memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Originally posted by waudeville View Post
    Toi hetkellinen kulutusmittari on todellakin vain suuntaa antava kyllä se kiihdyttäessä harmittavasti vaan sinne oikeaan laitaan neula heilahtaa.Itse en sitä kamalasti seuraakkaan muuta kuin motarilla matka-ajossa.
    Onneksi ämmä femmassa ei tota edes ole, vaan tilalla öljyn lämpö.

    eikä kyllä pahemmin se kulutus kiinnostakkaan, tankataan aina kun on tarvetta tankata

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    Toi hetkellinen kulutusmittari on todellakin vain suuntaa antava kyllä se kiihdyttäessä harmittavasti vaan sinne oikeaan laitaan neula heilahtaa.Itse en sitä kamalasti seuraakkaan muuta kuin motarilla matka-ajossa.

    Leave a comment:


  • jjuly
    replied
    Olisko kellään mitään aavistusta mistä tuo hetkellisen kulutusmittarin ihmeellinen seilailu voisi johtua?

    Eli siis liikkeelle lähdettäessä mittari hyppää heti 20l ja sitten sinne 30l. Kaupunkiajossa mittari pyörii 20-25l tienoilla eli ei todellakaan järkevissä lukemissa. Matka-ajossa 80km/h vauhdissa kulutus näyttää suht järkeviä lukemia eli n. 10l mutta tämäkin vain siten että kaasua annetaan todella vähän. Eli siis matka-ajossa ei mittaria saa millään ilmeellä alle 10l, toisin kuin aikaisemmin ennen tätä "vikaa" tasakaasulla kulutus oli 10l ja kulutuksen sai myös helposti alle 10 vähän kuin kaasua hölläsi. Konejarruttaessa kulutus ei mene heti nollaan vaan jää n. muutamaksi sekunniksi paikoilleen 2-3l tienoille ja sitten hyppää nollaan. Aikaisemmin konejarrulla kulutus on heti hypännyt nollaan. Mitään tehottomuutta en ole havainnut eli auto siis kiihtyy normaalisti.

    Vikakoodit luettu, ei vikakoodeja. Kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu epäillessäni vian olevan siinä mutta ei ollutkaan. Imupuolen letkut tarkistettu. Seuraavaksi jos puhistaisi maffin. Lambdakin on uusi joten vika tuskin on siinä.

    Kellään ideoita? Kyseessä siis 525i.
    Last edited by jjuly; 07-02-2014, 12:26.

    Leave a comment:


  • Golde
    replied
    pystyykö e34 -92 bmw scannerilla nollaamaan airbagin valon ?

    Leave a comment:


  • kossusukka
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Mitä huolto toimia/ korjauksia, säätöjä kuuluisi kattoluukkuun tehdä? Toimii täydellisesti ja niin haluaisin että se jatkossakin tekee.
    E34 Sedan sähköluukulla.
    Rasvaa kiskot missä kattoluukku liikkuu, silikonipuikolla voitele tiivisteet ja paineilmalla varmista että vedenpoistoputket pysyy avonaisina. Näillä kattoluukku pitäisi pysyä kunnossa, ellei jotain omituista tapahdu.

    Leave a comment:


  • aakoo
    replied
    Originally posted by Saukko View Post
    Onko kukaan vaihtanu käsijarruvaijereita näihin? Lähinnä kiinnostaisi että kumpaa kautta vaihdetaan ja että miten v-mäinen homma tuo on oikeasti?
    Hep! o/

    Ei ole kovinkaan paha homma. Takakautta vaihto, tulee vaijerin kunnosta riippuen vetämällä helpohkosti läpi. Itsellä oli vaijerin kuoresta ruostunut se kuoren päällinen irti ja jäi putkeen kiinni, meni muutama hetki päätä raapiessa, kun uusi vaijeri ei suostunut menemään sisään. Jäi niin hyvin siihen putkeen kiinni, ettei silmämääräisesti erottanut.

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Mulla tyhjeni jarrunesteet kytkimen sylinterin kautta, osa numero 6 oli menny rikki:




    Valui nesteet kuskin matolle.
    tänään kävin tilaamassa kl-osista uudet kumit. 18.50€ kpl ja viikko menee.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by waudeville View Post
    Pitää koittaa tuota vielä.Just koittelin taas obc:n ja mittariston kautta. Ei apuja. Jarrunesteet oli vähissä ja herjat loppu,kun täytti säiliön,mutta vuotaa jostain,kun tyhjeni aikas nopeeta(parissa viikossa)
    Mulla tyhjeni jarrunesteet kytkimen sylinterin kautta, osa numero 6 oli menny rikki:




    Valui nesteet kuskin matolle.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Mitä huolto toimia/ korjauksia, säätöjä kuuluisi kattoluukkuun tehdä? Toimii täydellisesti ja niin haluaisin että se jatkossakin tekee.
    E34 Sedan sähköluukulla.

    Leave a comment:


  • Saukko
    replied
    Onko kukaan vaihtanu käsijarruvaijereita näihin? Lähinnä kiinnostaisi että kumpaa kautta vaihdetaan ja että miten v-mäinen homma tuo on oikeasti?

    Leave a comment:


  • Funki
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Voisin veikata, että termostaatilla on tulleet käyttötunnit täyteen. Ei varmaankaan puhalla kunnolla lämmintä ilmaa hyttiin kylmillä keleillä ?
    Termaria vähän itekki veikkailisin, tosin ihan hyvin on puskenu lämmintä ilmaa hyttiin hieman kovemmillakin pakkasilla :think

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Funki View Post
    Mistä johtuu että tyhjäkäynnillä lämmöt alkavat laskemaan siitä normaalista puoliväli merkistä, kun puhallus on päällä ja kun puhalluksen sammuttaa niin lämmöt nousevat normaaliin pikkuhiljaa?
    Voisin veikata, että termostaatilla on tulleet käyttötunnit täyteen. Ei varmaankaan puhalla kunnolla lämmintä ilmaa hyttiin kylmillä keleillä ?

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vuotaa jostain aika paljon siis.
    Parempi korjata nyt kuin sitten kun jarrut on poissa kokonaan.

    Löytyy märkä kohta luultavasti jostain.
    Juu aamulla tuota ihmettelinkin ja Morkain kanssa tultiin samaan lopputulokseen,eli osa no 2 on syypää,tai oikeasti edellinen omistaja,kun oli korjannut nuo rautalankaa surraamalla että kiristyis Pitää kävästä ostaan uudet ja vaihtaa kun ei näytä olevan kaksinen juttu.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Funki View Post
    Pari kysymystä olisi tuosta uudesta hankinnasta e34 525i touring.

    Mistä johtuu että tyhjäkäynnillä lämmöt alkavat laskemaan siitä normaalista puoliväli merkistä, kun puhallus on päällä ja kun puhalluksen sammuttaa niin lämmöt nousevat normaaliin pikkuhiljaa?

    Ja sitten on tämä mittariston pixeleitten "ralli", tuotakaan ei aina tee mutta yleensä pixelit lähtee ravaamaan auton lämmetessä.

    http://www.youtube.com/watch?v=7Za60...ature=youtu.be
    Kunhan ei yli puolenvälin mee ne lämmöt ni on hyvä.

    Mulla teki mittaristo kovilla pakkasilla tuota kerran . Toiminu taas tovin

    Leave a comment:


  • Funki
    replied
    Pari kysymystä olisi tuosta uudesta hankinnasta e34 525i touring.

    Mistä johtuu että tyhjäkäynnillä lämmöt alkavat laskemaan siitä normaalista puoliväli merkistä, kun puhallus on päällä ja kun puhalluksen sammuttaa niin lämmöt nousevat normaaliin pikkuhiljaa?

    Ja sitten on tämä mittariston pixeleitten "ralli", tuotakaan ei aina tee mutta yleensä pixelit lähtee ravaamaan auton lämmetessä.

    Last edited by Funki; 02-02-2014, 13:39.

    Leave a comment:

Working...
X