Originally posted by Hemi
View Post
Mutta kun itsellä ja varmasti monella niistä asiakkaista "joita siperia ei vielä ole opettanut" se auton budjetti ei ole pohjaton ja kun firman pihasta ei voi ottaa sitä F-korista esittelyautoa kauppareissulle niin tarvitsee tehdä valintoja.
Jos nyt jossitellaan että tällainen isompi remontti josta ei tonnilla selvitä osuisikin jollain ihmeen tuurilla kohdalle, jako hyppää tai tulee kampi kyljestä läpite, niin vitutuskäyrä ei siitä huolimatta ole samalla tasolla millä se olisi jos joutuisi ajamaan sellaisella sekä samaan budjettiin sopivalla että sinun maailmankuvaasi sopivalla "sijoituksella". Ehkä jonkun 2000 luvun lopun skeida-anjoviksen voisi saada jollain 3 sylinterisellä bensamyllyllä tai 1.2TDI voimanpesällä ja jos oikein tuuri käy niin lisävarusteina voi olla sähkölasit edessä ja penkinlämmitin.
Jos haluaisin siirtyä uudempaan ja vähemmän ajettuun autoon joka tarjoaa saman ajonautinnon, joutuisin ostamaan esim E60 540, joka maksaa äkkiä 10 000 euroa enemmän. Siihen rahaan tekee jo aikamoisen remontin tuohon vanhaankin

Ja jos se siperia on jotain opettanut, niin pahimmat ostokrapulat tähän asti siitä huolimatta että vikatiheys tilastollisesti kasvaakin kilometrien myötä, ovat olleet niistä vähiten ajetuista jotka tuli ostettua hätiköiden koska "kilometrit takaa kunnon."
Leave a comment: