Mistäs E34:sesta löytyy diagnostiikkapistoke?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by asse21 View PostOnko e34:sen mittaristoissa isoja eroja?
Täytyis tuohon 540:iin vaihtaa toimivampi tilalle, kun kulutusmittari tökkii ja tripin nollaus ei toimi.
Eli käykö muu kuin v8:n mittaristo tilalle?"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Originally posted by Bimmero View PostKäy, itsellä odottaa 735:n mittaristo hyllyssä vaihtoa.
Ja 2/89 tai vanhempaa ei kannata laittaa, kun on se 299960km ongelma. Eikä varmaan käykkään, koska km-plugi pitää tulla siihen liittimeen, kun uudemmissa se on mittaristossa.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKäy ja käy... E32:en mittaristoissa on ainakin tankinkoko yleensä isompi. Varsinkin jos on ollu tasonsäädöllinen E32, niin silloin 100l tankki.
Ja 2/89 tai vanhempaa ei kannata laittaa, kun on se 299960km ongelma. Eikä varmaan käykkään, koska km-plugi pitää tulla siihen liittimeen, kun uudemmissa se on mittaristossa.
Mutta tosiaankin huomioimisen arvoisia seikkoja Asselle"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKäy ja käy... E32:en mittaristoissa on ainakin tankinkoko yleensä isompi. Varsinkin jos on ollu tasonsäädöllinen E32, niin silloin 100l tankki.
Ja 2/89 tai vanhempaa ei kannata laittaa, kun on se 299960km ongelma. Eikä varmaan käykkään, koska km-plugi pitää tulla siihen liittimeen, kun uudemmissa se on mittaristossa.)
Ettei vaan olis toisinpäin, että uudemmissa se on liittimessä? kö?
Vai onko siellä nyt sitten joku irrotettava juttu...? täytyy hakea searchilla...E39 523i
i3
Comment
-
-
Koska ei kukaan lue uusia topicceja jos otsikko on E34 ostamassa. Niin laitetaan tekstiä tänne jos sais vastauksia.
Terve, Olisin ostamassa 525iA -96 Touringia
Lueskelin jonkun verran viestejä läpi, mutta vielä mietityttää muutamat asiat.
Vanoksesta:
Minkälaista ääntä viallinen vanos pitää? Ja huomaako sen ajossa suoraan esim, ettei säädä nokkia/venttiileitä oikein?
Automaatista:
Onko laatikko luotettava? Miten laatikko rupeaa yleisesti oireilemaan?
Eli rupeaako vaihtamaan huonosti / luistamaan....
Alusta:
Ymmärsin, että alustan kunnon parhaiten huomaa vain ajamalla eli ei tärise vapise jarruttaessa / kiihdyttäessä.
Minkä hintasia on "tukivarsi paketit" about? Eli kuinka isosta summasta olisi kyse.
Ps. Myyjä sanoi, että autossa olisi webasto joka toimii, mutta pystynkö sen näin kesähelteillä jotenkin toteamaan että toimii?
Kori:
Luin että ovien sisäpuolelta tulee ruosteet helposti esiin,
kynnys listojen alta.
Onko esim takakontti samanlainen ruostumaan kuin E39:sissä?
Tuollainen kesä auto pitäisi saada ja nopeasti. Jos on joku helmi tiedossa niin laittakaa privaa viestiä tai linkkiä tänne.
Kaikki oleellinen tieto kiinnostaa!?Now: E39 530dA 2003
Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i
Comment
-
-
Originally posted by Joonas.k View PostKoska ei kukaan lue uusia topicceja jos otsikko on E34 ostamassa. Niin laitetaan tekstiä tänne jos sais vastauksia.
Terve, Olisin ostamassa 525iA -96 Touringia
Lueskelin jonkun verran viestejä läpi, mutta vielä mietityttää muutamat asiat.
Vanoksesta:
Minkälaista ääntä viallinen vanos pitää? Ja huomaako sen ajossa suoraan esim, ettei säädä nokkia/venttiileitä oikein?
Automaatista:
Onko laatikko luotettava? Miten laatikko rupeaa yleisesti oireilemaan?
Eli rupeaako vaihtamaan huonosti / luistamaan....
Alusta:
Ymmärsin, että alustan kunnon parhaiten huomaa vain ajamalla eli ei tärise vapise jarruttaessa / kiihdyttäessä.
Minkä hintasia on "tukivarsi paketit" about? Eli kuinka isosta summasta olisi kyse.
Ps. Myyjä sanoi, että autossa olisi webasto joka toimii, mutta pystynkö sen näin kesähelteillä jotenkin toteamaan että toimii?
Kori:
Luin että ovien sisäpuolelta tulee ruosteet helposti esiin,
kynnys listojen alta.
Onko esim takakontti samanlainen ruostumaan kuin E39:sissä?
Tuollainen kesä auto pitäisi saada ja nopeasti. Jos on joku helmi tiedossa niin laittakaa privaa viestiä tai linkkiä tänne.
Kaikki oleellinen tieto kiinnostaa!?
Jos auto kulkee normaalisti etiäppäin ja kierrokset pysyy tyhjäkäynnillä tasasena niin vanos on luultavammin ehjä.
Katsastuksessa viimeistään sen huomaa jos päästöt on persiillän, eikai tuota sen tarkemmin voi tutkia? :think
Kannattaa automaatin puolesta ainakin kattoa huoltohistoriaa, onko siihen tehty mitään remonttia. Noin yleisesti tuo loota laukee 200tkm kohdilla, voi olla laukeamattakin.
Vaihteet N-asennolla ei saa ryömiä yhtään eteenpäin vaikka kaasua antaisikin, ja katsoo että pakki menee "kevyesti" päälle.
Alustan osia saa eBaysta 100-500e hintaan koko paketin. Mitään 100 euron pakettia kuitenkaan sinne ei kannata tunkea ellei 10 000km välein halua rempaa tehdä.
Lemförderiä tai Meyleä alle niin hyvä tulee. Jossei toasiaan täristä ja kulkee suoraan niin kannattaa vaan ajaa suosiolla hajoamispisteeseen asti ja laittaa kaikki uutta kun joku hajoaa.
Ovien alaosat ja rontin luukku noissa ruostuu, muuten aika kovaa peltiä.
Webaston saat testattua laittamalla sen päälle, jossei muuten niin laita vaikka nenä pakoputkeen kiinni ja haistele palaako sielä mikäänJos on alkuperäinen Webasto niin ajotietokoneestahan tuon saa päälle painettua.
Yleisesti ottaen aika pomminvarma auto, mutta jos täydellistä haluaa niin pitää olla pätäkkää tuplasti auton hinnan verran lisää.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View Post
Kannattaa automaatin puolesta ainakin kattoa huoltohistoriaa, onko siihen tehty mitään remonttia. Noin yleisesti tuo loota laukee 200tkm kohdilla, voi olla laukeamattakin.
Vaihteet N-asennolla ei saa ryömiä yhtään eteenpäin vaikka kaasua antaisikin, ja katsoo että pakki menee "kevyesti" päälle.
Alustan osia saa eBaysta 100-500e hintaan koko paketin. Mitään 100 euron pakettia kuitenkaan sinne ei kannata tunkea ellei 10 000km välein halua rempaa tehdä.
Lemförderiä tai Meyleä alle niin hyvä tulee. Jossei toasiaan täristä ja kulkee suoraan niin kannattaa vaan ajaa suosiolla hajoamispisteeseen asti ja laittaa kaikki uutta kun joku hajoaa.
Ovien alaosat ja rontin luukku noissa ruostuu, muuten aika kovaa peltiä.
Webaston saat testattua laittamalla sen päälle, jossei muuten niin laita vaikka nenä pakoputkeen kiinni ja haistele palaako sielä mikäänJos on alkuperäinen Webasto niin ajotietokoneestahan tuon saa päälle painettua.
Yleisesti ottaen aika pomminvarma auto, mutta jos täydellistä haluaa niin pitää olla pätäkkää tuplasti auton hinnan verran lisää.
Alustan osista olen hieman toista mieltä, ei niitä kaikkia kannata summassa vaihtaa kuitenkin useassa näistä on jo uutta palikkaa lyöty melkoisesti alle, mutta tosiaan hyvin yleisesti on alustassa vikaa enempi tai vähempi riippuu onko miten paljon osaa uusittu. Mutta remonttia tehdessä tosiaan kannattaa panostaa laatuosiin motonetin laatu ei oikein näihin riitä.
Ruostepaikkoihin voisi vielä lisätä tankinluukun ympäryksen sekä helmat/tunkinkorvienpaikat sekä etujalkatilat/vedenpoistoreijät.
Pomminvarma mielestäni ei e34 ole, paljon sähköhilpettä ja muutenkin varsin monimutkainen alustaltaan ja rakenteeltaan noin ylipäätään, voi olla huonokuntoisena tosiaan melkoinen pommi mutta toisaalta hyväkuntoisena sitten taas hieno laite, ostaessa kun jättää ne hinnat alkaen mallit väliin ja panostaa kuntoon ja hyvällä pidolla olleeseen niin siinä on hyvä lähtökohta.
Comment
-
-
Hmm, ennen kokematon keskuslukko ongelma tuossa tulokaassa. Kuskinovi ei mee lukkoon/aukea muutakuin kuskin ovesta. Vänkärin ovesta jos yrittää laittaa ovet lukkoon, niin pomppauttaa kerran lukkoja ylös (kuskin ovessa ei tapahdu mitään), ennenku menee lukkoon.
Onkos jollain kokemusta missä vika voisi piileä? Mietin tuossa mikrokytkintä, kun muistaakseni vänkärinpuolelta ei mee takalukkoon.
Samoin kun laittelin tuota k-lukon kaukosäätöä, niin kuskinovi ei reagoi ja pompottaa samalla tavalla lukkoja.
Kuskinovesta siis menee kaikki ihan normaalisti lukkoon ja ei pompota.Last edited by zener; 05-06-2011, 21:28.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostHmm, ennen kokematon keskuslukko ongelma tuossa tulokaassa. Kuskinovi ei mee lukkoon/aukea muutakuin kuskin ovesta. Vänkärin ovesta jos yrittää laittaa ovet lukkoon, niin pomppauttaa kerran lukkoja ylös (kuskin ovessa ei tapahdu mitään), ennenku menee lukkoon.
Onkos jollain kokemusta missä vika voisi piileä? Mietin tuossa mikrokytkintä, kun muistaakseni vänkärinpuolelta ei mee takalukkoon.
Samoin kun laittelin tuota k-lukon kaukosäätöä, niin kuskinovi ei reagoi ja pompottaa samalla tavalla lukkoja.
Kuskinovesta siis menee kaikki ihan normaalisti lukkoon ja ei pompota.
edit: sillon kun laitat oven kiinni avaimella niin lukkomoottori liikkuu mukana -> toimiiLast edited by peto2; 05-06-2011, 21:54.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostHmm, ennen kokematon keskuslukko ongelma tuossa tulokaassa. Kuskinovi ei mee lukkoon/aukea muutakuin kuskin ovesta. Vänkärin ovesta jos yrittää laittaa ovet lukkoon, niin pomppauttaa kerran lukkoja ylös (kuskin ovessa ei tapahdu mitään), ennenku menee lukkoon.
Onkos jollain kokemusta missä vika voisi piileä? Mietin tuossa mikrokytkintä, kun muistaakseni vänkärinpuolelta ei mee takalukkoon.
Samoin kun laittelin tuota k-lukon kaukosäätöä, niin kuskinovi ei reagoi ja pompottaa samalla tavalla lukkoja.
Kuskinovesta siis menee kaikki ihan normaalisti lukkoon ja ei pompota.
Vänkärin lukko on jumissa joten vaikea siitä koittaa.
Kun avaimella laittaa kuskinovesta lukkoon, ovet menevät lukkoon mutta pomppaavat heti takaisin ylös. Joskus kuskinovi jää lukkoon ekalla joskus ei. Toisella lukituskerralla menevät sitten kaikki lukkoon.
Kaukosäädön kanssa sama homma, mutta en ole sillä saanut ovia kertaakaan avattua, vain lukkoon.
Takalukkoon en ole saanut koskaan eikä se "comfort"-toiminto toimi joka sulkisi ikkunat sekä kattoluukun lukittaessa.
Olisin myös kiinnostunut mahdollisista vikakohteista
Edit: olisiko niin että auto ei nytten tiedä ovien olevan lukossa, mikäli lukon mikrokytkin paskana -> olettaa että ovet ovat auki kokoajan -> kaukosäätö taikka comfort-toiminto eivät toimi?sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postkuskinoven lukkomoottori rikki.. Siellä moottorin sisällä on mikrokytkin joka antaa tiedon oven lukkiutumisesta.. Jos ei tietoa tule (moottori ei liiku / kytkin sökö) niin pompauttaa kerran.. Näin olen ymmärtänyt tai antanut itseni ymmärtää :think
edit: sillon kun laitat oven kiinni avaimella niin lukkomoottori liikkuu mukana -> toimii
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMutta eikös ohjaus mene kuskinovestakin sähköisesti... Eli koko homma toimii kuskinoven lukosta käytettäessä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment