Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    Originally posted by Pinxi View Post
    Nyt iski tenkkapoo. Mitenkä ne ovien alalistat oikein irtoaa?
    Yritin vedellä ja väännellä, nätisti ruuvvariakin yritin väliin tunkea mutta mitään ei tapahdu. Lisää väkivaltaa? :think
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Kyllä ne juurikin niin pitäisi irrota. Toki kohtuu tiukasti ne kiinni on.
    Voihan toki olla että joku aikaisempi omistaja on niiden kanssa köyhäilly eikä ole uusinut puoliksi irronneita listoja, vaan tempassu jollain liimalla kiinni.
    Tosiaan alaspäin vetämällä pitäisi lähteä. Kannattaa varoa rystysiä, ettei kolahda lattiaan. Kokemuksella voin sanoa tekevän kipeetä.

    Mutta jos irroittaminen tuntuu vaikealta niin ootahan kun pääset asentamaan uusia paikalleen... Saa ihan oikeasti peräsuoli pitkänä vääntää että ne lupsahtaa sinne, vaikka käyttäisi vähän liukumavoidettakin.
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2883
      • Akaa / Toijala

      Originally posted by aakoo View Post
      Mutta jos irroittaminen tuntuu vaikealta niin ootahan kun pääset asentamaan uusia paikalleen... Saa ihan oikeasti peräsuoli pitkänä vääntää että ne lupsahtaa sinne, vaikka käyttäisi vähän liukumavoidettakin.
      Itse hakkasin kumivasaralla...

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Micce///M View Post
        Nyt on pieni pulma tuon käyttöauton virkaa toimittavan 535i:n kanssa, eli mennään reilu pari viikkoa taakse päin ajassa. Tosiaan kotoota lähdettäessä kaupassa käymään alkoi melkein heti lämmöt nousta pikkuhiljaa yli keskiviivan, oli jo lähellä punaista kun pysähdyin ruuhka-aikaan liikennevaloihin ja sammutin siihen. Muutaman minuutin valojen odottelun jälkeen käynnistin ja otin yhden reilun parin sekunnin kiihdytyksen että pääsen rullaamalla kaupan pihaan, pois tienvarresta. Lämmöt ei kuitenkaan nousseet punaiselle asti, mutta vedet tulivat parissa sekunnissa kiihdytyksen jälkeen pihalle. Kaupan pihassa totesin että vesipumpun ja termarikotelon välinen letku riekaleina.

        No uusi letku tiskiltä, kiinni ja ilmailemaan. Hetken ilmailtuani vesi alkoi kiertämään, lämmöt tasaantui ja kuumaa tuli koppiin normaaliin tapaan. Polttelin vielä tupakin auton käydesssä, ja olin laittamassa jo korkkia kiinni kun huomasin paluuletkusta tulevan selvää moottoriöljyä säiliöön. No sammuttelin auton, mittatikun mukaan kadonnut asteikon verran öljyä veden sekaan. Ja suurella todennäköisyydellä juurikin ilmaustapahtuman aikana (ehkä 10-15min), koska öljy ei ollut mitenkään vaahdottunut tai sekottunut vielä veteen.

        Nyt kysymys kuuluu, että mistä pääsee noin iso määrä öljyä veden sekaan tuossa ajassa. Ilman että edes öljynpainevalo palaa/hehkuu?

        Kannen nappasinkin jo pois, tiiviste täysin uudenveroinen. Ei mitään ylikuumenemisen merkkejä, tai muutakaan ihmeellistä. Luulisi tuollaisen jättävän jo jonkinlaisen jäljenkin johonkin? Lohkon tasopinta mielestäni ok, ei halkeamia. Ja kansi silmämääräisesti ok, eli ei mitään isompia halkeamia. Hiushalkeamista tuskin pääsee öljyä tuollaisella tahdilla tulemaan läpi vesikanavaan. Joka tapauksessa kansi tällä hetkellä koeponnistuksessa ja tiivisteet+pultit tilattu, mutta kiinnostaisi oikeasti tietää mistä vikaa lähteä etsimään.

        Onko esim lohkossa jossain päin öljy ja vesikanava todella lähellä toisiaan, joka voisi jostain ihmeen syystä paukkua?
        Noniin. Kansi ehjä, tiiviste ehjä.

        Eikö kukaan tiedä? Eikai auta muuta kun lyödä uusilla osilla nippuun, ja toivoa parasta etteikö sekotu aineet keskenään taas.

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 598
          • Vihanti

          Originally posted by ruupanen View Post
          Plug & play erkkasatsien koot vakiopaikoille? Eteen 6,5", taakse 5,25"?
          molemmat 5,25"


          Ja asiaan. Ollu tuossa sigun 540:ssä semmosta vikaa että ei tule muuta kuin tulikuumaa ilmaa hyttiin. Vesiventtiilit vaihoin ensimmäisenä, eikä mitään vaikutusta.

          Eilen sitten rupesin vaihtamaan rikkinäisiä rca-piuhoja ja hanskalokeron alta paljastu niitä moottoreita jotka liikuttellee "läppiä, mitkä taas säätelee, mihin ilma menee. Ja kas kummaa yhestä oli kiinnikkeet paskana. Noh cd-soitin irti, kuin myös lämmönsäätöpaneeli ja kuskinpuolella sama vika, eli moottori jäi käteen... wtf?

          Onko muilla ollu samanlaista vikaa? saakohan nuihiin uusia kiinnikkeitä vai pitäskö vetää vaan nippusiteellä vanhan kiinnikkeen päälle?
          Last edited by penari; 22-06-2011, 18:13.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            Originally posted by Micce///M View Post
            Noniin. Kansi ehjä, tiiviste ehjä.

            Eikö kukaan tiedä? Eikai auta muuta kun lyödä uusilla osilla nippuun, ja toivoa parasta etteikö sekotu aineet keskenään taas.
            onko lohko halki niinkuin jossain m30 tapauksissa on tapana?

            pultinreijästä kai halkeavat
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14457
              • Oulu

              Originally posted by penari View Post
              Eilen sitten rupesin vaihtamaan rikkinäisiä rca-piuhoja ja hanskalokeron alta paljastu niitä moottoreita jotka liikuttellee "läppiä, mitkä taas säätelee, mihin ilma menee. Ja kas kummaa yhestä oli kiinnikkeet paskana. Noh cd-soitin irti, kuin myös lämmönsäätöpaneeli ja kuskinpuolella sama vika, eli moottori jäi käteen... wtf?

              Onko muilla ollu samanlaista vikaa? saakohan nuihiin uusia kiinnikkeitä vai pitäskö vetää vaan nippusiteellä vanhan kiinnikkeen päälle?
              Perus settiä varsinki IHKA:n kanssa. Joko koko IHKA:n kuori vaihtoon tai sitten: http://twrite.org/shogunnew/fixes/cl...tuator_motors_

              Tuolla kans aika hyviä kuvia korjauksista: http://www.e32-schrauber.de/bmw/s-ihka.htm
              Last edited by zener; 22-06-2011, 18:41.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 598
                • Vihanti

                Originally posted by zener View Post
                Perus settiä varsinki IHKA:n kanssa. Joko koko IHKA:n kuori vaihtoon tai sitten: http://twrite.org/shogunnew/fixes/cl...tuator_motors_

                Tuolla kans aika hyviä kuvia korjauksista: http://www.e32-schrauber.de/bmw/s-ihka.htm
                Juu automaatti ilmastoinnilla. Montako nuita moottoreita on yhteensä? Ainakin 4 löysin

                Lämmönsäätöpaneelin takaa oli molemmat irti.
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14457
                  • Oulu

                  Originally posted by penari View Post
                  Juu automaatti ilmastoinnilla. Montako nuita moottoreita on yhteensä? Ainakin 4 löysin

                  Lämmönsäätöpaneelin takaa oli molemmat irti.
                  Tuosta vielä komponentit: http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • penari
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 598
                    • Vihanti

                    Kerranki saa tältä foorumilta vastauksia Kiitän.
                    F01 730d semivoll
                    e30 325 turbo m-tech2

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by Vilikki View Post
                      onko lohko halki niinkuin jossain m30 tapauksissa on tapana?

                      pultinreijästä kai halkeavat
                      Ehjä on, kun irroittaessa tuli ensimmäisenä tarkistettua. Sillä vähän ajattelinkin, että mahtaako kyseisestä lohkosta löytyä jokin muukin halkeava kohta kun ei mitään varsinaista vikaa näytä löytyvän.

                      Comment

                      • bmw525tds
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 94
                        • North Pole

                        Löyty jo vastaus
                        Last edited by bmw525tds; 22-06-2011, 23:02.

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1243
                          • Tampere

                          Originally posted by asse21 View Post
                          Noniin, johan temput teki juuri, ennen helsinkiin lähtöä. Eli 540 ei lähde käyntiin.
                          Starttaa kyllä iloisesti, mutta ei lähde käyntiin. Kukahan kerkeäis lukemaan vikakoodit Tampereella?
                          Itse epäilen kampi-akselin asentoanturia. Bensaa tuntuis syöttävän...
                          No johan löytyi vika... Voi että sitä on tulossa vanhaksi ku ei tankkia osaa täyttää.
                          Ajotietokone näytti kämpille tullessa yli 60km lukemia, auto oli parkissa pari päivää, (liekö loppu bensa höyrystynyt) eikä siis enää edes hörähtänyt.
                          Oli varmaa lämpimällä kelillä vaikutusta tms. vetänyt paskat tankin pohjalta letkuihun...:think
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • 426Hemi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 621
                            • Pälkäne

                            Mitkäs tulpat m20b25 koneeseen kuuluu? Haulla ei oikein löytynyt, ja joku totesi että esim. motonetin kataloogin tulpat kys. koneeseen ovat väärät(itsellä nyt semmoset kiinni tossa yhessä romussa, toimii kyllä jotenkin)?

                            Entä mikähän mahtaa olla kun moottorijarrulla ei kulutusmittari laske nollaan vaan pysyy siinä 2-5litran välissä kierroksista ja tilanteesta riippuen? Imuvuodot on ainakin ensiavuksi koitettu eliminoida.
                            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              Originally posted by Micce///M View Post
                              Ehjä on, kun irroittaessa tuli ensimmäisenä tarkistettua. Sillä vähän ajattelinkin, että mahtaako kyseisestä lohkosta löytyä jokin muukin halkeava kohta kun ei mitään varsinaista vikaa näytä löytyvän.
                              koeponnistitko kannen?
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by Vilikki View Post
                                koeponnistitko kannen?
                                kyllä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎