E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2890
    • Akaa / Toijala

    #226
    Originally posted by Poro View Post
    On tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa. Aurauskulmat on säädetty vajaa vuosi sitte ja silloin tilanne helpotti jonkin verran. Auto ei vaan kulje suoraan vaan vetelee ihan miten sattuu ja meinaan sitten ihan aikuisten oikeesti sitä vetelemistä
    Takarenkaat on uudet ja edessäkin on pintaa n.5-6mm (235/40-18 edessä ja takana 245)
    Ilmeisesti se vaan täytyy ostaa nuo puslat yms. tonne alustaan, koska pakkohan sen vian siellä on olla.
    Toi auton yht´äkkinen vetäsy jonnekin päin on sekä vaarallista että TODELLA ärsyttävää
    Paljonko on renkaissa paineet???

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #227
      Originally posted by Poro View Post
      On tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa.
      No, sanotaanko näin että puslissa ja puslissa on eroa. Esim. 10tkm ajettu "motonetin" pusla oli ehjä, mutta pehmeä kun pullataikina. Jos ajelet jollain 18" renkailla on pusliin tulevat voimat _vähän_ eri luokkaa kun 15" ja 16" vanteilla. Ei kannata tota motonetin tavaraa laittaa, ei kestä kauaa ja pehmenee äkkiä. Jollain 15" tai 16" vanteilla kestävyys on luonnollisesti eri ja veikkaanpa ettei sillä rengastuksella paljoa vetele.

      Tuo reaktiotangon puslahan ottaa kaiken voiman vastaan mitä tiestä renkaiden kautta välittyy ja siihen kannattaa hommata kunnon osaa, lemförder tai meyle hd. Ebay:sta löytyy noita lemfördereitä kohtuulliseen hintaan.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7060
        • Turenki

        #228
        Originally posted by pheno View Post
        Tuo reaktiotangon puslahan ottaa kaiken voiman vastaan mitä tiestä renkaiden kautta välittyy ja siihen kannattaa hommata kunnon osaa, lemförder tai meyle hd. Ebay:sta löytyy noita lemfördereitä kohtuulliseen hintaan.
        Powerflex
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14587
          • Oulu

          #229
          Originally posted by Peltsii View Post
          Powerflex
          Joo, eipä kyllä enää jaksa tuota kumipuslakikkailua ainakaan reaktiotangossa. Kaikenmaaliman hdödpööde puslia on, mutta sama kun laittaa nuo lexit ku hintaki on melkolailla sama.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #230
            Originally posted by x-men View Post
            Mistä sitä simpukkaa saa kiristettyä? Kuinka tiukkaan tuo rattimutteri sitten pitää vääntää kun sen on ensin ottanut aukipäin?
            Simpukkaa konehuoneesta aiemmin mainittujen ohjeiden mukaan. Itse luulin jostain kumman syystä aiemmin, että simpukkaa säädetään auton alta, mutta väärin luulin. Tuo rattimutteri olikin jännä, se oli jämähtänyt aikas tiukkaan. Sitten kun pisti reippaammin voimaa niin oikein nytkähti. Sitten kiristi mediumkokoisilla putkipihdeillä reippahasti. Omaan järjenjuoksuun verraten tuo mutteri pyörii päinvastoin, eli sitä pitää kiristää "ylöspäin". Kun taas avaa mutteria niin pitää pyörittää kuin kokispulloa suljettaessa.
            Last edited by Harri G; 12-06-2009, 09:57.
            E39 ja E91

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #231
              Originally posted by zener View Post
              Joo, eipä kyllä enää jaksa tuota kumipuslakikkailua ainakaan reaktiotangossa. Kaikenmaaliman hdödpööde puslia on, mutta sama kun laittaa nuo lexit ku hintaki on melkolailla sama.
              Joo, itellä sellasia kokemuksia kyllä et noi kumipuslat repee ennemmin tai myöhemmin, ja on muutenkin velttoja. Etummaisissa tukivarsissa ne vielä meneekin kun ei kohdistu niin rankkoja voimia kun reaktiotankoihin. Itellä on reaktiotangoissa nyt powerflexit ja kyllä tuntuu jämptiltä Hintakin tais olla 68€/pari.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Poro
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 49

                #232
                Originally posted by pheno View Post
                No, sanotaanko näin että puslissa ja puslissa on eroa. Esim. 10tkm ajettu "motonetin" pusla oli ehjä, mutta pehmeä kun pullataikina. Jos ajelet jollain 18" renkailla on pusliin tulevat voimat _vähän_ eri luokkaa kun 15" ja 16" vanteilla. Ei kannata tota motonetin tavaraa laittaa, ei kestä kauaa ja pehmenee äkkiä. Jollain 15" tai 16" vanteilla kestävyys on luonnollisesti eri ja veikkaanpa ettei sillä rengastuksella paljoa vetele.

                Tuo reaktiotangon puslahan ottaa kaiken voiman vastaan mitä tiestä renkaiden kautta välittyy ja siihen kannattaa hommata kunnon osaa, lemförder tai meyle hd. Ebay:sta löytyy noita lemfördereitä kohtuulliseen hintaan.
                Ei sitten pienintäkään aikomusta laittaa tuonne alustaan halpis kuraa.
                Kun sen nyt kerran joutuu laittamaan niin laittaa sen sitten kerralla niin kuntoon että ei tarvis ens keväänä uudelleen sitä aukoa. Niin ja rengaspaineet on muistaakseni 2.5 bar

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #233
                  Originally posted by pheno View Post
                  Tuo reaktiotangon puslahan ottaa kaiken voiman vastaan mitä tiestä renkaiden kautta välittyy ja siihen kannattaa hommata kunnon osaa, lemförder tai meyle hd. Ebay:sta löytyy noita lemfördereitä kohtuulliseen hintaan.
                  Onko tuo Meyle nyt sitten varmasti hyvä osa? Mielipiteitä kaipaan, jos (ja kun) näitä tarvitsee vielä vaihdella. Hinta kuitenkin reilusti vähemmän kuin Lemfördereissä.

                  Ei tule paljoa kyllä hintaa Meylen setille: http://cgi.ebay.de/Rep-Satz-Querlenk...3%3A1|294%3A50
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1998
                    • Tampere

                    #234
                    Originally posted by Harri G View Post
                    Onko tuo Meyle nyt sitten varmasti hyvä osa? Mielipiteitä kaipaan, jos (ja kun) näitä tarvitsee vielä vaihdella. Hinta kuitenkin reilusti vähemmän kuin Lemfördereissä.

                    Ei tule paljoa kyllä hintaa Meylen setille: http://cgi.ebay.de/Rep-Satz-Querlenker-BMW-E34-HD-komplett-von-Meyle-Vorne_W0QQitemZ370176779911QQcmdZViewItemQQptZAuto teile_Zubeh%C3%B6r?hash=item5630416687&_trksid=p32 86.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A122 9|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
                    Oisko reilu 10tkm ajettu nyt noilla meylen hd tangoilla. Ehjät edelleen. Jämäkät puslat noissa. Edelliset lemförderit kesti 60tkm. Varmaan noi 18" ja maantiellä ajo (urat) aiheutti ylimäärästä rasitusta. Eivät nekään aivan loppu olleet, mutta molemmassa puslassa oli pari halkeamaa.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16453
                      • Leppävirta

                      #235
                      pieni mainos tähän väliin. tossa sigussa on linkki ilmoitukseen. Uusi alatukivarsi löytyy, ostakaa joku pois jos sellaista remonttia teette...
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        #236
                        Pitäisi alkaa hommailemaan jostakin tuohon e34 toukkaan eteen uusia osia kolisevien tilalle ja ebayta tuli tuossa jo selailtua.

                        Onko kenelläkään kokemusta autoteile Gödestä?

                        Tuolta myyjältä löytyi mukavasti vaihtoehtoja myynnistä, mutta mikä näistä seuraavista olisi järkevin/paras vaihtoehto??

                        Ohjauksessa ei tunnu väljää, mutta vänkärin puolella kolahtelee töyssyissä ja jarruttaessa reippaammin, tuntuu jonkin verran tärryyttävän joku tuolla vänkärin etunurkassa.





                        Tuo yksi satsihan sisältää noita heloja+ jotain muuta, mitä noissa parissa vaihtoehdossa ole.
                        Lähinnä mietin, että kannattaako ottaa tuollaista HD versiota? Onhan ne osat aavistuksen hintavampia, toisaalta tuossa alimmassa versiossa saisi enemmän osia suunnilleen samalla hinnalla.
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • Kiree äMMä
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 309
                          • Jyväskylä

                          #237
                          Kyselinkin joa aiemmin toisessa topikissa, että onko kukaan korjauttanut ohjaussimpukkaa Suomessa ja jos on niin missä? Itse en tuosta simpukan toiminnasta tarkemmin tiedä, mutta M5boardilla on ollut juttua, että tuo ohjausvaihde on ilmeisesti korjattavissa/huollettavissa ihan uudenveroiseksi jollakin korjaussarjalla tms. Jos ei Suomesta vielä tekijää löydy, niin jonkunhan se kannattaisi noita alkaa korjaamaan:think Olen nyt muutamaa M5 simpukkaa kokeillut ja kaikissa semmonen 20-45 asteen klappi keskellä. Ja tallista löytyis huoltoon lähetettäväks ylimääräistä simpukkaa...

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            #238
                            Kevyesti offtopic / myynti-ilmoitus tähän väliin. Ois ylimääräinen pari powerflex puslia e34 reaktiotankoihin. Hintaa vaikkapa 50e / pari. Nämä kun laittaa niin ei tarvi paljo enää reaktiotangon puslista murehtia. Itse tuhosin 2 paria puslia ennenkuin tajusin vaihtaa powerflexiin. Nää on siis ihan käyttämättömät.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14587
                              • Oulu

                              #239
                              Originally posted by Lapa735ia View Post
                              Pitäisi alkaa hommailemaan jostakin tuohon e34 toukkaan eteen uusia osia kolisevien tilalle ja ebayta tuli tuossa jo selailtua.

                              Onko kenelläkään kokemusta autoteile Gödestä?

                              Tuolta myyjältä löytyi mukavasti vaihtoehtoja myynnistä, mutta mikä näistä seuraavista olisi järkevin/paras vaihtoehto??

                              Ohjauksessa ei tunnu väljää, mutta vänkärin puolella kolahtelee töyssyissä ja jarruttaessa reippaammin, tuntuu jonkin verran tärryyttävän joku tuolla vänkärin etunurkassa.





                              Tuo yksi satsihan sisältää noita heloja+ jotain muuta, mitä noissa parissa vaihtoehdossa ole.
                              Lähinnä mietin, että kannattaako ottaa tuollaista HD versiota? Onhan ne osat aavistuksen hintavampia, toisaalta tuossa alimmassa versiossa saisi enemmän osia suunnilleen samalla hinnalla.
                              Kaveri tilas tuolta ja homma pelas hienosti. Itse en HD versioihin panostaisi, vaan hommaisin tarvittavat puslat (alatukivarsi/reaktiotanko) powerflexiltä.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8975
                                • Kellokoski

                                #240
                                Originally posted by Lapa735ia View Post
                                Pitäisi alkaa hommailemaan jostakin tuohon e34 toukkaan eteen uusia osia kolisevien tilalle ja ebayta tuli tuossa jo selailtua.

                                Onko kenelläkään kokemusta autoteile Gödestä?

                                Tuolta myyjältä löytyi mukavasti vaihtoehtoja myynnistä, mutta mikä näistä seuraavista olisi järkevin/paras vaihtoehto??

                                Ohjauksessa ei tunnu väljää, mutta vänkärin puolella kolahtelee töyssyissä ja jarruttaessa reippaammin, tuntuu jonkin verran tärryyttävän joku tuolla vänkärin etunurkassa.





                                Tuo yksi satsihan sisältää noita heloja+ jotain muuta, mitä noissa parissa vaihtoehdossa ole.
                                Lähinnä mietin, että kannattaako ottaa tuollaista HD versiota? Onhan ne osat aavistuksen hintavampia, toisaalta tuossa alimmassa versiossa saisi enemmän osia suunnilleen samalla hinnalla.
                                Meylen HD:t. Aivan tarpeeksi tukevat normaalikäyttöön.
                                Niin ja alimmassa ei taida olla Meyleä muuta kuin reaktiotangot..
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X