520iA:sta on nyt koko putkisto pakosarjalta takapönttöön asti aivan läpimätä, vuotaa mistä sattuu. Jo vähän pitempään on ollut haaveena vääntää itse sinne uusi putkisto kokonaan, jotain 2,5" putkea alusta loppuun ja kahdella (tai miksei jopa kolmella) vapaasti virtaavalla vaimentimella. Eli nyt olisi jopa hyvä syykin aiheeseen, eli tehdä pakosarjalta asti uutta putkea. Ei sillä tehoa saa, mutta ehkä vähän rouheampaa saundia. Periaatteessa voisi vaikka pakosarjankin vääntää suoraan uuden, riippuen innostuksesta...
Maaginen kysymys tulee katalysaattorin kohdalla.
Onko tälläisestä mihinkään: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=13-4002
Kyseessä siis täysin yleismallinen "racing" katalysaattori. Meneekö tuollaisella ihmehärvelillä leimasta ongelmitta lävitte. Kyseessä kuitenkin vähäpäästöinen -91 rekisteröity 520i. Eli ei mitään rajaa hipoen läpimenemisiä, vaan niin ettei tarvitse jännittää päästömittauksessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pretoriaani View PostOnko E34:ssä moottoritilassa/rintapellissä/lasinpyyhkijöiden alla vedenpoistoreikää, joka voisi mennä tukkoon? :think
Konehuoneen "control boksin" alla on vedenpoistoaukot. Mikäli ovat tukossa niin vesi pääsee nousemaan "tuulettimen" aukosta suoraan matkustajan jalkatilaan.
Näin oli käynyt omassa ex-femmassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostJossain foorumin syövereissä pyörii linkki laturin DIY huolto sivulle, mutta en nyt saa hakusanoja kohdalleen. Eli missä vaihdettiin Boschilaiseen jännitteensäätimen lisäksi vähän laajemmin rojuja.
Anyone?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu korhonen View PostMinun mielestä forte on kerosiiniä.
Joten jos tuollaisia haluatte tehdä ei aineella niin väliä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haatainen View PostPöötä tietty. Muutenhan toki kama on sama, mutta pöön perästä voi sitten punaväristä katsella konetta purkaessa, kiersikö öljy joka paikassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dankova View PostMuistaakseni ilmastoinnin järjestelmässä on varotoiminto joka estää käytön jos järjestelmässä ei ole kylmä-ainetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dankova View PostJoo myös tuolta muualta internetin syövereistä lueskelin samaa
tai sitten tuota dieseliä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jepe- View PostTokeniskohan manuaali-ilmastointi täytöllä vai etsinkö muuta vikaa..?
Aina kun laittaa auton käyntiin niin sisäkierron ja ilmastoinnin nappeihin syttyy valot mutta sammuu hetken kuluttua..
Jos kokeilee sen jälkeen painella nappeja niin ei tapahdu mitään.
Leave a comment:
-
-
Tokeniskohan manuaali-ilmastointi täytöllä vai etsinkö muuta vikaa..?
Aina kun laittaa auton käyntiin niin sisäkierron ja ilmastoinnin nappeihin syttyy valot mutta sammuu hetken kuluttua..
Jos kokeilee sen jälkeen painella nappeja niin ei tapahdu mitään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dankova View PostOnko porukka öljynvaihdon yhteydessä käyttäny jotain engine flush aineita? Vai onko niistä mihinkään?
Mutta jos moottori kannattaa semmoisella aineella puhdistaa niin minkä merkkistä ainetta suosittelette :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GeeTee View PostJeps, itelläkin tuli tuo jaon hyppäys heti ekana mieleen :( tossa motissa siis venttiilit pääsee lyömään mäntään kun jako pomppaa vähänkin?
Äkkiä arvioisin kuitenkin että noin on voinut käydä.
Meillä meni m20b25 koneesta venttiili moottoritiellä. Kuului kuulemma vain tussahdus ja ei enään käyntiin sen jälkeen.
Purettaessa oli komean näköistä kun venttiililautanen oli läpi männästä ja kansi täynnä hakkaus jälkiä. Kierroksia oli koneessa ollut silloin n. 3000.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAina hyvä idea kierrätellä rajoittajalle.
Jako hyppäsi ja nyt venttiileitä on solmussa?
Tai venttiililautanen irti varrestaan ja nyt männästä läpi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: