Jos jäähdytin toimii, ei alavesiletkun kuulukkaan kovin lämmetä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW323 View Postjoo siellähän se boksi oli
mut se liitin lähtee laatikon johtosarjasta haarautuu ja pakkohan laatikollekkin on tulle jostain virtaa
siinä on kumminki 4 paksumpaa johtoa siinä liittimessä
tämä ongelma selvisi nyt..
oli jäänyt autoon kiinni yks johto nippu jossa oli tuo liittimen toinen puoliNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostNo niin!
Jäähdytinnestettä lisäsin varmaan reilun litran sinne. Hytissä haisee neste vahvasti, muttei lasit kovin kosteat ole.
Alavesiletku ei lähtenyt lämpeämään sitten millään. Ei alkuun laisinkaan. Kävin lenkin ajamassa ennenkuin alavesiletku lämpesi edes vähän. Ensiksi termostaatin päästä ja sehän kulkee koneen edestä rautaputken läpi. Pakosarjan puolelta syylärin päästä aivan jääkylmä.
Kun sain sen lämpimäksi ja ilmausruuviakin oli käytetty auki, puhalsi auto lämmintä. Kierroksia ryntäytin 4500rpm ja tuli tulista puhaltimesta. Muutoin tuli kyllä lämmintä mutta kierroksilla vielä kuumempaa.
Putket jotka menevät kabiiniin olivat lämpimät kyllä. Flektikin vähän tarrasi jopa vastaan mikä on positiivista. Syyläri muovipäätyinen ja näytti kohtuu tuoreelta. Paisarin korkin jätin löysälle eikä nostanut enää ollenkaan lämpöjä.
Korkki kun oli auki, niin ylhäältähän pitäisi nesteen kiertää kohtuu vapaasti paisarille tyhjäkäynnillä? Vain kierroksilla tapahtui silmin nähtävää kiertoa. Normaalia vai vesipumppuvikaa?
Kihnutus ja kahina kävi koneesta. Minun korvaani saattoi kuulostaa samalta miltä rikkinäinen vesipumpun laakeri. Ei välttämättä ollut vain hihna. Mutta tasapainolimpun alta en nestevuotoa nähnyt.
Lukekaa gurut tämä kirjoitus huolella
Onko vesipumpun vaihto turhaa vai onko vika siellä?
Auto latasi tyhjäkäynnillä 14,96 ja kierroksilla 14,64.. Eli vähän yläkanttiin.
Edit. Ja tässä lämmöt pysyi kun pyöri nyt tyhjäkäynnillä paikallaan paisarin korkki lyösällä..
Liikaa, liian vähän vai normaalia?
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by |RealDeal| View PostMulla hajos pelkääjän puolen etu-umpio kun joku raggari heitti kivellä siihen eilen, mistä sais uudet? kohtuu hinnalla tietenkin
Yhdet ostin nettivaraosasta mutta enpä viitsi sitä vanhaa pistää takaisin kun on muuten uudet. Voin ostaa vaikka 2kpl kuhan saa vaan ehjän tohone34 540ia -94 Batmobile
candy-king
ex: e32 735i -89
e34 525i -89
Comment
-
-
Originally posted by waudeville View Postmotonet, ja ihan hyvälaatuiset.
edit:ei ku löytypäs.Last edited by |RealDeal|; 22-11-2011, 17:23.
Comment
-
-
Originally posted by |RealDeal| View Postmeinaatko että löytyisi varaosina? ei ainakaan nettisivuilta pikaisella etsimisellä löytynyt.
edit:ei ku löytypäs.
Hella tietenkin sitten parhaimmistoa.
Comment
-
-
-94 e34 hifi system
Missäs tuo lisävaruste- hifi systeemin vahvistin tuolla autossa sijaitsee? Tarkoitus olisi poistaa se käytöstä ihan ulkopuolista vahvistinta ja etupään erillissarjaa ajatellen.
Sinänsä taitaa olla simppeli homma vetää vaan uudet johdot uusiin kaiuttimiin kajoamatta ollenkaan tuohon vahvistimeen tuola.
Osittain myös se mitä tässä haen, on se kun ihan mankasta kuuntelee musaa niin tuppaa kohisemaan aikapaljon, ja epäilen ongelman aiheuttajaksi tuota auton omaa vahvistinta. (samalla radiolla ei kohise muussa autossa.)ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVahvistin on takaluukun vasemmassa sivukotelossa.
Tuleeko kohina aina cd:tä / radiota soittaessa?
On nyt koitettu 3:lla soittimella ja en usko ongelman olevan niissä.
Tuonne takaluukun sivukoteloon en ole vilkaissut, mutta esim. kaiuttimet vaikuttaisi kaikki alkuperäisiltä. Autossa on joku räpelletty soittimen iso-liitännän vastakappale, josta lähtee normaalisti kuitenkin kaiutinjohdot +virrat. Semmosen huomion tein että jos "remote" johdon irroittaa, loppuu musiikki vaikka iso- liittimen kaiutinjohdot olisi kytetty. Lienee normaalia, remote virta toiminee samanlailla tuon kanssa kuin jälkiasennusvahvistimissakin? Ja auton omalle vahvistimelle otetaan signaali ns. kaiutintasoisena normaali soittimen kaiutinlähdöistä?
Edit: ja niin, ihan orkkis-systeemi tuo taitaa tuossa olla kun varustelistaan ruksattu. Eli ei mikään jälkiasennettu ymsex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOlisikohan että jälkiasenteisessa mankassa on turhan korkea lähtö vahvistimelle ja siitä tulee kohinaa.
Mutta kyllä se löytyy sieltä takaluukusta.
Johtojen yhdistely vahvistimen ohi vaan saattaa olla melko intressantti homma.
Tässä kohtaa multa loppuu sähkötekniikan tuntemus, mutta voihan se olla että nykyaikaisessa mankassa kaiutintasoinen signaali eroaa jotenkin jostain muusta/vanhemmasta. Linjatasoisissa lähdöissähän on selvät erot, on 2v, 4v ja onko nykyään jopa 5/6 volttisiakin linjalähtöjä.
Täytyy kokeilla huomenna kun mulla on kuitenkin subbaripaketti takaluukussa (eli vahvistin kytkettynä), kytkeä+säätää se johonkin normaalikaiuttimeen ja kuunnella loppuuko kohinat yms häiriöt. Jos loppuu, voidaan vika paikallistaa jokseenkin orkkis vahvistimeen/systeemiin. Jos ei, silloin johtunee mankasta. Vilkaisen myös tuonne takapaksiin onko mitään räpellyksiä sielä.
Edit: Tuon auton oman vahvistinjärjestelmän ohittaminen niin, että jälkiasennussoittimen oma vahvistin toimisi ainoana äänen vahvistimena, taitaa olla melko ongelmallista ainakin niin että sen joskus vielä saisi takaisin käyttöön. Eli en tee niin.
Helpompi vahvistaa koko auton äänentoisto ihan normaaliin tapaan jälkiasennusvahvistimilla ja vaihtaa samalla erkkasarjan eteen tms yms. Ei tästä kuitenkaan enempää ettei mene turhaan offtopic jutuiksiLast edited by 426Hemi; 22-11-2011, 23:39.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Mistä voi päästä vettä sedanin takaoven sisälle tai väliin? Taikka mikä tuon ovipahvin kastelee?
Oli ovipahvin alareuna aivan märkänä. Ihmettelin, että miten takalasit on aina huurussa ja syy tais löytyä ihan vahingossa kun voitelin ovien tiivisteitä.
Joskus aiemmin on ilmeisesti käyny toisella puolella sama homma, kun oli ovipahvi sisäpuolelta "mädän" näköinen kun sitä joskus irti käytin. Nyt kuitenkin apumiehen puoli oli kuiva.
Edit: Ja tulipa mieleen toinenkin kohta mikä vuotaa. Kun käyttää autoa harjattomassa pesussa niin valuu kuskin puolelta edestä sitä lepuutustukea pitkin vesi ihan soirona, kun suihku on kutakuinkin tuulilasin kohdalla.
Nämäpä olis kiva saada kuntoon, ettei tartteis ajella talouspaperirulla kädessä.Last edited by Purtsi123; 23-11-2011, 20:31.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostMistä voi päästä vettä.
Kuskin sekä apparin puolella on läpivetoreijät johdoille. Juurikin siinä tulipellin alla. Jos niistä on tiivistys päässyt haperoitumaan niin tulee vedet sisään. Uudelleen tiivistys jollain silikonilla/tiivistysmassalla pitäs auttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostVilli veikkaus että tämä on se pyyhkijöiden kiristinmoottori, eli kiristää pyyhintä vasten tuulilasia kun auton sammuttaa. Vanhetessaan alkaa pitää kovempaa mekkalaa, semmoinen surina pari sekuntia sen jälkeen kun on sammuttanut.
Tässä autossa vain ei kai pitäisi olla sitä systeemiä, joka tiivistelee pyyhkijöitä lasia vasten. Jotain katalogia ym. selatessani sain sellaisen kuvan, ettei tässä/tämän ikäisessä mallissa (9/93 540iA sedan) olisi tuota systeemiä. Nyt vain epäilyttää, koska huomasin samojen surinoiden tulevan, jos roiskii vettä sen verran, että lähtee se 3-4x automaattinen pyyhkiminen päälle. Vain onko kyseessä vain pyyhkijöiden "normaali" moottori?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Comment