Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1328
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    Originally posted by Dankova View Post
    Ok. Joo pitääpä ostaa tuota Fortea ja kokeilla.
    mukillinen polttoöljyä ja 10-15min käyntiä tyhjäkäynnillä.
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

    Comment

    • Dankova
      BTCF Member
      • May 2011
      • 211
      • Kuortane

      Originally posted by Arde92 View Post
      mukillinen polttoöljyä ja 10-15min käyntiä tyhjäkäynnillä.
      Joo myös tuolta muualta internetin syövereistä lueskelin samaa
      tai sitten tuota dieseliä.
      BMW X3 E83 2.5i Automatic

      Comment

      • Dankova
        BTCF Member
        • May 2011
        • 211
        • Kuortane

        Originally posted by jepe- View Post
        Tokeniskohan manuaali-ilmastointi täytöllä vai etsinkö muuta vikaa..?

        Aina kun laittaa auton käyntiin niin sisäkierron ja ilmastoinnin nappeihin syttyy valot mutta sammuu hetken kuluttua..

        Jos kokeilee sen jälkeen painella nappeja niin ei tapahdu mitään.
        Muistaakseni ilmastoinnin järjestelmässä on varotoiminto joka estää käytön jos järjestelmässä ei ole kylmä-ainetta.
        BMW X3 E83 2.5i Automatic

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Originally posted by Dankova View Post
          Joo myös tuolta muualta internetin syövereistä lueskelin samaa
          tai sitten tuota dieseliä.
          Pöötä tietty. Muutenhan toki kama on sama, mutta pöön perästä voi sitten punaväristä katsella konetta purkaessa, kiersikö öljy joka paikassa.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14349
            • Oulu

            Originally posted by Dankova View Post
            Muistaakseni ilmastoinnin järjestelmässä on varotoiminto joka estää käytön jos järjestelmässä ei ole kylmä-ainetta.
            On toki, ja jos järjestelmä on niin tyhjä ettei toimi niin se jostain vuotaa. Automaattikoneen vuototesti on käytännössä turha.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • teemu korhonen
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 23
              • Jyväskylän Mlk.

              Originally posted by Haatainen View Post
              Pöötä tietty. Muutenhan toki kama on sama, mutta pöön perästä voi sitten punaväristä katsella konetta purkaessa, kiersikö öljy joka paikassa.
              Minun mielestä forte on kerosiiniä.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by teemu korhonen View Post
                Minun mielestä forte on kerosiiniä.
                Mikä on aika lähelle samaa kamaa kuin diesel / pö mutta ei sisällä samanlaisia voiteluaineita jakajapumppua varten.

                Joten jos tuollaisia haluatte tehdä ei aineella niin väliä.

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 452
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by JiiP View Post
                  Jossain foorumin syövereissä pyörii linkki laturin DIY huolto sivulle, mutta en nyt saa hakusanoja kohdalleen. Eli missä vaihdettiin Boschilaiseen jännitteensäätimen lisäksi vähän laajemmin rojuja.

                  Anyone?
                  http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm ?

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2881
                    • Akaa / Toijala

                    Originally posted by Pretoriaani View Post
                    Onko E34:ssä moottoritilassa/rintapellissä/lasinpyyhkijöiden alla vedenpoistoreikää, joka voisi mennä tukkoon? :think
                    Kyllä on!!

                    Konehuoneen "control boksin" alla on vedenpoistoaukot. Mikäli ovat tukossa niin vesi pääsee nousemaan "tuulettimen" aukosta suoraan matkustajan jalkatilaan.



                    Näin oli käynyt omassa ex-femmassa.

                    Comment

                    • kossusukka
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 72
                      • Tuusula

                      520iA:sta on nyt koko putkisto pakosarjalta takapönttöön asti aivan läpimätä, vuotaa mistä sattuu. Jo vähän pitempään on ollut haaveena vääntää itse sinne uusi putkisto kokonaan, jotain 2,5" putkea alusta loppuun ja kahdella (tai miksei jopa kolmella) vapaasti virtaavalla vaimentimella. Eli nyt olisi jopa hyvä syykin aiheeseen, eli tehdä pakosarjalta asti uutta putkea. Ei sillä tehoa saa, mutta ehkä vähän rouheampaa saundia. Periaatteessa voisi vaikka pakosarjankin vääntää suoraan uuden, riippuen innostuksesta...


                      Maaginen kysymys tulee katalysaattorin kohdalla.
                      Onko tälläisestä mihinkään: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=13-4002
                      Kyseessä siis täysin yleismallinen "racing" katalysaattori. Meneekö tuollaisella ihmehärvelillä leimasta ongelmitta lävitte. Kyseessä kuitenkin vähäpäästöinen -91 rekisteröity 520i. Eli ei mitään rajaa hipoen läpimenemisiä, vaan niin ettei tarvitse jännittää päästömittauksessa.
                      Last edited by kossusukka; 11-05-2013, 00:11.
                      E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                      Kuvia tallielämästä

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2096
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Originally posted by kossusukka View Post
                        520iA:sta on nyt koko putkisto pakosarjalta takapönttöön asti aivan läpimätä, vuotaa mistä sattuu. Jo vähän pitempään on ollut haaveena vääntää itse sinne uusi putkisto kokonaan, jotain 2,5" putkea alusta loppuun ja kahdella (tai miksei jopa kolmella) vapaasti virtaavalla vaimentimella. Eli nyt olisi jopa hyvä syykin aiheeseen, eli tehdä pakosarjalta asti uutta putkea. Ei sillä tehoa saa, mutta ehkä vähän rouheampaa saundia. Periaatteessa voisi vaikka pakosarjankin vääntää suoraan uuden, riippuen innostuksesta...


                        Maaginen kysymys tulee katalysaattorin kohdalla.
                        Onko tälläisestä mihinkään: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=13-4002
                        Kyseessä siis täysin yleismallinen "racing" katalysaattori. Meneekö tuollaisella ihmehärvelillä leimasta ongelmitta lävitte. Kyseessä kuitenkin vähäpäästöinen -91 rekisteröity 520i. Eli ei mitään rajaa hipoen läpimenemisiä, vaan niin ettei tarvitse jännittää päästömittauksessa.
                        Itse jättäisin hyllylle.. Tilaa mieluummin Marteliukselta paljon laadukkaammat kamat..

                        Tästä esim 2,5" katti;



                        Tai tästä;

                        Last edited by SushiX; 11-05-2013, 00:38.
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • kossusukka
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 72
                          • Tuusula

                          Kumpaa noista suosittelisit? Mitä eroa on metallisella ja keraamisella katilla? Metallinen ainakin kalliimpi, eli lienee paremmin suodattava?
                          E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                          Kuvia tallielämästä

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7041
                            • Forssa

                            Metallinen kestää paremmin rikkaita seoksia, eli ei pala pilalle ihan niin helposti kuin keraaminen. Enempää en osaa sanoa. Viisaammat paikkaa loput...
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2096
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Metallinen kestää paremmin rikkaita seoksia, eli ei pala pilalle ihan niin helposti kuin keraaminen. Enempää en osaa sanoa. Viisaammat paikkaa loput...
                              Jos en ihan väärin muista niin metallinen kestää paremmin osumaa kuin keraaminen.. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä..

                              Itsellä omasta löytyy esim 2kpl noita metallisia katteja.
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • Shameless
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 109
                                • Kirkkonummi

                                Omassa e30:een on istutettu m30b35 tekniikka! laatikko on getrac 260/6.. eli joko e34 taikka e28 palikkaa.. :think anywhore olen vaihtamssa siihen laatikko öljyt enkä tiedä mitä öljyy laittaisin ku laakkosella ei pystytty sanoo.. autoa en saa heti lähitulevaisuudessa ilmaan että voisin vilkasta laatikon kylkeen mitä siin lukee! mitä porukka on sinne laittanu? ja paljonko sinne menee ( 1,5l isch ) ?
                                BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                                BMW e30 316i-90

                                ex.
                                BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                                BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎