Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Originally posted by TareJR View Post
    Osaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
    Katoitko sen anturin liittimen ja oliko johdot kunnossa?
    Omassa oli esim johdon kiinike irronnut ja melkein hankasi vetoakseliin.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • marko83
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 222
      • Raahe

      Mites näissä noita sisävaloja ohjataan? Oli eilen illalla itekseen syttyny nuo valot, eikä ne sammu muutaku siitä kytkimestä.
      Nehän kutenki pitäs sammua, kun auto laittaa "nukkuun" vaikka ovi olisi auki.
      Mistähän vikaa alkais etsiä?

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Originally posted by marko83 View Post
        Mites näissä noita sisävaloja ohjataan? Oli eilen illalla itekseen syttyny nuo valot, eikä ne sammu muutaku siitä kytkimestä.
        Nehän kutenki pitäs sammua, kun auto laittaa "nukkuun" vaikka ovi olisi auki.
        Mistähän vikaa alkais etsiä?
        Oisko ovivalokytkin liian kulunut? Tosin ei ehkä selitä miksi valot jää palamaan pitkäksi aikaa....

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Originally posted by TareJR View Post
          Osaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
          Mittariston kondensaattorit voi olla tiensä päässä. Vaihto-ohjeita löytyy foorumilta useita.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            Originally posted by Haatainen View Post
            Mittariston kondensaattorit voi olla tiensä päässä. Vaihto-ohjeita löytyy foorumilta useita.
            Voisikohan sama päteä omaan e34, jossa välillä mittariston oikea puoli halvaantuu täysin? Rundikello ja lämpömittari siis pysyy nollilla ja näiden taustavalo pimeänä, mutta nopeus- ja pa-mittari toimii normaalisti. Välillä taasen kaikki toimii kuten pitääkin.

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by eiskalt View Post
              Voisikohan sama päteä omaan e34, jossa välillä mittariston oikea puoli halvaantuu täysin? Rundikello ja lämpömittari siis pysyy nollilla ja näiden taustavalo pimeänä, mutta nopeus- ja pa-mittari toimii normaalisti. Välillä taasen kaikki toimii kuten pitääkin.
              Ainakin kyseessä on varsin halpa ja helppo korjaus, joka kannattaa kokeilla suurinpiirtein ensimmäisenä. Itselle vaihdoin kaikki elkot ja taustavalot mittaristoon: 8e/2h. Osaava tekee nopeamminkin.
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • sami83
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 189
                • Pori

                Originally posted by TareJR View Post
                Osaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
                Kyllä mäkin veikkaisin sitä anturin johtoa niinkuin moni muukin täällä. Itellä oli sama homma 520:ssä, nopeusmittarittari alkoi toimimaan silloin tällöin, kunnes pimeni täysin. Johto anturilta poikki liittimen juuresta.
                F11 520d Alpinweiß

                Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Ainakin kyseessä on varsin halpa ja helppo korjaus, joka kannattaa kokeilla suurinpiirtein ensimmäisenä. Itselle vaihdoin kaikki elkot ja taustavalot mittaristoon: 8e/2h. Osaava tekee nopeamminkin.
                  Okei, pitääpä harkita asiaan tutustumista, jos tuo vaunu pysyy minulla. Kiitokset.

                  Comment

                  • IBI-88
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 41
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Pikkuvelii View Post
                    Osakaasulla kiihtyy hyvin... hmm kuulostaa siltä että jostain kuristaa kun rupee kaasut liikkumaan/polttoine virtaamaan. Koputtelet varovasti sitä esim kumivasaralla ja kuuntelet koliseeko. Epäilen mutta kannattaahan sitä pois sulkea kaikki mahdollinen.
                    Ilmansuodatin vaihdettu -> ei vaikutusta. Huoltovihkosen mukaan ois katti ja takapönttö vaihdettu parin vuoden sisällä, joten ei luulis että sielläkään puolella ongelmia. Keljua kyllä kiihdytellä motarillekkin, kun pitää joko paiskata kaasu pohjassa kickdown huutaen tai sitten kiihdytellä 0-100 tyyliin 25s.. Tosiaan 3000 kiekan jälkeen huomaa että vastaa hieman paremmin kaasuun, mutta ei ihan 100% silloinkaan.

                    Täytyy jatkaa varmaan seuraavaksi pa-suodattimesta ja jos sais jonkun lukemaan vikakoodit. Ois ees manuaalilootalla, niin helpottais hieman ajamista ettei aina tarvis kickdowniin asti polkea kaasua että liikkuu.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      Originally posted by sami83 View Post
                      Kyllä mäkin veikkaisin sitä anturin johtoa niinkuin moni muukin täällä. Itellä oli sama homma 520:ssä, nopeusmittarittari alkoi toimimaan silloin tällöin, kunnes pimeni täysin. Johto anturilta poikki liittimen juuresta.
                      Juu iteki veikkailisin sitä myös, mutta antakaa vain ehdotuksia siis siltä kannalta jos siinä anturissa tai siin piuhas ei ookaa vika.
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • sami83
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 189
                        • Pori

                        Originally posted by TareJR View Post
                        Juu iteki veikkailisin sitä myös, mutta antakaa vain ehdotuksia siis siltä kannalta jos siinä anturissa tai siin piuhas ei ookaa vika.
                        Kannattaa kokeilla ihan tällästä yksinkertaista ja nopeeta junttikikkaa että kun mittari ei pelitä, auto seis ja vääntele vähän niitä johtoja mitkä siihen anturiin
                        menee. Jos mittari toimii nyt, arvoitus saattaa olla ainakin himpun verran lähempänä ratkaisua. Mulla oli myös mittaristossa tuo konkkaongelma kolmenelkussa mut muistelisin ettei ne vaikuta nopeusmittarin toimintaan? En o varma kyllä. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa.
                        F11 520d Alpinweiß

                        Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          Originally posted by sami83 View Post
                          Mulla oli myös mittaristossa tuo konkkaongelma kolmenelkussa mut muistelisin ettei ne vaikuta nopeusmittarin toimintaan? En o varma kyllä. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa.
                          Riippuu vähän, mikä konkka sieltä on antautunut. Mulla kuoli lopulta koko mittaristo taustavaloja lukuunottamatta.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • Heiska
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 2024
                            • Mikkeli

                            Osaisiko joku kertoa mitä eroa on M5 ja 535i perän lukkoyksiköillä, kun näyttäis olevan eri osanumeroilla? Molemmissahan on tietenki 210 perä.

                            Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                            Comment

                            • MR_piikki
                              BTCF Member
                              • Apr 2006
                              • 1318
                              • Pori

                              Noniin, sit olis taas vuoden leima haettu. Tulihan taas vaihdettua osaa

                              ...Tosin nyt on ongelma mystinen; varsinkin paikaltaan kiihdyttäessä rivakammin kolahtaa vasemmalla keulassa (tuntuu myös). Kolahtelu kuuluu myös, kun lokarista nostaa(pientä napsuntaa), joskus kovemmin käännettäessä myös paukahtaa+ ratti "takertuu" joskus harvoin mutkassa ja tulee pakukauhu, kun luulee ettei ratti käänny mihinkään ennenkuin käyttää enemmän voimaa. Myös jarrutuksissa silloin tällöin karsea ravistus, tuntuu et ratti jää käteen. Kaikki osat on uusia keulassa ja no melkein sanoisin et persepuolikin on uutta.. Leimalla pyysin varta vasten tarkastamaan ja päänsin itsekin vääntelemään paikkoja.. No mä itse käännyn nyt alkuun varmaan ton iskarin yläpään "kääntölaakerin" puoleen, koska oireet viittais siihen, että jousi se siellä paukkuis+voihan se iskarikin olla paskana, jos antaa ns. ulos liikaa pumppua.. pitkä lause, pitkä nökö ottassa
                              Gas or ass, no free rides

                              F10 520d lci
                              E36 325 ahdistettu.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by MR_piikki View Post
                                Noniin, sit olis taas vuoden leima haettu. Tulihan taas vaihdettua osaa

                                ...Tosin nyt on ongelma mystinen; varsinkin paikaltaan kiihdyttäessä rivakammin kolahtaa vasemmalla keulassa (tuntuu myös). Kolahtelu kuuluu myös, kun lokarista nostaa(pientä napsuntaa), joskus kovemmin käännettäessä myös paukahtaa+ ratti "takertuu" joskus harvoin mutkassa ja tulee pakukauhu, kun luulee ettei ratti käänny mihinkään ennenkuin käyttää enemmän voimaa. Myös jarrutuksissa silloin tällöin karsea ravistus, tuntuu et ratti jää käteen. Kaikki osat on uusia keulassa ja no melkein sanoisin et persepuolikin on uutta.. Leimalla pyysin varta vasten tarkastamaan ja päänsin itsekin vääntelemään paikkoja.. No mä itse käännyn nyt alkuun varmaan ton iskarin yläpään "kääntölaakerin" puoleen, koska oireet viittais siihen, että jousi se siellä paukkuis+voihan se iskarikin olla paskana, jos antaa ns. ulos liikaa pumppua.. pitkä lause, pitkä nökö ottassa
                                Jos ihan oikeasti koko keulan osat ohjauksen niveliä myöten ovat uusia, niin eihän siinä oikein muuta jäljelle jää ku nimenomaan nuo ylätukilaakerit. Mullakin tossa talvipommissa on työn alla kun oireet ovat samantapaisia; oikea puoli kolisee niin maan perkeleesti töyssyissä, ja ohjaus alhaisissa vauhdeissa takertelee/paukkuu. Mätänetistä 85.90e tarvikkeena. Marmorilta tais olla about samanhintainen. Ebaysta jos tilaa niin saa tarkkana olla että tulee oikeat, kun niitä on paria eri mallia.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎