M50b20 -91 (eli laatikosta ei mulla tietoa) seisonu vuoden-puoltoista pihalla. Laakista käyntii mutta vaihekeppi tuntuu todella tahmealta. Öljyt huonona?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Miten takalasin verhon saa purettua pois m5:ssa? aika ahtaaksi menee työskentely siellä alapäässä, jotenko joutuuko ihan penkin pulttaamaan irti?Last edited by reivanen; 25-04-2010, 14:37.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
-
Originally posted by reivanen View PostMiten takalasin verhon saa purettua pois m5:ssa? aika ahtaaksi menee työskentely siellä alapäässä, jotenko joutuuko ihan penkin pulttaamaan irti?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Potilas: -93 540 M60B40 ZF5HP30:llä, ajettu 260tkm
Oireet: kylmänä kun vaihtaa ekan kerran 3-4, vetää laatikon melko usein vikatilaan (TRANS.PROGRAM). Joskus niin että kaikki vaihteet häviää, joskus niin että toimii vain nelonen(?). Homma korjaantuu kun pysäyttää ja sammuttaa virrat pois n. 8sec ja käynnistää uudelleen. Vika ei ole koskaan uusinut uudelleen käynnistyksen jälkeen ajossa.
Muita havaintoja: ei ryömi N:llä. Pakki menee nätisti päälle. Ajossa vaihtaa hienosti. Ei tutise, ei pauku eikä muutenkaan äännä ylimääräsiä. Akku uusittu, lataa ok. Ilmamäärämittari ok.
Vikakoodeja ei ole luettu.
Olen etsinyt ja lukenut kaikki faqit ja threadit aiheen ympäriltä mutta vielä ei selvinnyt ihan kaikki.
Jos se kuula on kulunut niin mitä se aiheuttaa ja miksi?
Mistä noita kuulia/kittejä/suodattimia/tiivisteitä voi tilata?
Viittauksia oli mm. Ruotsiin mutta ei oikeita osoitteita.
Suunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
-
Originally posted by jyrkipes View PostPotilas: -93 540 M60B40 ZF5HP30:llä, ajettu 260tkm
Oireet: kylmänä kun vaihtaa ekan kerran 3-4, vetää laatikon melko usein vikatilaan (TRANS.PROGRAM). Joskus niin että kaikki vaihteet häviää, joskus niin että toimii vain nelonen(?). Homma korjaantuu kun pysäyttää ja sammuttaa virrat pois n. 8sec ja käynnistää uudelleen. Vika ei ole koskaan uusinut uudelleen käynnistyksen jälkeen ajossa.
Muita havaintoja: ei ryömi N:llä. Pakki menee nätisti päälle. Ajossa vaihtaa hienosti. Ei tutise, ei pauku eikä muutenkaan äännä ylimääräsiä. Akku uusittu, lataa ok. Ilmamäärämittari ok.
Vikakoodeja ei ole luettu.
Olen etsinyt ja lukenut kaikki faqit ja threadit aiheen ympäriltä mutta vielä ei selvinnyt ihan kaikki.
Jos se kuula on kulunut niin mitä se aiheuttaa ja miksi?
Mistä noita kuulia/kittejä/suodattimia/tiivisteitä voi tilata?
Viittauksia oli mm. Ruotsiin mutta ei oikeita osoitteita.
Suunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.
Varmista ensin että laatikossa on tarpeeksi öljyä.
Voi olla mahdollista että haukkaa ilmaa välissä.
Comment
-
-
Originally posted by jyrkipes View PostSuunnitelma: Tarkotus on korjata itte ja säästää, ajattelin aloittaa suodattimen ja öljyjen vaihdolla sekä tipauttaa tarvittaessa sen venttiilirungon pöydälle purkuun, vaihtaa kuulan ja tiivisteet. Jos menee sen päälle masterkittihommiksi niin sitten on ammattilaiset sitä varten.
Comment
-
-
Osaako joku valaista mikä boxi on kuvissa? Löyty ratin alla olevien johtonippujen seasta.
Edit: Jatketaan vielä, kun tuossa tuntuu olevan ihmeellinen sähkövika. GM boxin ohjaamista laitteista vain pyyhkijät toimivat ja nekin muilla asennoilla paitsi täysillä hakkaa päälle/pois rynkytystä mukaan lukien pissapoika pätkii samalla. Mitä k15 rele (electric power protection relay) tekee? Se ainakin naputtaa mukana pätkiessä. Yritin sähkökaaviosta katsoa, mutta en löytänyt siitä mitään järkevää tässä n.1h aikana, joten päätin kysyä. Olen kokeillut toisen e34 boxeilla, jossa eri osanumerot jolloin ei mikään gm ohjaama laite sano mitään. RM boxi löyty itseltä, jossa sisällä enemmän kilkettä. Ei vaikutusta orginal gm kanssa. Hapettuneita liitoksia ei niistä johto nipuista löytynyt, jotka ovat takaboxien vieressä. Pääsulake asia testattu myös ja maadoitukset katsottu. Onko jollain joitain vinkkejä tuohon ennenkuin puran enemmän johtosarjaa esiin? Onko GM boxiin olemassa sisäistä kytkistä ym. tietoja että sitä voisi tutkia yleismittarin voimin?Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Eli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?Volvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
ABS:in valo kettuilee!
Mistä voisi vikaa etsiä, ennenkuin katon vikakoodit koneella. Auto e34 M50B20 -93 Valon saa sammumaan hetkellisesti kun käyttää navat irti akuista, pelaa oikeestaan siihen asti kunnes auton käynnistää taas uudestaan.. Iskareiden vaihdon yhteydessä alkoi vilkuttelemaan.. Onko kellään ollut vastaavaa?Seonsekinnusenjoukokinnulasta
e46 320i Touring -04
e36 328i -97 Sedan Ralliauto
Comment
-
-
Originally posted by bimmer_ View PostMistä voisi vikaa etsiä, ennenkuin katon vikakoodit koneella. Auto e34 M50B20 -93 Valon saa sammumaan hetkellisesti kun käyttää navat irti akuista, pelaa oikeestaan siihen asti kunnes auton käynnistää taas uudestaan.. Iskareiden vaihdon yhteydessä alkoi vilkuttelemaan.. Onko kellään ollut vastaavaa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Voisiko joku kertoa miten lähtee E34 520 -89 takapenkki irti?
ohje löytyikin jo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82851Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
- BMW E30 316i -89 Ex
- VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
- Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
- BMW E34 520 M20B20 Ex
- BMW E30 316 1.8 -87
Comment
-
-
Originally posted by bimmer_ View PostMeinaatko että on herkkiä hajoamaan?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostAjattelin pistää briteistä tulemaan täyden setin Powerflexin puslaa, mutta nyt heräsi muutama kysymys.
Sisemmän tukivarren puslista (NUMERO 2) sanotaan että 520- 530 malleihin on erilaiset puslat kuin 535,540 ja M5 koska 520-530 on rautaiset ja 535,540 ja M5 alumiiniset tukivarret. Mitä eroa näissä puslissa voi olla keskenään? Entä jos onkin vaihdettu jotkut tarvike varret jotka onkin rautaa, niin onko otettava silloin nuo rautaisille tarkoitetut?
Ei ole minun omistuksen aikana tarvinnut vielä tukivarsia vaihdella niin enpä ole kiinnittänyt huomiota.
Osaisiko joku kertoa myös 535:n etu ja takavakaajan paksuudet? Takavakaaja 15 vai 18mm? Etuvakaaja 23, 24 vai 25mm?
Nyt kun on noi helat prässätty irti niistä tukivarsista, niin voisinhan mä käydä mittaamassa sulle ne sisemmät tukivarret. Jos ne täsmää täysin, niin pitäis käydä sama pusla? :think_____________________
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by ||Nixu|| View PostEli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?
Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
Comment