memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by Micce///M View Post
    No ei tietenkään, mutta tehokkaammalla autolla tehdään turvallisempia ohituksia ja tietenkin se tuo mukavuutta kun liikkuu liikenteen mukana sen kummemmin polkematta.
    +1
    Kyllä itsellä verenpaine on huomattavasti pienempi kun liikun 540i:llä vs. emännän C2 dieselillä. Ja ainakin itsellä ajotyyli on tehokkaammalla leppoisampi kuin kipolla jolla saa kytätä rekan ohitusta otsasuonet pullottaen.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7469
      • Oulu

      150tkm ja 11 vuotta E39 523i:llä ajeltu ja melkein yhtä pitkään lisätehosta on haaveiltu. Toisaalta nämä haaveilut liittyvät ehkä kuitenkin enemmän kuljettajan viihtyvyyteen kuin todelliseen tarpeeseen. Suomen nopeuksilla ohi on päästy ongelmitta, välillä jopa hiukan turhankin sujuvasti ainakin poliisin mielestä. Saksan baanalla sitten tulee tietysti suorituskyvyn rajat hyvin äkkiä vastaan, mutta sielläkin voi sen 180-200 km/h pitää matkavauhtina vaikka koko päivän jos liikenne sallii. Ja jos vielä tarkemmin muistelee niin Alppien mäkipätkilläkin on tehonpuute joskus hiukan harmittanut kun Porschea tai V8 Audia vilahtelee ohi paikoissa joissa itse ei saisi juuri minkäänlaista kiihtyvyyttä aikaan vaikka kuinka yrittäisi. Nykyautot alhaalta vääntävillä turbokoneilla on tehokkaamman tuntuisia jo samassakin teholuokassa ja helppoja ajaa ripeästi perinteiseen manuaali+vapari -yhdistelmään verrattuna. Siltä olen tullut siihen tulokseen että haluan varmaan jatkossakin pysyä vähän vähemmän helpossa autossa, vaikka lisäteho ja useampi vetävä pyörä (edes se lukkoperä) ois seuraavan kulkineen toivelistalla.

      Originally posted by harriba View Post
      + E39 on varsin hiljainen Suomen pattisilla kynnöspelloilla joita teiksi toisinaan kutsutaan. Pesee ja huuhtelee käytännössä jokaisen korollan, golffin ja muun vastaavan.
      Samaa mieltä hiljaisuudesta, mutta omassa M-alustalla ei mukavuus ole rikkonaisilla pinnoilla kovin kehuttava. Tykkään että alusta ei ole pehmeän keinuva, enkä ole koskaan varsinaisesti pehmeämpää kaipaillut, mutta ei sitä voi kieltää että tulee tuossa kyllä ne patitkin läpi aika selvästi. Vakioalusta lienee sitten mukavampi.

      Originally posted by harriba View Post
      + Sisusta ei ole mikään muovikromilla kuorrutettu porttolan porttikonki. Noh mistä kukakin tykkää. Mikään ei kolise tai natise.
      Onneksi tähän kriteeriin sopivia autoja löytyy 10 vuotta uudemmistakin bemareista vielä kohtuudella, aivan uusimmista en ole enää niin varma.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 17-02-2017, 11:47.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Ei kuulu tänne, mutta tuossa olis ainakin kuvissa siisti e39. Miinuksena itselle on rumanväriset penkit ja manuaali ilmastointi. Kai noihinki tottuis:think Toki ei millään jaksaisi heti alkaan alustasarjaa ruuvaamaan ja sitten kun madaltaa niin sitten meneekin jo tukivarret hetkenpäästä vaihoon. Tuon "mopon" voisi käydä koeajamassa kun on noin lähelläkin.
        Mitä mieltä ootte hinnasta?


        Onhan tuossa etupuskurissa naarmuja ja vetokoukun eessä jotain kulumaa. Vanha auto edelleen.
        Last edited by janke; 17-02-2017, 15:07.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by janke View Post
          Ei kuulu tänne, mutta tuossa olis ainakin kuvissa siisti e39. Miinuksena itselle on rumanväriset penkit ja manuaali ilmastointi. Kai noihinki tottuis:think Toki ei millään jaksaisi heti alkaan alustasarjaa ruuvaamaan ja sitten kun madaltaa niin sitten meneekin jo tukivarret hetkenpäästä vaihoon. Tuon "mopon" voisi käydä koeajamassa kun on noin lähelläkin.
          Mitä mieltä ootte hinnasta?


          Onhan tuossa etupuskurissa naarmuja ja vetokoukun eessä jotain kulumaa. Vanha auto edelleen.
          100x ennemmin vaikka toi jos ite pitäis valita: https://www.nettiauto.com/bmw/530/8472985
          Aprilia RSV4

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Originally posted by jannmann View Post
            100x ennemmin vaikka toi jos ite pitäis valita: https://www.nettiauto.com/bmw/530/8472985
            Onhan tuota tullut silmäiltyä ja ihan nätti. Tämä on kuitenki se mitä itse olen miettinyt viimeaikoina https://www.nettiauto.com/bmw/530/8555092
            On vain kaukana. Ja sitten kun lähtee katsoon, niin kuiteskin on joku pettymys.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by janke View Post
              Tämä on kuitenki se mitä itse olen miettinyt viimeaikoina https://www.nettiauto.com/bmw/530/8555092
              On vain kaukana. Ja sitten kun lähtee katsoon, niin kuiteskin on joku pettymys.
              Eikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.
              E39 528iA

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by TJJ View Post
                Eikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.
                Omassa on ollut jo kauan kuskinpenkin lämmitin rikki joten olen kyllä pärjännyt ilmankin, toki kun kuljen pyörällä töissä ja ei enää tarvi joka aamu lähteä ajamaan pitkää matkaa, niin ei ole pakollinen varuste. Peruutustutkasta en tiedä mitään kun ei ole sellasta:think Onko toi tutka parhainmillaan silloin kun yrittää kaupungissa esim. ajaa taskuparkkiin?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by janke View Post
                  Omassa on ollut jo kauan kuskinpenkin lämmitin rikki joten olen kyllä pärjännyt ilmankin, toki kun kuljen pyörällä töissä ja ei enää tarvi joka aamu lähteä ajamaan pitkää matkaa, niin ei ole pakollinen varuste. Peruutustutkasta en tiedä mitään kun ei ole sellasta:think Onko toi tutka parhainmillaan silloin kun yrittää kaupungissa esim. ajaa taskuparkkiin?
                  Moni varmaan kommentoi, että parkkitutkat on sellaisille, jotka ei osaa ajaa, mutta itse tykkään. Kyllä se elämää helpottaa. Ja pari kertaa pelastanutkin kolhuilta. Ja eihän monessa autossa edes näe, jos joku pieni lapsi sinne taakse onnistuu juoksemaan.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by lj123 View Post
                    Moni varmaan kommentoi, että parkkitutkat on sellaisille, jotka ei osaa ajaa, mutta itse tykkään. Kyllä se elämää helpottaa. Ja pari kertaa pelastanutkin kolhuilta. Ja eihän monessa autossa edes näe, jos joku pieni lapsi sinne taakse onnistuu juoksemaan.
                    Tämä homma menee vaikeeksi Kyl ne tutkat varmaan olisi hyvä olla. Onkos ne aina näissä takana ja edessä?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Arde92
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1328
                      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                      Originally posted by janke View Post
                      Tämä homma menee vaikeeksi Kyl ne tutkat varmaan olisi hyvä olla. Onkos ne aina näissä takana ja edessä?
                      facelifteissä edessä ja takana mutta prefacessa vain takana
                      E39 M5 Titansilber<------
                      F11 530D Spacegray
                      E36 323i M-sport Med Hölsteri
                      Ex :E61 525D Lci Carboni
                      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Eikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.
                        Nämä myös itelle aika oleelliset varusteet, varsinkin nuo penkinlämmittimet. Nahkapenkki on talvella niin pirun kylmä. Ei nääs eturauhanen tykkää kylmästä Kesällä on sitten päin vastoin.
                        Oma valinta olisi plyyssi.

                        Tutkat on ihan hyvä lisä. Auttaa jokaisessa tilanteessa, jossa vaara/mahdollisuus kolhia lähellä olevia autoja, lyhtypylväitä tai yms.
                        Talvella järjestelmään ei kannata luottaa 100% varmuudella, ellet ole täysin varma siittä että puskureissa ei ole lunta tai jäätä tutkien esteenä. Eräästä läheltäpiti tilanteesta tämän oppinut

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10115
                          • KVLA

                          Originally posted by Hezman View Post
                          Tutkat on ihan hyvä lisä. Auttaa jokaisessa tilanteessa, jossa vaara/mahdollisuus kolhia lähellä olevia autoja, lyhtypylväitä tai yms.
                          Talvella järjestelmään ei kannata luottaa 100% varmuudella, ellet ole täysin varma siittä että puskureissa ei ole lunta tai jäätä tutkien esteenä. Eräästä läheltäpiti tilanteesta tämän oppinut
                          Itse putsaan anturit aina lumesta ja huurteesta ennen liikenteeseen lähtöä. Meikäläiselle tuo parkkitutka on sellainen "must"-varuste ja takan ainakin olisi oltava.Kun taannoin niskaleikkauksen yhteydessä laitettiin "rautaa" väliin ja niska hieman jäykistyi. Ei pyöri enää pää,kun pöllöllä. Meilläkin on molemmissa autoissa tutkat edessä ja takana. On hyvät.

                          Itse ainakin ostaisin auton hyvillä varusteilla,vaikka niitä kaikkia ei tarvisikaan käytössä. Helpottaa kuitenkin uudelleen myynnissä. Eikä ne varusteet paljoa tuon hintaluokan autossa enää lisää ostohintaakaan. Eli jos niitä varusteita löytyy,niin harvoin niistä haittaakaan on,vaikka niitä ei kaikkia käyttäisikään. Jokainen itse sen autoa käyttäessään sitten huomaa,kuinka monet "turhat" lisävarusteetkin tuntuu mukavilta käytettäessä vs. karvalakki versio. Josta ne puuttuu. Yksi tärkeimmistä mielestäni on OMAAN persiiseen hyvät istuimet. Eli jos perus lättänät tuntuu hyvälle,niin miksi etsiä väkisin sport penkillistä autoa. Tai sitten päinvastoin.
                          Last edited by Heguli 31; 18-02-2017, 13:50.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Joo, taitaa olla niin, että jos löytää hyvän e39 ja jos sillä muutaman vuoden ajelee, niin eipä siitä enää rahaa saa myydessä tai jos pystyy pitämään hyvää huolta, niin ehkä joku harrastelia voi jotain maksaa. No tuota on turha miettiä.

                            Mites noi kilometrit näissä? Onko joku avannut bensakutosta tai kasia, että miltä ne moottorin sisuskalut näyttää 400-500tkm jälkeen?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Oliko jo täällä, äkkiseltään kiinnostan oloinen yksilö.



                              Eipä noista varmaan mistään käytetyistä paljon saa takaisin myydessä. BMW:n kohdalla ehkä löytyy silti aina enemmän niitä, jotka arvostavat tiettyjä, varsinkin hyväkuntoisia yksilöitä. Perus-Golf on kaikille perus-Golf.

                              Itse ajattelin kokeilla nyt sellaista, että ostin halvan käyttöauton ja ajan sen loppuun. Saa siitä vähintään 500 kun myy varaosiksi. Jos auto maksoi alle 3000 ja arvo olisi 3 vuoden päästä niin silti aika halpaa ajoa. 20 000 € auto jos menettää tuossa ajassa vaikka 20% arvostaan (ihan hatusta heitetty) niin siinä köyhtyi samassa ajassa jo 4000€.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Oliko jo täällä, äkkiseltään kiinnostan oloinen yksilö.



                                Eipä noista varmaan mistään käytetyistä paljon saa takaisin myydessä. BMW:n kohdalla ehkä löytyy silti aina enemmän niitä, jotka arvostavat tiettyjä, varsinkin hyväkuntoisia yksilöitä. Perus-Golf on kaikille perus-Golf.

                                Itse ajattelin kokeilla nyt sellaista, että ostin halvan käyttöauton ja ajan sen loppuun. Saa siitä vähintään 500 kun myy varaosiksi. Jos auto maksoi alle 3000 ja arvo olisi 3 vuoden päästä niin silti aika halpaa ajoa. 20 000 € auto jos menettää tuossa ajassa vaikka 20% arvostaan (ihan hatusta heitetty) niin siinä köyhtyi samassa ajassa jo 4000€.
                                Tuossa linkissäsi on aika nätti yksilö. Varusteitakin on ja hyvä väri. Tuossakin pitäisi etupäätä hieman pudottaa. Ilmeisesti takana pussijouset?
                                Onkos tuossa takaluukku erisävyinen, vai valehteleeko kuva?
                                Last edited by janke; 18-02-2017, 16:21.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X