Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Arvelinki näin. Mun ei tuskin tarvi revittellä miljoonaa tuola tien päällä, mutta ohitse mentäessä tuo nykyinen jaksaa tarpeeksi vääntää joten, jos 520 vääntää samoihin, niin hyvä juttu. Mulle riittää se. Täytyy suunitella.
    Ruotsalaisten mittauksia: M52B25 vs. M54B22 (Noi moottorityypit on mun oletuksia, ei 100% varmuutta)

Eli kierroslukuja jos pyöristää 100 rpm tarkkuuteen niin:

M52B25 vääntö 220Nm @ 4500 rpm
    M54B22 vääntö 194Nm @ 5000 rpm

M52B25 teho 120kW @ 5300 rpm
    M54B22 teho 119kW @ 6300 rpm

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Ohituskiihtyvyys kunnolla laulattaen kierroksilla suunnilleen sama.
    Kuitenkin, 523 normaaliajossa vähän vääntävämpi.
    Ei suuren suurta eroa.
    Kokeile.
    Arvelinki näin. Mun ei tuskin tarvi revittellä miljoonaa tuola tien päällä, mutta ohitse mentäessä tuo nykyinen jaksaa tarpeeksi vääntää joten, jos 520 vääntää samoihin, niin hyvä juttu. Mulle riittää se. Täytyy suunitella.

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Mites noi viimesimmät 520 tuplavanokset että vastaako ne tehoiltaan samaa kun minun nykyinen 523 single vanos? Näitä 520 on vain niin pirusti myynnissä?
    Ohituskiihtyvyys kunnolla laulattaen kierroksilla suunnilleen sama.
    Kuitenkin, 523 normaaliajossa vähän vääntävämpi.
    Ei suuren suurta eroa.
    Kokeile.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Mites noi viimesimmät 520 tuplavanokset että vastaako ne tehoiltaan samaa kun minun nykyinen 523 single vanos? Näitä 520 on vain niin pirusti myynnissä?

Leave a comment:

• _Rontti
    replied
    Siis, oliko alkupään e60 bensoissakin joitain ongelmia, mitä myöhemmin paranneltiin? Vai koskiko noi lähinnä dieseleitä?
    Eikös e39 faceliftiin tullut äänieristykseen jotain päivitystä?
    Osa koskee bensamallei myös. Esim alkupään ccc on aika vikaherkkä, myös ibs on yks vikakohde.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    Alkupään e60 on ollut aikapaljon murheita, itelläki oli 2005 vuoden e60 535d. Kyllä siinä tais tulla korjattua kaikki alkupään tyyppiviat. Onneksi osin myyjäliikkeen piikkiin jne. Mutta luotettavampi ollut noi e39 koppaset autot jotka mulla ollu. E60 kun sais aktiiviohjauksen ja 535d tekniikan tuollaseen e39 koriin, nin ois aikas mellevä
    Siis, oliko alkupään e60 bensoissakin joitain ongelmia, mitä myöhemmin paranneltiin? Vai koskiko noi lähinnä dieseleitä?
    Eikös e39 faceliftiin tullut äänieristykseen jotain päivitystä?

Leave a comment:

• _Rontti
    replied
    Alkupään e60 on ollut aikapaljon murheita, itelläki oli 2005 vuoden e60 535d. Kyllä siinä tais tulla korjattua kaikki alkupään tyyppiviat. Onneksi osin myyjäliikkeen piikkiin jne. Mutta luotettavampi ollut noi e39 koppaset autot jotka mulla ollu. E60 kun sais aktiiviohjauksen ja 535d tekniikan tuollaseen e39 koriin, nin ois aikas mellevä

Leave a comment:

• mikron
    replied
    E60 on itselle ihan tuntematon tapaus siinä mielessä, että en ole koskaan sitä ajanut, enkä ole ollut edes kyydissäkään, joten pitäisi käydä sellanen jossain koeajamassa, ennenkö pystyy tosiaan mitään sanomaan. Mutta täytyy tuosta e60 kysellä paremmin sen omassa threadissa jos se alkaa todella kiinnostamaan.

Jotenki e39 vielä säväyttää ja kun ajattelen sitä, että tuon mallin tunnen kohtalaisen hyvin monilta osin, niin sikäli olisi kuiteskin vielä turvallinen vaihtoehto huoltojen suhteen tms. Minullehan olisi jo suuri hyppy päästä faceliftin omistajaksi ja näin ollen tulisi jotain uuttakin e39:n maailmaan
    Mutta joo, nykyään tulee todella vähän kilometrejä, joten paljon ajettukaan ei sinänsä haittaa, mutta kunhan löytäisin sellasen yksilön missä ei ole takaa nostokohdat räjähtäneet ja olisi vielä maalipintakin siedettävässä kunnossa. Vanhojahan nämä jo ovat, joten etsiminen on aika haasteellista, eikä viitsisi lähteä inariin asti katsomaan ainakaan heti.
    Olen saanut sen käsityksen, että koliysissä on vähemmän murheita. Plus omaan silmään sisusta nätimpi kolmeysissä.

Leave a comment:

• janke
    replied
    E60 on itselle ihan tuntematon tapaus siinä mielessä, että en ole koskaan sitä ajanut, enkä ole ollut edes kyydissäkään, joten pitäisi käydä sellanen jossain koeajamassa, ennenkö pystyy tosiaan mitään sanomaan. Mutta täytyy tuosta e60 kysellä paremmin sen omassa threadissa jos se alkaa todella kiinnostamaan.

Jotenki e39 vielä säväyttää ja kun ajattelen sitä, että tuon mallin tunnen kohtalaisen hyvin monilta osin, niin sikäli olisi kuiteskin vielä turvallinen vaihtoehto huoltojen suhteen tms. Minullehan olisi jo suuri hyppy päästä faceliftin omistajaksi ja näin ollen tulisi jotain uuttakin e39:n maailmaan
    Mutta joo, nykyään tulee todella vähän kilometrejä, joten paljon ajettukaan ei sinänsä haittaa, mutta kunhan löytäisin sellasen yksilön missä ei ole takaa nostokohdat räjähtäneet ja olisi vielä maalipintakin siedettävässä kunnossa. Vanhojahan nämä jo ovat, joten etsiminen on aika haasteellista, eikä viitsisi lähteä inariin asti katsomaan ainakaan heti.

Leave a comment:

• hander
    replied
    Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
    E60 530d jonka keula painanee samoja luokkia kun tuo 39:n bensakasi, tuntui jotenkin kankeammalta mitä e39. Aktiiviohjauksen kanssa taas e60 ehkä inan parempi.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Aktiiviohjattu E60 toisi paljonkin uutta ajettavuuteen (ja xDrive etenemiseen talvella). Mutta eikös hiljaisuudesta ole täällä ollut muutamia kommentteja, että E60 on meluisampi kuin E39?
    Uskallan oman kokemuksen perusteella väittää,että rengas ääniltään E60 on hiukan meluisampi. Muista "äänistä" en osaa sanoa,kun verrokkina itsellä on E39 540 bensa vs. E60 530xda.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
    Aktiiviohjattu E60 toisi paljonkin uutta ajettavuuteen (ja xDrive etenemiseen talvella). Mutta eikös hiljaisuudesta ole täällä ollut muutamia kommentteja, että E60 on meluisampi kuin E39?

Leave a comment:

• veku
    replied
    Itse ottaisin E60 ..tai no jus full loaded E39 ja karvalakki E60 niin sitten toisin päin.
    Käyt ajamassa molemmat ja sitten vaan mieluisamman otat

Leave a comment:

• janke
    replied

Leave a comment:

• hander
    replied

Noista jotain huomionarvoista, muuta kuin beigessä kontinluukku ruosteessa ja hopeassa kuvottavat valoviritykset ja henkilöautoksi rekisteröinnin vaiva?

Hopeisen myyjällä tuntuu kiire olevan, kun pitää venyttää noita tarjouspäiviään. Tosin taitaa 6600 olla jo muutenkin aika paljon liikaa ko. autosta..

Beige taas ollut myynnissä mielestäni jo useamman kuukauden, joku mättää, vai eikö ole se oikea ostaja vain sattunut paikalle?

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎