Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Qeequ
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 993
    • Ylivieska

    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    Menee se suoraan sikälimikäli sieltä tosiaan se typ.210 löytyy. Olen vaihtanut muutaman, ota kaveri sitten kannattelemaan tuota perää kaverina painaa sen 50kg Välitys on hyvä b34:seen muutenkin, jaksaa pyöriä kunnolla 2sellakin
    kiitos!!

    vielä semmoinen että ei ole kuitenkaan väliä että onko perä kotoisin 3,6:sta tai 3.8:sta? ettei ne enään sitten muutu missään välissä?

    13xE34
    1xE39
    5xE36
    1xE38
    1xE32

    Comment

    • jiipee-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 655
      • Rovaniemi

      Pitääkö ilmamassamittarin vaihdon jälkeen käyttää akun kenkiä irti, että se nollaa ne vanhat setupit? Lukasin vaa nopeesti jostain topicista, että pitäs käyttää irti tunnin verran ja sitte ajossa moottorijarrua että kalibroi tyhjäkäynnin uudelleen.

      -JP

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        Originally posted by jiipee- View Post
        Pitääkö ilmamassamittarin vaihdon jälkeen käyttää akun kenkiä irti, että se nollaa ne vanhat setupit? Lukasin vaa nopeesti jostain topicista, että pitäs käyttää irti tunnin verran ja sitte ajossa moottorijarrua että kalibroi tyhjäkäynnin uudelleen.

        -JP
        Itse tekisin ehdottomasti näin, tyhjäkäynti muuttui eniten vaihdettuani öljyt, tulpat sekä ilmanputsarin, juuri akun irti käyttämisen jälkeen.
        Last edited by Vibaa; 26-10-2010, 17:00.
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Qeequ View Post
          meneekö tuommonen e34 m5 3.91 välitteinen perä suoraan 535:seen jos on realoemin mukaan typ210 perä jo omassa autossa? että tarviiko veto-akseleita vaihtaa tai kardaania?
          Taitaa olla M5:n perän vetarien laipoissa tiheemmät kierteet kuin 535:ssa..
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Qeequ
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 993
            • Ylivieska

            Originally posted by Morkai View Post
            Taitaa olla M5:n perän vetarien laipoissa tiheemmät kierteet kuin 535:ssa..
            no eipä tuo nyt mikään iso juttu oo noita näky saavan realoemistakin myös. about 1.50€ kappale..

            13xE34
            1xE39
            5xE36
            1xE38
            1xE32

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              Originally posted by DaZuissi View Post
              535i:n mukana tuli talvirenkaat mutta 3kpl vanteista on normi peltivanteen näköiset mutta huomattavasti kevyemmät. Kuitenkin tehty paksummasta tavarasta. (n.6mm paksua).

              Osaakos joku sanoa onko ne jotain alumiiniseosta, koska niitä on valmistettu, saako niitä vielä ja mistä?
              E39:ssä on ainaskin noita alupeltivanteita, jotka täsmäävät kuvaukseesi. Miten sitten lie keskireikä 74,1mm->72,5mm toteutettu jos ne ovat E34:ssa.

              Osaisko joku sanoa mistä kuuluu pörinä E34-mittaristossa (tai jossain siellä suunnilla)? Sellainen noin 18 sekunnin välein kuuluva lyhyt pröt-ääni. Toisinaan kylmiltään kun lähtee niin kuuluu myös sillein pröööt-pröööt-pröööt ennenkuin tasoittuu tuohon normaaliin tahtiin. Joskus jopa kuuluu pröööööööööööööööööööööööööööö ehkä puol minuuttia ja sitten tasaantuu. Mut mikä hemmetti tuo ääni on ja saiskohan sitä jotenkin vaimennettua? Pitemmän päälle aika ärsyttävän kuuloinen
              E39 ja E91

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Harri G View Post
                E39:ssä on ainaskin noita alupeltivanteita, jotka täsmäävät kuvaukseesi. Miten sitten lie keskireikä 74,1mm->72,5mm toteutettu jos ne ovat E34:ssa.

                Osaisko joku sanoa mistä kuuluu pörinä E34-mittaristossa (tai jossain siellä suunnilla)? Sellainen noin 18 sekunnin välein kuuluva lyhyt pröt-ääni. Toisinaan kylmiltään kun lähtee niin kuuluu myös sillein pröööt-pröööt-pröööt ennenkuin tasoittuu tuohon normaaliin tahtiin. Joskus jopa kuuluu pröööööööööööööööööööööööööööö ehkä puol minuuttia ja sitten tasaantuu. Mut mikä hemmetti tuo ääni on ja saiskohan sitä jotenkin vaimennettua? Pitemmän päälle aika ärsyttävän kuuloinen
                totaali hajoaminen.. mut mut.. jokin servo siellä vain säätelee läppiä lämppärin putkistossa.. jotain häikkäähän siinä on jos ajossakin kuuluuu
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10501
                  • Saaressa

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Taitaa olla M5:n perän vetarien laipoissa tiheemmät kierteet kuin 535:ssa..
                  Ei mulla ainakaan ollut kun aikoinaan vaihdettiin perä.. Eli 535:een laitettiin M5 3:91 välitteinen perä.. Bolt on ja kovaa ajoo..

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Wangel436
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1029
                    • Ylöjärvi

                    Mitäs ero e34:sen M5/M-sport etu/takapuskureilla.
                    Varaosanumerot ainakin näyttäis olevan erilaiset, mutta mites päällepäin? Havainnollista kuvaa jossain jos jotain silmiin pistävää eroa? :think
                    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                    E61 530D ///M-sport




                    Comment

                    • KingOnTheRoad
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 573
                      • Kemijärvi

                      Originally posted by Qeequ View Post
                      kiitos!!

                      vielä semmoinen että ei ole kuitenkaan väliä että onko perä kotoisin 3,6:sta tai 3.8:sta? ettei ne enään sitten muutu missään välissä?
                      Kummatkin käy ja kummankin olen laittanut suoraan 535:seen! Kierteet on samat 100% varmasti!
                      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                      E36 328i coupe -95 "UXI"
                      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                      Yamaha yz250 -02

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Wangel436 View Post
                        Mitäs ero e34:sen M5/M-sport etu/takapuskureilla.
                        Varaosanumerot ainakin näyttäis olevan erilaiset, mutta mites päällepäin? Havainnollista kuvaa jossain jos jotain silmiin pistävää eroa? :think

                        Takapuskurit on samanlaiset, etupuskureissa on eroa. En nyt osaa selittää tähän miten, googlaa kuva niin näät
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Takapuskurit on samanlaiset, etupuskureissa on eroa. En nyt osaa selittää tähän miten, googlaa kuva niin näät
                          Lisäksi M5:ssä on ollut kahta erilaista puskuria. Sen verran samanlaisia kuitenkin, että noita ei kyllä moni harrastajakaan toisistaan erota.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Wangel436 View Post
                            Mitäs ero e34:sen M5/M-sport etu/takapuskureilla.
                            Varaosanumerot ainakin näyttäis olevan erilaiset, mutta mites päällepäin? Havainnollista kuvaa jossain jos jotain silmiin pistävää eroa? :think
                            Eikös ero ole se, että M5 puskurissa on ura ja M-technikissä ei :think

                            vrt.

                            M-tech


                            M5:


                            Peto2: Se voi kuulostaa huvittavalta, mutta kun joka päivä kuuntelee prööt prööt pröööööööt niin alkaa vähitellen kyrsiä
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • FbonE
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 878
                              • Pori

                              ideoita kaivataa mitä lopussa takaa kun täristää kylmänä mutkassa?
                              Lämmettyään ei enää tärisytä, iskarit juuri vaidettu ei vaikutusta.
                              Kyseessä sigun kulkine.
                              Kulkineet:E61 525döö
                              ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                              -Pori Connection-
                              bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                              Comment

                              • Jezzin
                                Newbiemmer
                                • Dec 2009
                                • 13
                                • Krs

                                Elikkäs auto olis 525tds vm.93 Mikähän mahtais olla vikana kun ajossa lämpö mittari menee tappiin punaselle sitten ajan tien sivuun avaan konepellin niin kaikki tuntuu aivan normaalilta esim ylä ja ala vesiletkut ovat normaalit paisunta säiliössä ei ole painetta ja kaikki muu tuntuu myös ihan normaalilta.
                                Sitten sisälle tulee pelkää kylmää ilmaa aina kun lämpömittari on normaali asennossa eli puolessa välissä ja taas silloin kun lämpömittari on tapissa niin tulee sisälle myös lämmintä ilmaa.Ja olis vielä senkin jälkeen yksi probleema kun ajan esim 80-100 lämmöt menevät punaiselle niin pumppu ei anna tarpeeksi ainetta ajat vaikka 5 vaihteella niin lyöt lätkän seljuun niin kulutus mittari ei mene yli 8L sen olen huomannut että kun lyö sisältä lämmityksen täysille niin lämmöt laskee pikku hiljaa ja sitten taas moottori alkaa saamaan ainetta normalisti.

                                Vaihdoin ensin termostaatin mutta tämä alkaa näyttämään jonki sortin anturi vialta?

                                Kiitoksia!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎