Joku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Keke89 View PostJoku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
ja
Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Haulla löytyy...Originally posted by Keke89 View PostJoku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
Kas näinOriginally posted by Tomba87 View Post
E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
moottorin malli on muuten b34 venttiilien välykset on uusilla osilla 0,3mm imu ja pako kylmänä.. käytetyillä osilla imupuolen välystä voi kiristää 0,25mm jos ei muuten hiljene.. ja linkistä momenttejaOriginally posted by Keke89 View PostJoku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
edit: täällähän oli paljon nopeampaa väkeäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Kiitoksia kovasti, eiköhän näillä avuilla kansirempan tee
Onko kone tosiaan tyyppiä M30B34? Auto on vm -90 mutta jouduin vaihtamaan -88 koneen kun alkuperäinen sanoi sopimuksen irti. Onko näillä koneilla muuta eroa kun eri puristussuhde ja silmämääräisesti imusarja oli hiukan erilainen mutta periaatteessa autoon on vain vaihdettu lohko, kaikki apulaitteet on alkuperäiset. Venttiilikansikin oli hieman erilainen mutta taitaa olla ihan ulkonäköseikka kun sekin tuli tuohon "uuteen" vaihdettua alkuperäisestä koneesta
Comment
-
kyllä ne on molemmat b34 mallia.. viimeiset b35 koneet tuli pihalle -86 paikkeilla ja b35 on tän näkönen ->Originally posted by Keke89 View PostKiitoksia kovasti, eiköhän näillä avuilla kansirempan tee
Onko kone tosiaan tyyppiä M30B34? Auto on vm -90 mutta jouduin vaihtamaan -88 koneen kun alkuperäinen sanoi sopimuksen irti. Onko näillä koneilla muuta eroa kun eri puristussuhde ja silmämääräisesti imusarja oli hiukan erilainen mutta periaatteessa autoon on vain vaihdettu lohko, kaikki apulaitteet on alkuperäiset. Venttiilikansikin oli hieman erilainen mutta taitaa olla ihan ulkonäköseikka kun sekin tuli tuohon "uuteen" vaihdettua alkuperäisestä koneesta 
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
F31 330d -13
ex:
F31 320d -13
E91 320d -08
E39 528i -96
E34 535i -90
E34 535i -89
E36 325i -91
E30 316i -89
Comment
-
Kyllä itse ainakin ihan orkkis labdan sinne laittaisin jos ei ole mitään tietoa tuosta toisesta labdasta.. ei se nyt niin älyttömän kallis ole ja toimiipahan ainakin varmasti.:thinkOriginally posted by pete- View PostNiin tietääkö kukaan? Huomenna pitäis laittaa kiinni.
Valmistaja ilmeisesti Standard motor products ja malli sg300.Last edited by x-men; 17-05-2009, 19:28.E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
Samaa skeidaa tuo taitaa olla kuin muutkin tarvike lambdat.Originally posted by x-men View PostKyllä itse ainakin ihan orkkis labdan sinne laittaisin jos ei ole mitään tietoa tuosta toisesta labdasta.. ei se nyt niin älyttömän kallis ole ja toimiipahan ainakin varmasti.:think
Johtojen värit on ainakin samat kuin motonetin lambdassa.
Täytyy kokeilla toimiiko.F31 330d -13
ex:
F31 320d -13
E91 320d -08
E39 528i -96
E34 535i -90
E34 535i -89
E36 325i -91
E30 316i -89
Comment
-
Terve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
Kumpi kiihtyy paremmin?
Kumpi vie enemmän bensaa?
Kumpi on varmempi kokemuksella?
Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
Kiitos jos voitte auttaa newbietä!G21 320xd lci m-sport
Comment
-
Vanhempi 530(alkupään E34) samaisella kutos mallilla kuin 535(eli M30 6 sylinterinen), uudempi pata 530 sitten on v8. Jos kutoskoneisia pitäisi verrata niin tietty ottaisin 535. Kun sellainen on ollut. Ja tekniikka on pomminvarma M30. Valitettavasti itse en osaa sanoa juuta tai jaata Bemareiden V8 tekniikasta.Originally posted by Hampsu View PostTerve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
Kumpi kiihtyy paremmin?
Kumpi vie enemmän bensaa?
Kumpi on varmempi kokemuksella?
Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
Kiitos jos voitte auttaa newbietä!LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
alkupään 530 on m30- kutos moottorilla ja tehoa 188hv ja vääntöä 260nmOriginally posted by Hampsu View PostTerve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
Kumpi kiihtyy paremmin?
Kumpi vie enemmän bensaa?
Kumpi on varmempi kokemuksella?
Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
Kiitos jos voitte auttaa newbietä!
korvautui m60- v8 moottorilla 90 luvun alussa, tehoa 218hv ja vääntöä 290nm.
535 mallissa on m30- kuutos moottori, tehoa 211hv ja vääntöä 305nm malli korvautui 90 luvun alussa 540 mallilla jossa m60- v8, tehoa 286hv ja vääntöä 400nm
yhteenvetona.. alkupään 530 on tehottomampi kuin uudempi 24v 525 ja väännössä 15nm ero 530 hyväksi ja uudempi 24v tekniikka kuluttaa vähemmän. l6 vs. v8, v8 kuluttaa vähän vähemmän, l6 on pomminvarma.
samoilla moottoreilla olevat e32 mallit kuluttaa matkassa, oma 735 9,5l/100 ja erään foorumin käyttäjän 740 8,2l/100
itse ottaisin huomioon 530 v8, 535 l6 ja 540 v8 mallitLast edited by peto2; 18-05-2009, 13:07.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Moikka kaikille!
Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään
Kiitoksia jo etukäteen
Markus.
Comment
-
Olisko tuolla mitään-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=90697Originally posted by niskama2 View PostMoikka kaikille!
Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään
Kiitoksia jo etukäteen
Markus.
Edit: Niin ja tervetuloa joukkoon iloiseen.Last edited by Muppe; 18-05-2009, 14:06.E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
Comment