memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    Tommonen turbo nyt tuntuukin aina todellisuutta pirteämmälle kun ollaan vetoalueella. Baanalla sitten V8 näyttää takavaloja kun sitä tehoa tulee tasaisesti koko alueen läpi. Mikään taloudellinen 540 ei ole mutta tuskin oli edes reilua verrata. Jos haluaa pihistellä niin valitsee sitten vaikka dieselin

    Ja E39 tapauksessa automaatti tappaa kyllä kaiken fiiliksen, manuaali sen olla pitää jos haluaa nauttia ajamisesta..
    Last edited by _nixu_; 18-03-2016, 14:59.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      En sinänsä ihmettele, jos hiljainen ja tasaisesti vääntävä takavetoauto tuntuu todellisuutta laiskemmalta turbotettuun etuvetoon nähden. Noita 540:n kulutuslukemia hieman ihmettelen. Toki automaatti tai suuri määrä kaupunkiajoa voi muuttaa lukemia, mutta kaikki yli 17L/100km kuulostaa isolta. Itsellä seuraavat manuaaleilla.
      maantie: 523i vajaa 8L vs M5 10L
      seka: 523i 9L ja M5 14L.

      Täysin pelkkää kaupunkikulutusta en ole mitannut.
      Last edited by BMW_Harrastaja; 18-03-2016, 15:48.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 959
        • Salo

        Originally posted by JKK View Post
        Mun seka-ajossa 540iAT kulutti 13,5-15,0 litraa/100km. Nykyinen 525iA Sedan vie samanlaisessa ajossa 9,0-10,0 litraa/100km. Mielestäni ero on suuri.

        Seka-ajossa 13,5-15,0 tarkoittaa sitä että ajetaan pintakaasulla. Voihan se 540iA silloin laiskaltakin tuntua.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Ei seka-ajossa voi koko ajan olla lappu lattiassa. Ei se kulutus pitäisi paljon yli 15L nousta ellei sitten aja maantielläkin minkä vehkeet kulkee.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
            En sinänsä ihmettele, jos hiljainen ja tasaisesti vääntävä takavetoauto tuntuu todellisuutta laiskemmalta turbotettuun etuvetoon nähden. Noita 540:n kulutuslukemia hieman ihmettelen. Toki automaatti tai suuri määrä kaupunkiajoa voi muuttaa lukemia, mutta kaikki yli 17L/100km kuulostaa isolta. Itsellä seuraavat manuaaleilla.
            maantie: 523i vajaa 8L vs M5 10L
            seka: 523i 9L ja M5 14L.

            Täysin pelkkää kaupunkikulutusta en ole mitannut.
            Nyt kun taas pääsi vertamaaan 2,0 TDItä tuohon M5:een, niin ensin tuli olo, että että tätäkö tässä odotti monta kuukautta. Tai sitten mun M5:ssä on jotain vikaa alakerroksilla.

            Kyllähän se silti vääntää millä vaihteella vain alhaaltakin. Toki sen huippuvääntö ei ole kuin 120 nm enemmän kuin dieselissä. Että se ei kaikissa tapauksissa ole niin ihmeellinen ero. Ja vaikka nyky-turboissa sellaista potkua ei niin paljon ole niin sen tietyn piikin huomaa ehkä silti helpommin.

            Mutta sitten kun voi runtata kaasun pohjaan ja on huipputehon kierrosalueella niin se isoin ero tulee siinä, että voimaa vain riittää ja riittää. Perusautolla kun tietyn nopeuden kohdalla se katoaa, tai se on sellaista seilaavaa kierrosten mukaan. Ja juuri "baanalla" sen eron tehossa huomaa parhaiten.

            Ja samoihin kulutuslukemiin olen itse päässyt. N. 10 maantiellä, ja seka-ajo 14. Tietysti ihmiset aja erilailla, mutta 17 saa kyllä ajaa joko aika kovaa yöinopeutta koko ajan tai sitten muuta kuin työmatkaa tai pientä hupiajelua.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2335
              • Uusimaa

              Originally posted by kalevik View Post
              Seka-ajossa 13,5-15,0 tarkoittaa sitä että ajetaan pintakaasulla. Voihan se 540iA silloin laiskaltakin tuntua.
              Mun seka-ajo on satunnaista kaupunkiajoa ja 70% välillä Järvenpää-Pasila. Tosin sekin on puolittain kaupunkiajoa Hyrylän läpi ajellessa. Jokatapauksessa ero nykyiseen 525iA:han on luokkaa 5l/100km. Tosin tämä 525iA onkin sitten aivan umpilaiska lahna.

              Tämä vanha 5v-automaatti on kyllä minkä tahansa koneen luonteentappaja. Vaikka on siinä puolensakin silloin kun rauhakseen haluaa körötellä...
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Mulla omakohtaista kokemusta

                523 ia
                528 manual
                530 da
                735 ia (joo seiska mutta sama pannu löytyy E39 stä)
                M5

                Noista jos käyttöä autoa ajattelis niin 528 ja jos enempi ajaa niin 530d.
                Kasikoneiselle kun soppa maistuu pyörityksessä,ja rauhallisessa maantieajossa tuskaa päästä alle 10
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  Mulla on 8v käyttökokemus tuommosesta E39 530dAT:stä. Pienillä käyttökuluilla tuolla on menty ja on ihan hemmetin suorituskykyinen käyttöautona juuri tuon alaväännön ja ahtimen vuoksi. Ohituksissa dieseli vetää todella vaivattomasti ja viiveettömämmin, kuin vaikka tuo 218hp N52 jota pitää oikeesti vinguttaa käyrälle (mukavaa sekin). Jenkit sanoo: "theres no inches like cubic inches" ja se on totta, käyttöpeleissä ja elämässä pitää tehdä kompromisseja kuitenkin
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly




                    Noista jotain huomionarvoista, muuta kuin beigessä kontinluukku ruosteessa ja hopeassa kuvottavat valoviritykset ja henkilöautoksi rekisteröinnin vaiva?

                    Hopeisen myyjällä tuntuu kiire olevan, kun pitää venyttää noita tarjouspäiviään. Tosin taitaa 6600 olla jo muutenkin aika paljon liikaa ko. autosta..

                    Beige taas ollut myynnissä mielestäni jo useamman kuukauden, joku mättää, vai eikö ole se oikea ostaja vain sattunut paikalle?
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by janke View Post
                        Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
                        Itse ottaisin E60 ..tai no jus full loaded E39 ja karvalakki E60 niin sitten toisin päin.
                        Käyt ajamassa molemmat ja sitten vaan mieluisamman otat
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by janke View Post
                          Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
                          Aktiiviohjattu E60 toisi paljonkin uutta ajettavuuteen (ja xDrive etenemiseen talvella). Mutta eikös hiljaisuudesta ole täällä ollut muutamia kommentteja, että E60 on meluisampi kuin E39?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10115
                            • KVLA

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Aktiiviohjattu E60 toisi paljonkin uutta ajettavuuteen (ja xDrive etenemiseen talvella). Mutta eikös hiljaisuudesta ole täällä ollut muutamia kommentteja, että E60 on meluisampi kuin E39?
                            Uskallan oman kokemuksen perusteella väittää,että rengas ääniltään E60 on hiukan meluisampi. Muista "äänistä" en osaa sanoa,kun verrokkina itsellä on E39 540 bensa vs. E60 530xda.

                            Comment

                            • hander
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 152
                              • Mylly

                              Originally posted by janke View Post
                              Kannattaako vielä ostaa hyväkuntoinen e39 käyttöautoksi vai pitäiskö maksaa e60 samoilla kilometreillä muutama tonni "ekstraa" kun samoilla metreillä olevasta eekolysistä:think Tuoko e60 jotain "uutta" ajettavuuteen tai hiljaisuuteen?
                              E60 530d jonka keula painanee samoja luokkia kun tuo 39:n bensakasi, tuntui jotenkin kankeammalta mitä e39. Aktiiviohjauksen kanssa taas e60 ehkä inan parempi.
                              - vw

                              Menneet:
                              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                E60 on itselle ihan tuntematon tapaus siinä mielessä, että en ole koskaan sitä ajanut, enkä ole ollut edes kyydissäkään, joten pitäisi käydä sellanen jossain koeajamassa, ennenkö pystyy tosiaan mitään sanomaan. Mutta täytyy tuosta e60 kysellä paremmin sen omassa threadissa jos se alkaa todella kiinnostamaan.

                                Jotenki e39 vielä säväyttää ja kun ajattelen sitä, että tuon mallin tunnen kohtalaisen hyvin monilta osin, niin sikäli olisi kuiteskin vielä turvallinen vaihtoehto huoltojen suhteen tms. Minullehan olisi jo suuri hyppy päästä faceliftin omistajaksi ja näin ollen tulisi jotain uuttakin e39:n maailmaan
                                Mutta joo, nykyään tulee todella vähän kilometrejä, joten paljon ajettukaan ei sinänsä haittaa, mutta kunhan löytäisin sellasen yksilön missä ei ole takaa nostokohdat räjähtäneet ja olisi vielä maalipintakin siedettävässä kunnossa. Vanhojahan nämä jo ovat, joten etsiminen on aika haasteellista, eikä viitsisi lähteä inariin asti katsomaan ainakaan heti.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X