Originally posted by Havis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Jos saa kysyä, niin paljonkos ajetun 520 Havis hankki? Onko hiljaisempaa kyyttiä kun vanhalla 523?
Aikaisemmin tuossa mainitsinkin, että noita 520 olisi aika hyvin tarjolla, mutta varustelutaso ei niinkään ole kaikissa samaa kun mallisarjan yläpäässä, mutta nämähän onkin makuasioita.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKovasti olisi juhlavaa löytää 530ia ja nimenomaan automaatti, mutta kuten aikaisemmin tuossa sanoinkin, niin tällä hetkellä ei ole oikein ainakaan nettiautossa tarjontaa ja voi olla, että näissä ei enää tulekkaan mitään myynnin hyökyaaltoa, kun suurin osa on paalattu tai osina tallinperällä. Hyvän e39 hinta alkaa 5-tontulla ja kun vertaa mitä uudempia random merkkejä tuohon hintaan saa ja minkä ikäisiä? Se mikä tässä on sairasta, niin mikään muu automerkki ei näköjään kiinnosta kun bmw ja vielä e39:think
Kulutus samaa luokkaa kuin 530iA ja no kaikki muu suorituskyky ihan jotain muuta.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJos löytyy, niin harkitse myös 540i mallia vanos koneella ja manuaalilla..
Kulutus samaa luokkaa kuin 530iA ja no kaikki muu suorituskyky ihan jotain muuta.Itsekin herättää omistushalua 530iA, muuten V8 mutta jotenkin noiden turhat liikaliikkuvat osat ei kiehdo, ei sitten ohjauksessa tai moottorissa vaikka mukavasti on ääntä, vääntöä ja tehoa enempi.
Ehkä jonain päivänä mäkin pääsen yli tästä V8-pelostaInstagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJos löytyy, niin harkitse myös 540i mallia vanos koneella ja manuaalilla..
Kulutus samaa luokkaa kuin 530iA ja no kaikki muu suorituskyky ihan jotain muuta.
Mites 535?Last edited by janke; 13-02-2017, 19:17.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJos saa kysyä, niin paljonkos ajetun 520 Havis hankki? Onko hiljaisempaa kyyttiä kun vanhalla 523?
Aikaisemmin tuossa mainitsinkin, että noita 520 olisi aika hyvin tarjolla, mutta varustelutaso ei niinkään ole kaikissa samaa kun mallisarjan yläpäässä, mutta nämähän onkin makuasioita.
523i -96 oli siis itselläni mittarilukemat 250 000 km - 450 000 km
520i:ssa heinäkuussa ostettaessa taulussa n. 260 000 km, ja nyt reilu 10 000 enempi. (hintapyynti oli liikkeessä siinä 3000,- 4000 tienoilla)
Hyvin saman luokan ajomäärä siis ostohetkellä. 523i söi koko minun omistusajan öljyä, sitä sai täyttää yleensä 3000 - 6000 km välein.
520i taas ei syö öljyä käytännössä lainkaan, ja varmaan sen vuoksi vetää puhtaasti kun kierroksia on yli 1500 rpm, kun tulpat ei ole karstassa. Ainoa pikkuvika tällä hetkellä on liikkeellelähdöissä useinmiten esiintyvä aavistuksen omainen nyykähdys (750 - 1200 rpm alueella esiintyvä), sammuu jos ei ole tarkkana. Joku imuvuoto, DISA CCV tms. juttu kenties.
Äänekkyys, tai äänettömyys samaa tasoa. Rengastuksessa eroa, 523i:ssä 235/45 17 kesärenkaat, 520i:ssä vakio 205/65 15:t. Ei merkittävää eroa rengasäänissä, toi E39 on melko immuuni rengaskoon vaikutukselle. 523i:ssä kuului hyvin vaimea ja matala hummaava ääni joka 520i:stä puuttuu. Syytä ääneen en koskaan saanut selville.
Suorituskyvyssä en tosiaan voi sanoa erottavani mitään merkittävää etua puoleen tai toiseen. 520i tuntuu menevän n. 0.5 - 1.0 litraa vähemmällä.
Samoin ajossa ei juuri huomaa onko alla 15" tai "17 renkaat, hienosti menee noilla perusnakeillakin.
Faceliftin H7-valot paremmat kuin vanhemman vastaavat, mutta umpiot paljon kalliimmat.
Faceliftin verhoilukangas (perus-antrasiitti) valovuoden laadukkaamman ja kestävämmän tuntuista.
Totta juu, 520:t tuntuu olevan melko perusvarustettuja. Omassa lisäruksattuna vain metalliväri, sport ratti monitoiminapeilla, valkoiset vilkut, mitä näitä nyt oli.
Itselle riitti kun löyty ilmastointi, vakkari ja sadetunnistin. (E39:n sadetunnistin toimii pirun hienosti)
Vanhemman mallin automaatti-ilmastointi selvästi monipuolisempi ja huolettomampi käyttää kuin 520i:n manuaali-ilmastointi.Last edited by Havis; 13-02-2017, 19:42."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostYmmärrän kyllä kuinka märkä päiväuni on E39 540i manuaali on, mutta jos nimenomaan haluaa automaattina niin miksi hankkia manuaali.Itsekin herättää omistushalua 530iA, muuten V8 mutta jotenkin noiden turhat liikaliikkuvat osat ei kiehdo, ei sitten ohjauksessa tai moottorissa vaikka mukavasti on ääntä, vääntöä ja tehoa enempi.
Ehkä jonain päivänä mäkin pääsen yli tästä V8-pelosta
Ymmärrän kyllä tomaatin "helppouden", mutta eipä sitä 4,4l koneella tarvitse hirveesti keppiä vatkata manuaalinakaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMistäs vuosimallista alkae 540 on tullut vanos? Mites ne jakopää ongelmat niissä on, vai oliko niitä?
Mites 535?
Onhan niissä tuskana se jakopää, sitä ei voi kiistää. Eli se pitää ostaessa selvittää.
535i ei tarjoa mitään etua 540i verrattuna. Eli suoraan isompi vaan.
Lisäksi yleensä näissä kasikoneissa on rustattu sinne lisävarustelistaan oikeasti nippeleitä jos niistä tykkää.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Post98 vuonna tulee vanos.
Onhan niissä tuskana se jakopää, sitä ei voi kiistää. Eli se pitää ostaessa selvittää.
535i ei tarjoa mitään etua 540i verrattuna. Eli suoraan isompi vaan.
Lisäksi yleensä näissä kasikoneissa on rustattu sinne lisävarustelistaan oikeasti nippeleitä jos niistä tykkää.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostHuomannut usein 540 myynti ilmoituksissa, että jakopää tehty. No, mikä se kirous sielä nokassa on? Jos korjaamo teekee, niin meneekö auton hinta toistamiseen remonttiin? Kuinkas noissa vakuutukset, että onko iso ero kutosiin verrattuna? Paljonkos noissa on motin öljytilavuus?
Itse tehtynä ei mahdottoman kallis. Foorumilla myös muutamia harrastajia jotka tekee edullisesti.
Oman 530i (01) ja 540i(02) erot vakuutuksissa oli n. 10e/vuosi.
Karvan alle 8l menee öljyä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostRatti väärällä puolella, karsii aika raakalla kädellä ostajakuntaa
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKuinkas noissa vakuutukset, että onko iso ero kutosiin verrattuna?ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostNuo mitä porukka linkittää tuohon auto Japanista-ketjuun on ainakin järjestään vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettuja. Kieltämättä herättää omistamisen haluja jotkut 40 tkm ajetut 525-530ia:t."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOnko nuo muutenkin EU varusteltuja, ei Japan? Japani peleissä yleensä kun nopeusmittarin alue taitaa lain vaatimuksesta loppua 180 km/h:een, jos en ihan väärin muista.
Comment
-
-
Annanpa oman mielipiteeni:
E39:jä on ollut omistuksessa
528i
540iA X 2
///M5
Sekä aikanaan faijan 530dA:llä tuli ajettua melkoisesti
Jos V8 ei ole vaihtoehto niin kyllä kallistuisin omien kokemuksieni mukaan 530dA. Kyllä tuo M52 on auttamattomasti liian pieni moottori E39:iin eikä kaverin 530iA tuonut koeajolla mitään positiivista kokemusta lisäksi.
Ei noiden bensavehkeidenkään painoperustainen verotus eli alle 01 malliset mitään ilmaista ole, niin ero dieseliin ei suuren suuri ole..
Mielestäni suotta sitä V8 pelkäämään. Käytetyt moottorit ovat aivan sika halpoja ja ei se jakopää remppakaan mikään älyttömän kallis ole.
M62 moottorina automaattilaatikolla on mukavan letkeä, mutta jos mopoauto pitää ohittaa se kyllä onnistuu. M52:lla se oli lähinnä itsemurhaa verrattavissa oleva suorite.
Sitten taas onko siinä 540:ssä järkeä kun vertaa M5:een niin ei juurikaan. M5 menee omissa ajoissa pienemmällä kuin 540iA, vakuutus ja verot on samat molemmissa. M5:en lähinnä moottoripuolella oleva tekniikka vaatii lisäsijoituksia verrattuna 540 ja tietysti ostohinta.
Tokikin 540:it on paikotellen vaarallisenkin halpoja, mutta halpaan joutunee muutaman €uron sijoittamaan esim alustaan jne fixiin.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Comment