Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kossusukka
    replied
    520iA:sta on nyt koko putkisto pakosarjalta takapönttöön asti aivan läpimätä, vuotaa mistä sattuu. Jo vähän pitempään on ollut haaveena vääntää itse sinne uusi putkisto kokonaan, jotain 2,5" putkea alusta loppuun ja kahdella (tai miksei jopa kolmella) vapaasti virtaavalla vaimentimella. Eli nyt olisi jopa hyvä syykin aiheeseen, eli tehdä pakosarjalta asti uutta putkea. Ei sillä tehoa saa, mutta ehkä vähän rouheampaa saundia. Periaatteessa voisi vaikka pakosarjankin vääntää suoraan uuden, riippuen innostuksesta...


    Maaginen kysymys tulee katalysaattorin kohdalla.
    Onko tälläisestä mihinkään: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=13-4002
    Kyseessä siis täysin yleismallinen "racing" katalysaattori. Meneekö tuollaisella ihmehärvelillä leimasta ongelmitta lävitte. Kyseessä kuitenkin vähäpäästöinen -91 rekisteröity 520i. Eli ei mitään rajaa hipoen läpimenemisiä, vaan niin ettei tarvitse jännittää päästömittauksessa.
    Last edited by kossusukka; 10-05-2013, 23:11.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Onko E34:ssä moottoritilassa/rintapellissä/lasinpyyhkijöiden alla vedenpoistoreikää, joka voisi mennä tukkoon? :think
    Kyllä on!!

    Konehuoneen "control boksin" alla on vedenpoistoaukot. Mikäli ovat tukossa niin vesi pääsee nousemaan "tuulettimen" aukosta suoraan matkustajan jalkatilaan.



    Näin oli käynyt omassa ex-femmassa.

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by JiiP View Post
    Jossain foorumin syövereissä pyörii linkki laturin DIY huolto sivulle, mutta en nyt saa hakusanoja kohdalleen. Eli missä vaihdettiin Boschilaiseen jännitteensäätimen lisäksi vähän laajemmin rojuja.

    Anyone?
    http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by teemu korhonen View Post
    Minun mielestä forte on kerosiiniä.
    Mikä on aika lähelle samaa kamaa kuin diesel / pö mutta ei sisällä samanlaisia voiteluaineita jakajapumppua varten.

    Joten jos tuollaisia haluatte tehdä ei aineella niin väliä.

    Leave a comment:


  • teemu korhonen
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Pöötä tietty. Muutenhan toki kama on sama, mutta pöön perästä voi sitten punaväristä katsella konetta purkaessa, kiersikö öljy joka paikassa.
    Minun mielestä forte on kerosiiniä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Muistaakseni ilmastoinnin järjestelmässä on varotoiminto joka estää käytön jos järjestelmässä ei ole kylmä-ainetta.
    On toki, ja jos järjestelmä on niin tyhjä ettei toimi niin se jostain vuotaa. Automaattikoneen vuototesti on käytännössä turha.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Joo myös tuolta muualta internetin syövereistä lueskelin samaa
    tai sitten tuota dieseliä.
    Pöötä tietty. Muutenhan toki kama on sama, mutta pöön perästä voi sitten punaväristä katsella konetta purkaessa, kiersikö öljy joka paikassa.

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Tokeniskohan manuaali-ilmastointi täytöllä vai etsinkö muuta vikaa..?

    Aina kun laittaa auton käyntiin niin sisäkierron ja ilmastoinnin nappeihin syttyy valot mutta sammuu hetken kuluttua..

    Jos kokeilee sen jälkeen painella nappeja niin ei tapahdu mitään.
    Muistaakseni ilmastoinnin järjestelmässä on varotoiminto joka estää käytön jos järjestelmässä ei ole kylmä-ainetta.

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    mukillinen polttoöljyä ja 10-15min käyntiä tyhjäkäynnillä.
    Joo myös tuolta muualta internetin syövereistä lueskelin samaa
    tai sitten tuota dieseliä.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Ok. Joo pitääpä ostaa tuota Fortea ja kokeilla.
    mukillinen polttoöljyä ja 10-15min käyntiä tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Tokeniskohan manuaali-ilmastointi täytöllä vai etsinkö muuta vikaa..?

    Aina kun laittaa auton käyntiin niin sisäkierron ja ilmastoinnin nappeihin syttyy valot mutta sammuu hetken kuluttua..

    Jos kokeilee sen jälkeen painella nappeja niin ei tapahdu mitään.

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Dieseliä kuulemma niin se on sama asia kuin ostaa kaupasta monta kymppiä maksava aine. Itse käyttänyt Fortea silti.
    Ok. Joo pitääpä ostaa tuota Fortea ja kokeilla.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Onko porukka öljynvaihdon yhteydessä käyttäny jotain engine flush aineita? Vai onko niistä mihinkään?

    Mutta jos moottori kannattaa semmoisella aineella puhdistaa niin minkä merkkistä ainetta suosittelette :think
    Dieseliä kuulemma niin se on sama asia kuin ostaa kaupasta monta kymppiä maksava aine. Itse käyttänyt Fortea silti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Jeps, itelläkin tuli tuo jaon hyppäys heti ekana mieleen :( tossa motissa siis venttiilit pääsee lyömään mäntään kun jako pomppaa vähänkin?
    Sitä en tästä suoriltaan osaa sanoa kuinka pienellä hyppäyksellä kopsahtaa.
    Äkkiä arvioisin kuitenkin että noin on voinut käydä.

    Meillä meni m20b25 koneesta venttiili moottoritiellä. Kuului kuulemma vain tussahdus ja ei enään käyntiin sen jälkeen.

    Purettaessa oli komean näköistä kun venttiililautanen oli läpi männästä ja kansi täynnä hakkaus jälkiä. Kierroksia oli koneessa ollut silloin n. 3000.

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Aina hyvä idea kierrätellä rajoittajalle.

    Jako hyppäsi ja nyt venttiileitä on solmussa?
    Tai venttiililautanen irti varrestaan ja nyt männästä läpi?
    Jeps, itelläkin tuli tuo jaon hyppäys heti ekana mieleen :( tossa motissa siis venttiilit pääsee lyömään mäntään kun jako pomppaa vähänkin?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎