Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Ehjältä ja hyvin pidetyltä, ovet ehjät ja muutenkin päällisin puolin ikäisekseen siisti. Sisältä jopa erinomainen, kuskin penkki on ainoa kohta sisustassa josta huomaa että tuolla on ajettukin joskus.

    Näppäsin kierroksen jarruja, muutaman tiivisteen koneeseen ja uudet liemet sisään. Takaluukun sähköt kaipaa vielä huomiota ja luukku tarvii uudet kaasujouset. Jospa tuo sitten kelpaisi tenavien kuskaukseen paremmalle puoliskolle.
    Ok.Taitaa näissä olla aina jotain normaalia kuluvien osien vaihtoa vaikka minkalaisen hankkii. Onnea uudelle e39

    Tässä ei ole mitään vikaa ja valmiiksi tingitty hinta:think

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Miltäs auto vaikuttaa? Mitäs meinaat sille tehdä?
    Ehjältä ja hyvin pidetyltä, ovet ehjät ja muutenkin päällisin puolin ikäisekseen siisti. Sisältä jopa erinomainen, kuskin penkki on ainoa kohta sisustassa josta huomaa että tuolla on ajettukin joskus.

    Näppäsin kierroksen jarruja, muutaman tiivisteen koneeseen ja uudet liemet sisään. Takaluukun sähköt kaipaa vielä huomiota ja luukku tarvii uudet kaasujouset. Jospa tuo sitten kelpaisi tenavien kuskaukseen paremmalle puoliskolle.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Sinkki siellä vain tekee tehtäväänsä, pelkkä kosmeettinen ongelma.
    Johonkin pisteeseen se on varmasti noinkin. Mutta ei kyllä itse pysty maksamaan useita tonneja autosta, jossa on edes se kosmeettinen haitta. 500€ Corollassa ihan sama, mutta jos haluaa auton, jossa olisi itselle muukin kuin se käyttöarvo niin alkaa ahdistaa.

    Ja sitten kun se kosmeettinen haitta muuttuu kuitenkin vielä jossain vaiheessa muuksikin kuin kosmeettiseksi.

    Edit: ja tiedän kyllä mihin viittasit ja että kyseessä oli sarkasmi

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Aika jännä kun monella alkaa sitä maalirupea ja ruostetäplää pukkaamaan, ei tehdä asialle mitään, katellaan pari vuotta tekemättä mitään miten kukka ja ruostetäplä kasvaa kasvamistaan.

    Sen jälkeen ei tehdä mitään ja näky sen näkyinen.
    Sinkki siellä vain tekee tehtäväänsä, pelkkä kosmeettinen ongelma.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Joskus huhtikuussa 2015 kyselin tuosta samasta autosta silloiselta omistajalta, kilometrejä oli 187500km silloin, korin sanottiin olevan aika ok "Yhden oven alalaita on alkanut muuttaa väriään hieman ja takaluukussa on peukalonpään kokoinen kupliva alue."
    Ok. Luulen että tämä ei ole kauaa myynnissä. Hinnassa on varmaan tinkivaraa vielä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Oli se noita molempia. Nyt se on tuolla tallissa työn alla..
    Miltäs auto vaikuttaa? Mitäs meinaat sille tehdä?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by janke View Post

    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
    Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
    Oli se noita molempia. Nyt se on tuolla tallissa työn alla..

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Aika jännä kun monella alkaa sitä maalirupea ja ruostetäplää pukkaamaan, ei tehdä asialle mitään, katellaan pari vuotta tekemättä mitään miten kukka ja ruostetäplä kasvaa kasvamistaan.

    Sen jälkeen ei tehdä mitään ja näky sen näkyinen.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Siinä jollekin taas hyvä vaihtoehto 530. Varusteet kohtuu hyvät, mutta grillit puuttuu etupenkeistä. Jollain tapaa ei itseä säväytä ja eikä viitsi lähteä taaskaan noin kauas katsomaan. En tiedä pitääkö kilometrit paikkaansa:think Mutta käykää joku läheltä katsomassa jos tällästä olette hankkimassa.
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/8666692
    Joskus huhtikuussa 2015 kyselin tuosta samasta autosta silloiselta omistajalta, kilometrejä oli 187500km silloin, korin sanottiin olevan aika ok "Yhden oven alalaita on alkanut muuttaa väriään hieman ja takaluukussa on peukalonpään kokoinen kupliva alue."

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Siinä jollekin taas hyvä vaihtoehto 530. Varusteet kohtuu hyvät, mutta grillit puuttuu etupenkeistä. Jollain tapaa ei itseä säväytä ja eikä viitsi lähteä taaskaan noin kauas katsomaan. En tiedä pitääkö kilometrit paikkaansa:think Mutta käykää joku läheltä katsomassa jos tällästä olette hankkimassa.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Inpa kannattaa ehdottomasti hankkia, eipä se ebayssä ole kuin muutaman kympin. Yhden vikakoodinluvun hinnalla saa omat vehkeet.

    On se minullakin, webaston vikakoodit luin sillä kerran ja farkun peränkorkeutta hieman säädin, muuta käyttöä ei ole ollut.

    Enemmän noita ihan perinteisiä vikoja, väljiä niveliä jne.

    Hyvä kuitenkin olla olemassa.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

    Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
    Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
    Reilu vuosi sitten tuo olisi ollut tonnin enemmän, tuntuu että hinnat on tulleet alas aika hyvin. Oxfordgrün on melkein musta talvella mutta auringonpaisteessa aika tyylikäs. Niin ja tummasta vihreästä ei pienet ruskeat pilkut erotu niin hyvin kuin hopeasta tai valkoisesta..ö
    Last edited by petterihi; 28-02-2017, 19:16.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
    Mun mielestä olisi, ilmoituksen perusteella asiallinen auto. Kelpaisi itsellenikin. Väri on makuasioita, mun mielestä parempi kuin harmaa tai musta.

    Tuohon kun heittäisi alle vaikka Styling 42 niin olisi ulkonäkökin kohdillaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

    Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
    Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
    Uudemmissa sillä diagnostiikalla on vielä paljon enemmän käyttöä kuin E39:ssä. Esim. e60 kun akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle, akun koon/kapasiteetin vaihtuessa pitää koodata muutos autoon, webaston lukitus pitää avata testerillä ym.. Eli itse sanoisin, että BMW kanssa kyllä kannattaa se INPA/DIS/ISTA hankkia, jos auto on 95->.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by MaxSound View Post
    80tkm takana hintahaitarin alapään Facelift E39 525DA Toukalla. Ostaessa oli 360tkm, nyt on 440tkm.

    Perille tuo on aina vienyt. Moottori ja laatikko pelaa kivasti.

    Muuta remppaa on sitten ollut, osa pakollista ja osa ennakoivaa.

    - Takajarrulevyt + palat
    - Etujarrulevyt + palat
    - Oikea Takapyöränlaakeri
    - Oikea Taka ABS-anturi
    - Etu- ja takaiskarit
    - Reaktiotangot
    - Alatukivarret
    - Uudet Xenonpolttimot, EvoX-R:t ja ajovalojen pleksit
    - Konepellin avausvaijeri
    - Puhallinmoottori
    - Ylävesiletkun muovilähtö
    - Turbon alipaineletkut
    - Koiranluut
    - Taka-aurauksensäätötangot
    - Takakelkan puslat
    - Kardaani ja vetarit, ehjät purkuosat
    - Takailmajousi
    - Vesipumppu ja termarit
    - Webasto vaihdettu ehjään
    - Hehkut
    - Takakontin avauspainike/kilpivalopaketti


    Näiden lisäksi toki normaalit öljy- ja suodatinhuollot. Onhan siinä ollut remppaa melkoisesti.

    Ja tämä ei ollut edes täysin huoltamatta jätetty yksilö, edellisen omistajan ajalta kuitteja 10k€ edestä

    Säästövinkki E39 ostoa harkitsevalle - Jos auto tärisee tai tutisee edes ihan vähän, se ei korjaannu renkaiden tasapainotuksella vaan alustajumppaa on luvassa. Paljon.
    Saa varautua vaihtamaan kaiken.

    Paljonhan tuolla on ajettu, niin eipä nuo remontit toki yllätyksenä tullut. Onneksi saa edes itse tehtyä ja saksasta saa osia kohtuuhintaan, muuten olisi tullut konkurssi

    Laatikko ja turbiini on orggis, öljyt vaihdettu uudesta asti 80tkm välein - katsotaan milloin tuo surullisenkuuluisa GM räjähtää

    Mukava auto kun kaikki on kunnossa, mutta vaatii näin vanhemmiten vähän huolenpitoa
    Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

    Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
    Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
    Last edited by janke; 28-02-2017, 18:46.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎