Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paksu-pena
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 53
    • finland

    mistäs vois johtuu että tyhjäkäynti seilaa?kyseessä m20b27 viritelmä m20b20 kannella.ei ole ennen seilannut ja kylmänä saattaa pitää tyhjäkäyntiä melko korkealla ennen kuin laskee normiin ja koko ajan seilaa.

    Comment

    • jrasi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 53
      • Viljakkala

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Viallinen nokka-akselin asentotunnistin ainakin aiheuttaa tehonpuutetta alakierroksilla, eli vikakoodit kannattaisi lukea :think
      Eipä tuolla vikakoodeja ollut, kuin vanha koodi ilmastoinnin flektistä.

      Kaveri tuossa tosin koeajoi, eikä huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa vedossa, eikä ohjauksessa.

      Eli korvien välissä taitaa olla oman auton viat. Eli ei muuta kuin
      GM

      Comment

      • nikke.h
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 244
        • Lahti

        Originally posted by Radon View Post
        Ahdasta on juu, onnistuu mutta helppo homma ei ole eli pitää koneen etukumityynyt avata ja nostaa koneen etupäätä ylös niin että tulee vähän tilaa työskennellä, homma pitää käytännössä tehdä sormituntumalla sen verran ahdasta on.
        Noniin tuli säädettyä simpukka, olihan siinä hommaa ihan riittävästi mutta onnistuu kyllä. Samalla tuli todettua mistä se omituinen "rymähdys" tulee kiihdyttäessä. Kuskinpuolelta koneen etukumityyny oli revennyt kahteen osaan. Käykö tuon alkuperäisen öljytäytteisen kumityynyn tilalle, jonkun muun bemarin vastaava, jos en tähän hätään saa alkuperäistä?

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 453
          • Seinäjoki

          Originally posted by Petteri75 View Post
          Pyyhkijät eivät toimi normaalisti kuin joskus. Tihkuasento sekä täysillä mennään OK,

          koitappas kattoa päävirtasulake akun vierestä ja takanpenkin alta, itellä haperoa takapenkin alta ja aiheutti just tommosta pyyhkijöissä(ja muuallakin...)

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Incarnated View Post
            koitappas kattoa päävirtasulake akun vierestä ja takanpenkin alta, itellä haperoa takapenkin alta ja aiheutti just tommosta pyyhkijöissä(ja muuallakin...)
            Ainakin sen piti olla OK? Ja tuo pyyhkijöiden satunnainen toimimattomuus on ainoa sähköihin liittyvä ongelma. Tai no, cruise ei toimi vieläkään mutta sitä yritänkin asentaa itse..
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              Originally posted by Purtsi123 View Post
              Tätä jo aikasemmin yritettiin etsiä, että mikä kolisee pikku montuissa, mutta ei sillon olevinaan löydetty mitään väljää. Nyt on vaan semmonen kutina takapäässä, että se on se takimmainen pallonivel väljä. Ei oikein muu voi enää olla.
              No minä käytän autoo huomenna tai perjantaina katsastuksessa nii eiköhän ne siellä löydä.

              Ja jos on tuo kuvan osa nii kylläpä sen voisin sulta ostaakkin. Jos kerta on ihan orkkis tavaraa noin edullisesti.
              Eipä löytäny katsastusmieskään mitään väljää. Iskari oli antautunu pelkääjän puolelta, mutta ääni kuuluu lähes sata varmasti kuskin puolelta.

              No eiku iskarin vaihtoon. Motonetistä laatu iskarit 140e/pari. Vieläku tietäs minkälaiset yläpäät niissä motonetin iskareissa on. Käykö ees?:think
              E61 525xda -08

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Ainakin sen piti olla OK? Ja tuo pyyhkijöiden satunnainen toimimattomuus on ainoa sähköihin liittyvä ongelma. Tai no, cruise ei toimi vieläkään mutta sitä yritänkin asentaa itse..
                Katsoitko vain silmämääräisesti?? ota sulake kokonaan irti.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Emphii
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 53
                  • Wiitasaari

                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Eipä löytäny katsastusmieskään mitään väljää. Iskari oli antautunu pelkääjän puolelta, mutta ääni kuuluu lähes sata varmasti kuskin puolelta.

                  No eiku iskarin vaihtoon. Motonetistä laatu iskarit 140e/pari. Vieläku tietäs minkälaiset yläpäät niissä motonetin iskareissa on. Käykö ees?:think
                  Tarkasta kanssa paikanpäällä, että yläpään pituus natsaa sun omaan. Mulle jäi yksi tassuun, kun asentaja teki laput silmillä töitä ja työnsi systeemit paikoilleen, kunnes totesi, että on liian lyhyt. Vasta sen jälkeen mullekkin valkeni, mi(n)kä pituus piti tarkistaa.. Tuohan siis aiheutti sen, ettei Espoon paikallis Motonet ottanut juuri sitä kyseistä putkea takaisin.

                  Niinja eiks joku täällä meinannut, että väljää löytyi vasta, kun auto testattiin jollain raskaskaluston testipaikalla. Sitä ennen kolahteli ja jotain, mut katastuksen mielestä missään ei väljää ollut.
                  /tmp.

                  2016 520d (GMH-934)
                  2000 730d (OBG-252)
                  1993 525tds Touring (JFJ-221)
                  kolme muuta
                  2000 320d Touring (EYK-405)
                  1997 318i Touring (GBY-745)
                  1989 316i (BLE-260)
                  1986 316 (xxx-nnn)

                  Comment

                  • aakoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 777
                    • Espoo

                    Ei ne katsastuksessa niitä väljiä löydä.

                    Ihmetyttää ees että miten joku on pystyny E34:llä ajamaan jos ei oo menny katsastuksesta läpi väljien paikkojen takia, huh.

                    Oisit aikanaan vaan reilusti vaihtanu kaikki kamat sieltä, tulis kaikista helpoimmaks ja ehkä jopa halvemmakskin jos et ite töitä tee. Eikä mitään pelkkiä palloniveliä vaihtoon vaan vaihdat koko varret kerralla.

                    Köyhät kyykkyyn.
                    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Originally posted by Emphii View Post
                      Tarkasta kanssa paikanpäällä, että yläpään pituus natsaa sun omaan. Mulle jäi yksi tassuun, kun asentaja teki laput silmillä töitä ja työnsi systeemit paikoilleen, kunnes totesi, että on liian lyhyt. Vasta sen jälkeen mullekkin valkeni, mi(n)kä pituus piti tarkistaa.. Tuohan siis aiheutti sen, ettei Espoon paikallis Motonet ottanut juuri sitä kyseistä putkea takaisin.

                      Niinja eiks joku täällä meinannut, että väljää löytyi vasta, kun auto testattiin jollain raskaskaluston testipaikalla. Sitä ennen kolahteli ja jotain, mut katastuksen mielestä missään ei väljää ollut.
                      Kumpavaan tietäs minkälainen siellä nykyään on paikallaan. Tiedän minkälainen siellä pitäis olla, mutta onko enää sama, kun jostain luin että asentajat on laittanu erilaisia yläpäitä niihin.

                      Originally posted by aakoo View Post
                      Ei ne katsastuksessa niitä väljiä löydä.

                      Ihmetyttää ees että miten joku on pystyny E34:llä ajamaan jos ei oo menny katsastuksesta läpi väljien paikkojen takia, huh.

                      Oisit aikanaan vaan reilusti vaihtanu kaikki kamat sieltä, tulis kaikista helpoimmaks ja ehkä jopa halvemmakskin jos et ite töitä tee. Eikä mitään pelkkiä palloniveliä vaihtoon vaan vaihdat koko varret kerralla.

                      Köyhät kyykkyyn.
                      Ompa kyllä kumma kun se kolina kuuluu ihan varmasti kevyesti nytkyttelemällä. Siis parhaiten kuuluu sillon kun ajaa hiekkatietä joku 10-20 km/h nii kaikista pienistä montuista ja isommasta sorastakin kolkottelee. Nii luulis että ois iskari testissäkin kuulunu ääni.

                      Kyllähän tällä ajamaan ihan hyvin muuten pystyy, mutta tuo kolina on vaan nolo. Ei tämä nyt vielä ihan käsittämättömästi vetele mihinkää.

                      Ja koko tukivarren tottakai olisin vaihtanu ja taidan vaihtaa muutenkin jos ei iskareiden vaihdolla kolinat häviä.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • bavaria:39
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 323
                        • Kotka

                        Originally posted by nikke.h View Post
                        Noniin tuli säädettyä simpukka, olihan siinä hommaa ihan riittävästi mutta onnistuu kyllä. Samalla tuli todettua mistä se omituinen "rymähdys" tulee kiihdyttäessä. Kuskinpuolelta koneen etukumityyny oli revennyt kahteen osaan. Käykö tuon alkuperäisen öljytäytteisen kumityynyn tilalle, jonkun muun bemarin vastaava, jos en tähän hätään saa alkuperäistä?
                        Kerrotko vähän tarkemmin tuosta säädöstä? Eli keula pukeille ja kone irti etutyynyistä? Mitä kautta säätö tehdään? Auton alta vai kuskinpuolelta pakosarjan välistä?

                        Edit: Noniin nyt olis keula ylhäällä, alempi lämpösuoja poistettuna, koneen tukikumit irti ja konetta tunkattu 2,5cm ylöspäin. Seuraavaksi näyttäisi olevan tiellä simpukan ylempi lämpösuoja. Millä tuon saa helpoiten pois? :think

                        Edit2: Irtosihan se suoja lopulta, 5 jatkoa ja yläkautta. Suojan alta ei vaan löytynyt mitään 17mm mutteria tai 4,5mm kuusiokoloa. Ainoa säätöön viittaava on tuo iso 8mm kuusiokolo?

                        Last edited by bavaria:39; 20-08-2009, 19:54.

                        Comment

                        • nikke.h
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 244
                          • Lahti

                          Kyllä se sieltä löytyy, kannattaa ottaa tuo letkun kiinnike irti niin saa vähän tilaa sinne. Siellä pitäisi olla 17mm lukitusmutteri ja itse säätöruuvi on 5mm kuusiokolo. Ne on aika hyvin semmassa siellä pakosarjan alla. Itse otin viskon ropellin pois, ottaa muuten siihen "tuulitunneliin" kiinni niin että sai tunkattua konetta vähän reilummin ylös. Sitten kiilasin konetta hieman apparin puolelle päin näin tilaa tuli tarpeeksi ja pääsi ilman mitään jatkoja yläkautta säätämään simpukkaa.
                          Onnistu ainakin mulla ihan pelkällä räikällä+17mm hylsyllä tuo lukitusruuvin aukaisu.

                          Tietysti kannattaa käyttää järkeä tuossa koneen tunkkailussa ja kiilailussa, ettei riko mitään. Kannattaa olla myös tarkkana ettei vedä liian tiukalle säätöä. Mulla meni ensin aavistuksen liian tiukalle, mutta eihän tuo enää ole ku reilun tunnin homma toi säätö kun nyt tietää mitä tekee.
                          Kato tosta linkin kuvasta missä säätöruuvi sijaitsee. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ower_steering/

                          Originally posted by bavaria:39 View Post
                          Kerrotko vähän tarkemmin tuosta säädöstä? Eli keula pukeille ja kone irti etutyynyistä? Mitä kautta säätö tehdään? Auton alta vai kuskinpuolelta pakosarjan välistä?

                          Edit: Noniin nyt olis keula ylhäällä, alempi lämpösuoja poistettuna, koneen tukikumit irti ja konetta tunkattu 2,5cm ylöspäin. Seuraavaksi näyttäisi olevan tiellä simpukan ylempi lämpösuoja. Millä tuon saa helpoiten pois? :think

                          Edit2: Irtosihan se suoja lopulta, 5 jatkoa ja yläkautta. Suojan alta ei vaan löytynyt mitään 17mm mutteria tai 4,5mm kuusiokoloa. Ainoa säätöön viittaava on tuo iso 8mm kuusiokolo?
                          Last edited by nikke.h; 20-08-2009, 23:44.

                          Comment

                          • aakoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 777
                            • Espoo

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Ompa kyllä kumma kun se kolina kuuluu ihan varmasti kevyesti nytkyttelemällä. Siis parhaiten kuuluu sillon kun ajaa hiekkatietä joku 10-20 km/h nii kaikista pienistä montuista ja isommasta sorastakin kolkottelee. Nii luulis että ois iskari testissäkin kuulunu ääni.

                            Kyllähän tällä ajamaan ihan hyvin muuten pystyy, mutta tuo kolina on vaan nolo. Ei tämä nyt vielä ihan käsittämättömästi vetele mihinkää.

                            Ja koko tukivarren tottakai olisin vaihtanu ja taidan vaihtaa muutenkin jos ei iskareiden vaihdolla kolinat häviä.
                            Joo siis en tarkottanukaan että olis ihme että nimenomaan tätä autoa pystyy vielä ajamaan, vaan kaikenkaikkiaan autoja omistavia ihmisiä. "Joo voi olla ettei tää mee katsastuksest läpi ku toi ratti ravistaa tos 80km/h vauhdis aika pahasti, JOUTUU varmaan vaihtamaan jotai palloniveliä". Luulis että kaikilla tossa vaiheessa välähtää päässä et vois olla vaikka oman turvallisuuden kannaltaki järkevä vaihtaa jotain. Varsinki ku esim. niinki painavassa autossa ku E34 noi kaikki puslat ja muut tuntuu siinä ajossa paljon ennenku niitä edes näkee että ne on paskana. Ihmeellistä välinpitämättömyyttä yleensä ihmisillä.

                            Mutta joo, tarkotin siis pääasiassa sanoa sitä että ei ne siellä katsastuksessa tosiaan niitä väljiä huomaa. Autoilla ajetaan kuitenki vaan jokunen hassu metri ja ku ne sillä koneella sitä ravistaa ni siellä on kuitenki osia joiden kuuluukin jonkin verran antaa periks, harvempi huomaa niiden antavan periks enemmän ku mitä pitäis. Yleensä katsastusmies huomaa noi vasta sitten ku siellä on oikeesti jotain paskana, eikä vaan huonossa kunnossa. Sillon on omasta mielestä ainaki ihme että kukaan on uskaltanu sellasta autoa edes ajaa.

                            Itellä pitää takana iskarin yläpäistä jotku osat sellasta todella ilkeetä kumista kitinää, natinaa, miten sitä kuvailis. Tosi vittumainen ääni, varsinki ku sen kuulee ihan selvästi sekä kabiiniin että ulos. Ei paljon kehtaa pimppistä noilla mukulakivillä ajella ku semmonen vinkuminen käy. Nolottaa.

                            Toisia viestejä sivuten: saatana että toi simpukka on oikeesti varmaan vaikee säätää V-koneisissa. Ite kun omaani säädin M30:n kyljestä ni ekaks vedin aivan helvetisti liian tiukalle, ja sen jälkeen jouduin varmaa 7 kertaa käydä koeajamassa jokaisen säädön jälkeen että onks parempi, palaako ratti jne. Onnea yritykseen saada se kerralla kondikseen!

                            Itsellä ei ainakaan tarvinnu missään nimessä voimalla laittaa sitä kuusiokoloruuvia kiinni, ihmettelin miten väljäks se jäi vielä säädön jälkeenki. Saa olla aika silky hands jos kerralla kiristää oikein.
                            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Itsellä ainakin ravisti helvetisti keula välillä, kun jarrutti sopivasti kovasta vauhdista. Ratissa pieni välys keskialueella, silti tunnollinen ohjaus ja palautti hyvin, sekä rutinaa yms kun parkkipaikalla käänteli tiukasti melkein tappiin asti.

                              Vaihtoon apusimpukan hela, hintaa jokunen euro helalla.

                              Comment

                              • kt10734
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 370
                                • Uusimaa

                                Originally posted by kt10734 View Post
                                Käyn huomenna paikan päällä hakemassa huolto-osia niin kysyn samalla päällisistä tarkemmin.
                                Originally posted by -manageri- View Post
                                Siis, saako sieltä niitä sarjoja ihan bemarin alkuperäisväreillä, esim. beige jne ? :think



                                Kävin kattomassa penkinpäällisiä ja ne on yleismallista kangasta, mutta malli (muoto) on tarkoitettu mm. e34 bemuun. Värivalikoima oli laaja, mutta ei alkuperäinen siis. Päälliset valmistaa Tammer Suoja Oy ja myös KL-varaosa toimittaa niitä. Ihan siistin näköisiä kankaita oli tarjolla.


                                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎