Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

    Originally posted by rick the rocket View Post
    Enpä vaan saa toimiin tuota. Antaa laittaa ajastuksen, mutta mistään se ei ota "hyväksyntää" tuolle säädölle. S/r nappi ajastuksen jälkeen vaan tekee sen, että tulee uudet ajastuslukemat laitettavaksi ruutuun? Ja kun otan virta-avaimen pois ajastuksen jälkeen niin ajastus on hävinnyt?

    Tai sitten en vain osaa...
    Tuossa on FAQ-osiosta manuaalin sivu.
    Saatko tuon sekuntikellon käyntiin? Jos näin on, niin silloin siitä puuttuu parkkituuletus, mutta sen voi helposti modata itsekin.

    Comment

    • rick the rocket
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 191
      • Mänts

      Ei mulla mikään sekuntikello kyllä lähe käyntiin. Eikä kyllä mitään led valoakaan ole näkynyt. Täytyy koittaa vielä räplätä...Tähän asti tuo on mennyt näin; virrat on päällä -> painan zeit-> lukee oletuksena off->painan uudestaan, niin sitten voin näpyttää ajan ilmeisesti milloin alkaa->ajan näpyttelyn jälkeen painan s/r ja olen uudestaan valitsemassa aikaa ?
      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        Originally posted by rick the rocket View Post
        Ei mulla mikään sekuntikello kyllä lähe käyntiin. Eikä kyllä mitään led valoakaan ole näkynyt. Täytyy koittaa vielä räplätä...Tähän asti tuo on mennyt näin; virrat on päällä -> painan zeit-> lukee oletuksena off->painan uudestaan, niin sitten voin näpyttää ajan ilmeisesti milloin alkaa->ajan näpyttelyn jälkeen painan s/r ja olen uudestaan valitsemassa aikaa ?
        Kun painat ajastustilassa s/r kerran niin zeit nappulan viereen pitäisi syttyä toinen ledi palamaan riippuen kumpaa ajastusta olet tekemässä, 1 tai 2.
        Jos painat toisen kerran s/r, niin silloin se ajastus menee pois päältä, joka sulla on obc:n ruudulla, eli 1 tai 2, ajastettu aika jää kuitenkin muistiin.

        Oletko kokeillut virta-avaimen ykkösasennossa, eli virrat pois päältä, painamalla zeit ja s/r, jolloin parkkituuletuksen pitäisi mennä heti päälle?

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          Muutama nopia kysymys:
          1. Kun akku on kontin alla, ja sen päällä on suoja, jossa on plussanavan kohdalla joku kytkin. Mikä kytkimen funktio on? Minulla on sen alla joku karvaperseliitäntä suoraan +napaan, kuuluisko olla?
          2. Päävirtasulake. En löytänyt äkkiseltään akun vierestä. Eli onko tarkalleen missä kohtaa, mikäli akku penkin alla (M30)?
          E39 ja E91

          Comment

          • Tuokki2
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 377
            • hamina

            vaihdoin tänään pienen obc:n isoksi, lähti suoraan pelittämään ilman takapenkin alla suoritettavaa lisäkytkentää eli tarkoittiko se nyt sitten sitä että autossa on ajonesto/hälytin? jostain olin lukevinani joskus..??!
            Skyline R33 GT-R v-spec
            Subaru legacy GT spec B -03
            e39 528ia
            ski-doo x600rs -07

            Comment

            • Huliganez
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 6
              • Leppävirta

              Kertokaahan aloittelijalle vähän faktoja tuosta E34 nelivedosta, notta minkämallinen se on ja sitten niitä hyviä ja huonoja puolia.

              Niin, eihän se mikään maastoauto ole, mutta onko mitään mahollisuuksia lumisella metsäautotiellä?

              Nimim. E34 525ix kiikarissa.

              Comment

              • _chris_
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 442
                • Nokia

                Originally posted by Huliganez View Post
                Kertokaahan aloittelijalle vähän faktoja tuosta E34 nelivedosta, notta minkämallinen se on ja sitten niitä hyviä ja huonoja puolia.

                Niin, eihän se mikään maastoauto ole, mutta onko mitään mahollisuuksia lumisella metsäautotiellä?

                Nimim. E34 525ix kiikarissa.
                Olisko tuosta jotain apua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=120438
                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                Comment

                • Cock
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 752
                  • Tsadi

                  M60 imusarja

                  Noniin, rupesin tossa ennakoivana huoltotoimenpiteenä vaihtamaan imusarjan päädyssä olevaa huohotinventtiiliä niin kuinka ollakaan joku nahkahousu on muutaman (tietysti niitten alimpien) pultinkannan vetäny soiroks , niin nyt näyttää siltä että joutuu nostamaan imusarjan pois.

                  Onko toi duunina minkälainen ? Ihan peukalo keskellä kämmentä en ole, tai en ainakaan tunnusta olevani mutta josko jotain osviittaa olisi homman kulkuun, itse en searchilla löytänyt mitään ohjeistusta hommaan... :think
                  540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                  Audi A6 C7 S-Line ABT

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    Originally posted by Tuokki2 View Post
                    vaihdoin tänään pienen obc:n isoksi, lähti suoraan pelittämään ilman takapenkin alla suoritettavaa lisäkytkentää eli tarkoittiko se nyt sitten sitä että autossa on ajonesto/hälytin? jostain olin lukevinani joskus..??!
                    Emännän Tds:ä sama juttu. Iso OBC bolt on, ilman lisäkytkentöjä. Ja autossa on ajonesto, siis siru avaimessa ja tunnistin virtalukossa.

                    Ja kaikille tiedoksi, että Motonetin Bosch/Behr lämppärin puhaltimen moottori sopii myös ilmastoinnilliseen autoon, vaikka toisin väitetään.
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by Cock View Post
                      Noniin, rupesin tossa ennakoivana huoltotoimenpiteenä vaihtamaan imusarjan päädyssä olevaa huohotinventtiiliä niin kuinka ollakaan joku nahkahousu on muutaman (tietysti niitten alimpien) pultinkannan vetäny soiroks , niin nyt näyttää siltä että joutuu nostamaan imusarjan pois.

                      Onko toi duunina minkälainen ? Ihan peukalo keskellä kämmentä en ole, tai en ainakaan tunnusta olevani mutta josko jotain osviittaa olisi homman kulkuun, itse en searchilla löytänyt mitään ohjeistusta hommaan... :think
                      Nuo torx-kantaiset pultit pitäisi kieltää lailla. Normaalikantaista kun joku on nölkkinyt, niin toiveita saada vielä silti auki, mutta torxin tai kuusiokolon kun joku pyöräyttää vähänkin väljäksi, niin mahdoton saada irti toisinaan. Kaasuläpän kanssa taistelin omassa imusarjassani, kun oli oikeastaan kaikki pyöreitä - ei saanut mitenkään auki, vaikka löi mitä jännempiä kokojakin. Ainoastaan laikalla lähti ja tököt pihdeillä veks. Mutterin hitsaaminenkaan ei oikein tuossa ollut hyvä juttu. Poraamalla ei tapahtunut mitään.

                      Imusarja irrallaan tietenkin ja hommana sinällään ei ihmeellinen muuten, mutta edessä/päällä on tavaraa aika mukavasti, ennen imusarjaan pääsyä.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        Originally posted by Rockford View Post
                        Nuo torx-kantaiset pultit pitäisi kieltää lailla. Normaalikantaista kun joku on nölkkinyt, niin toiveita saada vielä silti auki, mutta torxin tai kuusiokolon kun joku pyöräyttää vähänkin väljäksi, niin mahdoton saada irti toisinaan. Kaasuläpän kanssa taistelin omassa imusarjassani, kun oli oikeastaan kaikki pyöreitä - ei saanut mitenkään auki, vaikka löi mitä jännempiä kokojakin. Ainoastaan laikalla lähti ja tököt pihdeillä veks. Mutterin hitsaaminenkaan ei oikein tuossa ollut hyvä juttu. Poraamalla ei tapahtunut mitään.

                        Imusarja irrallaan tietenkin ja hommana sinällään ei ihmeellinen muuten, mutta edessä/päällä on tavaraa aika mukavasti, ennen imusarjaan pääsyä.

                        No kyllä pitäis kieltää todellakin ! Ajattelin kyllä korvata nuo h**vetin torxit ihan perus 10mm kannalla olevilla pulteilla, ei oo oem ja näyttää Kiinalaiselta mut helpottaapahan tulevaisuudessa, kukaan ei varmaan sinne imusarjan taakse tuijota...paitsi minä !

                        Muutenkin ne 5 pulttia jotka aukes ilman v**tuiluita, ni katoin sitte ihan mielenkiinnosta et kuinka syvälle se T30 avain uppoaa ehjään pulttiin ni sehän oli ihan naurettavan vähän ! Ei oo ihme että noita porukka nylkee, mut nyt ei tarttenu edes itte "pyöräyttää" prkl..

                        Kyllähän mä sen imusarjan otan irti ilman ohjeitakin, mut mulla on vaan paha tapa et puran liikaa tollasenki "pikkujutun" takia. Kohta on kannetkin pyödällä
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          Missä vika kun suoltaa tällä kertaa vedet ulos kuvaan merkitystä tötteröstä?

                          E34

                          Comment

                          • Pasi_K
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 680
                            • Tyrnävä

                            Iso OBC, kello/näyttö jää päälle vaikka auton sammuttaa ja pistää auton lukkoon. Auton omistaja meinas että ihan yks kaks noin alkoi tekemään. Normaalia vai ei?
                            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                            Tsekkaa myytävät osat tästä

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              Originally posted by Cock View Post
                              Kyllähän mä sen imusarjan otan irti ilman ohjeitakin, mut mulla on vaan paha tapa et puran liikaa tollasenki "pikkujutun" takia. Kohta on kannetkin pyödällä
                              FAQ:n puolelta löytyy "tehtaan" korjausmanuaali: http://btcffaq.info/faq/korjauskirja...air_manual.pdf

                              Sieltä sivulta 184 eteenpäin on M60 imusarjan irroitus.

                              Comment

                              • waudeville
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 2089
                                • Nokia

                                Originally posted by Harri G View Post
                                Muutama nopia kysymys:
                                1. Kun akku on kontin alla, ja sen päällä on suoja, jossa on plussanavan kohdalla joku kytkin. Mikä kytkimen funktio on? Minulla on sen alla joku karvaperseliitäntä suoraan +napaan, kuuluisko olla?
                                2. Päävirtasulake. En löytänyt äkkiseltään akun vierestä. Eli onko tarkalleen missä kohtaa, mikäli akku penkin alla (M30)?
                                itellä on se pääsulakkeen musta boxi ihan siinä akun vieressä repsikan puolella
                                e34 540ia -94 Batmobile
                                candy-king

                                ex: e32 735i -89
                                e34 525i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎