Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    525i 24v -91:

    Alkoi yhtäkkiä sammuilemaan aina, kun esim. pysähtyy risteykseen, kuitenki uudelleen käynnistyy ihan normaalisti.

    N. pari tuntia ko. ilmiön jälkeen alkoi nykimään tasakaasulla ajettaessa kun kierroksia n. 1500-2000.

    Kaikki edellämainitut asiat "korjaantuivat" IMM:n liittimen irroituksen jälkeen.

    Onko vika siis aivan 100% varmuudella ko palikassa, vai kenties jossain muualla?
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      Originally posted by grandpa-look View Post

      Onko hyviä vinkkejä laatikon (Getrag 260) vaihteensiirtäjän stefan vaihtoon. Stefa on näkyvissä, mut pitäs enää houkutella se ulos sieltä kolostaan
      Pienellä talttapäämeisselillä kaivamalla sen saa sieltä. Se on niin pieni stefa että siinä ei ole mitään metallirunkoa, eli se on pehmeä ja irtoaa kyllä helposti.

      Itse irroitin koko setit irti, niin sai pöydällä/moottoripukissa ruuvata
      Romukasa
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • -TM-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 208
        • Nurmes

        olikos se nyt niin että alkupään e34 eli prefaceliftiin käy e30 ratti?

        Comment

        • JusZsE
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 134
          • Järvenpää

          En jaksanut tehdä uutta topicia nii kysytään täältä.
          Onko kellään kokemusta 525ix perästä, jossa on hydraulinen lukko? Mielessä olisi rakentaa takavetoiseen, nappulasta päälle/pois. Elikkä toimiiko se jos tehostimelta saa öljyn ohjattua magneettiventtiileillä perään?
          Sähkö on sinistä ja sattuu!

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            Originally posted by -TM- View Post
            olikos se nyt niin että alkupään e34 eli prefaceliftiin käy e30 ratti?
            Jep...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • -Tommi-
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 61
              • Vihti

              Originally posted by mpi View Post
              Mulla oli kone seissyt jonkin aikaa ajon jälkeen ja vähän sellaisessa epämääräisessä lämmössä. Ei oikein enää kuuma eikä toisaalta jäähtynytkään. Sen takia vertasinkin niitä lähinnä keskenään. Bentleyn manuskassa on annettu normiarvo muutamassa lämpötilassa, eli -10 (7-11kohm), +20 (2,1-2,9kohm) ja +80 (0,27-0,4kohm).

              Mulla näytti ne kaksi anturia noin 0,75kohm ja DME:n anturi 1,8kohm. Eli jos kaikissa on sama NTC niin DME:n mielestä on reilusti kylmempää.

              Kolmas anturi on siinä niiden kahden muun välissä keskellä. Sellainen on vain autoissa missä on sähköinen kaasuläppä. En tiedä onko siinä sitten joku tulppa kierrettynä paikalleen jos kolmatta anturia ei ole.
              Mittailin tuossa ja se "koneen" puolimmainen näytti 0,8kohm ja se toinen anturi 1,8kohm, eli jos ymmärsin oikein, niin ehjät ovat?

              Joo mulla on sen 3anturin paikassa laitettu pultti.

              Comment

              • sasu`
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 352
                • Tuusula

                Originally posted by sasu` View Post
                Vikakoodit herjas liian rikkaasta seosarvosta. Suuttimet käytiin läpi, kaikilla muilla paitsi kutosen suuttimella kuulu sellanen pieni "naputus". Voiskohan vika johtua tosta?
                Noniin. Kutosen suuttimessa ilmeisesti vika kun kutosen tulppa oli melkosesti karstasempi ku kaikkien muiden. Mistä lähteä metsästämään tollasta suutinta? Sikahintasia esim. laakkosella?

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3831
                  • Nokia

                  Originally posted by sasu` View Post
                  Noniin. Kutosen suuttimessa ilmeisesti vika kun kutosen tulppa oli melkosesti karstasempi ku kaikkien muiden. Mistä lähteä metsästämään tollasta suutinta? Sikahintasia esim. laakkosella?
                  Suuttimienpuhdistusainetta bensan joukkoon voisi koittaa ekana, maksaa sen n. 6e. Sitten jos ei auta niin suuttimet ultraäänipesuun.

                  Tietty käytettyjä suuttimia löytyy foorumilta yms. Uutta nyt ei kannata ajatellakaan.
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • mpi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 40

                    Originally posted by -Tommi- View Post
                    Mittailin tuossa ja se "koneen" puolimmainen näytti 0,8kohm ja se toinen anturi 1,8kohm, eli jos ymmärsin oikein, niin ehjät ovat?

                    Joo mulla on sen 3anturin paikassa laitettu pultti.
                    Joo, jos sinullakin oli auto tuollainen suht lämmin vielä ajon jäljiltä niin kyllä tuon perusteella sanoisin että anturit on kunnossa. Huomasin muuten sekoilleeni anturien järjestyksessä siinä ekassa postissani. Se koneen puolimmainen on siis DME:n anturi, keskimmäinen EML:n ja imusarjan puolimmainen on mittariston sensori. Se on varmaankin sitten jotain eri tyyppiä kun vastusarvo poikkeaa noista muista. Kiitoksia paljon kun mittasit nuo anturit!

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      Originally posted by Magirus View Post
                      Missäs kohtaa mahtaa olla Typ188 perässä se huohotinreikä? Kun ei enää FAQ puolella toimi nuo kuvat niin on vähän vaikea tarkistaa..
                      FAQ:n kuvat yms. ovat jälleen toiminnassa palvelimenvaihdoksen jälkeen
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        Pitääkö varmasti paikkansa että e34 535 vakio rengaskoko on 225/60R15? Koska jos näin on, niin tuleva rengastus 10x17 ja 9x17 vanteille olisi tällöin 255/45 taakse ja eteen 225/50, jotka olisi siis lähimpänä tuota vakiokokoa?

                        Camskillistä postikuluineen katsellut Kumhon KU31 renkaita edellämainitussa koossa 420€kierros, liekkö ihan kelpo renkaat?

                        Comment

                        • Golffari
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 29
                          • Savonlinna

                          Ainakin omassa -89 535:n otteessa lukee renkaiden kohdalla 225/60/15 ja Suomen Autot -89 katalogi kertoo samaa.

                          Itelläni kesällä 255/35/19 takana ja 235/35 edessä...takana ottaa täydellä kuormalla tälläkin profiililla montuissa kiinni 60/40 madalluksella.

                          Noista Kumhoista kokemusta Hyundain alla jossa toimivat ihan hyvin mutta liekö samalla valmistusmaalla vaikutusta asiaan
                          Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

                          Nykyinen:
                          Opel Corsa GSi Ecotec -90...

                          Ex:
                          -535iA -89
                          -316 -88
                          -318i -89

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by Juhi$ View Post
                            Pitääkö varmasti paikkansa että e34 535 vakio rengaskoko on 225/60R15? Koska jos näin on, niin tuleva rengastus 10x17 ja 9x17 vanteille olisi tällöin 255/45 taakse ja eteen 225/50, jotka olisi siis lähimpänä tuota vakiokokoa?

                            Camskillistä postikuluineen katsellut Kumhon KU31 renkaita edellämainitussa koossa 420€kierros, liekkö ihan kelpo renkaat?

                            205/65-15 on myös speksikoko, mutta eipä noilla eroa kaiketi ole.. 255/40 ja 225/45 on ihan hyvät koot
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              205/65-15 on myös speksikoko, mutta eipä noilla eroa kaiketi ole.. 255/40 ja 225/45 on ihan hyvät koot
                              No nyt on briteistä renkaat tulossa.. 363€ kaikkine kuluineen Kumho Ecsta spt KU31:set 40 ja 45 profiililla, Pitäisi olla kaiketi ihan hyvät nakit.

                              Comment

                              • Golffari
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 29
                                • Savonlinna

                                Kertokaapa mitä tyyppivikoja M51D25-koneesta löytyisi? Ja toisekseen mistä lähteä etsimään e34-farkusta ruostetta?

                                Tuollaista -93 525tdsA-yhdistelmää tarjottiin vaihdossa mutta itselläni ei ole minkään valtakunnan hajua bemarin dieseleistä ja farkuistakin senverran että kaverin isoveljen e39:n takalasi ruostui irti...
                                Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

                                Nykyinen:
                                Opel Corsa GSi Ecotec -90...

                                Ex:
                                -535iA -89
                                -316 -88
                                -318i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎