Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olpppae
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 193
    • ii

    Originally posted by M-Lead View Post
    Kyllä, jos on kyseessä 571 Boosted power supply



    Eipä sitä kannata lähteä veikkaamaan. Jos löytyy pihtivirtamittaria tai pätevä virtamittari niin ei muuta ku tutkailemaan ja irroittelemaan sulake kerrallaan mistä imasee virtaa. Itsellä samaa ongelmaa omassa E34:ssa, mutta en ole saannu aikaiseksi hankkia asiallista virtamittaria.
    Originally posted by Micce///M View Post
    Ja asialliseksi virtamittariksi riittää huiman 5€ hintainen yleismittari.

    +kenkä irti akusta, mittari sarjaan ja sen jälkeen käyttää avaimesta virrat päällä ja odottelemaan lepotilaa. Sitten katsotaan mittarin näyttämät milliampeerit, jos siellä oikeasti joku sitä purkaa niin aletaan sulakkeita nappaamaan yksi kerrallaan pois.
    Sain ongelman ratkaistua ostamalla uuden akun vanha akku oli päivänsä nähnyt.

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2542
      • Kajaani

      Paljo pitäs olla navasta kaareen 60/40 madallussetin kans? Edessä ja takana.

      Mitkäs olikaan alkuperäiset mitat?
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Agee-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 594
        • Jns

        Originally posted by Roisto View Post
        Paljo pitäs olla navasta kaareen 60/40 madallussetin kans? Edessä ja takana.

        Mitkäs olikaan alkuperäiset mitat?
        Mulla pelkästään edessä -60mm jouset, otteessa lukee navasta kaareen ja ite äsken mittasin 330mm :think Voi tietysti johtuu siitä että katsastusmies mittas suoraan sen jälkeen kun laski etupään keventimeltä
        VW T5 -08
        XC70 -05
        Superb -11

        Comment

        • Timmppa
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 27
          • Pohjois-savo

          Farkku ix:n korkeus edestä ja takaa navasta kaareen? Ja onko alkuperäiset etuiskarit niin pitkät että murros rupeaa laittamaan vastaan kun keula nostetaan ylös?

          Comment

          • _sami_
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 14
            • Turku

            Originally posted by Halmi View Post
            Mikä väri noihin m-tech korisarjan puskureiden ja helmojen alaosiin virallisesti kuuluu kun yläosat ja korin väri on diamondswartch? Joku hopea mutta virallinen nimi?
            Minulla on Sterling silver metallic 244m

            Comment

            • Jurkutti
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 46
              • Kangasala

              Osaisko joku kertoo, minkä takia 1994 525 tds:n oil servicen yksi vihreä "tolppa" kestää n. 700km? Eli öljynvaihtoväli olisi siis n. 3500-4500km tällä hetkellä, kuulostaa aika lyhyeltä. Autolla ajetaan pääasiassa maantieajoa. Voisiko virheellinen kierroslukumittarin näyttämä aiheuttaa sen, että auto luulee sillä ajettavan jatkuvasti kovilla kierroksilla ja näin siis lyhentää vaihtoväliä? Kiekkamittari näyttää tuplat jostakin syystä, ei tiedossa miksi.
              08 Passat variant.

              Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

              Comment

              • Astir
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 20
                • Tampere

                Paljon KUULUISI olla M50B20-koneessa (manuaali) tyhjäkäyntikierrokset? 750rpm? Omastani olen MAF:in sekä ICV:n putsaillut sekä tulpat ja ilmansuodattimen vaihtanut, eikä tyhjäkäynnillä käy kuin about 550-600 rpm, olettaen että kierroslukumittari pitää kutiaan.
                Lämpimänä pudottelee vielä bonuksena ajoittain yhden pytyn pois pelistä. Joku puola tai rikkinäinen tulpanjohto selittäisi kyllä sen vajaalla käynnin, mutta ei vielä noita alhaisia kierroksia. Ei tahdo seuraavassa katsastuksessa vaan mennä päästöt tällä menolla läpi....:think

                Comment

                • Halmi
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 100
                  • Harola

                  Originally posted by Jurkutti View Post
                  Osaisko joku kertoo, minkä takia 1994 525 tds:n oil servicen yksi vihreä "tolppa" kestää n. 700km? Eli öljynvaihtoväli olisi siis n. 3500-4500km tällä hetkellä, kuulostaa aika lyhyeltä. Autolla ajetaan pääasiassa maantieajoa. Voisiko virheellinen kierroslukumittarin näyttämä aiheuttaa sen, että auto luulee sillä ajettavan jatkuvasti kovilla kierroksilla ja näin siis lyhentää vaihtoväliä? Kiekkamittari näyttää tuplat jostakin syystä, ei tiedossa miksi.
                  Itsellä loppui tuo tuo tuplien näyttäminen kun leimalle vaihdoin viime kesänä xenonit pois ja uudet tulpat ja venakopan tiivisteet kun kävi vajailla (ei tietenkään diiselissä) mutta jos xenonit niin ehkä siltä suunnalta kun nuo ballastit ilm. aiheuttaneet huonosti sijoitettuna häiriötä juuri kierroslukumittarin toimintaan.
                  E46 330da M-sport2 touring
                  E39 520i touring emännän käyttis
                  ex:E34 525i m20
                  ex:E34 540i M-sport Santorinblau

                  Comment

                  • Jurkutti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 46
                    • Kangasala

                    Ksenonit löytyy, mutta vika on ollut ennen niiden asentamistakin. Luulen, että mittaristo on kasattu eri vuosimallien osista eikä siksi näytä oikein...
                    08 Passat variant.

                    Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      Originally posted by Astir View Post
                      Paljon KUULUISI olla M50B20-koneessa (manuaali) tyhjäkäyntikierrokset? 750rpm? Omastani olen MAF:in sekä ICV:n putsaillut sekä tulpat ja ilmansuodattimen vaihtanut, eikä tyhjäkäynnillä käy kuin about 550-600 rpm, olettaen että kierroslukumittari pitää kutiaan.
                      Lämpimänä pudottelee vielä bonuksena ajoittain yhden pytyn pois pelistä. Joku puola tai rikkinäinen tulpanjohto selittäisi kyllä sen vajaalla käynnin, mutta ei vielä noita alhaisia kierroksia. Ei tahdo seuraavassa katsastuksessa vaan mennä päästöt tällä menolla läpi....:think

                      Itsellä tiputti tossa aiemmin keväällä sama kone aina vähintään yhden pytyn pelistä välillä tipahti käymään neljällä. Tämän aiheutti rikkinäinen Motronic-boksi.

                      Comment

                      • jepe-
                        BTCF Member
                        • Feb 2008
                        • 714
                        • Kotka

                        Ilmastointi puhaltaa haaleaa kylmän sijaan.. Mikä on se yleisin vika tässä?
                        Alpina B10 3.3 Touring
                        Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by jepe- View Post
                          Ilmastointi puhaltaa haaleaa kylmän sijaan.. Mikä on se yleisin vika tässä?
                          Vesiventtiilit jumittaa/ilmastointi ei toimi?
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • E39 M-sport
                            Newbiemmer
                            • Apr 2012
                            • 1
                            • Finland

                            Kysymyksessä e34 520i vm -89.

                            Missä voi olla vika kun välillä toimii se kulutusmittari ja Välil ei toimi ja ainaku lakkaa toimimasta niin auto samal pörähtää ja sama kun lähtee toimimaan niin auto pörähtää. Ja samalla mittari lähtee toimii ja auto siis pätkäsee vähän. Missä voi vika olla?

                            :think

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              miten helposti vaihtuu bensalinjat tankilta eteen asti? Tarvitseeko tankkia irrottaa/laskea? Putket ihan tiensä päässä, tiputtaa suoraan pakoputken päälle, eli on aikalailla tikittävä aikapommi...

                              EDIT: Kolme putkeahan siellä menee, lähtö, paluu ja huohotus? Lähtöhän tulee suodattimen kautta joten sen saa uusittua suodattimelta eteenpäin helposti (lähtö on se ainoa vuotava). Huohotus menee huohotussäiliöön, mutta entäs paluu?
                              Last edited by Supra^; 05-08-2012, 02:29.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • 599gtb
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2011
                                • 490
                                • Vantaa

                                Kuinka paljon 525tds kuluttaa nopeudella 120-130 tai 100-110
                                ex bmw 540ia e34 1993
                                ex bmw e32 735i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎