Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grandpa-look
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 531
    • Vaasa/Seinäjoki

    Originally posted by -manageri- View Post
    Menikös nuo e32 penkit heittämällä e34? :think

    Voiko muista malleista soveltaa penkkejä?.. :think
    Etupenkit on samat e34 ja e32:ssa, mutta seiskassa takapenkki pari senttiä leveämpi.. kyllä senkin sinne saa istutettua, mutta jakaa mielipiteitä. Itse laitoin sen sopimaan tuonne ja ei omaa silmää häiritse, hiukan joutuin turvavyöiden kauluksia nostamaan, mutta muuten kiinnikkeet tasan samoilla kohdilla

    katso vaikka noista kuvista omasta autostani kuinka ne seiskan penkit sinne istuu: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150460

    muista malleista en tiedä kuin e32 & e34 :think
    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

    Comment

    • ^alexi^
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 258
      • Kemi

      Nyt olis pikkune onkkelma.. Pitäs alkaa vaihtamaan lamput tonne parkkien/valojen katkaisijaan, kattoluukun katkaisijaan ja puhaltimen säätönuppeihin.

      Noh eihän se ole ku vaihtaa Irrotin tuon kattoluukun katkaisijan ja sieltähän se lamppu löyty, noh se oli sulattanu sitten muovit ympäriltään.. Mites sen lampun saa sinne vaihdettua, vai saako? Näyttää tuo homma vähä siltä että ens viikolla on uus katkaisija postissa. Mites sitten tonne parkkien katkaisijaan vaihdetaan se lamppu? Miten tuo puhaltimien säätönuppien paketti lähtee ehyenä irti? Ja semmosta vielä että kuuluuko tuhkakuppeihin tulla valoja? näyttäs olevan jotain punaisia "laattoja" siellä ylälaidassa?!

      Comment

      • grandpa-look
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 531
        • Vaasa/Seinäjoki

        Originally posted by ^alexi^ View Post
        Nyt olis pikkune onkkelma.. Pitäs alkaa vaihtamaan lamput tonne parkkien/valojen katkaisijaan, kattoluukun katkaisijaan ja puhaltimen säätönuppeihin.

        Noh eihän se ole ku vaihtaa Irrotin tuon kattoluukun katkaisijan ja sieltähän se lamppu löyty, noh se oli sulattanu sitten muovit ympäriltään.. Mites sen lampun saa sinne vaihdettua, vai saako? Näyttää tuo homma vähä siltä että ens viikolla on uus katkaisija postissa. Mites sitten tonne parkkien katkaisijaan vaihdetaan se lamppu? Miten tuo puhaltimien säätönuppien paketti lähtee ehyenä irti? Ja semmosta vielä että kuuluuko tuhkakuppeihin tulla valoja? näyttäs olevan jotain punaisia "laattoja" siellä ylälaidassa?!
        Tossa ohjeet ainakin tohon valokatkaisijan polttimon vaihtamiseen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72965

        muihin en ota kantaa
        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Tuli tossa perjantaina ostettua perus-e34. Kuskin kangaspenkin verhoilu tietenkin mäsänä. Onko jotain toista paikkaa kuin marmoritiski uuden verhoilun hommaamiseksi? Onko ihmiset tilannut jostain muualta?

          Hieno auto muuten ajaa, ei niin kauheaa eroa mun mielestä ex. e39:iin, joka oli 4x kalliimpi.
          Last edited by kt10734; 31-08-2009, 20:34.


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • -manageri-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 228

            Nyt vaan metsästämään e32/e34 beigeä sporttisisustaa

            Saa laittaa linkkiä ja privaa

            Comment

            • 525 TD
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 281
              • IISALMI

              Originally posted by kt10734 View Post
              Tuli tossa perjantaina ostettua perus-e34. Kuskin kangaspenkin verhoilu tietenkin mäsänä. Onko jotain toista paikkaa kuin marmoritiski uuden verhoilun hommaamiseksi? Onko ihmiset tilannut jotain muualta?

              Hieno auto muuten ajaa, ei niin kauheaa eroa mun mielestä ex. e39:iin, joka oli 4x kalliimpi.
              halvin tapa lienee etsiä apukuskin penkki samanlaisella ehjällä verhoilulla ja siirtää istuinosan kankaat (ja pehmusteet) siitä kuskinpenkkiin , selkänojan voi siirtää suoraan (mahdollisen penkinlämmityksen "matot" pystyy myös siirtämään verhoilusta toiseen)
              Last edited by 525 TD; 17-08-2009, 00:40.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                Pyyhkijät eivät toimi normaalisti kuin joskus. Tihkuasento sekä täysillä mennään OK, mutta normaalipyyhintänopeus tuottaa vain hiukan nopeampaa tihkua. Vika ei ollut nopeusanturissa (joka vaihdettiin turhaan) ja jos pyyhkijöiden käyttövipu tuottaa eri nopeuksia, niin siinäkään tuskin on vikaa. Jäljelle jää rele.

                - Mikä on releen osanro, kun ei tunnu pienellä etsimisellä löytyvän? Autossa kiinniolevassa on #61 31 1 378 301 / SWF 601.576, mutta BMWFans ei tunnu löytävän numerolla mitään.
                - Arvatenkin tämä maksaa paljon, onko kukaan menestyksellisesti kokeillut jotain yleismallista relettä?
                - Voiko noita releitä jotenkin korjata helposti?

                EDIT: Motonetistä käytiin hakemassa Hellan yleisrele (6.90€), olisi ollut muutama muukin vaihtoehto. Ei muutosta, normaalinopeus ei toimi, tihku- ja täysnopeus kyllä. Tai siis ajoittain toimii. Nyt alettaisiin jo tosissaan tarvita johtolankoja, mistä ongelma johtuu..
                Last edited by Petteri75; 17-08-2009, 16:50.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • kt10734
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 370
                  • Uusimaa

                  Originally posted by 525 TD View Post
                  halvin tapa lienee etsiä apukuskin penkki samanlaisella ehjällä verhoilulla ja siirtää istuinosan kankaat (ja pehmusteet) siitä kuskinpenkkiin , selkänojan voi siirtää suoraan (mahdollisen penkinlämmityksen "matot" pystyy myös siirtämään verhoilusta toiseen)
                  Tämä kävi mielessä, mutta varaosahaulla ei aikakaan löytynyt yhtään penkkiä. Taitaa olla aikaa vievää touhua. Soitin just Mikkelin Motopajalle, josta löytyy teetettyjä penkinpäällissarjoja Bemarin penkkeihin ja sarjan hinta oli reilu 300e (kangas tai keinonahka).
                  Last edited by kt10734; 17-08-2009, 14:42.


                  Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                  Comment

                  • -manageri-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 228

                    Tämä kävi mielessä, mutta varaosahaulla ei aikakaan löytynyt yhtään penkkiä. Taitaa olla aikaa vievää touhua. Soitin just Mikkelin Motopajalle, josta löytyy teetettyjä penkinpäällissarjoja Bemarin penkkeihin ja sarjan hinta oli reilu 300e (kangas tai keinonahka).
                    Siis, saako sieltä niitä sarjoja ihan bemarin alkuperäisväreillä, esim. beige jne ? :think

                    Comment

                    • nikke.h
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 244
                      • Lahti

                      Onko kellään kokemusta V8-koneisen e34:sen simpukan säädöstä? Minkälainen homma tilaa ei näytä juuri olevan, ei onnistu ainakaan yläkautta niinku kutoskoneisissa.

                      Comment

                      • jrasi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • Viljakkala

                        Minkäslainen vetoalue tuossa M50TÜB25+manuaali pitäisi olla, kun oma tuntuu aika hengettömältä alle 3500 1/min, sitten alkaa vetämään ja selkeän piikin huomaa jossain 5000 1/min jälkeen.

                        Ei ole niinkään kokemusta muista bensakoneisista 5-sarjalaisista, kuin kaverin 528 e39.
                        GM

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          Originally posted by nikke.h View Post
                          Onko kellään kokemusta V8-koneisen e34:sen simpukan säädöstä? Minkälainen homma tilaa ei näytä juuri olevan, ei onnistu ainakaan yläkautta niinku kutoskoneisissa.
                          Ahdasta on juu, onnistuu mutta helppo homma ei ole eli pitää koneen etukumityynyt avata ja nostaa koneen etupäätä ylös niin että tulee vähän tilaa työskennellä, homma pitää käytännössä tehdä sormituntumalla sen verran ahdasta on.

                          Comment

                          • kt10734
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 370
                            • Uusimaa

                            Originally posted by -manageri- View Post
                            Siis, saako sieltä niitä sarjoja ihan bemarin alkuperäisväreillä, esim. beige jne ? :think
                            Käyn huomenna paikan päällä hakemassa huolto-osia niin kysyn samalla päällisistä tarkemmin.


                            Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                            Comment

                            • erkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 352
                              • Pori

                              Olisi tässä tarkoitus vaihtaa facelift peilit. Homma muuten varmaan "bolt-on"?, mutta johtoliittimet ei taida olla samanlaisia. Varmaan juottamalla taitaa saada toimivan, toivottavasti ei tarvi itse ainakaan niitä sen jälkeen availla.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by jrasi View Post
                                Minkäslainen vetoalue tuossa M50TÜB25+manuaali pitäisi olla, kun oma tuntuu aika hengettömältä alle 3500 1/min, sitten alkaa vetämään ja selkeän piikin huomaa jossain 5000 1/min jälkeen.

                                Ei ole niinkään kokemusta muista bensakoneisista 5-sarjalaisista, kuin kaverin 528 e39.
                                Viallinen nokka-akselin asentotunnistin ainakin aiheuttaa tehonpuutetta alakierroksilla, eli vikakoodit kannattaisi lukea :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎