memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jj5
    replied
    Hyvää uuttavuotta ja silleen !

    E34:kin päätti antaa hyvän lahjan uudelle vuodelle, nimittäin lämppärin puhaltimella taisi tulla kilometrit täyteen. Onhan se inissyt sillontällön jo pidemmän aikaa, mutta nyt se vaan metelöi ja puhallusteho tuntuu olevan heikompi, kuin kuuluisi. Kaikki nopeudet kuitenkin toimivat.

    Kysymys kuuluukin, kun näitä on ilmeisesti saanut kahdella erimerkkisellä puhallinsysteemillä (behr, siemens? ) , että ovatko puhaltimet kuitenkin vaihtokelpoisia keskenään, vai pitääkö löytää juuri oikeanlainen vaihto-osa ?
    Jos puhaltimet eivät ole vaihtokelpoisia, niin mistä tiedän minkälainen puhallin autooni sopii, vai onko ainoa vaihtoehto purkaa ja katsoa ? Auto on kuitenkin kokoajan ajossa, niin olisi mukava purkaa vasta sittenkun on vaihto-osakin.

    Auto on siis e34 sedan, 4/92, m50b25, ei ilmastointia, mutta raitisilmansuodatin löytyy.

    Kaikki muutkin vinkit puhaltimen vaihtamiseen ovat tervetulleita ja kannattaako joitain muitakin osia varata tähän hommaan, kuin uusi puhallin ?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Incarnated View Post
    Itellä oli autossa ostaessa pissapoika pimeä, siinä oli syynä se, että tasoanturin ja pumpun johdot olivat väärinpäin, kannattaa tarkistaa
    Varsinkin jos autossa on vielä se erillinen tehopesusäiliö, on vielä yks väärä liitäntämahdollisuus enempi
    Varsinaiselle pikkusäiliölle ei tullut virtaa kirveelläkään , tehopesusäiliön heitin pois ja sieltä heitin virrat tohon 1,3L pönttöön, nii joha alko nestettä tulee

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied


    Osaisko joku kertoa miksi tuolla on kaksi eri lambdan numeroa, ja tuo yks lambda(25) kokonaan ilman osanumeroa?

    20 OXYGEN SENSOR L=1450MM 1 11781735710 $215.65 See SI 110792523

    20 OXYGEN SENSOR L=1450MM 1 11781735680

    Tuo SI vissiin viittaa johonkin huoltotiedotteeseen tms?

    Lähinnä nyt ihan sillä et kummalla osanumerolla mun pitäs se lambda metsästää?
    Auto on -91 M50B25 koneinen

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Mikä releistä -89 525 bemussa on pissapojan rele ? Ei oo vikaa viiksessä , sulakkeet ehjät ja moottori toimii suoralla virralla ?
    Etm ei mielestäni sitä relettä näyttänyt
    Itellä oli autossa ostaessa pissapoika pimeä, siinä oli syynä se, että tasoanturin ja pumpun johdot olivat väärinpäin, kannattaa tarkistaa
    Varsinkin jos autossa on vielä se erillinen tehopesusäiliö, on vielä yks väärä liitäntämahdollisuus enempi

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Mikä releistä -89 525 bemussa on pissapojan rele ? Ei oo vikaa viiksessä , sulakkeet ehjät ja moottori toimii suoralla virralla ?
    Etm ei mielestäni sitä relettä näyttänyt

    Leave a comment:


  • rami koivisto
    replied
    Originally posted by waudeville View Post
    oliskos mahdollisesti repsikan tunnistinmaton liitin:think
    On katottu eikä tuntunu vikaa olevan. Mites ne jotku anturit keulasa, voisko niisä olla jotaki? Ja misä niitten pitäs olla?

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Wangel : Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa, ettei ole mitään relepatentteja siellä umpioiden "suojamuovien" takana, esim. mallia toisen valon syöttö releytetty jostain muualta tmv.
    Joskus näihin lienee jossain moinen ohje ollut jaossa, kun edellinen omistaja oli tohon sellaisenkin patentin kyennyt tekemään muun hyvän ohella.
    Tämä johtuisi siis viallisesta LKM - modulista, tarkemmin sen releestä, tai juotoksista. Rele on "kaksinapainen", ja usein käy niin, että toinen etuvalo pimenee, ei molemmat.

    Jos molemmat ajovalot todella toimii LKM:n kautta, niin mikäli autosta löytyy ajovalojen sähköinen korkeudensäätö, säätömoottoreilta liittimet irti, ja uusi kokeilu.
    Säätömoottorien häiriönpoistokondensaattorit kypsyy ajankanssa, ja voivat aiheuttaa ajotietokoneen turhia herjoja.
    Eipä ole relepatentteja tehty tuohon ja korkeudensäätömoottorit on joutaneet eläkeelle aikapäivää sitten... Mutta täytyy mittailla nuo lampuille tulevat jännitteet ekaks ja sitten melkein aukaista tuo lkm poksi,näkyisikö siellä huonoja juotoksia. Tuon lkm:n pystyy ilmeisesti myöskin modaamaan ettei ilmoituksia tule,mutta kivahan se olis jos toimisi sillälailla kuin insinöörit on sen suunnitelleet.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Wangel : Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa, ettei ole mitään relepatentteja siellä umpioiden "suojamuovien" takana, esim. mallia toisen valon syöttö releytetty jostain muualta tmv.
    Joskus näihin lienee jossain moinen ohje ollut jaossa, kun edellinen omistaja oli tohon sellaisenkin patentin kyennyt tekemään muun hyvän ohella.
    Tämä johtuisi siis viallisesta LKM - modulista, tarkemmin sen releestä, tai juotoksista. Rele on "kaksinapainen", ja usein käy niin, että toinen etuvalo pimenee, ei molemmat.

    Jos molemmat ajovalot todella toimii LKM:n kautta, niin mikäli autosta löytyy ajovalojen sähköinen korkeudensäätö, säätömoottoreilta liittimet irti, ja uusi kokeilu.
    Säätömoottorien häiriönpoistokondensaattorit kypsyy ajankanssa, ja voivat aiheuttaa ajotietokoneen turhia herjoja.
    Last edited by Klasu-; 27-12-2013, 11:03.

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    oliskos mahdollisesti repsikan tunnistinmaton liitin:think

    Leave a comment:


  • rami koivisto
    replied
    Osaisiko joku kertoa mistä lähteä etsimään vikaa airbageista? Kuskille ja apukuskille tulee sama teksti "remain under limiting value" kun on INPA:lla katottu. Molemmilla turvatyynyt. Ja auto on 525tds -95

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Mistäs päin osais alkaa vikaa etsimään kun check control ilmoittaa--> dip beam. Vikailmoitushan taitaa koskea lähivaloja, kaikki valot toimii normaalisti,ilmeisesti vika tuolla lkm päässä,mutta onko siellä jotain vakipaikkaa joka kannattais tarkistaa?. Lampulille tulevaa jännitettä en ole vielä mittaillut,jos se olis alakanttiin niin voisko se aiheuttaa ilmoituksen? :think

    Leave a comment:


  • proload
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Moni muukin varmaan ois kiitollinen jos tietäs. Äärimmäisen harvinainen lisävaruste. Melkeinpä varmaan voisi verrata neulan etsimistä heinäsuovasta vai miten se meni.
    Juu harvinainen taitaa olla. Yhden olen nähnyt. Ei taida kukaan sellasta myydä vaikka omistaisikin.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by proload View Post
    Onko kellään tietoa mistä sais sellasen jääkaapin keskikonsoliin?
    Moni muukin varmaan ois kiitollinen jos tietäs. Äärimmäisen harvinainen lisävaruste. Melkeinpä varmaan voisi verrata neulan etsimistä heinäsuovasta vai miten se meni.

    Leave a comment:


  • proload
    replied
    Onko kellään tietoa mistä sais sellasen jääkaapin keskikonsoliin?

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Jylyppy View Post
    Mitäs lisäosia mä nyt tartten, että saan pelaamaan tuon salmiakkiratin tuossa sigun 525:a. Eli nyt paikallaan se vakio nelipuolanen "kaanian ratti". Josse se slipnring lukitustappi eri kohdassa, mitä tässä uudessa ratissa. Lisäksi airbagin liitin on erilainen, mutta sen nyt voi vaihtaa tuosta vanhasta, eli se ei ole ongelma. Samoten töötin johto pitää kolvata.

    Mutta onko tuohon nyt olemassa se joku erilainen(sopiva) muovipulikka, mitä esim E36:a oli jolla sai juurikin tuommoisen salmiakkiratin pelaamaan, vanhan nelipuolasen tilalle.
    osa nro. 32311162088
    Muuten homma onkin leikkaa liimaa johdot yhteen.

    Leave a comment:

Working...
X