Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1189
    • Muhos

    Originally posted by jj5 View Post
    Eikös näissä ole joku jännä puoliautomaattinen tai automaattinen lämmönsäätö kuitenkin ja siitä syystä lämpötilasäädöissä lukee asteetkin, eikä vain sininen ja punainen väri :think
    Kyllä vaan, termostaattiohjattuhan se lämmityslaiste on. Eli anturit mittaa sisälämpötilaa ja vertaa sitä säätimellä asetettuun lämpötilaan. Sen perusteella tuo sitten ohjaa vesiventtiiliä.

    Comment

    • Fubar
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 174
      • Kuopio

      Originally posted by aae30 View Post
      Ei ole mielestäni koskaan(15vuoteen) antanut näihin e34:siin, tai vanhempiin 3satasiin kuten e30 ja e21,
      eikä kyllä korimallia uudempiinkaan, että mielenkiinto heräsi nyt mille jousille oot sieltä numeroita löytänyt?
      Kyllä minä olisin pääni pantiksi laittanut että molempiin entisiin E39 dieseleihin olisin realoeminsta jousten osanumerot löytänyt kun niihin etujouset olen vaihtanut.
      Piti oikein vielä testata kun 530D:n rekkari oli vielä muistissa ja ei sieltä tosiaan jousille numeroita löydy.
      Todennäköistä on että näin neljänkympin lähestyessä alkaa jo pää pehmenemään ja luulee muistavansa jotain joka ei pidä paikkaansa.
      Hyvä että täältä jälleen apu kuitenkin asiaan löytyi asia ratkesi.
      E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
      ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2874
        • Akaa / Toijala

        Emmä kyllä nyt tajua. Itse ainakin löysin esim. M5:seen jousien numerot.





        E: Tarkempi tutkimus osoitti että tosiaan ei anna osanumeroa esim tuolle 540:lle. Outoa... Sitä kun on tottunut jo vuosikausia etsimään vain M5 osia..,
        Last edited by Kal.ju; 02-06-2023, 07:57.

        Comment

        • e34
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 125
          • Turun seutu

          Originally posted by sepi79 View Post
          http://bmwfans.info/parts-catalog/E3..._conditioning/
          Siis osa numero 17?



          Mulla ei ainakaan omassa -91 535 löydy alipaineella toimivia antureita ollenkaan, eikä edes sitä alipaineletkun läpivientinippaa vesiputkien läpiviennin vieressä. Ainoa anturi löytyy säätöpaneelista ja mahdollisesti tuo tikkarin mallinen jostain. Koitan ihan uteliaisuuttani etsiä sille paikkaaAinakin tuon osa 17 kuvan perusteella voisi kuvitella että anturi tungetaan syvemmälle johonkin koteloon tai kanavaan.


          Olisko se anturi joku näistä: http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
          "Heater core sensor" näyttää ainakin ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta.

          Edelleen tuon osan sijainti hakusessa, olisiko kellään apuja tähän?

          Tilasin kuskin puolelle läpötila-anturin, nyt pitäisi keksiä mihin johtoon se liitetään...

          Comment

          • Flamen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 529
            • Kuopio

            Originally posted by e34 View Post
            Edelleen tuon osan sijainti hakusessa, olisiko kellään apuja tähän?

            Tilasin kuskin puolelle läpötila-anturin, nyt pitäisi keksiä mihin johtoon se liitetään...
            Siis siihen koteloonhan se tulee, tuon masscom. linkin takaa se paikka löytyy. Anturit tulee tosiaan molemmin puolin.




            Tuolla kotelon oikeassa reunassa näkyy valkoinen liitin, toinen johto on ainakin ruskea.
            Last edited by Flamen; 27-06-2023, 14:35.
            Ruosteeton Karmann

            Comment

            • Fubar
              BTCF Member
              • Aug 2003
              • 174
              • Kuopio

              E34 touring keskuslukitus

              E34 touringin omistajille tai muuten vaan asiaan perehtyneille pari kysymystä.
              Talven aikana tuo oma toukka kehitti sellaisen vian että takaluukku ei auennut takaluukun "kahvasta" eikä takaluukun lukkopesästä avaimella. Onneksi takalasi aukesi niin sain purettua verhoilut jne. ilman rikkomista.
              Ongelman aiheuttajaksi paljastui se perinteinen takaluukun johtosarja ja jonkun aikaisemman omistajan huonohko korjaus joka oli pettänyt.

              Tämä ongelma on nyt korjattu, mutta pitäisikö takaluukun lukkopesän ohjata kaikkien ovien keskuslukitus auki? Tällä hetkellä ohjaa kyllä kiinni, mutta ei auki. Onko tehdas toiminnan tällaiseksi ajatellut aikoinaan?

              Ja toinen varmistettava asia. Pitäisikö takaluukku saada avaimella auki vaikka autosta olisi kaikki sähköt pois?
              Oletan että pitäisi, mutta minun autossa ei avain käänny lukossa lähellekään niin pitkälle että se välitanko lukkolaitteen avaisi. Muuten avain kyllä kääntyy auki ja kiinni ja aktivoi lukkopesän yhteydessä olevan mikrokytkimen. Onko siis lukkopesä vain juminut jotenkin että ei käänny tarpeeksi ja tästä syystä ei vedä sitä tankoa tarpeeksi?
              E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
              ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2874
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by Fubar View Post
                Pitäisikö takaluukku saada avaimella auki vaikka autosta olisi kaikki sähköt pois?
                Käsitykseni mukaan vain apparin ovesta saa avattua ovet mikäli auto sähkötön.

                Comment

                • jj5
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1301
                  • pks

                  Originally posted by Kal.ju View Post
                  Käsitykseni mukaan vain apparin ovesta saa avattua ovet mikäli auto sähkötön.
                  Kyllä kai nuo molemmat oven lukot toimii ilman sähköäkin, siis normaali lukitustilassa. Sedanin kontin luukusta en oo ihan varma, sekin tuntuu kyllä normaalitilassa siltä että avain kääntää lukkoa mekaanisesti. Touringissa taitaa olla ihan eri systeemi kontin luukun osalta.

                  Eipä nyt vastaa kysyjän alkup. ongelmaan alkuunkaan mutta jotain tietoa E34 lukituksesta:
                  https://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Locked.htm
                  Last edited by jj5; 03-07-2023, 07:58.
                  sigpic

                  Comment

                  • Fubar
                    BTCF Member
                    • Aug 2003
                    • 174
                    • Kuopio

                    Originally posted by jj5 View Post
                    Kyllä kai nuo molemmat oven lukot toimii ilman sähköäkin, siis normaali lukitustilassa. Sedanin kontin luukusta en oo ihan varma, sekin tuntuu kyllä normaalitilassa siltä että avain kääntää lukkoa mekaanisesti. Touringissa taitaa olla ihan eri systeemi kontin luukun osalta.

                    Eipä nyt vastaa kysyjän alkup. ongelmaan alkuunkaan mutta jotain tietoa E34 lukituksesta:
                    https://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Locked.htm
                    Jep, sama käsitys että molemmat etuovet saa mekaanisesti auki vaikka autosta olisi virta pois.
                    Oletettavasti myös takaluukun pitäisi aueta ilman virtaa sillä lukkopesästä menee metallinen välitanko lukkolaitteeseen jota käsin vetämällä (kun verhoilu on edestä purettu) lukko aukeaa. Jostain syystä minun autossa ei vaan avaimella kääntämällä lukkopesä "vedä" tuota tankoa ollenkaan. Avain ei jostain syystä käänny lukkopesässä tarpeeksi pitkälle.
                    Luulen että tuo "emergency unlock" ei takaluukun lukossa toimi samoin kuin oven lukossa kun avauskahvasta ei ole mitään mekaanista yhteyttä lukkolaitteeseen tai lukkopesään. Tuskin siis tuonne asentoon 1 saa avainta kääntymään kahvaa nostamalla..
                    Pitää toki tämäkin testata vielä kun auton vieren seuraavan kerran menen.
                    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3298
                      • Finnland

                      Minulla E34:n saa sähköttömänä auki vain apparin etuovesta. Käsitykseni mukaan tuo "ominaisuus" johtuu vain siitä että kuskin lukossa on jokin liian kulunut, eikä vain toimi kuten pitäisi. Ei ole ollut priorisoida aikaa tuohon perehtymiseen kun "jotenkin toimii" takalukot kuitenkin jo korjattu
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                      Comment

                      • Fubar
                        BTCF Member
                        • Aug 2003
                        • 174
                        • Kuopio

                        Originally posted by Fubar View Post
                        E34 touringin omistajille tai muuten vaan asiaan perehtyneille pari kysymystä.
                        Talven aikana tuo oma toukka kehitti sellaisen vian että takaluukku ei auennut takaluukun "kahvasta" eikä takaluukun lukkopesästä avaimella. Onneksi takalasi aukesi niin sain purettua verhoilut jne. ilman rikkomista.
                        Ongelman aiheuttajaksi paljastui se perinteinen takaluukun johtosarja ja jonkun aikaisemman omistajan huonohko korjaus joka oli pettänyt.

                        Tämä ongelma on nyt korjattu, mutta pitäisikö takaluukun lukkopesän ohjata kaikkien ovien keskuslukitus auki? Tällä hetkellä ohjaa kyllä kiinni, mutta ei auki. Onko tehdas toiminnan tällaiseksi ajatellut aikoinaan?

                        Ja toinen varmistettava asia. Pitäisikö takaluukku saada avaimella auki vaikka autosta olisi kaikki sähköt pois?
                        Oletan että pitäisi, mutta minun autossa ei avain käänny lukossa lähellekään niin pitkälle että se välitanko lukkolaitteen avaisi. Muuten avain kyllä kääntyy auki ja kiinni ja aktivoi lukkopesän yhteydessä olevan mikrokytkimen. Onko siis lukkopesä vain juminut jotenkin että ei käänny tarpeeksi ja tästä syystä ei vedä sitä tankoa tarpeeksi?
                        Onko kaikki touringit jo paalattu vai löytyisikö tähän tietoa foorumilaisilta? Aivan arvalla ei viitsisi uutta lukkopesää laittaa tilaukseen jos siinä ei mitään vikaa olekaan.
                        E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                        ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                        Comment

                        • Hurubavaria
                          Newbiemmer
                          • May 2021
                          • 15
                          • Kerava/Helsinki

                          Originally posted by Fubar View Post
                          Onko kaikki touringit jo paalattu vai löytyisikö tähän tietoa foorumilaisilta? Aivan arvalla ei viitsisi uutta lukkopesää laittaa tilaukseen jos siinä ei mitään vikaa olekaan.
                          Sen verran osaan kertoa tähän samasta aiheesta, että omassa oli tuo lukkopesä aivan jumissa. Liottelin, ultraäänipesin ja yritin hapotellakin, mutta oli niin hapettunut yhdeksi puuksi, että purin sen pois kokonaan tankoineen kiinnikkeineen. Sokea tulppa tilalle ja "vetovaijeri" solenoidiin työkalulokeron sisälle jos kontti ei aukea niin kauheesti tarvii purkaa.
                          Purinkin sitä lukkoa jotenkin, mutta en enään yhtään muista miten se oli.
                          Tästänyt apua sen kummemmin kuin liirunmlaarumia, mutta kokeilisin ottaa lukon pöydälle ja pestä putsaa kunnolla jos siinä liike lähtisi toimimaan enemmän ja mekaaninen avaus lähtisi toimimaan?
                          E30 316i Bavaria
                          E34 525iA Touring

                          Comment

                          • sepi79
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 262
                            • Nokia

                            E34 -91 manuaali-ilmastoinnilla.
                            Missä vika, kun lämppärin puhallin pitää pöhinää, mutta puhaltaa suulakkeista huonosti?
                            Raitisilmasuodatin on vaihdettu ja sulkuläpät toimii ainakin sen verran että vipuja liu'uttamalla puhalluksen saa kokonaan hengettömäksi.
                            Jos puhaltimen moottori olisi särki, ei se varmaan pahemmin pöhinääkään pitäisi?
                            Edit* Tarkennetaan sen verran, että puhaltimen nopeus-säätö toimii, mutta täysillä puhaltaessaankin, sen luoma ilmavirta on kuin laiskan kissan hönkäys.
                            Last edited by sepi79; 25-07-2023, 12:47.

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3226
                              • Joensuu

                              Originally posted by sepi79 View Post
                              E34 -91 manuaali-ilmastoinnilla.
                              Missä vika, kun lämppärin puhallin pitää pöhinää, mutta puhaltaa suulakkeista huonosti?
                              Raitisilmasuodatin on vaihdettu ja sulkuläpät toimii ainakin sen verran että vipuja liu'uttamalla puhalluksen saa kokonaan hengettömäksi.
                              Jos puhaltimen moottori olisi särki, ei se varmaan pahemmin pöhinääkään pitäisi?
                              Edit* Tarkennetaan sen verran, että puhaltimen nopeus-säätö toimii, mutta täysillä puhaltaessaankin, sen luoma ilmavirta on kuin laiskan kissan hönkäys.
                              puhaltimen moottori rikki.
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14217
                                • Oulu

                                Mikähän lienee voisi olla orggis bmw business rds ja vain valo syttyy näyttöön, mistään napista ei tapahdu mitään, että edes koodia kyselisi?:think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎