Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    Originally posted by sasu` View Post
    Vikakooditkin tuli luettua ja lambdahan se siellä kettuilee
    Tuosta ei välttämättä ihan suoraan kannata lambdaa alkaa vaihtamaan, vaan selvittää että onko itse lambda oikeasti rikki, vai herjaako vikakoodit lambdaa laihan/rikkaan seoksen takia...

    Riippuu tietysti koodista onko se ollut suoraan katkos/oikosulku vai seoksen korjaus tms "ohjearvojen ylitys".

    Comment

    • mpi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 40

      Tietäisikö kukaan pitäisikö kaikkien kolmen E34 535 lämpötila-anturin tuottaa samoja vastusarvoja? Minulla näyttäisi siltä että DME:n anturin arvo poikkeaa mittariston ja EML:n anturin lukemasta.

      Kaikilla kolmella taitaa kyllä ETM:ssä olla oma osakoodi mutta onko NTC kuitenkin loppujen lopuksi sama?

      Tutkiskelin tätä kun tuntuisi että bensan kulutus on pikkuisen yläkantissa. Soppaa menee siinä 12 litraa ja ajo on enimmäkseen tuollaista kehä 3 tyyppistä eli ei kuitenkaan ihan keskustassa köröttelyä.

      Imuvuodot pitäisi olla korjattuna ja seuraavaksi ajattelin tutkia lambdan ja sitten ehkä IMM ja suuttimet pitäisi katsoa myös. Aloittelin laiskana míehenä kuitenkin tuolta helpommasta päästä.

      Comment

      • sasu`
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 352
        • Tuusula

        Originally posted by sleepertuning View Post
        Riippuu tietysti koodista onko se ollut suoraan katkos/oikosulku vai seoksen korjaus tms "ohjearvojen ylitys".
        Vikakoodit herjas liian rikkaasta seosarvosta. Suuttimet käytiin läpi, kaikilla muilla paitsi kutosen suuttimella kuulu sellanen pieni "naputus". Voiskohan vika johtua tosta?

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Tyhmä kysymys ja ehkä vähän vaikea esittää selvästi, mutta mitä vittua, onko "normaalia" että V8 koneisen E34 putkesta tulee höyryä niin saatanasti? Ei se oikein ainakaan millekkään väkevälle haise, on väritöntä/harmaata. Jäähdytysnestettä ei ole ainakaan 1000km aikana hävinnyt, lämpöä tulee sisälle, lämmöt ei nouse, painetta ei tule jäähytysjärjestelmään ja jäähdytysneste+öljy on kirkasta/puhdasta.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Peltsii View Post
            Tyhmä kysymys ja ehkä vähän vaikea esittää selvästi, mutta mitä vittua, onko "normaalia" että V8 koneisen E34 putkesta tulee höyryä niin saatanasti? Ei se oikein ainakaan millekkään väkevälle haise, on väritöntä/harmaata. Jäähdytysnestettä ei ole ainakaan 1000km aikana hävinnyt, lämpöä tulee sisälle, lämmöt ei nouse, painetta ei tule jäähytysjärjestelmään ja jäähdytysneste+öljy on kirkasta/puhdasta.
            On aivan normaalia, varsinkin jos ajat lyhyttä kaupunkirallia kylmällä/kostealla säällä..
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Onko sillä autolla ajettu lyhyttä pätkää? Itselläni seiska puhaltaa melekosesti harmaata kun kuusamossa tulee ajettua lyhyttä ajoa. Nyt ei paljoa enää puhalla kun tuli yli 200km yhtäjaksosta ajoa ja vesi haihtu putkesta.

              Putki kun käytettiin irti korjauksen vuoksi jokunen aika takaperin, niin tulihan sieltä vettä melko reilusti...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Originally posted by Jolli View Post
                Mikälie E36 M50B25 ja E34 M50B25 pakosarjojen ero?
                Edellinen omistaja kitillä korjannut pakosarjan liitosta niin jos nyt sit korjais kunnolla. Ebaystä löytyy kyllä e36 pakosarjoja, mutta ei e34
                Kenellään tästä tietoa? Voi myös ehdottaa hyväkuntoisia orggis-pakosarjoja kiesiin
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by zener View Post
                  Onko sillä autolla ajettu lyhyttä pätkää? Itselläni seiska puhaltaa melekosesti harmaata kun kuusamossa tulee ajettua lyhyttä ajoa. Nyt ei paljoa enää puhalla kun tuli yli 200km yhtäjaksosta ajoa ja vesi haihtu putkesta.

                  Putki kun käytettiin irti korjauksen vuoksi jokunen aika takaperin, niin tulihan sieltä vettä melko reilusti...
                  sellaista max. 15km pätkää kerrallaan.. Sitä mä vähän meinasinkin että normaaliahan tuo on kun ei mitään muita oireita ole, pelästytti vaan kun kutoskoneessa en oo moiseen ilmiöön törmännyt, tosin missään ei ole ollut vakiputkisto kiinni että toi varmaan kerää kosteutta hiukan erilailla kun nuo suorat hormit
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    sellaista max. 15km pätkää kerrallaan.. Sitä mä vähän meinasinkin että normaaliahan tuo on kun ei mitään muita oireita ole, pelästytti vaan kun kutoskoneessa en oo moiseen ilmiöön törmännyt, tosin missään ei ole ollut vakiputkisto kiinni että toi varmaan kerää kosteutta hiukan erilailla kun nuo suorat hormit
                    Joo, ite turaan sellasta max. 5km/suunta... Siinäku runttaa maantiellä lapun lattiaan ni takanatuleva ei nää varmasti mitään ku puhaltaa harmaata.

                    Nyt ei tosiaan savuta yhtään ku ajettu putki kuivaksi.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • -Tommi-
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 61
                      • Vihti

                      Originally posted by mpi View Post
                      Tietäisikö kukaan pitäisikö kaikkien kolmen E34 535 lämpötila-anturin tuottaa samoja vastusarvoja? Minulla näyttäisi siltä että DME:n anturin arvo poikkeaa mittariston ja EML:n anturin lukemasta.

                      Kaikilla kolmella taitaa kyllä ETM:ssä olla oma osakoodi mutta onko NTC kuitenkin loppujen lopuksi sama?

                      Tutkiskelin tätä kun tuntuisi että bensan kulutus on pikkuisen yläkantissa. Soppaa menee siinä 12 litraa ja ajo on enimmäkseen tuollaista kehä 3 tyyppistä eli ei kuitenkaan ihan keskustassa köröttelyä.

                      Imuvuodot pitäisi olla korjattuna ja seuraavaksi ajattelin tutkia lambdan ja sitten ehkä IMM ja suuttimet pitäisi katsoa myös. Aloittelin laiskana míehenä kuitenkin tuolta helpommasta päästä.
                      Itselläni samanlaisia ongelmia tuossa syksyllä!, paljon sulla näytti noi lämpötila anturit vastusta?. Ja missä se 3 anturi on?, 2 on siinä vesipumpun yläpuolella sen tiedän.

                      Comment

                      • KaKaRa
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 130
                        • Turku/Kuopio

                        Osaako joku kertoa, mikä anturi on koneen takaosassa, melkein venttiilikopan päällä M30B34:ssa?
                        E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                        E90 330d -06
                        E36 328iT -96, "M-sport"
                        VW junakeula -64

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          Originally posted by KaKaRa View Post
                          Osaako joku kertoa, mikä anturi on koneen takaosassa, melkein venttiilikopan päällä M30B34:ssa?
                          Öljynpaine?
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • grandpa-look
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 531
                            • Vaasa/Seinäjoki

                            kartaanin irrotusta

                            Mites lähtee kardaani takapäästään eli perämurikasta irti? Tarttis kannatinlaakeri vaihdella nii olis vähän helpompi työskennellä.. jos ei onnistu niin ilmeisesti saa kahteen osaan ton kardaanin siitä ristikon kohdalta..? Vinkkejä otetaan vastaan.. Kardaani on nyt irti etupäästään ja kannatinlaakerista ja makaa auton alla, kun ei poiskaan halunnut sieltä tulla

                            Onko hyviä vinkkejä laatikon (Getrag 260) vaihteensiirtäjän stefan vaihtoon. Stefa on näkyvissä, mut pitäs enää houkutella se ulos sieltä kolostaan
                            Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                            ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                            Comment

                            • mpi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 40

                              Originally posted by -Tommi- View Post
                              Itselläni samanlaisia ongelmia tuossa syksyllä!, paljon sulla näytti noi lämpötila anturit vastusta?. Ja missä se 3 anturi on?, 2 on siinä vesipumpun yläpuolella sen tiedän.
                              Mulla oli kone seissyt jonkin aikaa ajon jälkeen ja vähän sellaisessa epämääräisessä lämmössä. Ei oikein enää kuuma eikä toisaalta jäähtynytkään. Sen takia vertasinkin niitä lähinnä keskenään. Bentleyn manuskassa on annettu normiarvo muutamassa lämpötilassa, eli -10 (7-11kohm), +20 (2,1-2,9kohm) ja +80 (0,27-0,4kohm).

                              Mulla näytti ne kaksi anturia noin 0,75kohm ja DME:n anturi 1,8kohm. Eli jos kaikissa on sama NTC niin DME:n mielestä on reilusti kylmempää.

                              Kolmas anturi on siinä niiden kahden muun välissä keskellä. Sellainen on vain autoissa missä on sähköinen kaasuläppä. En tiedä onko siinä sitten joku tulppa kierrettynä paikalleen jos kolmatta anturia ei ole.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by grandpa-look View Post
                                Mites lähtee kardaani takapäästään eli perämurikasta irti? Tarttis kannatinlaakeri vaihdella nii olis vähän helpompi työskennellä.. jos ei onnistu niin ilmeisesti saa kahteen osaan ton kardaanin siitä ristikon kohdalta..? Vinkkejä otetaan vastaan.. Kardaani on nyt irti etupäästään ja kannatinlaakerista ja makaa auton alla, kun ei poiskaan halunnut sieltä tulla

                                Onko hyviä vinkkejä laatikon (Getrag 260) vaihteensiirtäjän stefan vaihtoon. Stefa on näkyvissä, mut pitäs enää houkutella se ulos sieltä kolostaan
                                Pulteillahan se kardaani on perän laipasta läpi.

                                Voi vaatia pienen kopsauksen että irtoaa siitä kauluksesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎