mistäs vois johtuu että tyhjäkäynti seilaa?kyseessä m20b27 viritelmä m20b20 kannella.ei ole ennen seilannut ja kylmänä saattaa pitää tyhjäkäyntiä melko korkealla ennen kuin laskee normiin ja koko ajan seilaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostViallinen nokka-akselin asentotunnistin ainakin aiheuttaa tehonpuutetta alakierroksilla, eli vikakoodit kannattaisi lukea :think
Kaveri tuossa tosin koeajoi, eikä huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa vedossa, eikä ohjauksessa.
Eli korvien välissä taitaa olla oman auton viat. Eli ei muuta kuinGM
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostAhdasta on juu, onnistuu mutta helppo homma ei ole eli pitää koneen etukumityynyt avata ja nostaa koneen etupäätä ylös niin että tulee vähän tilaa työskennellä, homma pitää käytännössä tehdä sormituntumalla sen verran ahdasta on.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostPyyhkijät eivät toimi normaalisti kuin joskus. Tihkuasento sekä täysillä mennään OK,
koitappas kattoa päävirtasulake akun vierestä ja takanpenkin alta, itellä haperoa takapenkin alta ja aiheutti just tommosta pyyhkijöissä(ja muuallakin...)
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Incarnated View Postkoitappas kattoa päävirtasulake akun vierestä ja takanpenkin alta, itellä haperoa takapenkin alta ja aiheutti just tommosta pyyhkijöissä(ja muuallakin...)BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTätä jo aikasemmin yritettiin etsiä, että mikä kolisee pikku montuissa, mutta ei sillon olevinaan löydetty mitään väljää. Nyt on vaan semmonen kutina takapäässä, että se on se takimmainen pallonivel väljä. Ei oikein muu voi enää olla.
No minä käytän autoo huomenna tai perjantaina katsastuksessa nii eiköhän ne siellä löydä.
Ja jos on tuo kuvan osa nii kylläpä sen voisin sulta ostaakkin. Jos kerta on ihan orkkis tavaraa noin edullisesti.
No eiku iskarin vaihtoon. Motonetistä laatu iskarit 140e/pari. Vieläku tietäs minkälaiset yläpäät niissä motonetin iskareissa on. Käykö ees?:thinkE61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAinakin sen piti olla OK? Ja tuo pyyhkijöiden satunnainen toimimattomuus on ainoa sähköihin liittyvä ongelma. Tai no, cruise ei toimi vieläkään mutta sitä yritänkin asentaa itse..- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostEipä löytäny katsastusmieskään mitään väljää. Iskari oli antautunu pelkääjän puolelta, mutta ääni kuuluu lähes sata varmasti kuskin puolelta.
No eiku iskarin vaihtoon. Motonetistä laatu iskarit 140e/pari. Vieläku tietäs minkälaiset yläpäät niissä motonetin iskareissa on. Käykö ees?:think
Niinja eiks joku täällä meinannut, että väljää löytyi vasta, kun auto testattiin jollain raskaskaluston testipaikalla. Sitä ennen kolahteli ja jotain, mut katastuksen mielestä missään ei väljää ollut./tmp.
2016 520d (GMH-934)
2000 730d (OBG-252)
1993 525tds Touring (JFJ-221)
kolme muuta
2000 320d Touring (EYK-405)
1997 318i Touring (GBY-745)
1989 316i (BLE-260)
1986 316 (xxx-nnn)
Comment
-
-
Ei ne katsastuksessa niitä väljiä löydä.
Ihmetyttää ees että miten joku on pystyny E34:llä ajamaan jos ei oo menny katsastuksesta läpi väljien paikkojen takia, huh.
Oisit aikanaan vaan reilusti vaihtanu kaikki kamat sieltä, tulis kaikista helpoimmaks ja ehkä jopa halvemmakskin jos et ite töitä tee. Eikä mitään pelkkiä palloniveliä vaihtoon vaan vaihdat koko varret kerralla.
Köyhät kyykkyyn.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Emphii View PostTarkasta kanssa paikanpäällä, että yläpään pituus natsaa sun omaan. Mulle jäi yksi tassuun, kun asentaja teki laput silmillä töitä ja työnsi systeemit paikoilleen, kunnes totesi, että on liian lyhyt. Vasta sen jälkeen mullekkin valkeni, mi(n)kä pituus piti tarkistaa.. Tuohan siis aiheutti sen, ettei Espoon paikallis Motonet ottanut juuri sitä kyseistä putkea takaisin.
Niinja eiks joku täällä meinannut, että väljää löytyi vasta, kun auto testattiin jollain raskaskaluston testipaikalla. Sitä ennen kolahteli ja jotain, mut katastuksen mielestä missään ei väljää ollut.
Originally posted by aakoo View PostEi ne katsastuksessa niitä väljiä löydä.
Ihmetyttää ees että miten joku on pystyny E34:llä ajamaan jos ei oo menny katsastuksesta läpi väljien paikkojen takia, huh.
Oisit aikanaan vaan reilusti vaihtanu kaikki kamat sieltä, tulis kaikista helpoimmaks ja ehkä jopa halvemmakskin jos et ite töitä tee. Eikä mitään pelkkiä palloniveliä vaihtoon vaan vaihdat koko varret kerralla.
Köyhät kyykkyyn.
Kyllähän tällä ajamaan ihan hyvin muuten pystyy, mutta tuo kolina on vaan nolo. Ei tämä nyt vielä ihan käsittämättömästi vetele mihinkää.
Ja koko tukivarren tottakai olisin vaihtanu ja taidan vaihtaa muutenkin jos ei iskareiden vaihdolla kolinat häviä.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostNoniin tuli säädettyä simpukka, olihan siinä hommaa ihan riittävästi mutta onnistuu kyllä. Samalla tuli todettua mistä se omituinen "rymähdys" tulee kiihdyttäessä. Kuskinpuolelta koneen etukumityyny oli revennyt kahteen osaan. Käykö tuon alkuperäisen öljytäytteisen kumityynyn tilalle, jonkun muun bemarin vastaava, jos en tähän hätään saa alkuperäistä?
Edit: Noniin nyt olis keula ylhäällä, alempi lämpösuoja poistettuna, koneen tukikumit irti ja konetta tunkattu 2,5cm ylöspäin. Seuraavaksi näyttäisi olevan tiellä simpukan ylempi lämpösuoja. Millä tuon saa helpoiten pois? :think
Edit2: Irtosihan se suoja lopulta, 5 jatkoa ja yläkautta. Suojan alta ei vaan löytynyt mitään 17mm mutteria tai 4,5mm kuusiokoloa. Ainoa säätöön viittaava on tuo iso 8mm kuusiokolo?
Last edited by bavaria:39; 20-08-2009, 19:54.
Comment
-
-
Kyllä se sieltä löytyy, kannattaa ottaa tuo letkun kiinnike irti niin saa vähän tilaa sinne. Siellä pitäisi olla 17mm lukitusmutteri ja itse säätöruuvi on 5mm kuusiokolo. Ne on aika hyvin semmassa siellä pakosarjan alla. Itse otin viskon ropellin pois, ottaa muuten siihen "tuulitunneliin" kiinni niin että sai tunkattua konetta vähän reilummin ylös. Sitten kiilasin konetta hieman apparin puolelle päin näin tilaa tuli tarpeeksi ja pääsi ilman mitään jatkoja yläkautta säätämään simpukkaa.
Onnistu ainakin mulla ihan pelkällä räikällä+17mm hylsyllä tuo lukitusruuvin aukaisu.
Tietysti kannattaa käyttää järkeä tuossa koneen tunkkailussa ja kiilailussa, ettei riko mitään. Kannattaa olla myös tarkkana ettei vedä liian tiukalle säätöä. Mulla meni ensin aavistuksen liian tiukalle, mutta eihän tuo enää ole ku reilun tunnin homma toi säätö kun nyt tietää mitä tekee.
Kato tosta linkin kuvasta missä säätöruuvi sijaitsee. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ower_steering/
Originally posted by bavaria:39 View PostKerrotko vähän tarkemmin tuosta säädöstä? Eli keula pukeille ja kone irti etutyynyistä? Mitä kautta säätö tehdään? Auton alta vai kuskinpuolelta pakosarjan välistä?
Edit: Noniin nyt olis keula ylhäällä, alempi lämpösuoja poistettuna, koneen tukikumit irti ja konetta tunkattu 2,5cm ylöspäin. Seuraavaksi näyttäisi olevan tiellä simpukan ylempi lämpösuoja. Millä tuon saa helpoiten pois? :think
Edit2: Irtosihan se suoja lopulta, 5 jatkoa ja yläkautta. Suojan alta ei vaan löytynyt mitään 17mm mutteria tai 4,5mm kuusiokoloa. Ainoa säätöön viittaava on tuo iso 8mm kuusiokolo?
Last edited by nikke.h; 20-08-2009, 23:44.
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostOmpa kyllä kumma kun se kolina kuuluu ihan varmasti kevyesti nytkyttelemällä. Siis parhaiten kuuluu sillon kun ajaa hiekkatietä joku 10-20 km/h nii kaikista pienistä montuista ja isommasta sorastakin kolkottelee. Nii luulis että ois iskari testissäkin kuulunu ääni.
Kyllähän tällä ajamaan ihan hyvin muuten pystyy, mutta tuo kolina on vaan nolo. Ei tämä nyt vielä ihan käsittämättömästi vetele mihinkää.
Ja koko tukivarren tottakai olisin vaihtanu ja taidan vaihtaa muutenkin jos ei iskareiden vaihdolla kolinat häviä.
Mutta joo, tarkotin siis pääasiassa sanoa sitä että ei ne siellä katsastuksessa tosiaan niitä väljiä huomaa. Autoilla ajetaan kuitenki vaan jokunen hassu metri ja ku ne sillä koneella sitä ravistaa ni siellä on kuitenki osia joiden kuuluukin jonkin verran antaa periks, harvempi huomaa niiden antavan periks enemmän ku mitä pitäis. Yleensä katsastusmies huomaa noi vasta sitten ku siellä on oikeesti jotain paskana, eikä vaan huonossa kunnossa. Sillon on omasta mielestä ainaki ihme että kukaan on uskaltanu sellasta autoa edes ajaa.
Itellä pitää takana iskarin yläpäistä jotku osat sellasta todella ilkeetä kumista kitinää, natinaa, miten sitä kuvailis. Tosi vittumainen ääni, varsinki ku sen kuulee ihan selvästi sekä kabiiniin että ulos. Ei paljon kehtaa pimppistä noilla mukulakivillä ajella ku semmonen vinkuminen käy. Nolottaa.
Toisia viestejä sivuten: saatana että toi simpukka on oikeesti varmaan vaikee säätää V-koneisissa. Ite kun omaani säädin M30:n kyljestä ni ekaks vedin aivan helvetisti liian tiukalle, ja sen jälkeen jouduin varmaa 7 kertaa käydä koeajamassa jokaisen säädön jälkeen että onks parempi, palaako ratti jne. Onnea yritykseen saada se kerralla kondikseen!
Itsellä ei ainakaan tarvinnu missään nimessä voimalla laittaa sitä kuusiokoloruuvia kiinni, ihmettelin miten väljäks se jäi vielä säädön jälkeenki. Saa olla aika silky hands jos kerralla kiristää oikein.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Itsellä ainakin ravisti helvetisti keula välillä, kun jarrutti sopivasti kovasta vauhdista. Ratissa pieni välys keskialueella, silti tunnollinen ohjaus ja palautti hyvin, sekä rutinaa yms kun parkkipaikalla käänteli tiukasti melkein tappiin asti.
Vaihtoon apusimpukan hela, hintaa jokunen euro helalla.
Comment
-
-
Originally posted by kt10734 View PostKäyn huomenna paikan päällä hakemassa huolto-osia niin kysyn samalla päällisistä tarkemmin.Originally posted by -manageri- View PostSiis, saako sieltä niitä sarjoja ihan bemarin alkuperäisväreillä, esim. beige jne ? :think
Kävin kattomassa penkinpäällisiä ja ne on yleismallista kangasta, mutta malli (muoto) on tarkoitettu mm. e34 bemuun. Värivalikoima oli laaja, mutta ei alkuperäinen siis. Päälliset valmistaa Tammer Suoja Oy ja myös KL-varaosa toimittaa niitä. Ihan siistin näköisiä kankaita oli tarjolla.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
Comment