Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 527
    • Satakunta

    Mitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea. Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.

    Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      Originally posted by N54 View Post
      Mitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea. Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.

      Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.
      Kyllä M54 kilsoja kestää, kaikki tietysti siitä kiinni miten pidetty / päästetty. Itsellä 310tkm ajettu M54 ja hyvin pelaa eikä syö yhtään öljyä kuten näillä on tapana. Disa, vanos, venttiilikopantiiviste, huohotin ja suodatinjalantiiviste tuli kaikki vaihdettua niin uskaltaa taas päästää huoletta. Nuo edellä mainitut aikalailla m54 heikot kohdat jotka pitää olla kunnossa.. Varsinkin disan kunto kannattaa vähintään tarkastaa heti. Omassakin se läpän tappi oli jo suht löyhällä ja tekee varmasti tuhoa irrotessaan..
      E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        Originally posted by A^A View Post
        Kyllä M54 kilsoja kestää, kaikki tietysti siitä kiinni miten pidetty / päästetty. Itsellä 310tkm ajettu M54 ja hyvin pelaa eikä syö yhtään öljyä kuten näillä on tapana. Disa, vanos, venttiilikopantiiviste, huohotin ja suodatinjalantiiviste tuli kaikki vaihdettua niin uskaltaa taas päästää huoletta. Nuo edellä mainitut aikalailla m54 heikot kohdat jotka pitää olla kunnossa.. Varsinkin disan kunto kannattaa vähintään tarkastaa heti. Omassakin se läpän tappi oli jo suht löyhällä ja tekee varmasti tuhoa irrotessaan..
        E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä
        Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          Originally posted by lihakimpale View Post
          Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
          Ja mun 280 000 km ajettu syö n. 0.2l / 5000 km. Hirveitä syöppöjä kaikki joo.

          Tai sit toisilla on vikaa ja muilla ei...
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            Originally posted by lihakimpale View Post
            Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
            Ei ehkä pysty yleistämään että kaikki M54 moottorit syö öljyä. Tai sit tuo mun reilut 260tkm ajettu kapistus on rikki, kun sille ei öljy ole maistunut viimeisen 4000km aikana sitä vertaa, että tikussa sen olisi huomannut.

            Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              Originally posted by Daa Daa View Post
              Ei ehkä pysty yleistämään että kaikki M54 moottorit syö öljyä. Tai sit tuo mun reilut 260tkm ajettu kapistus on rikki, kun sille ei öljy ole maistunut viimeisen 4000km aikana sitä vertaa, että tikussa sen olisi huomannut.

              Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.
              Castrolia menee tällä hetkellä, mutta öljynvaihto edessä ihan pian niin aattelin tuota Teboilia kokeilla josko vähenis öljynkulutus. Varmaan Diamondia oot käyttäny?

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                Originally posted by lihakimpale View Post
                Castrolia menee tällä hetkellä, mutta öljynvaihto edessä ihan pian niin aattelin tuota Teboilia kokeilla josko vähenis öljynkulutus. Varmaan Diamondia oot käyttäny?
                5w-40 diamond. Tuota myös omassa M54 koneessa eikä syö öljyä. Majoneesia kertyy vähän korkkiin kun lyhyttä ajaa mutta tätä tekee vaikka mitä öljyä laittaa..
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • lihakimpale
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2017
                  • 261
                  • Oulu

                  Originally posted by A^A View Post
                  5w-40 diamond. Tuota myös omassa M54 koneessa eikä syö öljyä. Majoneesia kertyy vähän korkkiin kun lyhyttä ajaa mutta tätä tekee vaikka mitä öljyä laittaa..
                  Pysyykö nostimet hiljaa nuilla öljyillä?

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by lihakimpale View Post
                    Pysyykö nostimet hiljaa nuilla öljyillä?
                    Pysyy. Onko m54 muutenkaan enää herkkä päästämään noita nostimien ääniä kylmäkäynnistyksissä? m52 koneet kyllä järjestään nakutti kylmänä hetken oli mitä öljyä tahansa..
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • lihakimpale
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2017
                      • 261
                      • Oulu

                      Originally posted by A^A View Post
                      Pysyy. Onko m54 muutenkaan enää herkkä päästämään noita nostimien ääniä kylmäkäynnistyksissä? m52 koneet kyllä järjestään nakutti kylmänä hetken oli mitä öljyä tahansa..
                      Muistelen lukeneeni, että joillain Mobilin ja Shellin öljyillä ois pitäny ääntä. Voi kuitenkin olla, että muistan väärin, ja ovat olleet eri koneissa.

                      Comment

                      • Tuonela
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 368
                        • Tampere

                        Pian 9 vuotta samalla autolla (e39 530iA 126tkm->195tkm), muistaakseni kerran joutunut lisäämään öljyä, silloinkin huohottimen jäätymisen takia. Tuon sattuman jälkeen ollut Diamond 5w40 öljynä, kerran vuodessa olen vaihtanut (eli aivan liian usein...). Keula tukkoon syksyisin niin pysyy majoneesit vähissä vaikka onkin pätkäajoa.

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Vaihdoin m54een öljyn gm:n 5-w30 bmwn longlife -04 luokituksella
                          niin alkoi öljy maistumaan. 2-3tkm/litra

                          Seuraavalle Öljyn vaihdolle vaihtuu öljy, tebbarin diamondiin tai fordin formulaan
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • alessandro
                            Newbiemmer
                            • Jun 2017
                            • 2
                            • Järvenpää

                            Moro kaikille!
                            Uusi forumilainen ilmoittautuu. Olisi kiikarissa elämäni ensimmäinen bemari, ja nimenomaan e39 olen katsellut automaattina. Ei kyseisestä merkistä, eikä mallista ole pahemmin kokemuksia, joten neuvoja otetaan vastaan mitä pitää ottaa huomioon ja mitä kannattaa katsella ja kokeilla, kun menee autoa koeajamaan. Täältä forumilta olen jo jonkin verran lukenutkin, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tätä: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8848698 pitäisi mennä kokeilemaan ja olen jo hieman kysellyt autosta; huoltokirja 200 tkm asti kuulemma löytyy, ja auto pitäisi olla ihan kelpo kunnossa.Tuota: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904 olen myös katsellut. Miten noi yleensä kestää? Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
                            Last edited by alessandro; 07-06-2017, 19:32.

                            Comment

                            • ts18056
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 276
                              • Joroinen

                              Originally posted by alessandro View Post
                              Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
                              Ai Suomessa ei mittarinruuvausta harrasteta? Hah!
                              E39 525i -01
                              ex 750iL -96

                              Comment

                              • petterihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 623
                                • Kerava

                                Originally posted by alessandro View Post
                                Moro kaikille!
                                Uusi forumilainen ilmoittautuu. Olisi kiikarissa elämäni ensimmäinen bemari, ja nimenomaan e39 olen katsellut automaattina. Ei kyseisestä merkistä, eikä mallista ole pahemmin kokemuksia, joten neuvoja otetaan vastaan mitä pitää ottaa huomioon ja mitä kannattaa katsella ja kokeilla, kun menee autoa koeajamaan. Täältä forumilta olen jo jonkin verran lukenutkin, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tätä: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8848698 pitäisi mennä kokeilemaan ja olen jo hieman kysellyt autosta; huoltokirja 200 tkm asti kuulemma löytyy, ja auto pitäisi olla ihan kelpo kunnossa.Tuota: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904 olen myös katsellut. Miten noi yleensä kestää? Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
                                Itse en hankkisi pienempää kuin 2.5l, eli 523 ja ylöspäin. Trafilta saa vähän ideaa kilsojen pitämiseen. Jos kulkee suoraan, ei täristä/värise 60/80/100/120 nopeuksissa, automaattivaihteisto toimii oikein, ABS/DSC yksikkö korjattu, jäähdytinjärjestelmää uusittu, ei kolise, tunkinpaikat ja luukkujen reunat ok niin varmaankin ajelee hyvän matkaa vielä. Ei noista kone mene ensimmäisenä rikki, automaattikin kestää bensoissa. Joten joku 280tkm ajettu mutta alustaltaan remontoitu voi olla parempi ostos kuin 200tkm ajettu.

                                Onpahan vauhdilla myllytetty/vahattu auto tuo https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904, samaten näkyy olevan lämmityslaitteen nappeja rikki ja toisessa takakaaressa ruskeaa.
                                Last edited by petterihi; 07-06-2017, 23:20.
                                E39 523iA Touring -00
                                --
                                E39 523 osia edullisesti
                                Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎