Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    M50b20 -91 (eli laatikosta ei mulla tietoa) seisonu vuoden-puoltoista pihalla. Laakista käyntii mutta vaihekeppi tuntuu todella tahmealta. Öljyt huonona?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • reivanen
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 222
      • Sipoo

      Miten takalasin verhon saa purettua pois m5:ssa? aika ahtaaksi menee työskentely siellä alapäässä, jotenko joutuuko ihan penkin pulttaamaan irti?
      Last edited by reivanen; 25-04-2010, 14:37.
      Nykyään:
      Ex:
      BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by reivanen View Post
        Miten takalasin verhon saa purettua pois m5:ssa? aika ahtaaksi menee työskentely siellä alapäässä, jotenko joutuuko ihan penkin pulttaamaan irti?
        Onko sähköinen? Jos on, niin takapenkki veks. Hattuhyllyn muovinastat irti ja vedä hylly pois. Sitten vain mutterit irti ja verho koneistoineen lähtee pois. Luulisin, että on samalla periaatteella manuaalinenkin eli ei pysty paikallaan tekemään mitään. Helpoin se on penkki irroittaa ja ottaa koko hylly pöydälle vrt. autossa ähräämiseen.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • jyrkipes
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 210
          • KAJAANI, FIN

          Potilas: -93 540 M60B40 ZF5HP30:llä, ajettu 260tkm

          Oireet: kylmänä kun vaihtaa ekan kerran 3-4, vetää laatikon melko usein vikatilaan (TRANS.PROGRAM). Joskus niin että kaikki vaihteet häviää, joskus niin että toimii vain nelonen(?). Homma korjaantuu kun pysäyttää ja sammuttaa virrat pois n. 8sec ja käynnistää uudelleen. Vika ei ole koskaan uusinut uudelleen käynnistyksen jälkeen ajossa.

          Muita havaintoja: ei ryömi N:llä. Pakki menee nätisti päälle. Ajossa vaihtaa hienosti. Ei tutise, ei pauku eikä muutenkaan äännä ylimääräsiä. Akku uusittu, lataa ok. Ilmamäärämittari ok.
          Vikakoodeja ei ole luettu.

          Olen etsinyt ja lukenut kaikki faqit ja threadit aiheen ympäriltä mutta vielä ei selvinnyt ihan kaikki.

          Jos se kuula on kulunut niin mitä se aiheuttaa ja miksi?
          Mistä noita kuulia/kittejä/suodattimia/tiivisteitä voi tilata?
          Viittauksia oli mm. Ruotsiin mutta ei oikeita osoitteita.

          Suunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.
          Jyrki
          E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
          "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
          (ex: E30, E32, E34, E36)

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by jyrkipes View Post
            Potilas: -93 540 M60B40 ZF5HP30:llä, ajettu 260tkm

            Oireet: kylmänä kun vaihtaa ekan kerran 3-4, vetää laatikon melko usein vikatilaan (TRANS.PROGRAM). Joskus niin että kaikki vaihteet häviää, joskus niin että toimii vain nelonen(?). Homma korjaantuu kun pysäyttää ja sammuttaa virrat pois n. 8sec ja käynnistää uudelleen. Vika ei ole koskaan uusinut uudelleen käynnistyksen jälkeen ajossa.

            Muita havaintoja: ei ryömi N:llä. Pakki menee nätisti päälle. Ajossa vaihtaa hienosti. Ei tutise, ei pauku eikä muutenkaan äännä ylimääräsiä. Akku uusittu, lataa ok. Ilmamäärämittari ok.
            Vikakoodeja ei ole luettu.

            Olen etsinyt ja lukenut kaikki faqit ja threadit aiheen ympäriltä mutta vielä ei selvinnyt ihan kaikki.

            Jos se kuula on kulunut niin mitä se aiheuttaa ja miksi?
            Mistä noita kuulia/kittejä/suodattimia/tiivisteitä voi tilata?
            Viittauksia oli mm. Ruotsiin mutta ei oikeita osoitteita.

            Suunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.

            Varmista ensin että laatikossa on tarpeeksi öljyä.

            Voi olla mahdollista että haukkaa ilmaa välissä.

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              Originally posted by jyrkipes View Post
              Suunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.
              Laatikon vikakoodit lukuun ensimmäiseksi, se VBK kitti saattais olla kanssa kokonaisuutena järkevä vaihtaa siihen löytyy niin hyvät ohjeetkin että onnistuu itsekin.

              Comment

              • JusZsE
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 134
                • Järvenpää

                Osaako joku valaista mikä boxi on kuvissa? Löyty ratin alla olevien johtonippujen seasta.

                Edit: Jatketaan vielä, kun tuossa tuntuu olevan ihmeellinen sähkövika. GM boxin ohjaamista laitteista vain pyyhkijät toimivat ja nekin muilla asennoilla paitsi täysillä hakkaa päälle/pois rynkytystä mukaan lukien pissapoika pätkii samalla. Mitä k15 rele (electric power protection relay) tekee? Se ainakin naputtaa mukana pätkiessä. Yritin sähkökaaviosta katsoa, mutta en löytänyt siitä mitään järkevää tässä n.1h aikana, joten päätin kysyä. Olen kokeillut toisen e34 boxeilla, jossa eri osanumerot jolloin ei mikään gm ohjaama laite sano mitään. RM boxi löyty itseltä, jossa sisällä enemmän kilkettä. Ei vaikutusta orginal gm kanssa. Hapettuneita liitoksia ei niistä johto nipuista löytynyt, jotka ovat takaboxien vieressä. Pääsulake asia testattu myös ja maadoitukset katsottu. Onko jollain joitain vinkkejä tuohon ennenkuin puran enemmän johtosarjaa esiin? Onko GM boxiin olemassa sisäistä kytkistä ym. tietoja että sitä voisi tutkia yleismittarin voimin?
                Attached Files
                Last edited by JusZsE; 27-04-2010, 00:49. Reason: Kevyet ilta vuodatukset vielä..
                Sähkö on sinistä ja sattuu!

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  Eli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • bimmer_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 851
                    • Keskisuomi

                    ABS:in valo kettuilee!

                    Mistä voisi vikaa etsiä, ennenkuin katon vikakoodit koneella. Auto e34 M50B20 -93 Valon saa sammumaan hetkellisesti kun käyttää navat irti akuista, pelaa oikeestaan siihen asti kunnes auton käynnistää taas uudestaan.. Iskareiden vaihdon yhteydessä alkoi vilkuttelemaan.. Onko kellään ollut vastaavaa?
                    Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                    e46 320i Touring -04
                    e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by bimmer_ View Post
                      Mistä voisi vikaa etsiä, ennenkuin katon vikakoodit koneella. Auto e34 M50B20 -93 Valon saa sammumaan hetkellisesti kun käyttää navat irti akuista, pelaa oikeestaan siihen asti kunnes auton käynnistää taas uudestaan.. Iskareiden vaihdon yhteydessä alkoi vilkuttelemaan.. Onko kellään ollut vastaavaa?
                      melkein voisin väittää että olet hajottanut jonkun antureista asentaessasi uusia iskareita..
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • JugeZi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 67
                        • Ilomantsi

                        Voisiko joku kertoa miten lähtee E34 520 -89 takapenkki irti?

                        ohje löytyikin jo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82851
                        Last edited by JugeZi; 28-04-2010, 19:09. Reason: Löytyi ohje
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        - BMW E30 316i -89 Ex
                        - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
                        - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
                        - BMW E34 520 M20B20 Ex
                        - BMW E30 316 1.8 -87

                        Comment

                        • bimmer_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 851
                          • Keskisuomi

                          Originally posted by peto2 View Post
                          melkein voisin väittää että olet hajottanut jonkun antureista asentaessasi uusia iskareita..
                          Meinaatko että on herkkiä hajoamaan?
                          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                          e46 320i Touring -04
                          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by bimmer_ View Post
                            Meinaatko että on herkkiä hajoamaan?
                            Kyllä!!
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • timpl3
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 52
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Juhi$ View Post
                              Ajattelin pistää briteistä tulemaan täyden setin Powerflexin puslaa, mutta nyt heräsi muutama kysymys.
                              Sisemmän tukivarren puslista (NUMERO 2) sanotaan että 520- 530 malleihin on erilaiset puslat kuin 535,540 ja M5 koska 520-530 on rautaiset ja 535,540 ja M5 alumiiniset tukivarret. Mitä eroa näissä puslissa voi olla keskenään? Entä jos onkin vaihdettu jotkut tarvike varret jotka onkin rautaa, niin onko otettava silloin nuo rautaisille tarkoitetut?
                              Ei ole minun omistuksen aikana tarvinnut vielä tukivarsia vaihdella niin enpä ole kiinnittänyt huomiota.

                              Osaisiko joku kertoa myös 535:n etu ja takavakaajan paksuudet? Takavakaaja 15 vai 18mm? Etuvakaaja 23, 24 vai 25mm?
                              Tilasin itelle powerflexin koko setin 525:seen vähän aikaa sitten. Tein ihan silleen noitten kaikkien kanssa että mittasin työntömitalla vakaajat ja tukivarsien sisähalkaisijat. Sisempien tukivarsien halkaisijoita en päässy mittaamaan älyttömän tarkasti, sillä oli vielä se hela paikallaan. Toinen näistä on alumiininen ja toinen rautainen. En ulkoa muista tilasinko sitten alumiinisen vai rautaisen puslat.

                              Nyt kun on noi helat prässätty irti niistä tukivarsista, niin voisinhan mä käydä mittaamassa sulle ne sisemmät tukivarret. Jos ne täsmää täysin, niin pitäis käydä sama pusla? :think
                              _____________________
                              sigpic

                              Comment

                              • okko
                                BTCF Honorary Member
                                • Apr 2005
                                • 1763
                                • Honkajoki

                                Originally posted by ||Nixu|| View Post
                                Eli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?
                                E34 525TDS:n ostaminen tulee olemaan tähänastisen elämäsi suurin virhe. Eräs foorumilainen on asian parhaiten ilmaissut: "Baijerilainen remonttisimulaattori"
                                Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.
                                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎