Kävi mielessä joo tollanen M50B28 sekasikiö kone.. Ois kova peli ilman hyrskytintäkin varmasti. Johtosarja sähkökaavioita löytyy pilvin pimein netin syövereistä? Joutuuko koneen korvakkeita tekemään tms?
                    None atm
                    Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Markuzzz View Post
                      Joo. Esim jos löytää koneen E39 / E36:sta tuleeko enemmän duunia?

                      Kävi mielessä joo tollanen M50B28 sekasikiö kone.. Ois kova peli ilman hyrskytintäkin varmasti. Johtosarja sähkökaavioita löytyy pilvin pimein netin syövereistä? Joutuuko koneen korvakkeita tekemään tms?
                      Wiring Diagrams E34:
                      Do you want the easiest most complete installation of the BMW dealer and factory diagnostic systems? Then checkout the pss-autosoft 'EasyInstall' system of the EDIABAS applications as well as the DIS GT1 and SSS Progman!


                      Jos nappaat koneen toisesta E34:sta, niin siitähän saa sitten kivasti ne korvakkeet sun muut hilppeet, jolloin kuvittelisi olevan suht iisi homma.
                      Legal notice: Edellyttäen varmaankin että sulla on digitaalinen mittaristo? Eikös se muutos tullut just joskus '89?
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8252
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Markuzzz View Post
                        Joo. Esim jos löytää koneen E39 / E36:sta tuleeko enemmän duunia?

                        Kävi mielessä joo tollanen M50B28 sekasikiö kone.. Ois kova peli ilman hyrskytintäkin varmasti. Johtosarja sähkökaavioita löytyy pilvin pimein netin syövereistä? Joutuuko koneen korvakkeita tekemään tms?
                        aika pitkälti plug and play istuttaa m52b28 e34 koppaan. Kaikista helpoimmalla pääsee kun kasaa sen m50b25tu sähköillä jotka löytyy loppupään e34stä. Moottorin johtosarja, anturit, solenoidit ja muistaakseni dampperi.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2105
                          • Kouvola

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Wiring Diagrams E34:
                          Do you want the easiest most complete installation of the BMW dealer and factory diagnostic systems? Then checkout the pss-autosoft 'EasyInstall' system of the EDIABAS applications as well as the DIS GT1 and SSS Progman!


                          Jos nappaat koneen toisesta E34:sta, niin siitähän saa sitten kivasti ne korvakkeet sun muut hilppeet, jolloin kuvittelisi olevan suht iisi homma.
                          Legal notice: Edellyttäen varmaankin että sulla on digitaalinen mittaristo? Eikös se muutos tullut just joskus '89?
                          Analoginen mittaristo hänellä kun on b20. Abs jarrut tarvis olla kans sitte. Hommaa hieman teettää

                          Vaihda autoa tai hommaa purkuun e34 m50b25 tai tee kunnon m20 stroker pata
                          Last edited by ooopeee; 13-11-2019, 11:47.
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by ooopeee View Post
                            Analoginen mittaristo hänellä kun on b20. Abs jarrut tarvis olla kans sitte. Hommaa hieman teettää
                            joo, saattaa olla helpompi rempata se M20.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Markuzzz
                              BTCF Member
                              • Sep 2018
                              • 80
                              • Naantali

                              Originally posted by ooopeee View Post
                              Analoginen mittaristo hänellä kun on b20. Abs jarrut tarvis olla kans sitte. Hommaa hieman teettää

                              Vaihda autoa tai hommaa purkuun e34 m50b25 tai tee kunnon m20 stroker pata
                              Originally posted by BeamR View Post
                              joo, saattaa olla helpompi rempata se M20.
                              Joo eipäs tuo tullut mieleenkään kun on analoginen mittaristo Toinen vaihtoehto on kyllä rempata tuo pata ja laittaa hyrrä viereen. Kysymyksiä siitäkin sitten tulee kun ei tiedä mitä tuo M20B20 kestää ilman sen ihmeellisimpää avausta :think M50 ja M52 on tiedossa mutta ensmäinen m20..
                              None atm
                              Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                              Comment

                              • Lehtafi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 151
                                • Helsinki

                                Originally posted by rgaweer View Post
                                Ilman sitä tiivistettä takapuskuri menee aina paskaseksi päältä ym. Vaikka ei edes sateella ajaisi, kaikki pöly ym. Että itse kyllä pitäisin, ei se pelti siitä lähde mihinkään ja jos lähtee niin tekee saman ilman tiivistettäkin.
                                No tosiaan näinhän se on. Meni sillä kiinni ja koteloöljyä korin väliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎