memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tevu
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Mistäs päin olisi helpoin lähteä etsimään polttoaine suodatinta autosta?
    Auto ilmaan ja ryömi alle... oikealla tankin edessä, takaa katsottuna.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Mistäs päin olisi helpoin lähteä etsimään polttoaine suodatinta autosta?
    Oikean takapyörän läheisyydessä tankin kupeessa. Perä ylös ja kurkkimaan.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Mistäs päin olisi helpoin lähteä etsimään polttoaine suodatinta autosta?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Kysellääs täältäkin mielipidettä.
    Ongelmanahan on se että autoni nykii ja polttaa putkessa kiihdyttäessä, sekä tehot loppuvat 4000rpm jonka jälkeen kierrokset eivät tahdo nousta millään, kiertää paikaltaan aivan hyvin mutta ajossa ei taas oikein mitenkään yli 4000. Välillä nykii alemmillakin kierroksilla niin paljon että hermot tahtovat mennä.
    Tyhjäkäyntiä käy aivan hyvin.

    Autohan on seissyt edellisen omistajalla 2 vuotta. Ja tulpat tähän on vaihdettu mutta ei ollut asiaan auttanut.
    Moottorinahan on se m50b25 ja vuosimalliltaan 92 tehtaalta tullut?

    Mitkäs aiheuttavat tälläisiä oireta? Sytytyspuolat? Tunnistimet?:think
    Polttoainesuodatin melkeen tukkeessa?

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Kysellääs täältäkin mielipidettä.
    Ongelmanahan on se että autoni nykii ja polttaa putkessa kiihdyttäessä, sekä tehot loppuvat 4000rpm jonka jälkeen kierrokset eivät tahdo nousta millään, kiertää paikaltaan aivan hyvin mutta ajossa ei taas oikein mitenkään yli 4000. Välillä nykii alemmillakin kierroksilla niin paljon että hermot tahtovat mennä.
    Tyhjäkäyntiä käy aivan hyvin.

    Autohan on seissyt edellisen omistajalla 2 vuotta. Ja tulpat tähän on vaihdettu mutta ei ollut asiaan auttanut.
    Moottorinahan on se m50b25 ja vuosimalliltaan 92 tehtaalta tullut?

    Mitkäs aiheuttavat tälläisiä oireta? Sytytyspuolat? Tunnistimet?:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    Eikös tuossa linkittämässäni Pentosinin PDF:ssä kerrota, että 81 22 9 407 549 ja 81 22 1 468 879 ovat samaa ainetta?

    Ja jos M6162 korvaa 81 22 9 407 549-öljyn, niin eikö se silloin korvaa myös 81 22 1 468 879-öljyn?

    CHF 11S ja CHF 7.1 kun sekoittaa, ne ilmeisesti puuroutuvat.
    Kyllä ja silloin M6162 sinne käy, mutta käykö se yhteen CHF 7.1 kanssa? Kun tuota järjestelmää on aika vaikea huuhdella kokonaan.

    Pitää ottaa hieman öljyä säiliöstä ja sekoittaa erillisessä purkissa M6162 kanssa. Lämmitellä ja ravistella yms...

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kai m6162 sinne voi laittaa, onhan se mineraali pohjaista kuten chf7.
    Eikös tuossa linkittämässäni Pentosinin PDF:ssä kerrota, että 81 22 9 407 549 ja 81 22 1 468 879 ovat samaa ainetta?

    Ja jos M6162 korvaa 81 22 9 407 549-öljyn, niin eikö se silloin korvaa myös 81 22 1 468 879-öljyn?

    CHF 11S ja CHF 7.1 kun sekoittaa, ne ilmeisesti puuroutuvat.

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Itselläni pitää E34 pientä rahinaa joka kuuluu häiritsevästi kun ottaa musiikin pois ja ei paina sitä kaasua kamalasti. Ääni kuulostaisi tulevan vaihdelaatikosta. Onko kellään tarkkaa tietoa mikä ton voisi aiheuttaa? Alko vaan yhtäkkiä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    Mutta miksi google väittää tuota 81 22 9 407 549-öljyä juurikin CHF 7.1? :think


    Joo, rahastusta. Monella eri numerolla samaa ainetta: http://www.pentosin.net/pressrelease..._CHF7-1_V2.pdf
    Kai m6162 sinne voi laittaa, onhan se mineraali pohjaista kuten chf7.

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Mutta miksi google väittää tuota 81 22 9 407 549-öljyä juurikin CHF 7.1? :think


    Joo, rahastusta. Monella eri numerolla samaa ainetta: http://www.pentosin.net/pressrelease..._CHF7-1_V2.pdf
    Last edited by Sakkeri; 11-01-2014, 23:40.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    http://motonet.fi/fi/tuote/590007/BM...oljy-vihrea-1l

    Löytyy Oulussa myös Puuilosta ainakin, eli ei mitään äärimmäisen spesiaalia.
    Alunperin on Pentosin CHF 7.1 BMW Part No. 81 22 1 468 879, muuttuu 9/91 Pentosin CHF 11S BMW Part No. 82 11 1 468 041. Mutta valmistajan mukaan nuo ei ole sekoitus kelpoisia keskenään. Tuo ei korvaa kumpaakaan ja tämä http://motonet.fi/fi/tuote/590002/VA...keltavihrea-1l korvaisi chf11s:n.

    Kai sinne voisi laittaa s6161, mutta miten tuon järjestälmän saa huuhdeltua iskareita myöten?

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied


    Löytyy Oulussa myös Puuilosta ainakin, eli ei mitään äärimmäisen spesiaalia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    M5:sen ohjaus/peräntasonsäätö öljy, ilmeisesti pentosin 7.1? Sen valmistus lopetettu, mitä tilalle? Miten järjestelmän saa huuhdeltua?

    Leave a comment:


  • jjjjanski
    replied
    Kukaan asennellut 525tds:ään (vm 95) isoa OBC:ta? Tiedustelin Kokkolan kust-carilta tuota koodiplugia niin suolaiset 157€ ja olisi vaatinut 42-numeroisen koodinki vielä jostain? Vinkkejä saa antaa mistä mahdollisesti tuon saa halvemmalla, ja mikä on tuo vaadittava koodi?

    Vanhempiin on toki halvempi ja menee ilman mitään koodeja tilaus.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Geijjo View Post
    kokeileppa irrottamalla ilmamäärämittarin johto,e36 326 tdsa harrasti samaa ja vika oli ilmamäärämittarissa.
    saattoi toimia pitkäänkin mut välillä vittuili jatkuvasti.
    E34:ssä ei ole ilmamäärämittaria ollenkaan.

    Leave a comment:

Working...
X