E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En äkkiseltään parempaa topikkia tälle kysymykselle löytänyt joten laitan tänne. Mitkä öljyruiskut kannattais laittaa S38B36 moottoriin?
-
-
Originally posted by Roisto View PostJumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.
Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.
E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(Originally posted by ooopeee View PostTämä kiinnostaisi minuakin, kun tuo pieni obc on jouten muuten. Ei luulisi ihan mahdoton homma olevan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by addee View PostTuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.
Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.
Missähän mahtais olla vikaa?
Leave a comment:
-
-
Tuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.
Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.
Missähän mahtais olla vikaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zetz View Postonkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan
Leave a comment:
-
-
onkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostMuistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Klasu- View PostTuosta kiertovesipumpusta vielä:
Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.
K9 "Auxiliary water pump relay"
Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.
Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?toi rele pitääkin tsekata ensin
Leave a comment:
-
-
Muistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostOsaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.
Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?
Leave a comment:
-
-
Osaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.
Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?
Leave a comment:
-
-
Tuosta kiertovesipumpusta vielä:
Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.
K9 "Auxiliary water pump relay"
Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.
Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spiddu View PostVoiko olla siitä? kuitenkin jatkovassa ajossa sanotaan vaikka +40 nopeuksissa puhaltaa kuumaa. Vain paikoilla seistessä/ruuhkassa jonottaessa tekee tuota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKokeillaan ensikeralla, jotain elämää siinä kuitenkin on koska välillä napsuu ihan selvästi. samalla tavalla kun toukassa.osa 1 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ve_water_hose/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Roisto View PostJumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.
Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.
E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(
Leave a comment:
-
Leave a comment: