memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stig0
    replied
    En äkkiseltään parempaa topikkia tälle kysymykselle löytänyt joten laitan tänne. Mitkä öljyruiskut kannattais laittaa S38B36 moottoriin?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Jumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.

    Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.

    E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(
    Originally posted by ooopeee View Post
    Tämä kiinnostaisi minuakin, kun tuo pieni obc on jouten muuten. Ei luulisi ihan mahdoton homma olevan.
    Tuossa parhaimmat ohjeet mitkä tähän hätään löysin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by addee View Post
    Tuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.

    Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.

    Missähän mahtais olla vikaa?
    Liian laihaa pakkasnestettä..

    Leave a comment:


  • addee
    replied
    Tuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.

    Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.

    Missähän mahtais olla vikaa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    onkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan
    Hanki sellainen missä on kiertovesipumppu niin pelaa.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    onkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Muistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think
    Juu taidat olla ihan oikeassa. Mieli väärässä mallissa...

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Tuosta kiertovesipumpusta vielä:

    Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.



    K9 "Auxiliary water pump relay"

    Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
    Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.

    Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?
    kertokaas kun löytyy ratkaisua.itellä puhaltaa heikosti ja sivuikkunat ihan jäässä kun ajelee. Ei vaan viitti tonne pakkaseen säkkipimeeseen lähtee katteleen töitten jälkeen toi rele pitääkin tsekata ensin

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Muistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    Osaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.

    Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?
    Vikakoodi siellä on tallessa mutta vikatilan pitäisi poistua kun kytket toimivan lambdan paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Osaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.

    Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Tuosta kiertovesipumpusta vielä:

    Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.



    K9 "Auxiliary water pump relay"

    Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
    Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.

    Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Voiko olla siitä? kuitenkin jatkovassa ajossa sanotaan vaikka +40 nopeuksissa puhaltaa kuumaa. Vain paikoilla seistessä/ruuhkassa jonottaessa tekee tuota.
    Laita virrat päälle ja lämmöt täysille + puhallin minimiin. Mene konehuoneen puolelle kuuntelemaan kuuluuko vesiventtiilien luota surinaa. Joa ei kuulu mitään, pumppu rikki. Jos surisee pura pumppu ja katso miksei kierrätä vettä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Kokeillaan ensikeralla, jotain elämää siinä kuitenkin on koska välillä napsuu ihan selvästi. samalla tavalla kun toukassa.
    Hemmetti, sekoilin kyllä kunnolla. Siis viittaa kiertovesipumpun häiriöön... osa 1 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ve_water_hose/

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Jumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.

    Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.

    E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(
    Tämä kiinnostaisi minuakin, kun tuo pieni obc on jouten muuten. Ei luulisi ihan mahdoton homma olevan.

    Leave a comment:

Working...
X