Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Originally posted by Valtsude View Post
    Mutta sitten seuraakin kysymys, kuuluuko tomaattilaatikolla auton lähteä hieman liikkua eteenpäin jos vapaalla antaa vähän (2-3k) kierrosta?
    Ei kuulu.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Originally posted by Polar View Post
      Voiman puute.
      Oikeassa olet

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • montana
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 82
        • vantaa

        Alusta

        Mites on, käyköhän e34 m5:sen alustasarja e34 540:seen?

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Valtsude View Post
          Wuu, nyt olen itsekin kolmenelkun omistaja, ihan täpinöissä oon vielä kun kutoskone pitkästä aikaa!

          Mutta sitten seuraakin kysymys, kuuluuko tomaattilaatikolla auton lähteä hieman liikkua eteenpäin jos vapaalla antaa vähän (2-3k) kierrosta? Muuten laatikko vaihtaa pehmeästi ja hyvin.
          perinteinen tiivistysvika laatikossa.. ei hajoa jos et käytä tyhjäkäynnillä etkä kierrätä vapaalla mutta jos/kun hajoaa niin A-pakka menee ekana
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            Originally posted by bimmer_noob View Post
            nyt huomasin "hauskan" jutun: iso ajotietokone näyttää että tankilla ajaa yli 600km vaikka tankki on melkein tyhjä :S kaikki muut arvot ovat loogisia. mistäköhän ihmeestä tämä voisi johtua?
            Olisikohan tuosta apuja.

            Comment

            • bmwe30turbo
              BTCF Member
              • May 2008
              • 203
              • espoo

              apuva

              onks kukaan vaihtanu tota pää sylinteriä (kytkimen) ilman uuden putken vaihtoa pää sylkän ja työ sylkän välille ? ja siis jos niin kummalta puolelta ootte ottanu sen putken auki sisä puolella autoa vai tuolla jarrutehostajan takana jotenki ???
              E39 530DA - 00
              E39 530DA-01
              E34 "520i" s38+hx60 - 91
              E34 m5 -91 projekti
              E34 m5 -88 turboprojekti
              MAN 12.224 isompi huoltoauto

              Comment

              • sasu`
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 352
                • Tuusula

                Originally posted by sasu` View Post
                + Tuli kateltua oman 34:n perää, melko jännä toi peräöljyn pumppu/jäähdytyssysteemi...
                Originally posted by Eku View Post
                Mikä malli?? Tietääkseeni moinen on vaan B10 BiTurbossa??
                Ilmeisesti on sitten b10:n perä, tuli otettua auki ja tarkastettua mikä se oikein on, 3.15 löyty tunnistelapusta ja lukkohan siellä näytti olevan. Ei vaan halua lukottaa... Kitkapalat loppu tjms?

                Jännä kompleksi kuitenkin jäähdyttimineen, pumppuineen päivineen. Toisessa vetoakselissa hihnapyörä joka pyörittää pumppua hihnan välityksellä Ja on se kyllä kumma että joku on vanhaan -92 525 touringiin jaksanut tollasen laittaa

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by sasu` View Post
                  Ilmeisesti on sitten b10:n perä, tuli otettua auki ja tarkastettua mikä se oikein on, 3.15 löyty tunnistelapusta ja lukkohan siellä näytti olevan. Ei vaan halua lukottaa... Kitkapalat loppu tjms?

                  Jännä kompleksi kuitenkin jäähdyttimineen, pumppuineen päivineen. Toisessa vetoakselissa hihnapyörä joka pyörittää pumppua hihnan välityksellä Ja on se kyllä kumma että joku on vanhaan -92 525 touringiin jaksanut tollasen laittaa
                  Ettei vaan olis vaan väärät öljyt? Tietysti se varmaan luistaa äkkiä pilalle väärillä öljyillä, tiedä sitä
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    Originally posted by terroristi View Post
                    11mm tavallinen hylsy ainaki itellä toimii
                    sillähän ne onneks lähti. Eipä ois pakista löytynykkään oikeeta avainta. Oli kyllä hiukan tiukassa.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • sasu`
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 352
                      • Tuusula

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Ettei vaan olis vaan väärät öljyt? Tietysti se varmaan luistaa äkkiä pilalle väärillä öljyillä, tiedä sitä
                      Hyvin mahdollista sekin, ajettu kuitenkin ties kuinka monta kilometriä noilla vanhoilla (10tkm omaa ajoa), joten ne kitkapalat on varmaankin loppu. Pitää huomenna testailla miltä se perä tuntuu kun pääsee kunnolla testiajoille.

                      Tossa nyt vielä kuvia siitä kompleksista, en onnistunut parempiakaan ottamaan:





                      Last edited by sasu`; 13-03-2010, 00:34.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Kyllä toi on joku oma viritelmä, tuohan on vielä typ 188 peräkin? On tota tiivistemössöä niin paljon että voi olla lukkokin täynnä sitä
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Eku
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 67
                          • --

                          Originally posted by Cell View Post
                          Kyllä toi on joku oma viritelmä, tuohan on vielä typ 188 peräkin? On tota tiivistemössöä niin paljon että voi olla lukkokin täynnä sitä
                          BiTurbon tavaraa aivan 99% varmasti. Onhan noi pumput ja jäähdyttimet saanut ostaa tarvikkeena.

                          Sitä en sitten ymmärrä miksi ne on laitettu 525 dieseliin kun niitä ei ole edes M5:ssa.

                          Varmasti pysyy ton järjestelmän kanssa öljyt pitempään parempilaatuisena ja luulisi lukon ym. kestävän pidempään.

                          Niin ja linkki BiTurbon taka-akselin jäähdytysjärjestelmän varaosa kuvaan ettei ala ketään epäilemään:



                          Kovasti näyttää samanlaiselta.Tulee bensatankin taakse poikittain.

                          Ja samanlainen aparaatti löytyy myös seuraavista malleista:

                          Alpina B12, Alpina B10 ja B10 BiTurbo, + B11

                          Comment

                          • sasu`
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 352
                            • Tuusula

                            Originally posted by Eku View Post
                            BiTurbon tavaraa aivan 99% varmasti. Onhan noi pumput ja jäähdyttimet saanut ostaa tarvikkeena.

                            Sitä en sitten ymmärrä miksi ne on laitettu 525 dieseliin kun niitä ei ole edes M5:ssa.

                            Varmasti pysyy ton järjestelmän kanssa öljyt pitempään parempilaatuisena ja luulisi lukon ym. kestävän pidempään.

                            Niin ja linkki BiTurbon taka-akselin jäähdytysjärjestelmän varaosa kuvaan ettei ala ketään epäilemään:



                            Kovasti näyttää samanlaiselta.Tulee bensatankin taakse poikittain.

                            Ja samanlainen aparaatti löytyy myös seuraavista malleista:

                            Alpina B12, Alpina B10 ja B10 BiTurbo, + B11
                            Joop. Samanlaiselta systeemiltä näyttää.

                            Oma on siis bensakoneella, ei diesel, vaikkei siitä nyt tässä asiayhteydessä olekaan mitään väliä.

                            3.15 löytyi siitä tunnistelätkästä numeroiksi. Pitäiskö tossa alkuperäisperässä olla kuitenkin noi paine/paluuliittimet peräskotelossa?

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              Paljonko on ainetta jäljellä bensavalon syttymisen jälkeen? Ja pitääkö viisarin laskea asteikon alle että valo syttyy?
                              E34

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                ainakin ex 535:ssa (E34) ja tässä nykyisessä E39:ssä syttyi ja syttyy bensavalo kun n.70km on matkaa bensan loppumiseen ajotietokoneiden mukaan. Eli eikö siellä joku vajaa 10l ole.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎