Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    On kokemuksia 525IX autoista. Onko nelivetojen kanssa joutunut painiin kovastikkin?
    Onko normi kulutus osissa eroa tavalliseen e34:seen? Esim. tukivarret.
    Talveksi olen tämmöistä haaveillut, mutta eipä ole oikeen omaa kokemusta.

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      Originally posted by Luntti View Post
      On kokemuksia 525IX autoista. Onko nelivetojen kanssa joutunut painiin kovastikkin?
      Onko normi kulutus osissa eroa tavalliseen e34:seen? Esim. tukivarret.
      Talveksi olen tämmöistä haaveillut, mutta eipä ole oikeen omaa kokemusta.
      No itse nelivedon kanssa ei ole tarvinnut askarrella yhtään, aika vahvaa tekoa. Vetoakselin suojakumeja tahtoo mennä edestä, ainakin minulla. Helppo vaihtaa kun kerran opettelee homman. Osien eroavaisuuksia on pääasiassa juuri etuakselistossa ja ohjauksessa. Jonnii verran kalliimpia ovat etupään osat kuin takatuupparissa, mutta riittänee kun kerran vaihtaa auton eliniän aikana. Meillä 325000 mittarissa josta itse ajettua 120000. Kertaalleen on etupään osia vaihdettu, joku on vielä vaihtamattakin, kahta kertaa ei ole vaihdettu muuta kuin nuo em. kumit.

      Muutenhan se on ihan normi E34, samat plussat ja miinukset. Sopivia vanteita on aika harvassa jos (ja kun) haluaa jotain muuta kuin orkkisvanteet.

      Nykyisillä iX:ien hinnoilla ei tarvi enää haaveilla vaan tehdä haaveista totta. Ihan ykköspeli talvella

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        Originally posted by 525iiäxä View Post
        No itse nelivedon kanssa ei ole tarvinnut askarrella yhtään, aika vahvaa tekoa. Vetoakselin suojakumeja tahtoo mennä edestä, ainakin minulla. Helppo vaihtaa kun kerran opettelee homman. Osien eroavaisuuksia on pääasiassa juuri etuakselistossa ja ohjauksessa. Jonnii verran kalliimpia ovat etupään osat kuin takatuupparissa, mutta riittänee kun kerran vaihtaa auton eliniän aikana. Meillä 325000 mittarissa josta itse ajettua 120000. Kertaalleen on etupään osia vaihdettu, joku on vielä vaihtamattakin, kahta kertaa ei ole vaihdettu muuta kuin nuo em. kumit.

        Muutenhan se on ihan normi E34, samat plussat ja miinukset. Sopivia vanteita on aika harvassa jos (ja kun) haluaa jotain muuta kuin orkkisvanteet.

        Nykyisillä iX:ien hinnoilla ei tarvi enää haaveilla vaan tehdä haaveista totta. Ihan ykköspeli talvella
        Tilanne meni kuitenkin sillain, että hain kaks vetosen.
        Piti kylläkin etsiä sellanen missä oli manuaali vaihteet, ilmastointi ja neliveto.
        Kaksi on nettiautossa myynnissä. Vaasassa oleva oli vielä touringi. Joten sekään ei tässä vaiheessa hirveesti kiinnostanut. Varsinkaan kun ei ollut sisäkuvia.
        Nooh, ehtiihän tässä vielä vaihtaa ennen lumia nelikon jos oikein innostuu.

        Comment

        • Java
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 63
          • Vihti

          M50B20, vaihdoin reilu viikko sitten öljyt, ajelin päivän, lähdin reissuun ja tulin eilen takasin ja tsekkasin piruttain öljyt. 0.5-1cm yli tikun ylärajan, vaikka viikko sitten öljynvaihdon jälkeisen ajelun jälkeen oli juuri ylärajassa mihin asti mössöä laitoinkin. Pakko oli tänään tielle päästä ja nyt 100km suhailua takana ja kone toistaiseksi ehjä

          Pitääkö tota nyt ruveta prkl tyhjentelemään vai uskaltaako ajella? Ölppäähän toi auto syö vähän joten ehkä tonnin päästä ollaan siellä ylärajassa taas :think

          Vattu kun hallikin on rempassa niin pitää sitten kai konttailla

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Java View Post
            M50B20, vaihdoin reilu viikko sitten öljyt, ajelin päivän, lähdin reissuun ja tulin eilen takasin ja tsekkasin piruttain öljyt. 0.5-1cm yli tikun ylärajan, vaikka viikko sitten öljynvaihdon jälkeisen ajelun jälkeen oli juuri ylärajassa mihin asti mössöä laitoinkin. Pakko oli tänään tielle päästä ja nyt 100km suhailua takana ja kone toistaiseksi ehjä

            Pitääkö tota nyt ruveta prkl tyhjentelemään vai uskaltaako ajella? Ölppäähän toi auto syö vähän joten ehkä tonnin päästä ollaan siellä ylärajassa taas :think

            Vattu kun hallikin on rempassa niin pitää sitten kai konttailla
            Eise mitään riko jos öljyä on noin vähän liikaa, mutta miten ihmeessä sitä öljyä on muka lisää tullut sinne ? Annoitko viimeksi katsoessa valua tarpeeksi ?
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Java
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 63
              • Vihti

              Originally posted by Peltsii View Post
              Eise mitään riko jos öljyä on noin vähän liikaa, mutta miten ihmeessä sitä öljyä on muka lisää tullut sinne ? Annoitko viimeksi katsoessa valua tarpeeksi ?
              Ei mitään käryä, ihan normisti auto pukille -> proppu pois -> öljyfiltterin vaihto -> proppu kiinni ku ei tu enää mittää -> uutta kunnes tikku alkaa kostumaan sitten tavaraa sinne kunnes yläviivalle asti tavaraa. Oiskohan pitänyt käyttää auto käynnissä sitten.. En oo ikinä käytelly ja aina ollu öljytasot kohdillaan... No ei kun kovaa ajoa vaan!

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Originally posted by Java View Post
                Ei mitään käryä, ihan normisti auto pukille -> proppu pois -> öljyfiltterin vaihto -> proppu kiinni ku ei tu enää mittää -> uutta kunnes tikku alkaa kostumaan sitten tavaraa sinne kunnes yläviivalle asti tavaraa. Oiskohan pitänyt käyttää auto käynnissä sitten.. En oo ikinä käytelly ja aina ollu öljytasot kohdillaan... No ei kun kovaa ajoa vaan!
                Ainahan sitä pitäisi autoa pyörittää ja sen jälkeen tarkastaa öljyn määrä.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • motu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 22
                  • Lohja

                  Kuskin lukosta kun yrittää avata ovet niin mitään ei tapahdu, lukkoon saa. Sekä nyt ilmaantunu myös sellanen ongelma, että kun avaa ovet hantin puolelta niin kuskin puolen nuppi ei nouse tarpeeksi ylös ja ovenkahva lyö tyhjää. Sittenku nostaa sisäpuolelta nuppia millin ni sitten aukeaa taas ovi. Mitäköhän tuolta oven sisältä kannattais lähtee tarkastelemaan?

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    Originally posted by motu View Post
                    Kuskin lukosta kun yrittää avata ovet niin mitään ei tapahdu, lukkoon saa. Sekä nyt ilmaantunu myös sellanen ongelma, että kun avaa ovet hantin puolelta niin kuskin puolen nuppi ei nouse tarpeeksi ylös ja ovenkahva lyö tyhjää. Sittenku nostaa sisäpuolelta nuppia millin ni sitten aukeaa taas ovi. Mitäköhän tuolta oven sisältä kannattais lähtee tarkastelemaan?
                    Veikkaisin että se tanko johon nuppi tulee kiinni on kiero/vääntynyt. Kun ei kulje suoraan sitä linjaa ylösalas mitä sen pitäisi kulkea niin tahmii. Näin ainakin itsellä aikoinaan E34:n kanssa paitsi kyseessä oli takaovi. Itse siis sain sen tangon hieman vääntymään mutta sai sen sitten suoristettuakin lopulta.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Java
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 63
                      • Vihti

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Ainahan sitä pitäisi autoa pyörittää ja sen jälkeen tarkastaa öljyn määrä.
                      Eikös sillon öljy lentele ympäri masiinaa ja valuu taas pikkuhiljaa pohjalle? Eli mitataanko öljy silloin kun moottori on ihan äskettäin sammutettu eikä ole öljyt kerennyt kokonaan valua pohjalle?

                      Comment

                      • motu
                        Newbiemmer
                        • Feb 2010
                        • 22
                        • Lohja

                        Jos ei täytä suodatinta asennuksessa öljyllä pitää konetta pyöräyttää sen verran, että suodatin täyttyy ja sen jälkeen täytellä mittatikun asteikon mukaan.

                        Edit. Kannattaa siinä joo hetki odottaa, että öljyt valuu alas.
                        Last edited by motu; 02-10-2010, 20:23.

                        Comment

                        • Hemu__
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 972
                          • Kirkkonummi

                          Tuli hommattua 525i e34 ja auto herjaa ajotietokoneessa näistä:

                          Circ refroid mot, plaquettes frein sekä notice utilisat.

                          Kellään mitään hajua mitä nuo tarkoittaa?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14351
                            • Oulu

                            Originally posted by Hemu__ View Post
                            Tuli hommattua 525i e34 ja auto herjaa ajotietokoneessa näistä:

                            Circ refroid mot, plaquettes frein sekä notice utilisat.

                            Kellään mitään hajua mitä nuo tarkoittaa?
                            Vaiha ekana kieli englanniksi niin helpottaa. Ohjeet löytyy FAQ:sta.

                            Circ refroid mot= luultavasti jäähdytinneste vähissä
                            plaquettes frein= jarrupalat
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Hemu__
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 972
                              • Kirkkonummi

                              Kieltä yritetty vaihtaa, ja oilservice valoa koitettu nollata ohjeiden mukaan tässä jo jonkin aikaa, mutta ei onnistu ei millään, valot vaan palaa, ja kieli ei vaihdu, missä vika? e38 730i:ssä onnistui helposti. :think

                              Comment

                              • Dew
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 272
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by zener View Post
                                Vaiha ekana kieli englanniksi niin helpottaa. Ohjeet löytyy FAQ:sta.

                                Circ refroid mot= luultavasti jäähdytinneste vähissä
                                plaquettes frein= jarrupalat
                                Ainakin omassa E32 jäähdytinnesteen vähyydestä herjatessa tulee jotain "Kuhlwasser stand" eli ilmeiseseti jäähdytysnesteen taso. Nykyisin tosin itelläkin vaihdettuna englanninkielelle.
                                BMW 325i Cabriolet -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎