Hyvää uuttavuotta ja silleen !
E34:kin päätti antaa hyvän lahjan uudelle vuodelle, nimittäin lämppärin puhaltimella taisi tulla kilometrit täyteen. Onhan se inissyt sillontällön jo pidemmän aikaa, mutta nyt se vaan metelöi ja puhallusteho tuntuu olevan heikompi, kuin kuuluisi. Kaikki nopeudet kuitenkin toimivat.
Kysymys kuuluukin, kun näitä on ilmeisesti saanut kahdella erimerkkisellä puhallinsysteemillä (behr, siemens? ) , että ovatko puhaltimet kuitenkin vaihtokelpoisia keskenään, vai pitääkö löytää juuri oikeanlainen vaihto-osa ?
Jos puhaltimet eivät ole vaihtokelpoisia, niin mistä tiedän minkälainen puhallin autooni sopii, vai onko ainoa vaihtoehto purkaa ja katsoa ? Auto on kuitenkin kokoajan ajossa, niin olisi mukava purkaa vasta sittenkun on vaihto-osakin.
Auto on siis e34 sedan, 4/92, m50b25, ei ilmastointia, mutta raitisilmansuodatin löytyy.
Kaikki muutkin vinkit puhaltimen vaihtamiseen ovat tervetulleita ja kannattaako joitain muitakin osia varata tähän hommaan, kuin uusi puhallin ?
E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Incarnated View PostItellä oli autossa ostaessa pissapoika pimeä, siinä oli syynä se, että tasoanturin ja pumpun johdot olivat väärinpäin, kannattaa tarkistaa
Varsinkin jos autossa on vielä se erillinen tehopesusäiliö, on vielä yks väärä liitäntämahdollisuus enempi
Leave a comment:
-
-
Osaisko joku kertoa miksi tuolla on kaksi eri lambdan numeroa, ja tuo yks lambda(25) kokonaan ilman osanumeroa?
20 OXYGEN SENSOR L=1450MM 1 11781735710 $215.65 See SI 110792523
20 OXYGEN SENSOR L=1450MM 1 11781735680
Tuo SI vissiin viittaa johonkin huoltotiedotteeseen tms?
Lähinnä nyt ihan sillä et kummalla osanumerolla mun pitäs se lambda metsästää?
Auto on -91 M50B25 koneinen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ooopeee View PostMikä releistä -89 525 bemussa on pissapojan rele ? Ei oo vikaa viiksessä , sulakkeet ehjät ja moottori toimii suoralla virralla ?
Etm ei mielestäni sitä relettä näyttänyt
Varsinkin jos autossa on vielä se erillinen tehopesusäiliö, on vielä yks väärä liitäntämahdollisuus enempi
Leave a comment:
-
-
Mikä releistä -89 525 bemussa on pissapojan rele ? Ei oo vikaa viiksessä , sulakkeet ehjät ja moottori toimii suoralla virralla ?
Etm ei mielestäni sitä relettä näyttänyt
Leave a comment:
-
-
Originally posted by waudeville View Postoliskos mahdollisesti repsikan tunnistinmaton liitin:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Klasu- View PostWangel : Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa, ettei ole mitään relepatentteja siellä umpioiden "suojamuovien" takana, esim. mallia toisen valon syöttö releytetty jostain muualta tmv.
Joskus näihin lienee jossain moinen ohje ollut jaossa, kun edellinen omistaja oli tohon sellaisenkin patentin kyennyt tekemään muun hyvän ohella.
Tämä johtuisi siis viallisesta LKM - modulista, tarkemmin sen releestä, tai juotoksista. Rele on "kaksinapainen", ja usein käy niin, että toinen etuvalo pimenee, ei molemmat.
Jos molemmat ajovalot todella toimii LKM:n kautta, niin mikäli autosta löytyy ajovalojen sähköinen korkeudensäätö, säätömoottoreilta liittimet irti, ja uusi kokeilu.
Säätömoottorien häiriönpoistokondensaattorit kypsyy ajankanssa, ja voivat aiheuttaa ajotietokoneen turhia herjoja.
Leave a comment:
-
-
Wangel : Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa, ettei ole mitään relepatentteja siellä umpioiden "suojamuovien" takana, esim. mallia toisen valon syöttö releytetty jostain muualta tmv.
Joskus näihin lienee jossain moinen ohje ollut jaossa, kun edellinen omistaja oli tohon sellaisenkin patentin kyennyt tekemään muun hyvän ohella.
Tämä johtuisi siis viallisesta LKM - modulista, tarkemmin sen releestä, tai juotoksista. Rele on "kaksinapainen", ja usein käy niin, että toinen etuvalo pimenee, ei molemmat.
Jos molemmat ajovalot todella toimii LKM:n kautta, niin mikäli autosta löytyy ajovalojen sähköinen korkeudensäätö, säätömoottoreilta liittimet irti, ja uusi kokeilu.
Säätömoottorien häiriönpoistokondensaattorit kypsyy ajankanssa, ja voivat aiheuttaa ajotietokoneen turhia herjoja.Last edited by Klasu-; 27-12-2013, 11:03.
Leave a comment:
-
-
Osaisiko joku kertoa mistä lähteä etsimään vikaa airbageista? Kuskille ja apukuskille tulee sama teksti "remain under limiting value" kun on INPA:lla katottu. Molemmilla turvatyynyt. Ja auto on 525tds -95
Leave a comment:
-
-
Mistäs päin osais alkaa vikaa etsimään kun check control ilmoittaa--> dip beam. Vikailmoitushan taitaa koskea lähivaloja, kaikki valot toimii normaalisti,ilmeisesti vika tuolla lkm päässä,mutta onko siellä jotain vakipaikkaa joka kannattais tarkistaa?. Lampulille tulevaa jännitettä en ole vielä mittaillut,jos se olis alakanttiin niin voisko se aiheuttaa ilmoituksen? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostMoni muukin varmaan ois kiitollinen jos tietäs. Äärimmäisen harvinainen lisävaruste. Melkeinpä varmaan voisi verrata neulan etsimistä heinäsuovasta vai miten se meni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by proload View PostOnko kellään tietoa mistä sais sellasen jääkaapin keskikonsoliin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jylyppy View PostMitäs lisäosia mä nyt tartten, että saan pelaamaan tuon salmiakkiratin tuossa sigun 525:a. Eli nyt paikallaan se vakio nelipuolanen "kaanian ratti". Josse se slipnring lukitustappi eri kohdassa, mitä tässä uudessa ratissa. Lisäksi airbagin liitin on erilainen, mutta sen nyt voi vaihtaa tuosta vanhasta, eli se ei ole ongelma. Samoten töötin johto pitää kolvata.
Mutta onko tuohon nyt olemassa se joku erilainen(sopiva) muovipulikka, mitä esim E36:a oli jolla sai juurikin tuommoisen salmiakkiratin pelaamaan, vanhan nelipuolasen tilalle.
Muuten homma onkin leikkaa liimaa johdot yhteen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: