Edellinen tuli täyteen. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=352986
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
No alotellaas heti kyselemään sitten.
Mikä liitin alla olevissa kuvissa? Kyseinen sijaitsee hanskalokeron päällä kojelaudan sisällä. Minun autossa ei ole kiinni missään. Numero on 1378118, mutta samaa liitintä käytetään vissiin monessakin paikkaa. Mistä tulee ja mihin menisi jos menisi?
Joo, electric troubleshooting manuaalista vois löytää jos käyttää puoli vuotta sen selaamiseen. Mutta jos joku jo tietäisi valmiiksi?
-
-
Voisikos se olla tuon sivun alaosassa oleva liitin? Liittyy ison obc:n taukotuuletukseen. Ellen väärin muista, niin jotain tuolla suunnalla olevaa liitintä käyttämällä sain taukotuuletuksen toimimaan.
ETM:stä näet mitkä piuhat on aina kuumia ja mitkä virta-avainta kääntäessä. Ilmeisesti myös hansikaslokeron valo ja takapenkin tupakansytytin ovat kuumia vain avainta kääntämällä. Tuohon tupakansytyttimeen saattaa löytyä vapaa liitin keskikonsolin alta.Last edited by jani73; 26-05-2019, 20:36.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostVoisikos se olla tuon sivun alaosassa oleva liitin? Liittyy ison obc:n taukotuuletukseen. Ellen väärin muista, niin jotain tuolla suunnalla olevaa liitintä käyttämällä sain taukotuuletuksen toimimaan.
ETM:stä näet mitkä piuhat on aina kuumia ja mitkä virta-avainta kääntäessä. Ilmeisesti myös hansikaslokeron valo ja takapenkin tupakansytytin ovat kuumia vain avainta kääntämällä. Tuohon tupakansytyttimeen saattaa löytyä vapaa liitin keskikonsolin alta.
Päädyin sellaiseen ratkaisuun, että tästä 12v pistokkeesta on minulle enemmän iloa kuin hanskalokeron valosta, joten kytkin hanskalokeron valon kytkimen jatkuvasti "kiinni" ja liitin 12v pistokkeen hanskalokeron valon johtoihin. Näin ei tarvinnut auton johtosarjoja/liittimiä rikkoa. ja tarvittaessa kaikki on palautettavissa ennalleen jos niin haluaisi.
Takapenkin tupakansytytintä minun 525i karvalakkimallissa ei ole.
E: tuohan onkin mielenkiintoinen juttu että taukotuuletuksen voi kytkeä toimintaan jälkeenpäin. Jos on joskus tekemisen puutetta niin tietää mitä tehdä..
Comment
-
-
Voin antaa vahvistuksen, että johtosarjahäntä liittyy sisätilan puhaltimen ohjaukseen, tietyillä lisäyksillä OBC hoitelee sitten tuulettimen käyttöä.
Tallista löytyy E34 orkkiswebasto johtosarjoineen purkkeineen.
Nappasin pari kuvaakin, joissa näkyy ko. liittimelle naarasversio. Liittimen pinneistä kuusi on miehitettynä webastokäytössä.
Ilmeisesti puhaltimen ohjauksen webakäytössä hoitaa kuvassa näkyvä "relaisbox" - relerasia
Jahka joskus paneudun asiaan, niin selvinnee lisää.
Johtosarjaa;
Webasto itse;
Purkasin koko härvelin aikanaan, ja entrasin. Testikäytössä aparaatti toimi vallan mainiosti, joskin auton johtosarjaan liittyvät osat oli testissä ohitettuna.
Tuon ohjaus tulee OBC:ssa Zeit - napin taakse, jonka pitäisi johtosarjan kytkennän jälkeen muuttaa nykyisellään napin takaa löytyvästä ajastinkellosta ajastimeksi weballe.
Optioina pitäisi olla kaksi aika-asetusta weban käynnistymiselle, sekä suora ohjaus päälle/pois.
Comment
-
Comment