Originally posted by ur-quan
View Post
E34 / E32 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
235/45LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
Jos kumit jo on niin kyllä sopii. Mutta itse laittaisin eteen 235/45. Sopii sekin.Originally posted by juha_s View PostOn varmaan mukisematta alla 8,5"x17" et 15 ja kumit 225/45 ja 255/40. Autossa on 60/40 madallus.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
E34:een ostin style 340 vanteet(e93:sta), 8x17, ei mahu pyöriin, vanne ottaa kiinni johonki. Rengastus tais olla 225/45. Eli mahdollisesti spacereilla sais sovitettua noi, ja niiden ostamiseen tarvisin vinkkiä kun ei ole spacereista mitään kokemusta. Eli mistä/minkälaiset ja kuinka paksut kannattaa hankkia? Takarattaiden kanssa ei ollu siis ongelmaa, ainoastaan edessä ei mahtunu pyörii kunnolla.
E. Nii ja alusta on siis orkkisLast edited by B33MERZ; 01-04-2015, 01:20.
Comment
-
15mm spacereillä sais ET:n lähelle alkuperäistä mutta taakse menisi myös 20mm palat. Pultit spacereiden paksuuden verran pidemmät. Laita myös palat taakse muuten tulee vähän hölmön näkönen kun takapyörät jää pahasti kaarien sisälle.Originally posted by B33MERZ View PostE34:een ostin style 340 vanteet(e93:sta), 8x17, ei mahu pyöriin, vanne ottaa kiinni johonki. Rengastus tais olla 225/45. Eli mahdollisesti spacereilla sais sovitettua noi, ja niiden ostamiseen tarvisin vinkkiä kun ei ole spacereista mitään kokemusta. Eli mistä/minkälaiset ja kuinka paksut kannattaa hankkia? Takarattaiden kanssa ei ollu siis ongelmaa, ainoastaan edessä ei mahtunu pyörii kunnolla.
E. Nii ja alusta on siis orkkis
Comment
-
Tähän lisätäkseni, eteen laitetussa vanteessa oli pieni pullistuma niin hankasi iskaritolppaan kääntäessä kiinni, se tuli korjattua 3mm spacereilla. Mutta ei siellä järin paljoa tilaa kyllä ole, tai sitten on jotain häsminkiä...Originally posted by juha_s View PostOn varmaan mukisematta alla 8,5"x17" et 15 ja kumit 225/45 ja 255/40. Autossa on 60/40 madallus.F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
M5:seen renkaita pohdin, 8+9 leveät orggis vanteet. Orggis kokohan on 235/45+255/40. Mutta tuo 235 on hiukan pulla, 225 voisi olla siromman näköinen ja halkaisijaltaan sama takarenkaan kanssa. Meneekö ihan spedeilyksi laittaa 225/45 eteen ja 255 taakse? Tai jopa 225/45+235/45? Vai onko se vaan paras pysyä tehtaan orggis koossa?Originally posted by aakoo View Post255/40 on jopa parempi pari 225/45:lle kuin 235/45:lle.
225/45/17 halkaisija 634.3mm
235/45/17 halkaisija 643.3mm
255/40/17 halkaisija 635.8mm
Comment
-
En itse ainakaan edes harkitsisi eteen 235/45 kumia, mutta jokainen saa toki tehdä kuten itse parhaaksi näkee. Omasta mielestäni tuo 235/45 on niin karsea pulla, etten edes ymmärrä miksi BMW on sitä halunnut käyttää, varsinkaan kun se ei ole halkaisijaltaan lähelläkään samaa vastaavan takarengasparin, 255/40 kanssa. Minulla on ollut monta eri 17" rengaskokoonpanoa oman 535i:n alla vanteiden leveyden ollessa edessä 8-9,5" ja takana 9,5-11". Eniten olen ehkä tykännyt 225/45 kumeista joka nurkassa. On mielestäni tasapainoisempi urheilullisemmassakin ajossa kuin 225/45 + 255/40. (Autossani on mm. M5 vakaajat, pitäisi olla hyvinkin vastaava ajoltaan noilta osin)Originally posted by Bmw Master View PostM5:seen renkaita pohdin, 8+9 leveät orggis vanteet. Orggis kokohan on 235/45+255/40. Mutta tuo 235 on hiukan pulla, 225 voisi olla siromman näköinen ja halkaisijaltaan sama takarenkaan kanssa. Meneekö ihan spedeilyksi laittaa 225/45 eteen ja 255 taakse? Tai jopa 225/45+235/45? Vai onko se vaan paras pysyä tehtaan orggis koossa?
En usko että sinullakaan tuo 9" takavanne saisi välttämättä liikaa 225/45 kumia venymään. Varsinkin jos taka-akselille valitsee rungoltaan leveämmän rengasmerkin, uskoisin että venyn, tai venymättömyyden, saa aika samoihin vaikka vanteilla onkin tuo tuuman leveysero. Minulla oli viime talvena takana 9,5" vanteella 225/45 leveärunkoinen Contin kitka, eikä omaan silmään ainakaan näytä hassulta.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
Kiitos kommentista.
Niinhän ne tosi kovat rattimiehet on puhuneet, että M5 on paras ajaa tasalevysellä setillä. Eiköhän tuo 225/45 ole sopiva eturenkaaksi, onhan M5:seen saanut 225/50-16 renkaat talveksi ja ne on vielä pienemmät halkaisijaltaan.
225/45 voi olla mun makuun liian hurja veny 9" vanteella. Väheneeköhän 235/45:sen pullamaisuus jos se laittaa 9" vanteelle?
Lisäksi tuo 235/45+255/40 setti on ongelmallinen saatavuudeltaan. Lähes kaikki 235:set on XL merkittyjä 97 kantavuudella, 255:set on ei-XL 94 kantavuudella. Menee leveänrenkaan tukevuus etu hukkaan kun kantavuus on pienempi. Se on sitten eriasia huomaanko tuota ajossa.
EDIT: Oisko kuvia 225/45 9" vanteella?
Jos tämä on oikein niin eihän tuo niin pahalta näytä?.
9.5" vanteella

Ja täällä 8.5" vanteella http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=85623Last edited by Bmw Master; 11-04-2015, 12:02.
Comment
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Vähän myöhässä mutta kiitoksia vastauksesta! Mitenkäs katsastuksen suhteen noi spacerit nykyään, ku pitäis vissiin muutoskatsastaa noi 17 tuumaset kun otteessa merkattuna 15 tuumaset? Fk:n lättyjä kattelin ja pulttien kera joka kulmaan laitettuna hinta menis varmaan lähelle 200€, löytyneekö halvemmalla hyvää? 15mm fk:t tais olla ~60€ pari suomesta.Originally posted by Toni 325i View Post15mm spacereillä sais ET:n lähelle alkuperäistä mutta taakse menisi myös 20mm palat. Pultit spacereiden paksuuden verran pidemmät. Laita myös palat taakse muuten tulee vähän hölmön näkönen kun takapyörät jää pahasti kaarien sisälle.Last edited by B33MERZ; 11-04-2015, 15:00.
Comment
-
Vaikka mitään merkitystä tuskin on, mutta onhan tuota 98 indeksillä olevaa 255/40-17 rengasta tarjolla vaikka ja kuinka.
Comment

Comment