memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roisto
    replied
    Jumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.

    Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.

    E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    Olen diagnosoinut sen vesiventtiilien alla sijaitsevaksi kiertovesipumpuksi, koska se ei hurise kuten irallaan oleva toimiva tekee.
    Hurinasta ei voi toimintaa päätellä, koska pumpun siivet on magneetti vetoiset. Eli pumppu voi pyöriä ja hurista, mutta ropelli ei pyöri koska siivet on irronneet magneetista.

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ve_water_hose/ Tuon kuvan mukaan sieltä ainakin kiertovesipumppu löytyy.

    Omassa seiskassani sama vika. Kierroksilla sisään tuleva ilma polttaa kättä kovemmallakin pakkasella, mutta tyhjäkäynnillä taas sisään tulee vain kohtuu lämmintä. Olen diagnosoinut sen vesiventtiilien alla sijaitsevaksi kiertovesipumpuksi, koska se ei hurise kuten irallaan oleva toimiva tekee.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Eiks oireet vähän niinku viittaa just vesiventtiiliin? Kokeile nyt ainakin koputella
    Kokeillaan ensikeralla, jotain elämää siinä kuitenkin on koska välillä napsuu ihan selvästi. samalla tavalla kun toukassa.

    Originally posted by Sakkeri View Post
    Kiertovesipumppu? Onko M60 sitä?
    En tiedä, mutta kärsiikö m60 samalla tavalla vesipumpun siipien murtumisesta kun e36? mietin vain että jos siellä ei kone jaksa kierrättää vesiä tarpeeksi paikoillaan kennolle asti, mutta moottorin jäähdytykseen potku kuitenkin riittä. Voi olla vähän kaukaa haettua.

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Kiertovesipumppu? Onko M60 sitä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Voiko olla siitä? kuitenkin jatkovassa ajossa sanotaan vaikka +40 nopeuksissa puhaltaa kuumaa. Vain paikoilla seistessä/ruuhkassa jonottaessa tekee tuota.
    Eiks oireet vähän niinku viittaa just vesiventtiiliin? Kokeile nyt ainakin koputella

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Koputellut vesiventtiileitä jo?
    Voiko olla siitä? kuitenkin jatkovassa ajossa sanotaan vaikka +40 nopeuksissa puhaltaa kuumaa. Vain paikoilla seistessä/ruuhkassa jonottaessa tekee tuota.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    mistä kannattaa lähteä etsimään, kun hytissä ei meinaa lämpö riittää tyhjänkäynnillä ja kaupunkiajossa. Kone lämpenee kyllä ja viisari pysyy siellä missä pitää. M60b40 kyseessä.
    Koputellut vesiventtiileitä jo?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    mistä kannattaa lähteä etsimään, kun hytissä ei meinaa lämpö riittää tyhjänkäynnillä ja kaupunkiajossa. Kone lämpenee kyllä ja viisari pysyy siellä missä pitää. M60b40 kyseessä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Selvä homma, noiden ei varmaan kuulu pitää mitään mekkalaa? Kuten lohkolämmitin pitää, eli aamulla selviää rokkaakko laitteet vai ei.
    Ei pidä ääntä mutta vaikka toimisi, tuskin huomaat mitään eroa

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kaksi säteilijää pitäisi olla
    Selvä homma, noiden ei varmaan kuulu pitää mitään mekkalaa? Kuten lohkolämmitin pitää, eli aamulla selviää rokkaakko laitteet vai ei.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    m60 mikä lämppäri muoto tuosta löytyy lohko- säteily vai letkilämmitin
    kaksi säteilijää pitäisi olla

    Leave a comment:


  • Bode86
    replied
    Originally posted by Harju View Post
    Kumpi termostaatti m60 koneeseen olisi suomen oloissa parempi? 85 vai 95 asteinen?

    Enemmän hyllyssä tuota 85 asteista näyttäisi olevan, mutta eikö suomessa kylmänä maana voisi käyttää 95 asteista niin saisi sisälle enemmän lämpöä.
    Itsellä m50:ssä on 92 asteinen. Aikasempi oli joku pienempi ja ei lämpöä riittäny. eli suosittelisin tuota 95:sta.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    m60 mikä lämppäri muoto tuosta löytyy lohko- säteily vai letkilämmitin

    Leave a comment:


  • Harju
    replied
    Kumpi termostaatti m60 koneeseen olisi suomen oloissa parempi? 85 vai 95 asteinen?

    Enemmän hyllyssä tuota 85 asteista näyttäisi olevan, mutta eikö suomessa kylmänä maana voisi käyttää 95 asteista niin saisi sisälle enemmän lämpöä.

    Leave a comment:

Working...
X