Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #31
    Originally posted by jsa014 View Post
    Noniin, nyt olis sitten aika alkaa osia tilaileen. Eli varmuuden välttämiseksi, laitan nyt osat jotka meinasin vaihtaa, saa viisaammat kommentoida meneekö turhaa vaihtoon ja unohtuiko jotain.



    Tuosta osat 2,7 ja 8
    LEFT ALUMINIUM WISHBONE 31121139987
    RIGHT ALUMINIUM WISHBONE 31121139988
    ROD WITHOUT RUBBER MOUNTING LEFT 31121141097
    ROD WITHOUT RUBBER MOUNTING RIGHT 31121141098



    Tuosta osa 6
    STABILIZER LINK 31351134582



    Tuosta osat 3,9 ja 15
    TIE ROD 32211135666
    TIE ROD,CENTER 32211138854
    RUBBER MOUNTING D=27MM 32211136452



    Tuosta osa 2
    RUBBER MOUNTING 33311129760



    Ja tuosta osa 6
    PITMAN ARM 33321126476

    Ja Bilsteinin sprintit tai Koni sportit tietenkin.
    Reaktiotankojen puslat E32 750:stä #31 12 1 136 607 ja koiranluut taakse #33 55 1 135 307, myös takaiskareiden yläkiinnikekumit ja yläkiinnikekumin ja korin väliset tiivisteet täytyy vaihtaa jos olet iskareita/jousia vaihtamassa, yläkiinnikekumin osa# riippuu mm. siitä onko autossa tasonsäätö takana. Takatukivarren puslien kunto, osa# 2 kannattaa tarkistaa. Jousien ylä/ala kumit ja iskareiden pohjaanlyöntikumit voivat myös olla heikossa hapessa jos ovat alkuperäiset, mutta esim. Bilsteinin sprinttien kanssa ei edessä tavitse käyttää alkuperäistä pohjaanlyöntikumia koska se on iskarissa. Takana on omassa sprinttien seurana lyhennetyt orkkis pohjaanlyöntikumit.

    Luulen että kaikkien noiden osien vaihtamisen ja pyöränkulmien säädön jälkeen ajonautinto on taattu
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Jaska PKP
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 123

      #32
      Pistähän jsa014 sitte että paljo tuli hintaa kaikille ku on osat ostettu!
      BMW 740IL

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #33
        Homma etenee, nyt tiedän mistä EN osta osia/työtä. Raision ME-auto, osat 1599 ja työ 1050. Ei sisällä iskareiden hintaa.
        Eli osat täytyy kai tilata Saksasta, näkyy KL-varaosissakin aika kovat hinnat EBAY:n hintoihin verrattuna olevan. Iskareissa Koni sportit 840€, Bilstein Sprintit 750€. Kummatkohan paremmat mahtaa olla, hyviä kai molemmat.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #34
          Itsellä juurikin sama valinta tehtävänä ennen kesää ja olen jo aika vakaasti kallistumassa bilsteinien kannalle. En osaa selittää miksi mutta kuitenkin tuntuu jotenkin paremmalta ratkaisulta. Toisaalta konithan on säädettävät jos haluaa veivata- ehkä myös sitä kautta pidempi ikäiset tavallansa.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #35
            Tilattu Kanadasta Lemförderin reaktiotangot 750:n puslat prässättyinä hintaan 270€.
            Saksasta alumiinitukivarret, 110€
            Saksasta raidetangot+keskitanko 90€
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #36
              Kanadasta!?Paljonkohan on postikulut ja kauanko kestää tulla?

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                #37
                Originally posted by kuukankorpi View Post
                Kanadasta!?Paljonkohan on postikulut ja kauanko kestää tulla?
                Tuo 270 sisältää rahdin joka oli 58€. Pitäis tulla parissa viikossa
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Tuo 270 sisältää rahdin joka oli 58€. Pitäis tulla parissa viikossa


                  Taitaa tulla vielä tullimaksut päälle. EU:n ulkopuolelta tulevalle kamalle rapsahtaa tullit ja ALV:it muistaakseni yleensä aina.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #39
                    Niin eli olisko (270 - 58 ) x1,05x1,22 +58 = 330

                    En tiedä maksetaanko rahdista alvia ja tullia, mutta jos maksetaan, niin sit vielä enemmän maksaa.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #40
                      Originally posted by alspe View Post
                      Niin eli olisko (270 - 58 ) x1,05x1,22 +58 = 330

                      En tiedä maksetaanko rahdista alvia ja tullia, mutta jos maksetaan, niin sit vielä enemmän maksaa.
                      270x1,05x1,22=345,87 joutuu pulittamaan että saa haettua osat tullista kun tulee EU:n ulkopuolelta.

                      Reaktiotangot + 740/750 puslat KL:stä n.255€ ilman alennuksia. Puslien prässäys reaktiotankoihin vaikkapa mun kautta jos lähellä asuu: 0€. Kai nuo jollain korjaamollakin saa prässättyä 10:€:lla?
                      Last edited by Leka; 31-01-2007, 18:05.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        #41
                        Totta, KL:stä reaktiotangot olis tullu hieman halvemmaks. Mutta nyt ainakin saa taatusti hyvät Lemförderin osat. Ja toisaalta tukivarret ja raidetangot Ebaysta säästää 230€ verrattuna KL-hintoihin.

                        Takapäät osat tilaan KL:stä, aika edulliset siellä. Ja iskarit jos Sprintteihin päädyn.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          #42
                          Joo on ne varmasti laatuosia, ite tuli ostettua Rockwellin kans ebaysta jotain edukkaita osia. Reaktiotangot, alatukivarret, raidetangot ja pitman armit taakse maksoi yhteensä puslineen 180€. Inakin vielä on pysyny paikallaan.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #43
                            Originally posted by jsa014 View Post
                            Totta, KL:stä reaktiotangot olis tullu hieman halvemmaks. Mutta nyt ainakin saa taatusti hyvät Lemförderin osat.
                            Lemförderit oli tuohon omaan reaktiotangot kun ne KL:stä hankin.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #44
                              Raidetangot (3kpl) ja alumiinitukivarret kotona, Saksasta hintaan 163€.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                #45
                                Pistähän tosiaan jsa014 lopuksi ketjuun kaikki kamat ja hinnat. Ajattelin joskus 2008 tai 2009 kesällä tehdä kanssa 540ia:han täydellisen alustaremontin. Sisältäen myös iskarit ja jouset. Tietää vähän, että millaista summaa alkaa säästämään...
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎