Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    Perä asiaa

    Noniin, -91:stä M5:sta räjähti sitten perä... Osaako kukaan sanoo passaisko sinne 535:n perä suoraan siks aikaa että löytää siihen oman perän ja rahatilanne sen investoinnin sallii:think
    "Paska analyysi!"

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      Originally posted by jarzap View Post
      Noniin, -91:stä M5:sta räjähti sitten perä... Osaako kukaan sanoo passaisko sinne 535:n perä suoraan siks aikaa että löytää siihen oman perän ja rahatilanne sen investoinnin sallii:think
      Käy myös E32:sta sillä edellytyksellä että perä on typ.210. Välitykset tietty erillaiset kun M5:ssa, myöskään kaikki E34/E32 osastolta olevat bolt-on vaihtokelpoiset perät eivät ole lukollisia.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • jarzap
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 319
        • Sodankylä/Pyhäsalmi

        Originally posted by Leka View Post
        myöskään kaikki E34/E32 osastolta olevat bolt-on vaihtokelpoiset perät eivät ole lukollisia.
        Pystyykös näihin lukottomiin 210:n laittamaan lukollisen 210:n lukkoyksikön ihan bolt-on?
        "Paska analyysi!"

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          Originally posted by jarzap View Post
          Pystyykös näihin lukottomiin 210:n laittamaan lukollisen 210:n lukkoyksikön ihan bolt-on?
          Edelleen askarruttaa tämä seikka:think
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Kyllä se lukkoyksikkö sinne menee.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by zener View Post
              Kyllä se lukkoyksikkö sinne menee.
              Ääni tälle

              Perien säätö/korjausohjeita E34 FAQ:n Service Manualissa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • jarzap
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 319
                • Sodankylä/Pyhäsalmi

                Originally posted by zener View Post
                Kyllä se lukkoyksikkö sinne menee.
                Originally posted by Leka View Post
                Ääni tälle
                Kiitokset asian varmistamisesta

                Edit: Ja vieläkin ois hakusessa tämä typ. 210 perä, että tarjousta vaan jos joltakin löytyy.
                Last edited by jarzap; 01-05-2009, 22:40.
                "Paska analyysi!"

                Comment

                • h3ba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 334
                  • Oulu

                  Söörtsiä käytelty viimesen tunnin ajan eikä oikee soppelia löytyny, varmaan kaikki maailman hakusanatki käytetty..

                  Mut itse asiaan eli mitäs mahdollista remppaa tommoseen 200tkm ajettuun m5 voi odotella lähiaikoina ? Ja jos vielä sais vähän hyviä niksejä mitä koeajossa ja autoa kattoessa kannattaa "testata" ?

                  Kiitos jo etukäteen
                  MB S210 320CDI Avantgarde -00
                  xXx:
                  MB S124 300TDT -92

                  MB C124 300CE 24V Sportline -91
                  MB W124 300D -93
                  BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                  MB W201 190D -84
                  BMW E32 735iA -89

                  Comment

                  • tuikka24
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 26

                    Originally posted by onkyo87 View Post
                    Juu niin ajattelinkin että käyn testissä ennen kuin ostan lambdan, mielummin maksan sen muutaman kympin testistä kun yli satkun lambdasta jos vika ei olekkaan siinä.

                    Mitenkäs sitten tuo imusarjan alta kuuluva ääni, imuvuoto vois olla kyseessä luulisin? Josko sekin vaikuttaisi asiaan negatiivisella tavalla ehkä jopa kierrosten seilaamiseen tyhjäkäynnillä?
                    Itellä oli sama vika. Ääntä päästi aika reippaasti. Korjaantui tiivisteiden vaihdolla.

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Originally posted by h3ba View Post
                      Söörtsiä käytelty viimesen tunnin ajan eikä oikee soppelia löytyny, varmaan kaikki maailman hakusanatki käytetty..

                      Mut itse asiaan eli mitäs mahdollista remppaa tommoseen 200tkm ajettuun m5 voi odotella lähiaikoina ? Ja jos vielä sais vähän hyviä niksejä mitä koeajossa ja autoa kattoessa kannattaa "testata" ?

                      Kiitos jo etukäteen
                      Varmasti alustan osat ainakin, jos niitä ei vielä ole vaihdeltu. Kannattaa koeajolenkillä ihan oikeasti kriittisesti ajella joka mahdollisella tavalla ja haistella mahdollisia outoja ääniä, ratin käyttäytymistä ja muuta.

                      Pieniä sähkövikojahan näissä tuntuu olevan, kannattaa tsekata kaiken toiminta. Ymmärtääkseni kaikki "tyyppiviat" ovat ihan tavan tallaajankin korjattavissa, jos vaan asiasta jaksaa lukea ja kolvia osaa käyttää.

                      Muusta en osaa sanoa mitään, eiköhän joku toinen osaa kertoa paremmin.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by h3ba View Post
                        Söörtsiä käytelty viimesen tunnin ajan eikä oikee soppelia löytyny, varmaan kaikki maailman hakusanatki käytetty..

                        Mut itse asiaan eli mitäs mahdollista remppaa tommoseen 200tkm ajettuun m5 voi odotella lähiaikoina ? Ja jos vielä sais vähän hyviä niksejä mitä koeajossa ja autoa kattoessa kannattaa "testata" ?

                        Kiitos jo etukäteen
                        Oman ex 3.8:n ja parin koeajetun perusteella:

                        Perä ei saa jyristä, alusta ei saa täristä, moottori ei saa savuttaa, joutokäynti saa olla epätasainen mutta kierroksien on noustava kirkkaasti ja kovaa. Imuläppäkoneiston toiminnon voi tarkistaa koneen ollessa lämmin ja joutokäynnillä, ryntäyttää nopeasti pohjassa niin että läppäventtiili liikkuu. EDC:N ON TOIMITTAVA, jos 3.8:lla. Jos nappiin ei tule valoa, niin tuskin ainakaan molemmat polttimot ovat menneet. S- ja P-asennoissa on eroa.

                        S38B38 kehittää lämpöä kiitettävästi, flektin on toimittava. Öljynkulutuksesta ei voi tietää, mutta maailmalla on koneita jotka eivät syö öljyä. Kaasua annettaessa alle 4000 kierroksen ei välttämättä tule mitään "potkua", mutta sen jälkeen pitäisi kyllä tapahtua. Mitään katkoja ei saa voimassa tuntua.

                        Jos vekottimessa on Nürburgring-alusta, eli takana 9-tuumaiset, niin vanteiden kunto on katsottava tarkkaan - varsinkaan leveämpiä takavanteita ei tipu aivan joka BTCF:n lukukerta. Myös rengaskerran kunto on oleellinen, auto painaa 1.6 tonnia, kiihtyy sataseen (kunnolla kepittämällä) 5.9 sekunnissa ja 3.8 omaa 347hv ollessaan kunnossa. Varsinkin sadekelillä sen ajamisessa on syytä pitää malttia tai sitten se löytyy Kehä II:n äänivallissa.

                        Muuten taitaa olla aikalailla E34-vakiokulumaa, mitä tuon verran ajetussa löytää. Jäitä hattuun, käteiset on kohteliasta pitää valmiina mutta on täysin sallittua käydä polkemassa montaa eri ämmää..
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • h3ba
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 334
                          • Oulu

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Oman ex 3.8:n ja parin koeajetun perusteella:

                          Perä ei saa jyristä, alusta ei saa täristä, moottori ei saa savuttaa, joutokäynti saa olla epätasainen mutta kierroksien on noustava kirkkaasti ja kovaa. Imuläppäkoneiston toiminnon voi tarkistaa koneen ollessa lämmin ja joutokäynnillä, ryntäyttää nopeasti pohjassa niin että läppäventtiili liikkuu. EDC:N ON TOIMITTAVA, jos 3.8:lla. Jos nappiin ei tule valoa, niin tuskin ainakaan molemmat polttimot ovat menneet. S- ja P-asennoissa on eroa.

                          S38B38 kehittää lämpöä kiitettävästi, flektin on toimittava. Öljynkulutuksesta ei voi tietää, mutta maailmalla on koneita jotka eivät syö öljyä. Kaasua annettaessa alle 4000 kierroksen ei välttämättä tule mitään "potkua", mutta sen jälkeen pitäisi kyllä tapahtua. Mitään katkoja ei saa voimassa tuntua.

                          Jos vekottimessa on Nürburgring-alusta, eli takana 9-tuumaiset, niin vanteiden kunto on katsottava tarkkaan - varsinkaan leveämpiä takavanteita ei tipu aivan joka BTCF:n lukukerta. Myös rengaskerran kunto on oleellinen, auto painaa 1.6 tonnia, kiihtyy sataseen (kunnolla kepittämällä) 5.9 sekunnissa ja 3.8 omaa 347hv ollessaan kunnossa. Varsinkin sadekelillä sen ajamisessa on syytä pitää malttia tai sitten se löytyy Kehä II:n äänivallissa.

                          Muuten taitaa olla aikalailla E34-vakiokulumaa, mitä tuon verran ajetussa löytää. Jäitä hattuun, käteiset on kohteliasta pitää valmiina mutta on täysin sallittua käydä polkemassa montaa eri ämmää..
                          Kiitoksia tuossa tuliki kaivattua juttua ja paljon!
                          MB S210 320CDI Avantgarde -00
                          xXx:
                          MB S124 300TDT -92

                          MB C124 300CE 24V Sportline -91
                          MB W124 300D -93
                          BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                          MB W201 190D -84
                          BMW E32 735iA -89

                          Comment

                          • Purtsi123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1011
                            • Kuopio

                            Aiheuttaako imuvuoto kierrosten hidasta tippumista? Omassa ajon jälkeen pysyy kierrokset hetken 1500rpm paikkeilla ja sitten siitä pikku hiljaa laskee ~750rpm. Voiko joku muu vika olla?

                            Toinen ongelma on, että auto ei aina moottori jarruta, eli kulutus mittari jää kellumaan noin 10l/100km kohille. Sen kaasuläpän puhdistelin eilen mutta ei ollu apua. Siellä olikin jonkun verran öljyistä mähnää. Onkos tuo öljy nyt siellä jotain vakavaa?

                            Kolmas ja pisimpään ihmetelty juttu. Kuskin puolella edestä kuuluu hitaassa vauhdissa pienissä kuopissa kolinaa. Ei siis yli 50km/h vauhdissa eikä isommissa kuopissa mitään. Koiranluun vaihdoin kun sitä kaikki epäili. Se osottautui turhaks, koska entinenki oli ehjä. Eli ei mitään apua.
                            No eilen otettiin koko etupää ylös ja käänneltiin ja väänneltiin kaverin kanssa kaikkia niveliä melkein pari tuntia, mutta missään ei tuntunu mitään välystä. Itse en hirveesti tiedäkkään noista, mutta kaveri on viimeset 20 vuotta eläny auton alla, joten luulis löytävän jos jotain välystä ois ollu.

                            Mikä ihme siellä voi sitten kolista?:think Iskarin yläpää? Voisko sitä mitenkään tarkastaa?

                            Ärsyttävä vika tuo kolina, joten kaikki neuvot tulee tarpeeseen. Työttömän budjetilla ei oikein pysty laittamaan koko alustaa uusiks.
                            E61 525xda -08

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              Mikähän tuolla e34:sen kojelaudan sisällä pitää surinaa, hanskalokeron seudulla? Alkaa kuulumaan kun laittaa virtalukon acc asentoon ja myös ajossa kuuluu.. Hiljenee yleensä kun hieman nyrkillä kopauttaa hanskalokeron yläpuolelle. Tarpeeksi purkamallahan se selviäisi mutta jospa jollain olisi valmis vastaus?
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Lapa735ia
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 303
                                • Martinniemi

                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                Mikähän tuolla e34:sen kojelaudan sisällä pitää surinaa, hanskalokeron seudulla? Alkaa kuulumaan kun laittaa virtalukon acc asentoon ja myös ajossa kuuluu.. Hiljenee yleensä kun hieman nyrkillä kopauttaa hanskalokeron yläpuolelle. Tarpeeksi purkamallahan se selviäisi mutta jospa jollain olisi valmis vastaus?
                                En tiedä onko välttämättä sama, mutta itsellä ainakin ilmastoidussa mallissa on lämmönsäätöpaneelissa jokin lämpötila-anturi, jossa pyörii pikku tuuletin. Alkaa pyörimään heti kun pyöräyttää virrat päälle ja jää toviksi pyörimään ja surisemaan kun auton sammuttaa ja ottaa virrat pois.
                                En ole kyllä kokeillut sitä nyrkillä hiljentää, että onko vaikutusta.
                                E39 525 TDSA touring
                                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎